mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 25 duben 2024 11:31

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 197 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 březen 2006 08:54 
Offline

Registrován: 10 leden 2006 15:41
Příspěvky: 48
Bydliště: Opava
Když už jsme u těchto problémů-mám Colta 87 s řízeným karbecema mám dotaz: ta jednoduchá jednotka je schopná se taky učit?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 březen 2006 09:04 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
O tom nic nevím.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: zhoupnuti otacek
PříspěvekNapsal: 22 březen 2006 15:48 
Begy píše:
to kolísání otáček je fakt záhada. Mitsi tvrdí že to dělat nemá. Já měl osobně tři galanty a všechny při volnoběhu při zatočení volantem, sepnutí klimy atd šly s otáčkakama na chvíli dolu. Co jsem o tom debatil s dalšíma majitelama galantů tak jim to dělaá to samý. Zkrátka neznám nikoho komu by se otáčky zvýšily.

Teď jsem si nechal u Autopalace Spořilov na Galantovi vyčíst chybový kódy a rovnou se ptal technika, jestli je normální, že při zapnutí spotřebiče se otáčky zhoupnou. Potvrdil co říká Mitsi - mělo by to otáčky naopak okamžitě přidat. Nicméně vyslovil názor, že pokud kvůli tomu motor nechcípne, tak by to neřešil.


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 březen 2006 17:02 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 30 červen 2005 10:33
Příspěvky: 202
Bydliště: Klecany (skoro Praha)
kolik za to chtěli? Já byl u Domanskýho ve Zdibech a jsou to pěkný podfukáři :?
Za diagnostiku si napsali tuším kolem hodiny, a to vím že tam to auto skoro celou dobu jenom stálo.

_________________
Galant 95´ 2.0
Obrázek


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 březen 2006 17:24 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Diagnostika trvá méně než 1 min., přehrání kompletního SW pod 10 min.!!!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 březen 2006 19:25 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 30 červen 2005 10:33
Příspěvky: 202
Bydliště: Klecany (skoro Praha)
proto říkám že to jsou podvodníci!

_________________
Galant 95´ 2.0
Obrázek


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 březen 2006 20:22 
Begy píše:
kolik za to chtěli? Já byl u Domanskýho ve Zdibech a jsou to pěkný podfukáři :?
Za diagnostiku si napsali tuším kolem hodiny, a to vím že tam to auto skoro celou dobu jenom stálo.

77Kč. Je to ta nejlevnější - pouze prosté vyčtení závad MUTem, žádné další zjiš'tování, kde by v okruhu mohl být problém.


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 březen 2006 16:08 
Diagnostika v autopalace 305 bez dph


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 březen 2006 20:09 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
xor: (cit.) "Nicméně vyslovil názor, že pokud kvůli tomu motor nechcípne, tak by to neřešil."

- A právě v tom spočívá hluboký omyl! Ono totiž nejde jenom o chcípání či "jakési" (v daném případě "protisměrné") kolísání otáček, ale především o to, že řídící elektronika vůbec nepracuje, jak by mohla a měla!!!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 březen 2006 13:29 
Mitsi píše:
xor: (cit.) "Nicméně vyslovil názor, že pokud kvůli tomu motor nechcípne, tak by to neřešil."

- A právě v tom spočívá hluboký omyl! Ono totiž nejde jenom o chcípání či "jakési" (v daném případě "protisměrné") kolísání otáček, ale především o to, že řídící elektronika vůbec nepracuje, jak by mohla a měla!!!

Čau Mitsi, to už jsi napsal mnohokrát. Snažil jsem se projít různý fóra, ale řešení jsem nenašel, snad kromě vyčištění škrtící klapky. Přitom to evidentně dělá většině lidí.

Co udělat nějakou session, že by k tobě přijelo pár aut a na jednom (třeba na mym Galant 1.8 85kW z 1995) bysme to zkusili?

2Brok: mně to tam stálo 77Kč, říkali, že další větší test stojí asi těch 300 co píšeš. Ale já chtěl jenom vyčtení chybových kódů, abych věděl, že je ECU ok, protože mi nefunguje ta diagnostika s voltmetrem. Vůbec je to podivný - můj Galant (vyrobený v roce 1995, ale podle VINu model 1996 - "T" v kódu) má OBD-II/DLC konektor a přitom z diagnostiky mi vypsali 2 neaktivní kódy podle OBD-I..


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 březen 2006 13:35 
Offline

Registrován: 25 březen 2006 01:00
Příspěvky: 152
zas sem to nepodepsal, takze za ty hrubky nemuzu ja :)
kazdopadne jeste upresneni - s motorem nemam zadny problem. jediny co pozoruju, je prave to zhoupnuti otacek po zapnuti spotrebice. dokud sem necetl tohle forum, tak sem tomu ani neprikladal pozornost, protoze to dela napr. i kolegovo Volvo V40.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 březen 2006 14:08 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
xor píše:
zas sem to nepodepsal, takze za ty hrubky nemuzu ja :)
kazdopadne jeste upresneni - s motorem nemam zadny problem. jediny co pozoruju, je prave to zhoupnuti otacek po zapnuti spotrebice. dokud sem necetl tohle forum, tak sem tomu ani neprikladal pozornost, protoze to dela napr. i kolegovo Volvo V40.


Ano, snad u všech aut kromě Mitsubishi dojde při odběru výkonu z motoru (např. po zapnutí "velkého" spotřebiče napřed k propadu otáček a teprve následně k dorovnání. U Mitsubishi by tomu mělo být právě naopak: tj. nejprve nárůst, a teprve pak "dorovnání". Důvodem je to, že všechna ostatní auta (pardon, nesmím zapomenout na BMW 850i) jedou podle "tvrdých" datových map v ŘJ, zatímco Mitsubishi by mělo (tedy pokud by vše fungovalo, jak má) jet podle "měkkých" map vytvořených samotnou ŘJ právě pro ten daný konkétní kus (motoru). Vyspělost ŘJ MMC tak mj. umožňuje rozjezd bez použití pedálu plynu (pozor - systematické "zneužívání" této schopnosti vede časem k odrovnání tlumiče torzních kmitů na spojce), maximalizaci předstihu zážehu podle aktuálně používaného paliva (a teď vůbec nemám na mysli schopnost "srazit" předstih při detonačním spalování, což umí každý motor s čidlem klepání), "měkký" omezovač otáček (při krátkodobém vytočení je podstatně výše, než při delším točení bez přeřazení) atd. atd. Výsledkem adaptivních schopností ŘJ je však především schopnost vozů Mitsubishi zle prohánět vozy jiných značek o kubaturu výše!

Jenže když blne volnoběh, je to neklamným znakem toho, že ŘJ jede podle "tvrdých" (fabrických) map platících pro nový vůz a navíc bez schopnosti učit se / adaptovat se na daný konkrétní motor. Tester přitom vůbec žádnou chybovou hlášku nevydá (proč by také měl?).

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 březen 2006 14:25 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Anonymous píše:
Mitsi píše:
xor: (cit.) "Nicméně vyslovil názor, že pokud kvůli tomu motor nechcípne, tak by to neřešil."

- A právě v tom spočívá hluboký omyl! Ono totiž nejde jenom o chcípání či "jakési" (v daném případě "protisměrné") kolísání otáček, ale především o to, že řídící elektronika vůbec nepracuje, jak by mohla a měla!!!

Čau Mitsi, to už jsi napsal mnohokrát. Snažil jsem se projít různý fóra, ale řešení jsem nenašel, snad kromě vyčištění škrtící klapky. Přitom to evidentně dělá většině lidí.

Co udělat nějakou session, že by k tobě přijelo pár aut a na jednom (třeba na mym Galant 1.8 85kW z 1995) bysme to zkusili?

2Brok: mně to tam stálo 77Kč, říkali, že další větší test stojí asi těch 300 ¨
co píšeš. Ale já chtěl jenom vyčtení chybových kódů, abych věděl, že je ECU ok, protože mi nefunguje ta diagnostika s voltmetrem. Vůbec je to podivný - můj Galant (vyrobený v roce 1995, ale podle VINu model 1996 - "T" v kódu) má OBD-II/DLC konektor a přitom z diagnostiky mi vypsali 2 neaktivní kódy podle OBD-I..


Jsem pro, ale "session" - předpokládající více účastníků - je pro mne trochu velké sousto: když si představím, jak dlouho si člověk musí hrát s jediným autem, kde už kdosi "pošteloval" seřizovací šroubky (což je u jetého vozu více než pravděpodobné), pak jedno auto na den úplně stačí!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: session
PříspěvekNapsal: 27 březen 2006 14:59 
Offline

Registrován: 25 březen 2006 01:00
Příspěvky: 152
Mitsi píše:
Jsem pro, ale "session" - předpokládající více účastníků - je pro mne trochu velké sousto: když si představím, jak dlouho si člověk musí hrát s jediným autem, kde už kdosi "pošteloval" seřizovací šroubky (což je u jetého vozu více než pravděpodobné), pak jedno auto na den úplně stačí!

Myslel jsem to tak, že když už bys obětoval svůj čas a hrál si na jednom autě, tak by to mohlo zajímat i ostatní, kterým to dělá. Pochytili bysme snad nějaký princip a co který šroubky nastavujou, atd.
Zkus tedy pls navrhnout nějaký termíny a jestli jsou tady i další, který by to chtěli vidět, tak se ozvěte.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 březen 2006 16:48 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
To "nastavování" je velmi jednoduché: po dokonalém vyčištění klapky a resetu ŘJ se otestuje reakce motoru na otočení volantem. Pokud není OK, pootočí se šroubkem blíže ke klapce (určuje "základní" hodnotu volnoběhu) o půl otáčky doleva či doprava (je to jedno, odkud se začne, správný směr se brzy ukáže...), opět se zresetuje ŘJ a zkusí reakce na volant. Když už to jakž takž chodí, je třeba ještě seřídit ten vzdálenější šroubek, který určuje "kompenzaci", tj. míru nárůstu otáček, a to stejným způsobem (pootočení, reset, zkouška...).

Teď ovšem pozor! Nastavení obou šroubků je na sobě vzájemně závislé, tj. např. i pouhé pootočení šroubkem kompenzace o 1/8 otáčky může způsobit "spadnutí" celého dosadvadního nastavení, a pak začínáte opět z nuly... Totéž platí pro správnost nastavení z hlediska chodu studeného/teplého motoru: to, co bylo OK pro teplý motor ještě nemusí být OK pro studený a naopak, což se samozřejmě ukáže až časem. Teprve časem se také ukáže, zda je nastavení OK z hlediska "učení se" ŘJ: někdy nastavení opět spadne třeba až po několika stech km či dnech pravidelného používání vozu, jelikož ŘJ dojde do stadia, kdy je nastavení už mimo rozsah parametrů, na který je schopna se v rámci přizpůsobovování motoru adaptovat.

A teď si představte, kolik variant vzájemné polohy obou šroubků přichází do úvahy s tím, že jen několik málo z nich vede k požadovanému výsledku.
Hračka, není-liž pravda... :wink:

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 197 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz