mitsubishi.megaherz.cz
https://mitsubishi.megaherz.cz/

Převodové oleje
https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=17&t=297
Stránka 1 z 2

Autor:  Mitsi [ 22 srpen 2006 10:37 ]
Předmět příspěvku:  Převodové oleje

Tak jsem se hrabal v dílenském CD k převodovkám a ke svému (musím říct, že docela nemilému) překvapení jsem zjistil, že norma pro všechny mechanické převodovky je dle MMC 75W-85W GL4 v hypoidní modifikaci. Jinými slovy: to, co je obecně uváděno v instrukčních knížkách k novým autům, je s největší pravděpodobností špatně: 75W-85 či 75W-90 totiž podle mého názoru není to samé, jako 75W-85W. Tento údaj já chápu jako: 75W, 80W či 85W, nikoli však už jako širokorozsahový olej 75W-90. Co vy na to?

Autor:  Dash [ 29 srpen 2006 09:07 ]
Předmět příspěvku: 

Skutecně jsem na http://www.workshoponline.com, což jsou stranky, kde jsou podrobny info a atd nasel, ze do prevodovky ma byt SAE 75W-85W nebo SAE 75W-90W.

Autor:  Mitsi [ 29 srpen 2006 11:20 ]
Předmět příspěvku: 

Ale nevyjádřil jsi se k mé otázce: je to to samé, co 75W-85 nebo 75W-90 či ne, resp. je to třeba chápat "poněkud jinak"?

Autor:  Dash [ 29 srpen 2006 23:42 ]
Předmět příspěvku: 

No podle http://www.oleje.cz/index.php?left=main&page=pre_visko bych rekl, ze to bude asi to samy, jenom to pismeno W bude garantovat maximalni hodnotu viskozity pri nizkych teplotach...Budu jeste patrat dal.

Autor:  Mitsi [ 30 srpen 2006 08:56 ]
Předmět příspěvku: 

Já jsem tu svou otázku myslel poněkud jinak: když napíšu 75W-85, jedná se jednoznačně o "vícerozsahový" olej; jenže když napíšu 75W-85W, mohu tím říkat "75W a/nebo 85W", tedy alternativně jednorozsahový olej 75W a/nebo jednorozsahový olej 85W.

A z toho, že např. Denzel řeší problémy s řazením po výměně oleje v mechanické převodovce aplikací ATF Castrol TD-Q (či TQ-D? - teď nevím přesně), který má viskozitu podle SAE 75W, tak mi z toho vychází spíše onen "variantní" přístup, nikoli "vícerozsahovost".

Autor:  Dash [ 30 srpen 2006 23:54 ]
Předmět příspěvku:  Převodovka

Uz chapu kam miris..NO dle tabulky viz priloha bych nerekl, ze to bude jednorozsahovy, protoze by jinak v tabulce napsali api -gl 4 nebo api-gl 5.Ale je to jenom muj odhad. Do mitsuservisu origod jsem se dnes nedovolal-spis mi po 3 telefenatu co to nikdo nebral dosla trpelivost

Přílohy:
1156974851_100d4b63d26b681bdb96d0e8e6d5b052.pdf [0 bajtů]
544 krát

Autor:  Mirek [ 02 říjen 2006 16:11 ]
Předmět příspěvku: 

Jak už jsem řekl-řešení problému do hloubky. Mám Carismu GDI DOHC z konce roku 1998 a skutečně je v příručce hypoidní přev.olej API GL-3 SAE 75W-85W , pro motory 1600 a 1800 SOHC je to Tranself TRX 75W-80W. Na této stránce http://www.mujweb.cz/www/andrla/Automob ... dukty.html je typ převodového oleje Geartex EP–A
SAE 80W
SAE 85W-90
SAE 75W-90
Mohli uvézt pouze olej SAE 75W-90, kde by byly podchyceny všechny výše uvedene oleje a nemuseli by udávat taky i typ oleje jen SAE 80W. Z toho vyplývá, že je to z označením asi jak uvažuje Mitsi. Možná stojí za úvahu rozdíl, když použiju např. olej 85W-90, nebo jen olej 85W nebo jen olej 90W.Jaký by byl přínos a jaké mínusy.

Autor:  Mitsi [ 02 říjen 2006 16:24 ]
Předmět příspěvku: 

Z praxe vím, že olej do převodovky od MMC je nutno použít pokud možno co nejřidší, rozhodně ne naopak!

Autor:  Mirek [ 02 říjen 2006 16:36 ]
Předmět příspěvku: 

To určitě, menší odpor lepší řazení atd, jen jsem naznačil,že výrobce vozidla dovoluje olej 75W, 80W a taky 85W. Každý samostatně teda vyhovuje. Mám tedy lepší možnost vybrat jeden druh podle oblasti, kde vozidlo provozuji. Druhá možnost by zůstala s použitím oleje 75W-85 do každých podmínek pro lidi, kterým olej nic neříka.

Autor:  Mirek [ 09 říjen 2006 19:25 ]
Předmět příspěvku: 

Pane Mitsi našel jsem celkem zajímavý článek o značení a použití olejů na těchto stránkách http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=406 , http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=408. Zde si určitě každý může ujasnit, jak to z oleji vlastně je.

Autor:  Mitsi [ 09 říjen 2006 21:17 ]
Předmět příspěvku: 

Jako "uvod do problematiky oleju" je to sice OK, nicmene to ani v nejmensim neposkytuje odpoved na to, co mne zajima.

Autor:  Mirek [ 09 říjen 2006 21:53 ]
Předmět příspěvku: 

Máte pravdu, dá se to vysvětlovat asi různě. Zkusil jsem ještě zadát do vyhledávače oleju moji carismu GDI z roku 1998 a vyšlo mi tohle. SynPower TDL 75W-90

Autor:  Mitsi [ 10 říjen 2006 07:41 ]
Předmět příspěvku: 

Jenže na převoďáky 75W-90 to zdaleka nefunguje tak, jako na původní olej z výroby (ověřeno na několika vozech a docela reprezentativním vzorku olejů nejrůznějších výrobců). Ostatně právě proto se tím tady zabývám.

PS: Jinak doporučuji sekci Carisma, kde jsem své zkušenosti dávno popsal. Do tohoto vlákna jsem to vložil jen proto, že mne z obecného hlediska zajímal názor ostatních na výklad požadavku výrobce (podle orig. servisního CD) ve formě 75W-85W (to druhé W přitom považuji za kámen úrazu!).

Autor:  EvoMan [ 10 říjen 2006 09:34 ]
Předmět příspěvku: 

Vazeni,

Taky jsem se ted oleji trosku taky zabyval, kdyz mam ten problem s prevodovkou.... :cry:

Dokonce v instrukcni knizce pro muj Evo Lancer je napsano:


prevodova skrin: olej 75W-85W nebo 75W-90 ve specifikaci API GL-4 (ne GL-5)!
Napln 2.8l (ne 2.3 jak napsal Mitsi), ale Mitsi se taky nespletl, jak jsem prostudoval moji almaru, ma zakerne dva nalevni srouby...jeden na klic c.24 a jeden asi 5cm nad nim pro klic Torx (ten se mi nepodarilo povolit, nemam dost dobre naradi), takze kdyz jsem tam nalil (spis nastrikal moji el.pumpickou) tu dvoulitrovku a ten aditiv Bardhall 0.3l tak uz zacal pretekat pres okraj zavitu, tak jsem to zasrouboval. Proto ten rozdil 0.5l mezi 2.3 od Mitsiho a 2.8 v prirucce.

Taky pisou, ze napln predniho diferaku je 0.6l a je zvlast, ne v bloku s prevodovkou, nebo jsem to tak aspon pochopil.

Ja si osobne myslim, ze to oznaceni 75W-85W oznacuje japonsky olej a ze to neni jen ve stylu nalijte tam neco co je mezi 75W a 85W, treba teda 75W-90....ale nevim, uvidim, co mi rekne dealer za tyden, az budu bojovat o novou almaru.

Ono ja to totiz uz od Mitsubishi tu vymenu schvalenou mam a almaru maji skladem, jenze az uvidi, ze auto je modifikovano...bez kataku, s LPG apod...tak toho se nejvice bojim...protoze si toho jeste nevsimli.
Sice jsem maximum veci prehodil zpet, vcetne doplnku MOMO, filtru vzduchu i oleje, ale ty kataky jsem vymlatil kladivem, to asi nezapru...

Na druhou stranu si rikam, ze nechci garanci na motor, ale na prevodovku, ktera nema s myma upravama nic spolecneho, ale znam je, je to tenky led...

No, cvika mi u prdelky, to se priznam...

Autor:  Mirek [ 10 říjen 2006 09:43 ]
Předmět příspěvku: 

Četl jsem všechny vaše přízpěvky. Myslím si, že jsou opravdu přínosem. Taky naprosto rozumím vašemu bádáni nad tím, které ze dvou vámi vyše popsaných značení oleju je správně. Já mám v příručce taky jen variantu 75W-80W Proto mě to taky zaujalo, ale vypadá to,že přesné objasnění by mohl podat jen výrobce.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/