To "nastavování" je velmi jednoduché: po dokonalém vyčištění klapky a resetu ŘJ se otestuje reakce motoru na otočení volantem. Pokud není OK, pootočí se šroubkem blíže ke klapce (určuje "základní" hodnotu volnoběhu) o půl otáčky doleva či doprava (je to jedno, odkud se začne, správný směr se brzy ukáže...), opět se zresetuje ŘJ a zkusí reakce na volant. Když už to jakž takž chodí, je třeba ještě seřídit ten vzdálenější šroubek, který určuje "kompenzaci", tj. míru nárůstu otáček, a to stejným způsobem (pootočení, reset, zkouška...).
Teď ovšem pozor! Nastavení obou šroubků je na sobě vzájemně závislé, tj. např. i pouhé pootočení šroubkem kompenzace o 1/8 otáčky může způsobit "spadnutí" celého dosadvadního nastavení, a pak začínáte opět z nuly... Totéž platí pro správnost nastavení z hlediska chodu studeného/teplého motoru: to, co bylo OK pro teplý motor ještě nemusí být OK pro studený a naopak, což se samozřejmě ukáže až časem. Teprve časem se také ukáže, zda je nastavení OK z hlediska "učení se" ŘJ: někdy nastavení opět spadne třeba až po několika stech km či dnech pravidelného používání vozu, jelikož ŘJ dojde do stadia, kdy je nastavení už mimo rozsah parametrů, na který je schopna se v rámci přizpůsobovování motoru adaptovat.
A teď si představte, kolik variant vzájemné polohy obou šroubků přichází do úvahy s tím, že jen několik málo z nich vede k požadovanému výsledku.
Hračka, není-liž pravda...