mitsubishi.megaherz.cz
https://mitsubishi.megaherz.cz/

Check Engine
https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=1&t=882
Stránka 1 z 1

Autor:  CIKO7 [ 24 únor 2009 10:45 ]
Předmět příspěvku:  Check Engine

Zdravím. Neviete nikto poradiť s mojim problémom. Syn sa hral s plynom a na neutrále vytáčal otáčky do červených polí. Keď prestal zostalo rozsvietené Check Engine. Všimol som si že pri tej jeho hre striekal z výfuku čierny sairait. Jedná sa o 1.8GDI 90kw. Predpokladám že návštevy servisu sa asi nevyhnem. :twisted: :evil:

Autor:  Mitsi [ 24 únor 2009 16:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Check Engine

Auta s GDI motory pro evropský trh byla osazena tzv. de-NOx katalyzátory, které svým způsobem fungují jako FAP u turbodieselů a jsou obdobně i choulostivé. Rozsah jejich pracovních teplot je ve srovnání s běžnými třícestnými katy silně omezený a především nesnesnou přehřátí. Aby bylo zajištěno jejich dostatečné "chlazení", byly katy u GDI vozů zásadně pod podlahou vozu, nikoli v motorovém prostoru, jak se již tehdy postupně stávalo pravidlem.

Jestliže syn tůroval GDI motor na volnoběh až do omezovače, nejspíše nejprve zajistil "vypálení" katu (odtud ten černý sajrajt z výfuku), což je rozhodně prospěšné, ale poté nejspíše jeho přehřátí, což je prospěšné už podstatně méně.

Rozsvícení kontrolky Check Engine ("kontrolka, na které je vrtulka" :lol:) nejspíše signalizuje problém v systému očisty výfukových plynů a záleží na tom, zda ten problém vězí v samotném katu (horší případ) či "jen" na úrovni lambdy (starší GDI měly jen jednu, před katem, novější již dvě - jednu před a druhou za katem). Osobně bych nejprve zkusil reset ŘJ a teprve když to nepomůže, zamířil bych do servisu.

Autor:  pajama [ 24 únor 2009 22:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Check Engine

co je to ten FAP u turbodieslu??

Autor:  pajama [ 24 únor 2009 22:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Check Engine

a naco je dobry?

Autor:  Mitsi [ 24 únor 2009 22:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Check Engine

U dieselových motorů se jedná o "filtr pevných částic" zachycující primárně saze a aerosoly. V důsledku zanášení vyžaduje pravidelnou regeneraci, přičemž počet regenerací je omezen a výsledným stavem je až úplné ucpání. FAP nejvíce trpí při poskakování po městě, a to včetně s prohřátým motorem. Detaily nebudu rozepisovat, neboť jich je obrovské množství.

De-NOx kat sice primárně zachycuje oxidu dusíku, ale současně trpí pevnými částicemi doprovázejícími NOx, včetně aerosolů. I de-NOx vyžaduje pravidelnou regeneraci, i on se zanáší a i on má ve srovnání s klasickým katem omezenou životnost, obdobně jako FAP zejména v případě městských pojížděk a převažujícím stylu jízdy tzv. "při zdi". Výjimkou je snad pouze to, že by nemělo dojít k jeho úplnému ucpání.

Autor:  CIKO7 [ 25 únor 2009 16:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Check Engine

Ďakujem za info. Neviem či už je po probléme ale kontrolka Check Engine sama zhasla po ubehnutí cca 50 km.

Autor:  Mitsi [ 25 únor 2009 19:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Check Engine

V tom případě by to mělo být OK.

Autor:  pajama [ 26 únor 2009 16:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Check Engine

aj stare - ´97 diesle su vybavena FAP-om?
myslel som ze je to "objav" z poslednych rokov - 4-6 rokov spat?

Autor:  Mitsi [ 26 únor 2009 17:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Check Engine

Já jsem ale nikde nic o "starých dieselech" nepsal. Psal jsem o GDI motorech s de-NOx katem, tedy o benzíňácích pracujících s chudou směsí.

Autor:  pajama [ 02 březen 2009 17:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Check Engine

Mitsi ved hore......

Autor:  pajama [ 02 březen 2009 17:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Check Engine

[quote="Mitsi"]U dieselových motorů se jedná o "filtr pevných částic" zachycující primárně saze a aerosoly. V důsledku zanášení vyžaduje pravidelnou regeneraci, přičemž počet regenerací je omezen a výsledným stavem je až úplné ucpání. FAP nejvíce trpí při poskakování po městě, a to včetně s prohřátým motorem. Detaily nebudu rozepisovat, neboť jich je obrovské množství.

aha tu

Autor:  Mitsi [ 03 březen 2009 09:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Check Engine

To byl jenom příměr pro srovnání dvou sice principiálně odlišných systémů, bohužel však s obdobnými negativy. Mým cílem nebylo psát o turbodieselech, ale o nepříjemných důsledcích "nesprávného" používání GDI motorů ve vztahu k očistě výfukových plynů. Ale je pravda, že podobné důsledky má "nesprávné" používání moderních turbodieselů vybavených FAPem.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/