mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 28 duben 2024 18:12

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Cukání motoru
PříspěvekNapsal: 30 květen 2009 13:20 
Offline

Registrován: 30 květen 2009 12:39
Příspěvky: 5
Automobil: MITSUBISHI Carisma 1.8 GDI 98' LS
Typ motoru: 1.8 16v GDI typ 4G93
Rok výroby: 1998
Zdravím všechny.Vlastním již 1.5 roku Carismu 1.8 GDI r.98.Po koupi mi kamarád změřil emise,které byly již skoro na hraně,ale stále vyhovovaly.Již po koupi se při jízdě čas od času objevilo pocukávání motoru.Tento problém se postupně zhoršuje.Volnoběh je vpořádku,nekolísá.Problém je při ustálené rychlosti,kdy cukání je nepříjemné.Byl jsem teď na STK,kde emise byly hodně špatné.Technik mi řekl,že mu připadá jako by lambda sonda reagovala pozdě a provozem s tímto režimem to katalizátor má již za sebou...Po spojení zřejmně s nějakým jednodušším diagnostickým zařízením na STK to žádnou chybu nehlásilo.Od počátku vlastnictví auta sleduji spotřebu,ta se nijak nezměnila.Při koupi mělo auto najeto 181000Km, teď má 218000Km.Svíčky jsou nové NGK IZFR6B.Poradí někdo jakou lamda sondu přesně koupit? Budu rád i za odborníka z okolí Brna,Díky.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Cukání motoru
PříspěvekNapsal: 30 květen 2009 14:51 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Osobně bych začal hledat chybu ne v lambdě, ale v EGR ventilu (cvaká dostatečně zřetelně při otočení klíčkem do polohy zapalování zapnuto?) a zřejmě rovněž také v totálně zas.aném sacím traktu. Jakým stylem jezdíš? Převážně tzv. "na úsporu"?

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Cukání motoru
PříspěvekNapsal: 30 květen 2009 15:09 
Offline

Registrován: 30 květen 2009 12:39
Příspěvky: 5
Automobil: MITSUBISHI Carisma 1.8 GDI 98' LS
Typ motoru: 1.8 16v GDI typ 4G93
Rok výroby: 1998
Mitsi píše:
Osobně bych začal hledat chybu ne v lambdě, ale v EGR ventilu (cvaká dostatečně zřetelně při otočení klíčkem do polohy zapalování zapnuto?) a zřejmě rovněž také v totálně zas.aném sacím traktu. Jakým stylem jezdíš? Převážně tzv. "na úsporu"?



Díky Mitsi za rychlou reakci.
EGR ventil cvaká zřetelně.Styl jsi uhodl.Jezdím spíš volně,využívám toho s jakou malou spotřebou toto auto umí jezdit když přepne na chudou směs.Do Chorvatska jsem jel přes Maďarsko se zapnutou klimou a spotřeba byla 5.8 l.Jezdím často i se studeným motorem...Jde s tím něco dělat?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Cukání motoru
PříspěvekNapsal: 30 květen 2009 16:43 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Pak je problém určitě také v přiucpaném de-NOx katu: prostě to musíš občas pořádně prohnat, aby ses zbavil toho svinstva nashromážděného v katu. Naopak zadělaný sací trakt (což rovněž souvisí se stylem jízdy) nelze vyčistit jinak, než mechanicky. To je ovšem velice nákladná operace, která se neobejde bez sundání hlavy motoru. Ostrá jízda a používání co nejkvalitnějšího (bezsirnatého!) benzínu v daném případě funguje jako poměrně účinná prevence, bohužel nikoli jako "nápravný prostředek".

Na lambdu se vykašli, začni jezdit "normálně" a uvidíš, že se to časem alespoň trochu zlepší.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Cukání motoru
PříspěvekNapsal: 31 květen 2009 21:03 
Offline

Registrován: 14 září 2007 12:10
Příspěvky: 24
Bydliště: Slovensko
Ja mam Carismu nieco cez 2 roky a tiez mi cuka. Ale len obcas a kratko. Svoje urobia aj prechody medzi prepinanim zmesi, ked sa ustali rychlost, tak r.j. prepne na "chudobu".

Otazka: moze to byt aj pravidelnou regeneraciou katalyzatora?
Ak hej, tak je mozne, ze kat uz proste nezvlada regeneraciu (ak je tam este povodny a mas nabehane 218tis km ako pises). Ja mam nejakych 158tis a pokial viem tak katy by mali na Carisme vydrzat nejakych 160-170tis., ale urcite je to ovplyvnene viacerymi faktormi.

Vacsinou jazdim na 100 oktanovy benzin (OMV, pripadne Shell) a teda by mal byt bezsirnaty (snad). Otacky mi tiez nekolisu, ventil tiez jasne cvaka po otoceni klucom. Jazdim normalnym stylom, ale v kazdej jazde dostane aj otacky. No a pravidelne ho dobre povytacam (aj do 6 - 6,5 t ot). Aby som zbytocne neprekracoval maximalne rychlosti, tak si "uzivam" hlavne rozbehy. Aj ked je to trochu diskutabilne, kedze GDI zvladne na dvojku (tachometrovych) 100 km/h :mrgreen:

Kazdopadne: treba to pravidelne poriadne prevetrat! Aj kvoli tomu aby auto nezlenivelo. Ked sa bude motor stale setrit v mene spotreby a ked ani nevie co je to aspon 4000 rpm (kde vacsinou ozivaju 16V benzinaky), tak potom ked treba ledva to obehne nejaku hnilobu 1.4 MPI :wink:

_________________
1.8 GDI EXE 1999


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Cukání motoru
PříspěvekNapsal: 31 květen 2009 21:20 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 15 červenec 2008 11:17
Příspěvky: 198
Bydliště: ZH
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,8 GDI 16V 92 kW (4G93)
Rok výroby: 1998
Asi to nebude tvoj prípad (keďže máš nové sviečky), ale pre prípadných ďalších s podobným problémom:

Mal som podobný problém - cukalo mi to, ale väčšinou len do kopca. Chcel som začať sviečkami a keď som dal dole z jednej cievku, tak bola zaplavená olejom. Po výmene tesnení pod sacím potrubím a vekom ventilov a prvých 120 km to zatiaľ vyzerá byť v poriadku. Odkrútiť 2 skrutky držiace cievku a skontrolovať sviečku zvládne každý...


Přílohy:
sviečky.jpg
sviečky.jpg [ 183.82 KiB | Zobrazeno 14314 krát ]

_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 92 kW (1998) Obrázek
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Cukání motoru
PříspěvekNapsal: 01 červen 2009 11:39 
Offline

Registrován: 30 květen 2009 12:39
Příspěvky: 5
Automobil: MITSUBISHI Carisma 1.8 GDI 98' LS
Typ motoru: 1.8 16v GDI typ 4G93
Rok výroby: 1998
Hodza píše:
Ja mam Carismu nieco cez 2 roky a tiez mi cuka. Ale len obcas a kratko. Svoje urobia aj prechody medzi prepinanim zmesi, ked sa ustali rychlost, tak r.j. prepne na "chudobu".

Otazka: moze to byt aj pravidelnou regeneraciou katalyzatora?
Ak hej, tak je mozne, ze kat uz proste nezvlada regeneraciu (ak je tam este povodny a mas nabehane 218tis km ako pises). Ja mam nejakych 158tis a pokial viem tak katy by mali na Carisme vydrzat nejakych 160-170tis., ale urcite je to ovplyvnene viacerymi faktormi.

Vacsinou jazdim na 100 oktanovy benzin (OMV, pripadne Shell) a teda by mal byt bezsirnaty (snad). Otacky mi tiez nekolisu, ventil tiez jasne cvaka po otoceni klucom. Jazdim normalnym stylom, ale v kazdej jazde dostane aj otacky. No a pravidelne ho dobre povytacam (aj do 6 - 6,5 t ot). Aby som zbytocne neprekracoval maximalne rychlosti, tak si "uzivam" hlavne rozbehy. Aj ked je to trochu diskutabilne, kedze GDI zvladne na dvojku (tachometrovych) 100 km/h :mrgreen:

Kazdopadne: treba to pravidelne poriadne prevetrat! Aj kvoli tomu aby auto nezlenivelo. Ked sa bude motor stale setrit v mene spotreby a ked ani nevie co je to aspon 4000 rpm (kde vacsinou ozivaju 16V benzinaky), tak potom ked treba ledva to obehne nejaku hnilobu 1.4 MPI :wink:



Pro Hodza - Přepínání směsi je jiné cukání a většinou je i vidět na palubním počítači,když je přepnut na okamžitou spotřebu.

S tím katalizátorem nevím,třeba to může mít taky vliv...

Tankuji také na pumpách Shell kvůli kvalitě,ale oktany s obsahem síry nemají nic společného.Někde jsem četl,že evropské benzíny mají oproti Japonským 20x větší obsah síry.Je to tedy dáno normou,ne oktany!100 oktanový benzin jsem zkusil,ale žádný rozdíl nebyl pozorovatelný,kromě toho v peněžence :-)

Ne že bych sem tam auto neprotočil.Hlavně v kopcích,kde ty (jak píšeš ty hniloby) rád předjedu a užiji si to,co s předchozím autem (Felícií) zkrátka nebylo možné...Líbí se mi toto auto,protože dokáže jet docela svižně,ale také protože umí jezdit i pod 6 litrů.Problém se zasíráním motoru u mě vidím spíš v jízdě na krátké vzdálenosti se studeným motorem,kterých absolvuji mnoho :oops:
Měl bych ještě otázku na Mitsiho: Co hlídá u Carismy přepínání směsi na chudou a obráceně?Napadlo mě,že pokud bych měl problém v té lamda sondě a ona by ovlivňovala to přepínání,potom by to mohlo nekontrolovatelně přepínat a vyvolávat cukání.Asi je to laický názor...
Díky všem za zastavení.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Cukání motoru
PříspěvekNapsal: 01 červen 2009 13:58 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
ŘJ jednotka umožní přepínání do režimu chudé směsi až po dosažení provozní teploty agregátu (v mém případě - u 2,4 GDI - jde o teplotu chlad. kapaliny, oleje v motoru i oleje v převodovce), při teplotě nasávaného vzduchu nad určitou hranicí a podle zatížení motoru (tj. na základě hodnoty podtlaku v sání). Pokud jde o lambdu, já tam mám dvě (jednu před a druhou za katem), přičemž v závilosti na porovnání hodnot z obou lambd ŘJ rovněž určuje, zda a kdy to pojede v režimu chudé a zda a kdy dojde k regeneraci katu. Ovšem jak je tomu u Carismy 1,8 GDI ještě před faceliftem, tj. pouze s jednou lambdou (před katem), to opravdu nevím...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Cukání motoru
PříspěvekNapsal: 01 červen 2009 15:27 
Offline

Registrován: 14 září 2007 12:10
Příspěvky: 24
Bydliště: Slovensko
Pepis07 píše:
Tankuji také na pumpách Shell kvůli kvalitě,ale oktany s obsahem síry nemají nic společného.Někde jsem četl,že evropské benzíny mají oproti Japonským 20x větší obsah síry.Je to tedy dáno normou,ne oktany!100 oktanový benzin jsem zkusil,ale žádný rozdíl nebyl pozorovatelný,kromě toho v peněžence :-)


O znacnom rozdieli medzi japonskym a europskym benzinom som tiez cital... co sa tyka oktanov, ano mas pravdu, z technologickeho hladiska tam neplati vztah "viac oktanov, menej siry". Ale u nas (a teda predpokladam aj u vas) predavane 100 oktany su ponukane ako premiove palivo a na stojanoch s tymto benzinom je oznacenie bezsirny (sulfur-free), ako u OMV, tak aj u Shell. Nemam informaciu, ci je to skutocne tak, ale dufam, ze je aspon vyrazne znizeny obsah oproti beznym palivam...
Nuz co, na nasich cerpackach to ziadna slava neni, ale snazim sa dat autu to najlepsie, co sa u nas ponuka...

Pepis07 píše:
Problém se zasíráním motoru u mě vidím spíš v jízdě na krátké vzdálenosti se studeným motorem,kterých absolvuji mnoho :oops:

V tom pripade by sa motor velmi zasierat nemal (aj ked cisty urcite nebude), kedze vacsinou jazdis kratke vzdialenosti so studenym motorm a teda vacsinu nejdes na chudobnu zmes... hmmm.

_________________
1.8 GDI EXE 1999


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Cukání motoru
PříspěvekNapsal: 01 červen 2009 16:49 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Krátké jízdy za studena GDI silně vadí, jelikož neposkytují podmínky pro regeneraci de-NOx katu, což zkracuje jeho životnost. Ta je garantovaná jen na 160 tis. km, a to ještě za "normálních podmínek", což uvedený způsob používání rozhodně není.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Cukání motoru
PříspěvekNapsal: 02 červen 2009 11:42 
Offline

Registrován: 14 září 2007 12:10
Příspěvky: 24
Bydliště: Slovensko
Mitsi píše:
Krátké jízdy za studena GDI silně vadí, jelikož neposkytují podmínky pro regeneraci de-NOx katu, což zkracuje jeho životnost. Ta je garantovaná jen na 160 tis. km, a to ještě za "normálních podmínek", což uvedený způsob používání rozhodně není.

Aha, takto to je... Vdaka za info. Tak v tom pripade bude asi Pepisov problem naozaj v tom kate (plus suvisiaca sonda). Pri 218tis kilometroch to uz bude mat urcite za sebou a to skor, ak sa uvedenou jazdou "standardna" zivotnost este skracuje.

_________________
1.8 GDI EXE 1999


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Cukání motoru
PříspěvekNapsal: 11 červen 2009 10:58 
Offline

Registrován: 07 červenec 2008 19:18
Příspěvky: 21
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1.8 GDI
Rok výroby: 2001
Zdravím.
Ja som u môjho GDI(90kW) spozoroval jednu zvláštnosť. Ak vonkajšia teplota je pod 18C motor šlape v pohode, otáčky 700-800 a žiadne trhanie. Ale ak vonkajšia teplota stúpne na vyššie hodnoty pri jazde to začne trhať a otáčky pre neutrále alebo pri zošlapnutej spojke padajá na 300-400. Nevie nikto čo to sposobuje?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Cukání motoru
PříspěvekNapsal: 05 září 2009 23:09 
Offline

Registrován: 30 květen 2009 12:39
Příspěvky: 5
Automobil: MITSUBISHI Carisma 1.8 GDI 98' LS
Typ motoru: 1.8 16v GDI typ 4G93
Rok výroby: 1998
Čičo píše:
Asi to nebude tvoj prípad (keďže máš nové sviečky), ale pre prípadných ďalších s podobným problémom:

Mal som podobný problém - cukalo mi to, ale väčšinou len do kopca. Chcel som začať sviečkami a keď som dal dole z jednej cievku, tak bola zaplavená olejom. Po výmene tesnení pod sacím potrubím a vekom ventilov a prvých 120 km to zatiaľ vyzerá byť v poriadku. Odkrútiť 2 skrutky držiace cievku a skontrolovať sviečku zvládne každý...


Po sundání cívek jsem kolem jedné svíčky taky objevil olej!Ne moc,ale byl tam.Zatím jsem prostor kolem svíčky jen vytřel,jelikož těsnění ještě nemám.Vyměnil jsem lamda sondu,katalizátor a palivový filtr.Informaci o tom,že k výměně palivového filtru je potřeba gynekolog s porodníma klešťama mohu jen potvrdit...Přístup je děs!!! Situace s pocukáváním motoru se možná o něco zlepšila,ale stále je to cítit. :-(


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz