mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 28 duben 2024 18:03

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: carisma klimatizace
PříspěvekNapsal: 09 červen 2009 17:32 
zdravím mám dotaz,když mám zapnutou klimatizaci tak se sama vypíná a zase zapíná,po určitých intervalech,nevíte čím to může být?předem díky


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: carisma klimatizace
PříspěvekNapsal: 09 červen 2009 18:06 
Offline

Registrován: 01 únor 2009 22:43
Příspěvky: 79
Automobil: Carisma
Typ motoru: 1.8 16V GDI
Rok výroby: 1999
A nemáš ji tam nastavenou jako "Auto"? Ono si to pak po určitých intervalech přizpůsobuje režim "větrání," takže chvíli jede na plný koule, chvíli nefouká skoro vůbec...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: carisma klimatizace
PříspěvekNapsal: 09 červen 2009 19:44 
já to při jízdě ani skoro nepoznám,přišel jsem na to když jsem stál vedle nastarovanýho auta s puštěnou klimou a slyším jak to vždycky sepne a vypne a zachvílku zase sepne a za chvilku vypne:)


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: carisma klimatizace
PříspěvekNapsal: 09 červen 2009 22:19 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 15 červenec 2008 11:17
Příspěvky: 198
Bydliště: ZH
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,8 GDI 16V 92 kW (4G93)
Rok výroby: 1998
Keď otvoríš kapotu zistíš, že sa nezapína "klíma", ale ventilátory na chladiči, cez ktorý pri stojacom aute neprúdi vzduch, tak tomu musia pomôcť...

_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 92 kW (1998) Obrázek


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: carisma klimatizace
PříspěvekNapsal: 09 červen 2009 23:26 
Offline

Registrován: 23 duben 2007 17:15
Příspěvky: 57
Bydliště: South Moravia, Göding
Automobil: Carisma
Typ motoru: 1.8 GDI, 4G93
Rok výroby: 1998
Jestli máš starší typ, a manuál, tak tam můžeš spustit klimu ve dvou stupních. Prví "eco" zapíná a vypíná, na druhý stupeň je pořád zapnutá.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: carisma klimatizace
PříspěvekNapsal: 10 červen 2009 10:56 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Není to pravda: každá klima, resp. její kompresor, zapíná a vypíná, a to jednoduše proto, že pravidelně tlakuje systém. V případě "dvoustupňového" systému se pouze frekvence zapínání zhruba zdvojnásobí. Pokud je zrovna "připnutý" kompresor, běží současně i větráky chladiče klimy.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: carisma klimatizace
PříspěvekNapsal: 10 červen 2009 12:17 
Offline

Registrován: 01 únor 2009 22:43
Příspěvky: 79
Automobil: Carisma
Typ motoru: 1.8 16V GDI
Rok výroby: 1999
Ještě dotaz, zahrnuje palubní počítač klimatizaci do spotřeby benzínu?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: carisma klimatizace
PříspěvekNapsal: 10 červen 2009 15:07 
Offline

Registrován: 27 prosinec 2005 15:34
Příspěvky: 270
Bydliště: Tropau
to je divnej dotaz...samozrejme, ze pokud je zapnuta klimatizace, tak podle toho, kolik musi chladit (vice ve vedrech a mene kdyz je zima) a spotrebovava tedy rozdilne energii motoru, ktera se bere v palivu. Takze ano, palubni pocitac bere v uvahu i zapnutou klimu, protoze ta se promita v zatezi motoru. Rozdil muze byt klidne i 1.5l/100km navic se zapnutou klimou naplno a v parnem lete, ale vetsinou je to tak do 1l/100km.

_________________
EVO/STI - kdo jednou zkusi, pak uz musi...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: carisma klimatizace
PříspěvekNapsal: 10 červen 2009 19:11 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 15 červenec 2008 11:17
Příspěvky: 198
Bydliště: ZH
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,8 GDI 16V 92 kW (4G93)
Rok výroby: 1998
Laicky povedané - palubný počítač meria množstvo benzínu idúce do motora. Ak ho tam ide viac (je jedno či kvôli zapnutej klíme alebo niečomu inému) tak to samozrejme ukazuje...

_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 92 kW (1998) Obrázek


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: carisma klimatizace
PříspěvekNapsal: 12 červen 2009 13:32 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Ještě pár dodatků:

- Kompresor klimy spíná ve frekvenci dané teplotou na výparníku a tlakem v tlakové větvi systému, u dokonalejších systémů do toho vstupuje ještě i algoritmus "potřeby klimovat", tj. např. řidičem nastavená teplota na voliči automatické či poloautomatické klimy.

- Kompresor, resp. celý chlad. okruh automatické či poloautomatické klimy se v zásadě ničím neliší od kompresoru/chlad. okruhu manuální klimy. Pozor, neplést s "kompresorem s možností regulace výkonu"! To je totiž o něčem jiném.

- Čím je vyšší atmosférická vlhkost nasávaného vzduchu, tím je "chlad. výkon" klimy vyšší. Už proto by se neměl používat okruh vnitřní recirkulace, neboť chlazení už jednou vysušeného vzduchu je méně účinné, nemluvě o tom, že dýchat již vydýchaný vzduch není úplně zdravé.

- Výhoda udržování "stálé teploty" automatickou klimou je bohapustá pověra, neboť u 90% aut to stejně takto nefunguje (nedisponují dostatečně velkým počtem snímačů po celém interiéru), nehledě na to, že "vjem teploty" je silně subjektivní veličina podléhající mnoha často chvilkovým faktorům.

- Konstruktéři by měli dodržovat nepsaný úzus, že příkon klimy by neměl překračovat 10% hodnoty max. výkonu motoru. Z uvedeného vyplývá, že pověsit klimu na motor, který má sám o sobě problém auto vůbec rozhýbat, je buď nesmysl a/nebo podvod na zákazníkovi, kterému pak to auto vůbec nejede, event. klimuje pouze minimálně. Jistou možnost řešení představuje použití kompresoru s regulovaným výkonem, a tím pádem i příkonem, který dokáže lépe hospodařit s výkonem motoru, tedy i se spotřebou paliva.

- Kolem klimy obecně panuje velké množství mýtů a pověr, což způsobuje, že většina uživatelů ji vůbec neumí správně používat.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz