mitsubishi.megaherz.cz https://mitsubishi.megaherz.cz/ |
|
Check Engine https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=1&t=882 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | CIKO7 [ 24 únor 2009 10:45 ] |
Předmět příspěvku: | Check Engine |
Zdravím. Neviete nikto poradiť s mojim problémom. Syn sa hral s plynom a na neutrále vytáčal otáčky do červených polí. Keď prestal zostalo rozsvietené Check Engine. Všimol som si že pri tej jeho hre striekal z výfuku čierny sairait. Jedná sa o 1.8GDI 90kw. Predpokladám že návštevy servisu sa asi nevyhnem. |
Autor: | Mitsi [ 24 únor 2009 16:54 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Check Engine |
Auta s GDI motory pro evropský trh byla osazena tzv. de-NOx katalyzátory, které svým způsobem fungují jako FAP u turbodieselů a jsou obdobně i choulostivé. Rozsah jejich pracovních teplot je ve srovnání s běžnými třícestnými katy silně omezený a především nesnesnou přehřátí. Aby bylo zajištěno jejich dostatečné "chlazení", byly katy u GDI vozů zásadně pod podlahou vozu, nikoli v motorovém prostoru, jak se již tehdy postupně stávalo pravidlem. Jestliže syn tůroval GDI motor na volnoběh až do omezovače, nejspíše nejprve zajistil "vypálení" katu (odtud ten černý sajrajt z výfuku), což je rozhodně prospěšné, ale poté nejspíše jeho přehřátí, což je prospěšné už podstatně méně. Rozsvícení kontrolky Check Engine ("kontrolka, na které je vrtulka" ) nejspíše signalizuje problém v systému očisty výfukových plynů a záleží na tom, zda ten problém vězí v samotném katu (horší případ) či "jen" na úrovni lambdy (starší GDI měly jen jednu, před katem, novější již dvě - jednu před a druhou za katem). Osobně bych nejprve zkusil reset ŘJ a teprve když to nepomůže, zamířil bych do servisu. |
Autor: | pajama [ 24 únor 2009 22:27 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Check Engine |
co je to ten FAP u turbodieslu?? |
Autor: | pajama [ 24 únor 2009 22:28 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Check Engine |
a naco je dobry? |
Autor: | Mitsi [ 24 únor 2009 22:45 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Check Engine |
U dieselových motorů se jedná o "filtr pevných částic" zachycující primárně saze a aerosoly. V důsledku zanášení vyžaduje pravidelnou regeneraci, přičemž počet regenerací je omezen a výsledným stavem je až úplné ucpání. FAP nejvíce trpí při poskakování po městě, a to včetně s prohřátým motorem. Detaily nebudu rozepisovat, neboť jich je obrovské množství. De-NOx kat sice primárně zachycuje oxidu dusíku, ale současně trpí pevnými částicemi doprovázejícími NOx, včetně aerosolů. I de-NOx vyžaduje pravidelnou regeneraci, i on se zanáší a i on má ve srovnání s klasickým katem omezenou životnost, obdobně jako FAP zejména v případě městských pojížděk a převažujícím stylu jízdy tzv. "při zdi". Výjimkou je snad pouze to, že by nemělo dojít k jeho úplnému ucpání. |
Autor: | CIKO7 [ 25 únor 2009 16:56 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Check Engine |
Ďakujem za info. Neviem či už je po probléme ale kontrolka Check Engine sama zhasla po ubehnutí cca 50 km. |
Autor: | Mitsi [ 25 únor 2009 19:44 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Check Engine |
V tom případě by to mělo být OK. |
Autor: | pajama [ 26 únor 2009 16:50 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Check Engine |
aj stare - ´97 diesle su vybavena FAP-om? myslel som ze je to "objav" z poslednych rokov - 4-6 rokov spat? |
Autor: | Mitsi [ 26 únor 2009 17:34 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Check Engine |
Já jsem ale nikde nic o "starých dieselech" nepsal. Psal jsem o GDI motorech s de-NOx katem, tedy o benzíňácích pracujících s chudou směsí. |
Autor: | pajama [ 02 březen 2009 17:37 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Check Engine |
Mitsi ved hore...... |
Autor: | pajama [ 02 březen 2009 17:38 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Check Engine |
[quote="Mitsi"]U dieselových motorů se jedná o "filtr pevných částic" zachycující primárně saze a aerosoly. V důsledku zanášení vyžaduje pravidelnou regeneraci, přičemž počet regenerací je omezen a výsledným stavem je až úplné ucpání. FAP nejvíce trpí při poskakování po městě, a to včetně s prohřátým motorem. Detaily nebudu rozepisovat, neboť jich je obrovské množství. aha tu |
Autor: | Mitsi [ 03 březen 2009 09:39 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Check Engine |
To byl jenom příměr pro srovnání dvou sice principiálně odlišných systémů, bohužel však s obdobnými negativy. Mým cílem nebylo psát o turbodieselech, ale o nepříjemných důsledcích "nesprávného" používání GDI motorů ve vztahu k očistě výfukových plynů. Ale je pravda, že podobné důsledky má "nesprávné" používání moderních turbodieselů vybavených FAPem. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |