mitsubishi.megaherz.cz
https://mitsubishi.megaherz.cz/

Hydroštely
https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=18&t=515
Stránka 1 z 1

Autor:  carisma [ 21 červen 2007 15:22 ]
Předmět příspěvku:  Hydroštely

Stale dokola se tu bavite o hydrostelech, jejich cvakani atd. Ale co to vlastne je ten hydrostel? Ja se ptam, pac jedine motory ktere jsem za mlada opravoval byli dvoutaktni jawy a pak jeste dvoutaktni wartburg. Tam samozrejme nebyly ventily, natoz nejake hydrostely (pokud tedy hydrostel ma jeco spolecneho s ventilama).

1) Takze bych se chtel zeptat co to je, k cemu to je a jak to vlastne pracuje.

2) A pak jeste, jestli to muzu mit i v renaultim dieselu. Me v tom totiz taky neco cvaka, je to takove jemne tukani (skoro bych rekl ze cinkani) v nizkych otackach na volnobeh (ve vysokych to neni, nebo to mozna neslysim kvuli hluku z motoru). Tuka to vzdycky v serii, douho nic, dlouho nic, tuktuktuktuk (3-6x rychle za sebou) a pak zase nic, pak treba jen 3x za sebou, pak zase nic (atd...). Mohlo by to byt ono? Jezdim s tim uz dlouho, nijak se to nezhorsuje. A je to spise za tepla, za studena ani ne.

Dik za vysvetleni.

Autor:  EvoMan [ 21 červen 2007 16:09 ]
Předmět příspěvku:  hydrostely

Hydrostel je zarizeni pro automaticke vymezeni vule mezi vackovou hrideli a drikem ventilu. U motoru OHC jsou umisteny v hlave valcu nad drikem ventilu.

Jak presne funguje nevim, ale tlakem oleje se vule vymezi na predepsane hodnoty. Je to takovy valecek, ktery se roztahuje a ztahuje o predepsane hodnoty tlakem oleje.

Normalne se ventilova vule vymezuje rucne pootacenin sroubu a jejim utazenim kontramatkou pri dosazeni pozadovane vule, napr. 0.15mm pro saci ventily a 0.20 pro vyfukove ventily. Skvira (vule) se meri merkama.

U Hydrostelu se tedy po dobu jejich zivotnosti nic nevymezuje.
Vetsinou pri studenem motoru a nez se olej zahreje a stane se ridsim hydrostely "cvakaji", protoze vule jsou moc velke a vacka narazi do driku ventilu jakoby z vetsi dalky.

Lepsi a nazornejsi by asi byl nejaky nakres, ale zadny nemam. Sam bych chtel vedet, jak vevnitr hydrostel vlastne vypada...


na mem obrazku je hydroste ta trojka...ale nemam nic, co by ukazovalo, jak vypada vevnitr...

Přílohy:
1182435716_676985b0807b12e9be18c88bf18d8324.gif
1182435716_676985b0807b12e9be18c88bf18d8324.gif [ 9.34 KiB | Zobrazeno 18572 krát ]

Autor:  carisma [ 22 červen 2007 10:19 ]
Předmět příspěvku: 

Aha, tak uz jsem chytrejsi. Ja jsem si to takhle nejak myslel, ale nebyl jsem si jisty.

Autor:  DUB [ 22 červen 2007 14:18 ]
Předmět příspěvku: 

á díky aspon sem taky oněco chytřejší do druhaku :lol:

Autor:  Drak [ 22 červen 2007 14:52 ]
Předmět příspěvku: 

jeden řez 8)

Přílohy:
1182516728_676985b0807b12e9be18c88bf18d8324.gif
1182516728_676985b0807b12e9be18c88bf18d8324.gif [ 0 bajtů | Zobrazeno 18484 krát ]

Autor:  Mitsi [ 24 červen 2007 03:08 ]
Předmět příspěvku: 

Hydroštel je v benzínovém motoru ten nejpřesnější strojírenský výrobek, vyrobený s tolerancí na tisíciny mm. Tento kompaktní váleček o průměru méně než 10 mm a délce do 30 mm se přinejmenším u Mitsubishi skládá min. z 8 dílů! Sice žádný rozdělaný momentálně před sebou nemám, ale pro popis funkce to nevadí:
V zásadě jde o olejový tlumič určité tvrdosti s řízeným vyprazdňováním, přičemž obojí (jak tvrdost, tak to vyprazdňování) je dáno schopností ocelového vnitřního zpětného ventilu udržet tlak oleje, silou vnitřní pružiny co nejrychleji hydroštel po každém stlačení opět roztáhnout na původní délku a tím současně nasát olej z tlakového kanálku, a samozřejmě na samotném tlaku motorového oleje a provozních vůlích, resp. opotřebení, vedoucím ke ztrátě tlaku v přívodním systému i v hydroštelu samotném.

Pozor však na jednu věc: většina lidí, včetně mechaniků, je přesvědčena o tom, že hydroštel vykrývá celý zdvih ventilu (byť třeba přes rameno páky v podobě vahadla), to ale není pravda - hydroštel samotný např. u GDI motorů "obslouží" pouze cca 2,9 mm zdvihu, zbytek jde na vrub pohynu celého těla hydroštělu v díře jeho uložení, kdy vlivem tlaku oleje "odspoda" sleduje pohyb vahadla po vačce v nezatíženém stavu, tj. v době, kdy vahadlo vlastně nemusí překonávat odpor ventilové pružiny, ale současně by mělo příléhat k vačce, resp. kopírovat její profil.

A právě zde vězí zakopaný pes u motorů GDI: hydroštely samotné mohou být naprosto OK, ale v jejich "dírách" už jsou vůle, jelikož ocelové hydroštely za určitých podmínek vydírají vnitřní povrch hliníkových děr. Pak je můžete měnit stále dokola a kýžený efekt to nepřináší.

Autor:  pepe [ 07 červenec 2007 20:39 ]
Předmět příspěvku: 

Takže by byl jeden zlepšovák - ventily mají vodítka- litina- co takhle udělat vodítka pro hydroštely ? :roll: :shock: :mrgreen:

Autor:  Mitsi [ 07 červenec 2007 20:44 ]
Předmět příspěvku: 

Ono by bylo nejlepší zapouzdřit to do bronzu.

Autor:  pepe [ 07 červenec 2007 21:00 ]
Předmět příspěvku: 

Mitsi píše:
Ono by bylo nejlepší zapouzdřit to do bronzu.

Bronz je výborná věc na pouzdra - ložiska - ale je měkký. Litina nasákne olej a nedilatuje jako bronz. Jedná se o motory s vodítkama uloženýma v hlavě . Když projedeš motory 4G63- 6A12-6A13- SOHC tam jsou uloženy ve vahadlách . Tam není co pouzdřit , leda měnit . :cry:

Autor:  Mitsi [ 08 červenec 2007 00:45 ]
Předmět příspěvku: 

Problémy s hydroštely jsou hlavně u 1,8 GDI motorů. A tam jsou zapuštěny v hlavě, nikoli ve vahadlech. Navíc ta vahadla nejsou - na rozdil od hlavy - čistě hliníková. A k tomu by nebylo třeba řešit problém vyšších setrvačných hmot!

Autor:  pepe [ 08 červenec 2007 12:58 ]
Předmět příspěvku: 

Mitsi píše:
Problémy s hydroštely jsou hlavně u 1,8 GDI motorů. A tam jsou zapuštěny v hlavě, nikoli ve vahadlech. Navíc ta vahadla nejsou - na rozdil od hlavy - čistě hliníková. A k tomu by nebylo třeba řešit problém vyšších setrvačných hmot!

Je to problem materiálů -. Bronz se ve věčší míře používá jako povlak na ocelových částech ložisek. Proto jsem navrhoval vyzkoušenou technologii vodítek ventilů . Čistě bronzové vložky jsou co do tvrosti a oděru na úrovni hliníkových slitin . :roll:

Autor:  Mitsi [ 08 červenec 2007 19:08 ]
Předmět příspěvku: 

To jsem netusil. Mne slo primarne o "zpracovatelnost" - bronzova pouzdra jsou asi jednodussi z hlediska vyroby a aplikace, nebo ne...?

Autor:  pepe [ 10 červenec 2007 21:21 ]
Předmět příspěvku: 

Mitsi píše:
To jsem netusil. Mne slo primarne o "zpracovatelnost" - bronzova pouzdra jsou asi jednodussi z hlediska vyroby a aplikace, nebo ne...?


Máš pravdu, jednodušší zpracovatelnost pokud nejde o vylévané pouzdra
.Viz ojniční pánve půlené , tam je jen potah ostatní zajišťuje olej. Ostatní bronzová ložiska, jako půlená trubka , usazená v kuželovém pouzdře kterým se vymezuje jeho vůle vůči hřídeli, jsou zpracovatelné výborně.
Zdvihátka uložená v hlavě motru jsou součástkou plovoucí v oleji. Bude-li
toto uložení v bronz. pouzdru extremně namáháno na oděr a teplotu, může toto spojení dospět tam, kde jsme začali tento dialog . Ale dost
teorie, levněji vyjde výměna zdvihátek a oleje. Držím palce.
Teď řeším problém rozvodů, výmeny spojkového ložiska a zarezlý šroub
v silenbloku spodního předního ramene . :cry:

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/