mitsubishi.megaherz.cz
https://mitsubishi.megaherz.cz/

Kompresor klimatizace
https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=1&t=939
Stránka 1 z 1

Autor:  javor [ 28 červen 2009 15:13 ]
Předmět příspěvku:  Kompresor klimatizace

Zdravím, měl bych jeden dotaz - u mé Carismy rv 2000 jsem si nechal naplnit, vyčistit a zkontrolovat klimu v květnu, bohužel po měsíci a půl byla náplň fuč. Po kontrole mi sdělili, že je únik u kompresoru klimy, nový že prý stojí 20k (nevím, zatím jsem cenu nezjišťoval, ale asi o moc levnější nebude) a že si ho prý mám nechat u nějaké firmy přetěsnit.

Zkoušel jsem to u dvou, ale odmítli mě, že se to prej nedělá, že už to zkoušeli několikrát, že jsou to akorát vyhozený peníze, protože ten kompresor pořádně přetěsnit nejde..

Chci se zeptat, jestli s tím máte někdo zkušenost, jestli kompresor klimy jde nebo nejde přetěsnit, případně nějakej kontakt na někoho, kdo je schopnej to udělat (Praha, Vary, ale i klidně jinde :). Za dva týdny odjíždím s Micinou na dovču do teplých krajin a bez klimy se tam asi zblázním... Za jakoukoliv radu díky...

Autor:  Čičo [ 28 červen 2009 16:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kompresor klimatizace

Tak po prvé by som to skúšal reklamovať v tej firme, ktorá to v tom máji plnila, pretože pred tým plnením sa systém naskôr testuje na únik.
A ak systém netesní žiadal by som naspäť minimálne peniaze za chladivo...

Po druhé by som som sa na 200% uistil, že je chyba v kompresore. Mne tiež v dvoch servisoch a pri troch naplneniach a tlakovaniach nezistili únik, ale klíma nevydržala chladiť viac ako 4 dni. A bolo mi povedané, že ak nie je únik vidieť ešte by to mohlo fučať okolo hriadele kompresora. Tak som si zohnal nový (teda presnejšie zánovný) kompresor, ale ešte pred jeho výmenou som išiel do tretieho servisu, kde síce únik tiež pod UV svetlom nebolo vidieť, ale zistili ho pomocou elektronického detektora - mal som deravý kondenzátor a bolo treba vymeniť ešte jedno tesnenie. Neviem, či si bol pri aute keď robili kontrolu a na základe čoho povedali, že je chyba v kompresore, ale ak nebolo vidieť farbivo priamo na kompresore s kúpou nového by som počkal.

Po tretie - ak aj je na chybe kompresor pri dnešných cenách „ojetin” by si kúpou nového zvýšil cenu auta o tretinu. Takže by som sa skôr popozeral po vrakoviskách.

Čo sa týka repasu starého kompresora - viem, že existujú firmy čo sa tým zaoberajú a že sa to dá, aké ale majú s tým skúsenosti neviem.

Ak by bola chyba naozaj v kompresore a mal by si rovnaký typ ako ja mohol by som ti ponúknuť ten môj „zvyšný” za 200 € + poštovné. Treba ale skontrolovať čísla na tom tvojom pôvodnom. Kompresory s týmito číslami by mali byť zhodné:
AKC200A203A
AKC201A203A
MR189104
MB958178
MR315268

Přílohy:
klímakompresor.jpg
klímakompresor.jpg [ 27.85 KiB | Zobrazeno 3524 krát ]

Autor:  Mitsi [ 29 červen 2009 09:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kompresor klimatizace

Pánové, nenechte se nachytat na nový typ rádoby podnikání spočívající v zajišťování "pravidelné údržby klimy"! Řada autoservisů, včetně těch opravdu malých, v poslední době nakoupila mobilní jednotky pro servisování klim a potřebuje především amortizovat náklady na jejich pořízení. Proto přesvědčují každého zákazníka, že je zapotřebí si právě u nich nechat minimálně jednou za dva roky "nechat projet klimu", a to určitě a výhradně tou jejich mašinkou...


Zde ovšem platí, že:

1/ SPRÁVNĚ POUŽÍVANÁ klima ŽÁDNÝ servis NEpotřebuje, tedy pokud funguje, jak má. Výjimku tvoří pouze pravidelná výměna pylového filtru, kterou zručný amatér obvykle zvládne sám (debilní konstrukci některých vozů vyžadující demontáž části přístrojovky či panelu před čelním sklem raději opomíjím).

2/ 20 minut školení práce s mašinou NEMŮŽE nahradit vzdělání v oboru opraváře chladírenských zařízení a už vůbec ne léta praxe. Proto kdo s plně funkční klimou vůbec připustí jakoukoli manipulaci s ní ze strany běžného automechanika vyzbrojeného touto "servisní" mašinou, koleduje si o průser a hodně dodatečných vícenákladů!

3/ Zkušený mechanik chladících zařízení pozná už při vakuování systému, v jakém je stavu z hlediska těsnosti, při plnění pak zase bezpečně zjistí, v jakém je stavu kompresor. Pokud v kterémkoli kroku zjistí jakoukoli nesrovnalost, nepokračuje v práci, jelikož ví, že jeho snaha je zvytečná, resp. že by šidil a klamal zákazníka.

4/ Mobilní mašiny používají pouze jeden druh chladiva, ale systém v autě mohl být klidně konstruován na "něco trochu jiného", takže výsledek servisního zásahu může být k pláči. Obdobně nemusejí sedět přípojné ventily, takže toho ze systému více uteče, než se tam dostane, a rovněž na/doplněné množství chladiva nemusí sedět, byť ho tam bylo dáno, kolik předepisuje výrobce (samozřejmě hlavně té plnicí mašiny) - zkušený opravář "chladniček" opět sám určí optimální množství chladiva, a to s přihlédnutím k tlakům a teplotám v systému.

5/ Pokud byl kterýkoli díl okruhu chlazení zdemontován a IHNED důkladně neutěsněn proti průniku vlhkosti, je v zásadě znovu nepoužitelný!

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/