mitsubishi.megaherz.cz
https://mitsubishi.megaherz.cz/

Dotaz na nové brzdy a tlumiče
https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=1&t=998
Stránka 1 z 1

Autor:  thomas [ 13 září 2009 20:24 ]
Předmět příspěvku:  Dotaz na nové brzdy a tlumiče

Chci se zeptat co si myslíte o mém výběru.
Kompletně nové tlumiče na carismu 1998 - rozhodoval jsem mezi kayaby a sachs. Nakonec jsem si vybral kayaby.
U brzd jsem si vybral nové přední kotouče Ate s brzdovými destickami taky Ate.
A ještě bych se chtěl zeptat kolik přibližně by si zebrali v klasickém servise za práci za montáž výše uvedených části.
ps: díky za vaše názory

Autor:  Čičo [ 13 září 2009 20:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dotaz na nové brzdy a tlumiče

Výber dobrý...

Tlmiče - práca na hodinu, max. hodinu a pol. aj s cigaretou a ak nebudú zahrdzavené skrutky, keď už bude mať zhodené kolesá platničky s kotúčmi má popri tom za ďalšiu polhoďku. Takže MAX. 2,5 hod. x ich hodinová sadzba.

Len nezabudni ešte popri tlmičoch aj na dorazy s prachovkami, príp. skontrolovať uloženia s ložiskami...

Autor:  Mitsi [ 14 září 2009 09:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dotaz na nové brzdy a tlumiče

Vzhledem k tomu, že jsem to před třemi týdny dělal (byť na Galantu), rád bych ty 2,5 hodiny viděl! Osobně to odhaduji na 4 hodiny velmi intenzivní práce v dobře vybaveném servisu a v rukou servisáka, který ví přesně, co a jak, a navíc nenastane žádný problém se zarezlými šrouby apod. A pokud se nemýlím, tak za těchto podmínek si servis naúčtuje téměř celou směnu práce...

A jelikož tlumiče se nedodávají s dorazy a krycími měchy/hormonikami (standardně se znovu použijí ty původní), doporučuji před jejich výměnou zkontrolovat, v jakém stavu jsou tyto díly. V případě jakéhokoli problému je totiž dost pozdě začít shánět náhradu za poškozené, když už je to rozdělané a auto nepojízdné.

Pokud jde o volbu, předpokládám, že ty Kayaby jsou plynové, což je naprosto OK. Naopak v případě kotoučů a desek bych já osobně upřednostnil zcela standardní, ale od firmy Brembo. Jen pro pořádek upozorňuji, že dosedací plochu náboje kola pro kotouč je třeba důkladně očistit od rzi a namazat měděnou nebo ještě lépe hliníkovo-měděnou pastou, stejně jako vodítka desek v držácích třmenů. Namazat je třeba také (možná dokonce hlavně) vodítka třmenů! A nemusím snad připomínat, že pokud jsou desky dodány bez "tlumicích vložek" (obvyklý stav), je třeba použít ty původní (když jsou v dobrém stavu - opět namazat speciální pastou!), nebo zakoupit nové. Problémem ovšem bývá vzájemná nekompatibilita těchto elementů od různých výrobců. A konečně: "Ošetřit" je třeba i vnitřní dutinu pístků v třmenech, která - pokud to nikdy nikdo neudělal - bývá totálně zrezlá, až se odlupují vrstvy kovu.

Autor:  Čičo [ 14 září 2009 10:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dotaz na nové brzdy a tlumiče

Mitsi píše:
Vzhledem k tomu, že jsem to před třemi týdny dělal (byť na Galantu), rád bych ty 2,5 hodiny viděl!

No, ja vychádzam z toho, že tie tlmiče držia na pár skrutkách, nasadím sťahovák na pružiny, stiahnem a o chvíľu to mám celé vonku. Čisto teoreticky :lol:

Autor:  Mitsi [ 14 září 2009 11:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dotaz na nové brzdy a tlumiče

Problém č. 1: Rozšroubovat uchycení "kosti" stabilizátoru k tlumiči + nalezení vhodné polohy závěsu kola, aby se při vysmeknutí nepoškodil její závit.
Č. 2: povolení šroubů spodního uchycení McPhersonu a vyklepnutí šroubů, pokud to nebylo namazané a je to zarezlé uvnitř.
Č. 3: povolení matic uchycení brzdové hadice a vodiče čidla ABS na tlumiči.
Č. 4: stažení pružiny bez pneumatického nářadí a za pomoci pouze "univerzálního" stahováku (mám 3 druhy, musel jsem zkombinovat 2, aby se mi to povedlo).
Č. 5: povolení horní matky tlumiče.
Č. 6: správné ustavení pružiny vůči tlumiči, horní pryžové vložce a hornímu talíři při povolování pružiny (hrozně chybí další ruce...).
Atd., atd.

Krátce řečeno: Jestliže skončíš hned na problému č. 1 a jsi nucen ten šroub uříznout (či roztrhnout matku a/nebo přeříznout tu kost), máš o zábavu postaráno, a to hlavně tehdy, když nemáš nachystány nové "kosti" na výměnu...

Autor:  Čičo [ 14 září 2009 11:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dotaz na nové brzdy a tlumiče

Ako som povedal - čisto teoreticky a ak nebudú zahrdzavené skrutky... :mrgreen:
Akákoľvek komplikácia čas geometricky predlžuje. A v servise prítomnosť druhého páru rúk a potrebných nástrojov tak akosi automaticky predpokladám - na to sa on pýtal, na klasický servis. Nie koľko mu to bude trvať doma na dvore ak sa do toho pustí sám...

Autor:  Mitsi [ 14 září 2009 12:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dotaz na nové brzdy a tlumiče

To Čičo: Mně šlo primárně o rozptýlení přílišného optimismu, který Tvoje první reakce na vznesený dotaz logicky nastoluje. Připomíná mi to situaci, kdy jsem si v běžném (nikoli značkovém!) autoservisu specializujícím se na Renaulty nechal vyměnit těsnění pod hlavou motoru (na Renckovi - pakárna, nechtělo se mi do toho, zvláště pak v zimě): Oproti "kvalifikovanému" odhadu ceny ve výši 3500 Kč jsem nakonec zaplatil 6700 Kč, trvalo to o celé dva dny déle a některé věci jsem si stejně musel "dodělat" doma (nazapojený tempomat, nezafixovaná kabeláž kolem motoru...), přičemž některé poztrácené šrouby specifických parametrů (délka/průměr/stoupání závitu) se mi nepodařilo už nikdy nahradit... :???:

Ano, můžeš si nechat vyměnit v servisu např. kotouče a desky a můžeš to mít udělané rychle, ale s největší pravděpodobností to nebude udělané "pořádně" - viz moje první reakce na dotaz shora!

Autor:  pajama [ 21 září 2009 22:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dotaz na nové brzdy a tlumiče

ako vyzeraju tie tlmiace vlozky? foto alebo link prosim, pretoze som si riesil dosticky chvilu po kupe a nic zvlastne som tam nevidel..... hmmmm dufam ze to nevymienal nejaky kutil s.r.o. :roll:

Autor:  Mitsi [ 22 září 2009 16:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dotaz na nové brzdy a tlumiče

Jsou to jakési krytky na brzdové destičky vyrobené z plechu nebo houževnatého plastu. Mají několik funkcí:
- brání rozkmitání desek a tím pískání brzd,
- po odbrzdění zajístí, že se brzda zcela uvolní, tj. vůbec samovolně nepřibržduje,
- brání korozi na místech dotyku se třmeny,
- umějí zajistit, že auto se ze sebemenšího kopce rozjede dolů, ale proti mírnému kopci necouvne ani po uvolnění brzdy - efekt tzv. "zaklínování".

Většina mechaniků vůbec nechápe, k čemu jsou, pročež je obvykle rovnou vyhazuje.

A to už vůbec nemluvím o plíškách na třmenech, po nichž bezdové destičky jezdí. Atd. atd.

Autor:  pajama [ 23 září 2009 21:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dotaz na nové brzdy a tlumiče

dik

Autor:  efezoJ [ 28 duben 2010 20:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dotaz na nové brzdy a tlumiče

Aká značka tlmičov je v Carisme od výroby?
A čo Vy na názor, že pri výmene tlmičov sa odporúča aj výmena pružín?

Autor:  Mitsi [ 29 duben 2010 11:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dotaz na nové brzdy a tlumiče

Musíš se podívat na nápisy na těch původních. Pokud tam není nic, čeho by ses mohl chytit, tak Ti to stejně nikdo s určitostí neřekne: jde totiž o to, že evropští výrobci obvykle střídají dodavatele komponentů, jak se jim zrovna hodí...

Jinak by samozřejmě bylo lepší při výměně tlumičů vyměnit i pružiny, ale snad nikdo to nedělá.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/