mitsubishi.megaherz.cz
https://mitsubishi.megaherz.cz/

carisma klimatizace
https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=1&t=929
Stránka 1 z 1

Autor:  peta80 [ 09 červen 2009 17:32 ]
Předmět příspěvku:  carisma klimatizace

zdravím mám dotaz,když mám zapnutou klimatizaci tak se sama vypíná a zase zapíná,po určitých intervalech,nevíte čím to může být?předem díky

Autor:  Winc [ 09 červen 2009 18:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: carisma klimatizace

A nemáš ji tam nastavenou jako "Auto"? Ono si to pak po určitých intervalech přizpůsobuje režim "větrání," takže chvíli jede na plný koule, chvíli nefouká skoro vůbec...

Autor:  peta80 [ 09 červen 2009 19:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: carisma klimatizace

já to při jízdě ani skoro nepoznám,přišel jsem na to když jsem stál vedle nastarovanýho auta s puštěnou klimou a slyším jak to vždycky sepne a vypne a zachvílku zase sepne a za chvilku vypne:)

Autor:  Čičo [ 09 červen 2009 22:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: carisma klimatizace

Keď otvoríš kapotu zistíš, že sa nezapína "klíma", ale ventilátory na chladiči, cez ktorý pri stojacom aute neprúdi vzduch, tak tomu musia pomôcť...

Autor:  Storm [ 09 červen 2009 23:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: carisma klimatizace

Jestli máš starší typ, a manuál, tak tam můžeš spustit klimu ve dvou stupních. Prví "eco" zapíná a vypíná, na druhý stupeň je pořád zapnutá.

Autor:  Mitsi [ 10 červen 2009 10:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: carisma klimatizace

Není to pravda: každá klima, resp. její kompresor, zapíná a vypíná, a to jednoduše proto, že pravidelně tlakuje systém. V případě "dvoustupňového" systému se pouze frekvence zapínání zhruba zdvojnásobí. Pokud je zrovna "připnutý" kompresor, běží současně i větráky chladiče klimy.

Autor:  Winc [ 10 červen 2009 12:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: carisma klimatizace

Ještě dotaz, zahrnuje palubní počítač klimatizaci do spotřeby benzínu?

Autor:  EvoMan [ 10 červen 2009 15:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: carisma klimatizace

to je divnej dotaz...samozrejme, ze pokud je zapnuta klimatizace, tak podle toho, kolik musi chladit (vice ve vedrech a mene kdyz je zima) a spotrebovava tedy rozdilne energii motoru, ktera se bere v palivu. Takze ano, palubni pocitac bere v uvahu i zapnutou klimu, protoze ta se promita v zatezi motoru. Rozdil muze byt klidne i 1.5l/100km navic se zapnutou klimou naplno a v parnem lete, ale vetsinou je to tak do 1l/100km.

Autor:  Čičo [ 10 červen 2009 19:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: carisma klimatizace

Laicky povedané - palubný počítač meria množstvo benzínu idúce do motora. Ak ho tam ide viac (je jedno či kvôli zapnutej klíme alebo niečomu inému) tak to samozrejme ukazuje...

Autor:  Mitsi [ 12 červen 2009 13:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: carisma klimatizace

Ještě pár dodatků:

- Kompresor klimy spíná ve frekvenci dané teplotou na výparníku a tlakem v tlakové větvi systému, u dokonalejších systémů do toho vstupuje ještě i algoritmus "potřeby klimovat", tj. např. řidičem nastavená teplota na voliči automatické či poloautomatické klimy.

- Kompresor, resp. celý chlad. okruh automatické či poloautomatické klimy se v zásadě ničím neliší od kompresoru/chlad. okruhu manuální klimy. Pozor, neplést s "kompresorem s možností regulace výkonu"! To je totiž o něčem jiném.

- Čím je vyšší atmosférická vlhkost nasávaného vzduchu, tím je "chlad. výkon" klimy vyšší. Už proto by se neměl používat okruh vnitřní recirkulace, neboť chlazení už jednou vysušeného vzduchu je méně účinné, nemluvě o tom, že dýchat již vydýchaný vzduch není úplně zdravé.

- Výhoda udržování "stálé teploty" automatickou klimou je bohapustá pověra, neboť u 90% aut to stejně takto nefunguje (nedisponují dostatečně velkým počtem snímačů po celém interiéru), nehledě na to, že "vjem teploty" je silně subjektivní veličina podléhající mnoha často chvilkovým faktorům.

- Konstruktéři by měli dodržovat nepsaný úzus, že příkon klimy by neměl překračovat 10% hodnoty max. výkonu motoru. Z uvedeného vyplývá, že pověsit klimu na motor, který má sám o sobě problém auto vůbec rozhýbat, je buď nesmysl a/nebo podvod na zákazníkovi, kterému pak to auto vůbec nejede, event. klimuje pouze minimálně. Jistou možnost řešení představuje použití kompresoru s regulovaným výkonem, a tím pádem i příkonem, který dokáže lépe hospodařit s výkonem motoru, tedy i se spotřebou paliva.

- Kolem klimy obecně panuje velké množství mýtů a pověr, což způsobuje, že většina uživatelů ji vůbec neumí správně používat.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/