mitsubishi.megaherz.cz
https://mitsubishi.megaherz.cz/

Odpojení baterky
https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=17&t=16
Stránka 2 z 2

Autor:  petous [ 21 červenec 2005 22:16 ]
Předmět příspěvku:  Bludy

S tou adaptivní fcí to Mitsi silně přehání. Chování OBD II řídících jednotek je podobné u všech dnešních aut. Adaptivní paměť není žádná "dvojitá" řídící jednotka, ale jen a pouze algoritmus řízení motoru. U motoru se nedá rozumně používat zpětnovazební regulace (znám= PID regulátory), tak se základní parametry předstihu zážehu, vstřikování paliva a několika málo dalších systémů (volnoběžný systém, recirkulace výfukových plynů...) řídí přímo výběrem z tabulky (několikarozměrná datová mapa) + korekce. Korekce jsou vypočtené ze vstupních signálů čidel, která nejsou přesná a stav motoru se taky v čase mění, tak se k tomu přidávají tzv. adaptivní korekce. Ty jsou dvojího druhu: krátko a dlouhodobé. Krátkodobé se vytvářejí v průběhu velmi krátkého času, dlouhodobé neustále. K jejich smazání dochází při výměně akumulátoru běžně, v orig. servisní příručce je postup, jak si jednotku zrychleně adaptovat (jinak k tomu dojde v průběhu max. stovek km, rozhodně ne několika desítek tisíc). U motoru 4g93 GDI stačí nechat předem zahřátý motor běžet cca 10min na volnoběh. Baterku jsem odpojoval mnohokrát a žádný záporný ani kladný vliv na chod motoru to nemá. Základní otáčky volnoběhu jsou nastavitelné (u GDI před faceliftem) šroubkem - dorazem klapky (SAS v orig. manuálu). Je nutné ale před tím vyblokovat regulaci volnoběhu, popsané v manuálu.

Autor:  Begy [ 21 červenec 2005 23:09 ]
Předmět příspěvku: 

nevím co myslíš předtím, takhle se to chová od doby co to mám.
mám 2.0 16v čtyřválec 101kw

Autor:  Mitsi [ 22 červenec 2005 00:44 ]
Předmět příspěvku: 

petous: Díky za vysvětlení - já se s počítači příliš nekamarádím.

Těch 10 tis. km byla doba adaptace motoru 2.0 8V v Galantovi z r.v. 1991 poté, co mi v servisu (neznačkovém, kam jsem ho dal jen za účelem umytí motoru) odpojili baterku kvůli výměně žárovky v hlavním světlometu (aby k tomu získali přístup). Jen "nahodit tam zpátky volnoběh" mi trvalo cca 3 hodiny zkoušení metodou pokus-omyl při zhruba 20 resetech ŘJ a vyplácání celé butely tehdy velmi vzácného spreje na čištění škrticí klapky.

Stručně řečeno: po odpojení baterky jako kdyby ten motor někdo vyměnil za podstatně horší! Měl v té době najeto 120 tis. km a trvalo dalších 10 tis. km, než se mu vrátila původní kondice. Podle stavu motoru to opravdu může trvat jen několik stovek km (i to jsem zažil u Space Wagona 2.0 s 30 tis. km), ale také těch již zmíněných 10 tis. km. Odborně to ovšem nevysvětlím.

Jinak motory GDI tento problém nemívají (zkušenost s 1.8 GDI ještě s plynovým lankem a s 2.4 GDI s el. plynem), obzvláště pak ty s již elektronickým plynem. Prostě se prostříkne klapka, zresetuje ŘJ a jede se dál.

Begy: U Tebou uvedeného motoru to musí pracovat tak, jak jsem napsal. Pokud to tak nepracovalo ani předtím (před odpojením baterky), nepracovalo to správně, jelikož někdo ještě předtím baterku odpojil a vysr.l se na to, samo se to nevzpamatovalo, tudíž ŘJ jela a stále jede v nouzovém režimu! Máš-li zájem a jsi z Prahy nebo blízkého okolí, nabízím Ti pomoc. Ale bude Tě to stát několik stovek Kč - to podle toho, jak moc onoho speciálního spreje vyplácám (stále totiž není za hubičku, navíc si ho nechávám vozit z USA, jelikož jsem zatím stále ještě nepřišel na "místní" zdroj).

Autor:  Begy [ 22 červenec 2005 12:40 ]
Předmět příspěvku: 

vyčistit klapku plánuju až "dobastlím" sání.
Jinak auto bylo po koupi na prohlídce a krom úniků oleje nic nenašli. (to se opravilo při výměně rozvodů) Speciálně jsem vyžadoval dignostiku, protože se mi zdálo 11l/100km spotřeby poněkud moc. Nouzový režim jednotky se obvykle projevuje snížením výkonu a velkou spotřebou. No nevím, ale auto jede jako blázen. Z Prahy v podstatě jsem, bydlím kousíček nad - v Klecanech

Autor:  Mitsi [ 22 červenec 2005 13:12 ]
Předmět příspěvku: 

Tak mi pošli SZ s kontaktem.

Autor:  Laďa [ 05 srpen 2005 22:15 ]
Předmět příspěvku:  Ajajaj...

Mitsi píše:
Begy: A co Ti to dělalo předtím (nevím totiž, jaký tam máš motor)?
Jinak je to pravý opak toho, jak to má správně fungovat: otáčky musejí jít nahoru "napřed" (zvl. při otáčení volantem - je tam snímač úhlové rychlosti otáčení), nikoli pouze "dorovnávat". Tzn., že ŘJ jede v nouzovém režimu (prioritou je v daném případě zachování funkce motoru a ochrana katalyzátoru před zničením) a "nenaučí" se nic!
I po správném uvedení celého systému do provozu může to učení trvat i několik desítek tisíc km. Zní to neuvěřitelně, ale mám takovou praktickou zkušenost.


Při vší úctě k některým poznatkům, které jsi na mnoha netových fórech prezentoval, dospěl jsi už do stádia POHÁDKÁŘE a mnoha lidem spíše pleteš hlavy...Nad mnohými tvrzeními (nijak nedoloženými) kroutím hlavou nejen já (to bych ještě pochopil, moje kvalifikace soudního znalce v oboru motorových vozidel mi nedává patent na rozum) ale i další, kteří rozhodně nemají znalosti získané jen ze Světa motorů... :roll:
Nicméně zaplaťpánbůh za jakékoliv zkušenosti-každej ať si je přebere podle svýho...

Autor:  Laďa [ 05 srpen 2005 22:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Bludy

petous píše:
S tou adaptivní fcí to Mitsi silně přehání. Chování OBD II řídících jednotek je podobné u všech dnešních aut. Adaptivní paměť není žádná "dvojitá" řídící jednotka, ale jen a pouze algoritmus řízení motoru. U motoru se nedá rozumně používat zpětnovazební regulace (znám= PID regulátory), tak se základní parametry předstihu zážehu, vstřikování paliva a několika málo dalších systémů (volnoběžný systém, recirkulace výfukových plynů...) řídí přímo výběrem z tabulky (několikarozměrná datová mapa) + korekce. Korekce jsou vypočtené ze vstupních signálů čidel, která nejsou přesná a stav motoru se taky v čase mění, tak se k tomu přidávají tzv. adaptivní korekce. Ty jsou dvojího druhu: krátko a dlouhodobé. Krátkodobé se vytvářejí v průběhu velmi krátkého času, dlouhodobé neustále. K jejich smazání dochází při výměně akumulátoru běžně, v orig. servisní příručce je postup, jak si jednotku zrychleně adaptovat (jinak k tomu dojde v průběhu max. stovek km, rozhodně ne několika desítek tisíc). U motoru 4g93 GDI stačí nechat předem zahřátý motor běžet cca 10min na volnoběh. Baterku jsem odpojoval mnohokrát a žádný záporný ani kladný vliv na chod motoru to nemá. Základní otáčky volnoběhu jsou nastavitelné (u GDI před faceliftem) šroubkem - dorazem klapky (SAS v orig. manuálu). Je nutné ale před tím vyblokovat regulaci volnoběhu, popsané v manuálu.


KONEČNĚ TO NĚKDO ŘEKL :D

Autor:  Mitsi [ 15 srpen 2005 10:56 ]
Předmět příspěvku: 

A teď tu o Šípkové Růžence!

Bylo nebylo, dávno tomu: 1991-2000, Mitsubishi Lancer 1.5 12V, Lancer 1.6 16V, Colt 1.6 GTI DOHC a 1.8 GTI DOHC, 1xGalant 2.0 8V a 2x16V SOHC, SW 2.0 SOHC - tři z nich jsem sám vlastnil, ostatní "jen" servisoval, tři značkové servisy /všechny v zahraničí, opravdu dobré - vybrané ze vzorku cca 8 dostupných/ a prostá otázka: Co dělat, když po odpojení baterky blbne volnoběh a motor "ztratí šťávu"?

Pro odpověď viz moje předchozí příspěvky. Úleva nastala až s příchodem GDI.

PS: Já jsem to nevymyslel, jen to s větším či menším úspěchem uplaťňuji v praxi!

NB: Zásah do dvou seřizovacích šroubků na páce škrticí klapky (z nichž jeden se tváří jako její dotaz) znamená u staršího/jetějšího motoru uvedené řady cestu do pekel "hledání nenalezitelného" (správného seřízení).

Autor:  Skoky [ 18 duben 2006 19:34 ]
Předmět příspěvku: 

Tak jestli jsem dobře pochopil tak se to Carismy netýká, nebo jó? Mám 1.6 16v 73KW

Autor:  Mitsi [ 19 duben 2006 08:35 ]
Předmět příspěvku: 

Netýká se to pouze motorů GDI. Ty máš MPI a tam je to do značné míry rovněž problém, tedy pokud tam zrovna náhodou není volnoběžný/sytičový obtokový ventil Bosch, kteréžto řešení MMC používala zkraje výroby Carismy na motorech 1,8 MPI. Tam byla pro změnu základním problémem krajní nespolehlivost tohoto dílu, kvůli němuž jsi prostě bez jakéhokoli varování vůbec nenastartoval (stalo se mi to 2x během 20 tis. km!!!).

Autor:  zdeson [ 20 duben 2007 19:01 ]
Předmět příspěvku:  Ridici jednotka

ahoj, znamena tahle diskuse, ze kdyz jsem u L300 2,4/1993 vymenil baterii, rozvodovy kabely a par dalsich veci a za par mesicu potom mi shorela ridici jednotka - tohle vsechno ma souvislost? co mam presne udelat az sezenu novou? mimochodem, nutne hledam MD 140903. Diky moc za pomoc.

Autor:  enemdym [ 03 květen 2007 21:27 ]
Předmět příspěvku:  k GT

to Placenta: Ja kolisani volnobeznych otacek u GT pozoroval. A to az tak, ze pri dobrzdovani pred krizovatkou mi motor zdechnul. A to hned 2x. Nepricital bych to ale nasledkum odpojeni baterky (byla jiz odpojena mnohokrat a na ruzne dlouhou dobu) a odpojena este nekolikrat bude - standartnim zpusobem.
Abych vam tu ale nepletl hlavy - pres zimu sem na Mitsu instaloval BOV a nez sem ho ted spravne seridil, motor lapal po dechu (serizovani predepinaci pruziny). Proto je to trochu zavadejici a kolisajici volnobeh mel (podle meho) v mem pripade souvislost s uplne jinou veci, nez je odpojeni baterky (o teto moznosti sem ale silne zauvazoval taky - po precteni teto diskuze, bo kazdy prispevek obsahoval neco, co sem na sve kare pozoroval bud pred opravou, nebo po ni). Kazdopadne, s BOV prislo zvyseni spotreby, ale to bych uz od tematu teto diskuze opravdu moc odbocil...

Stránka 2 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/