mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 28 duben 2024 00:00

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Check Engine
PříspěvekNapsal: 24 únor 2009 10:45 
Offline

Registrován: 07 červenec 2008 19:18
Příspěvky: 21
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1.8 GDI
Rok výroby: 2001
Zdravím. Neviete nikto poradiť s mojim problémom. Syn sa hral s plynom a na neutrále vytáčal otáčky do červených polí. Keď prestal zostalo rozsvietené Check Engine. Všimol som si že pri tej jeho hre striekal z výfuku čierny sairait. Jedná sa o 1.8GDI 90kw. Predpokladám že návštevy servisu sa asi nevyhnem. :twisted: :evil:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Check Engine
PříspěvekNapsal: 24 únor 2009 16:54 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Auta s GDI motory pro evropský trh byla osazena tzv. de-NOx katalyzátory, které svým způsobem fungují jako FAP u turbodieselů a jsou obdobně i choulostivé. Rozsah jejich pracovních teplot je ve srovnání s běžnými třícestnými katy silně omezený a především nesnesnou přehřátí. Aby bylo zajištěno jejich dostatečné "chlazení", byly katy u GDI vozů zásadně pod podlahou vozu, nikoli v motorovém prostoru, jak se již tehdy postupně stávalo pravidlem.

Jestliže syn tůroval GDI motor na volnoběh až do omezovače, nejspíše nejprve zajistil "vypálení" katu (odtud ten černý sajrajt z výfuku), což je rozhodně prospěšné, ale poté nejspíše jeho přehřátí, což je prospěšné už podstatně méně.

Rozsvícení kontrolky Check Engine ("kontrolka, na které je vrtulka" :lol:) nejspíše signalizuje problém v systému očisty výfukových plynů a záleží na tom, zda ten problém vězí v samotném katu (horší případ) či "jen" na úrovni lambdy (starší GDI měly jen jednu, před katem, novější již dvě - jednu před a druhou za katem). Osobně bych nejprve zkusil reset ŘJ a teprve když to nepomůže, zamířil bych do servisu.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Check Engine
PříspěvekNapsal: 24 únor 2009 22:27 
Offline

Registrován: 19 únor 2008 00:18
Příspěvky: 382
Automobil: Carisma
Typ motoru: 19TD
Rok výroby: 97
co je to ten FAP u turbodieslu??


Naposledy upravil pajama dne 24 únor 2009 22:30, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Check Engine
PříspěvekNapsal: 24 únor 2009 22:28 
Offline

Registrován: 19 únor 2008 00:18
Příspěvky: 382
Automobil: Carisma
Typ motoru: 19TD
Rok výroby: 97
a naco je dobry?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Check Engine
PříspěvekNapsal: 24 únor 2009 22:45 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
U dieselových motorů se jedná o "filtr pevných částic" zachycující primárně saze a aerosoly. V důsledku zanášení vyžaduje pravidelnou regeneraci, přičemž počet regenerací je omezen a výsledným stavem je až úplné ucpání. FAP nejvíce trpí při poskakování po městě, a to včetně s prohřátým motorem. Detaily nebudu rozepisovat, neboť jich je obrovské množství.

De-NOx kat sice primárně zachycuje oxidu dusíku, ale současně trpí pevnými částicemi doprovázejícími NOx, včetně aerosolů. I de-NOx vyžaduje pravidelnou regeneraci, i on se zanáší a i on má ve srovnání s klasickým katem omezenou životnost, obdobně jako FAP zejména v případě městských pojížděk a převažujícím stylu jízdy tzv. "při zdi". Výjimkou je snad pouze to, že by nemělo dojít k jeho úplnému ucpání.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Check Engine
PříspěvekNapsal: 25 únor 2009 16:56 
Offline

Registrován: 07 červenec 2008 19:18
Příspěvky: 21
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1.8 GDI
Rok výroby: 2001
Ďakujem za info. Neviem či už je po probléme ale kontrolka Check Engine sama zhasla po ubehnutí cca 50 km.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Check Engine
PříspěvekNapsal: 25 únor 2009 19:44 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
V tom případě by to mělo být OK.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Check Engine
PříspěvekNapsal: 26 únor 2009 16:50 
Offline

Registrován: 19 únor 2008 00:18
Příspěvky: 382
Automobil: Carisma
Typ motoru: 19TD
Rok výroby: 97
aj stare - ´97 diesle su vybavena FAP-om?
myslel som ze je to "objav" z poslednych rokov - 4-6 rokov spat?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Check Engine
PříspěvekNapsal: 26 únor 2009 17:34 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Já jsem ale nikde nic o "starých dieselech" nepsal. Psal jsem o GDI motorech s de-NOx katem, tedy o benzíňácích pracujících s chudou směsí.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Check Engine
PříspěvekNapsal: 02 březen 2009 17:37 
Offline

Registrován: 19 únor 2008 00:18
Příspěvky: 382
Automobil: Carisma
Typ motoru: 19TD
Rok výroby: 97
Mitsi ved hore......


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Check Engine
PříspěvekNapsal: 02 březen 2009 17:38 
Offline

Registrován: 19 únor 2008 00:18
Příspěvky: 382
Automobil: Carisma
Typ motoru: 19TD
Rok výroby: 97
[quote="Mitsi"]U dieselových motorů se jedná o "filtr pevných částic" zachycující primárně saze a aerosoly. V důsledku zanášení vyžaduje pravidelnou regeneraci, přičemž počet regenerací je omezen a výsledným stavem je až úplné ucpání. FAP nejvíce trpí při poskakování po městě, a to včetně s prohřátým motorem. Detaily nebudu rozepisovat, neboť jich je obrovské množství.

aha tu


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Check Engine
PříspěvekNapsal: 03 březen 2009 09:39 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
To byl jenom příměr pro srovnání dvou sice principiálně odlišných systémů, bohužel však s obdobnými negativy. Mým cílem nebylo psát o turbodieselech, ale o nepříjemných důsledcích "nesprávného" používání GDI motorů ve vztahu k očistě výfukových plynů. Ale je pravda, že podobné důsledky má "nesprávné" používání moderních turbodieselů vybavených FAPem.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz