mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 02 květen 2024 09:06

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 197 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 14  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 duben 2006 09:32 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 30 červen 2005 10:33
Příspěvky: 202
Bydliště: Klecany (skoro Praha)
to zvýšení bylo bez resetu. Doporučovali vystříkat klapku sprejem, nechat pár minut působit, nastartovat a držet motor chvíli ve středních otáčkách (aby se nečistoty z klapky vysály). Už po tomhle otáčky vyletěly nahoru

takže když to zjednoduším, skusím holt povolit snímač na boku klapky a mírně s ním pootočit, aby volnoběžný spínač sepnul dřív a klapka byla víc přivřená. Pak už můžu volnoběh doladit obtokem klapky (tím vrchním šroubem)
pak plánuju koupit odlučovač oleje do odvětrávání ventilového víka, ať se klapka pořád tak nezanáší

_________________
Galant 95´ 2.0
Obrázek


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 duben 2006 09:53 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Já nevím, ale sám bych neměl odvahu snímačem polohy škrt. klapky hýbat. Ale je to Tvoje auto a pokud nic jiného nepomáhá...

PS: A něco o nutnosti použít kus čistého jemného hadru a vlastních prstů v návodu onoho spreje nestálo?

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 duben 2006 10:11 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 30 červen 2005 10:33
Příspěvky: 202
Bydliště: Klecany (skoro Praha)
co se může stát když s tím otočím? Pokud provedu reset jednotky, tak je to motoru a jednotce jedno ne? Pokud bude spínač spínat tak jak má, klapka bude zavřená také jak má, tak se nic stát nemůže.

jinak o hardu tam nic nepsali, tu klapku jsem prostříkával 3x. Sajrajtu a hlavně oleje z ní vyteklo fakt hodně. Něco málo ve spreji ještě zůstalo, to si schovám až po montáži toho odlučovače oleje.

jinak jsem zkoušel pomocí propojení 1 a 4 pinu OBDII vyčíst chyby z ŘJ. Nějak moc to nefunguje. Kontrolka motoru začne blikat (stejně bez přerušení) někde kolem 50tého bliknutí jsem to vzdal. Nefunguje mě ABS (chybí PZ čidlo po výměně těhlice),

_________________
Galant 95´ 2.0
Obrázek


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 duben 2006 10:30 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Pokud jde o čištění, tak ty usazeniny jsou někdy tak houževnaté, že je potřeba použít dokonce dřívko, natož hadr! Proto je pouhé prostříkání sprejem v 99% případů (a to 1% ještě připadá na funglovky, event. pravidelně čištěné klapky) naprosto nedostatečné!!!

Ten snímač není spínač, ale potenciometr. Když s ním pohneš, změníš jeho polohu vůči klapce a tím i údaj pro ŘJ. Podle mého názoru to pak už nepůjde seřídit vůbec, neboť správná poloha onoho snímače vůči klapce je úplným základem, od něhož se pak vše ostatní odvíjí.
Byl jsem jednou přítomen seřizování tohoto snímače s využitím firemního testeru. Úplná pakárna neboť je to tak citlivé, že se údaj o ohmickém odporu měnil i s mírou utažení těch dvou fixačních šroubků. Přitom se musíš strefit do velice úzce vymezeného rozsahu hodnot v poloze "klapka zcela (samozřejmě dokonale čistá, včetně difuzoru!) zavřena".

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 duben 2006 10:47 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 30 červen 2005 10:33
Příspěvky: 202
Bydliště: Klecany (skoro Praha)
já měl za to že tam je spínač + potenciometr pro polohu klapky. Rozhodně si nemyslím že by laborovali se snímačem u každého auta při sériové výrobě.

_________________
Galant 95´ 2.0
Obrázek


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 duben 2006 14:06 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Begy píše:
já měl za to že tam je spínač + potenciometr pro polohu klapky. Rozhodně si nemyslím že by laborovali se snímačem u každého auta při sériové výrobě.


Sice mi není úplně jasné, jak to myslíš, ale z výroby (neříkám, že celého auta, spíše půjde o finální nastavení v rámci výroby komponentu, tj. v daném případě tělesa škrt. klapky) to určitě nastavené být musí: k tomu ostatně slouží už sama možnost nastavení (jinak by to zřejmě bylo konstruováno systémem "na fest", tj. bez možnosti nastavování) a poloha je na fixačních šroubcích z výroby značena barvou.

Znovu opakuji: Je tam velmi ůzké rozpětí hodnot odporu, do kterého je třeba se vejít při úplně zavřené klapce!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 duben 2006 14:25 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 30 červen 2005 10:33
Příspěvky: 202
Bydliště: Klecany (skoro Praha)
tak jsem to probíral a prý tam je jen potenciometr (ale jak je tedy řešen onen "spínač" na volnoběh je mi tedy záhadou) leda že by tam byla i kontaktová dráha (tedy né odporová).

Každopádně to prý měl zrovna v sobotu rozebraný a složení je prý opravdu kulturní zážitek :lol:
takže skusím celé tělěso klapky vyndat a pořádně pročistit, snad se to umoudří.

_________________
Galant 95´ 2.0
Obrázek


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 duben 2006 14:48 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
xor sice psal o "spínači", ale tím určitě nemyslel onen "snímač" polohy klapky namontovaný zepředu na jejím tělese. Pokud tam "spínač" opravdu je (a já to nezpochybňuji, byť o něm nevím - u staršího provedení zcela jistě nebyl), pak je tam (a neřeknu, kde přesně) jaksi navíc...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 duben 2006 14:53 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 30 červen 2005 10:33
Příspěvky: 202
Bydliště: Klecany (skoro Praha)
ono se to jako spínač tváří. I když jak tady někdo psal, asi dost zaprasenej. Podle ohmetru mě to skáče cca 20-40 Ohm, pak od jisté polohy najednou nekonečno.

_________________
Galant 95´ 2.0
Obrázek


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 duben 2006 15:05 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Pokud si to dobře pamatuji, tak u Galanta 2.0 z r. 1992 (starší provedení, jehož fotku sem umístil (tuším) damiens, byla "základní" poloha někde na úrovni těsně pod 600 ohmy (dle firemního testeru) a nárůst odporu byl v celém rozsahu dráhy zcela plynulý. Ale je to už dávno a navíc jsem v tom sám - zj. poté, co jsem přihlížel jako divák - nikdy nehrabal, mj. už proto, že jsem neměl důvod, resp. mne poté nikdy ani nenapadlo hledat chybu právě zde...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 duben 2006 17:14 
Offline

Registrován: 12 duben 2006 16:07
Příspěvky: 48
Rok výroby: 0
Tady máte neco na adrenalin a zlepšení nálady...... A řekněte mi konečně co je to za ten sprej !


Přílohy:
1e873fcd0d838deadab09931bdb8ee84.mp3 [0 bajtů]
298 krát
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 duben 2006 21:59 
to Mitsi: Jak poznám,že se jednotka "učí".Mám galanta 88-92.Už jsem tu o víkendu psal dotaz na nastavení volnoběhu.Jednotka reaguje na otočení volantem,vytočí motor asi na 1500ot.Pak klesnou na 800.Je to údaj na otáčkoměru.Jenže v autě byl automat.Věneček,který tam je,mám nastavený na polohu D.Mám tam i tlačítko,kterým odblokuju startér,abych mohl nastartovat.Pak ho zase odblokuju.To vše kvůli tempomatu.Resetoval jsem jednotku dle tvého návodu.Ale je tam jedna nesrovnalost:Když dojíždím na křižovatku,tak otáčky rychle houpou na úrovni 1000ot,jakmile zastavím,ihned se usadí na 800.To vše v poloze věnečku D.Když přepnu na P,tak to nedělá,jen se lehce zvednou a pak se usadí na 800.Mám tam samozřejmě manuál.Dík za odpověď.


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 duben 2006 22:05 
Offline

Registrován: 25 březen 2006 01:00
Příspěvky: 152
Begy píše:
ono se to jako spínač tváří. I když jak tady někdo psal, asi dost zaprasenej. Podle ohmetru mě to skáče cca 20-40 Ohm, pak od jisté polohy najednou nekonečno.

Nevím jak je to řešeno fyzickym, neměl jsem to otevřený (asi nějaký kontakty), ale prakticky je to spínač a taky se to IPS (idle position switch) jmenuje. Do ECU to dává informaci o tom, že klapka je zavřená.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 duben 2006 22:52 
Offline

Registrován: 30 březen 2005 09:03
Příspěvky: 15
to Mitsi: Jak poznám,že se jednotka "učí".Mám galanta 88-92.Už jsem tu o víkendu psal dotaz na nastavení volnoběhu.Jednotka reaguje na otočení volantem,vytočí motor asi na 1500ot.Pak klesnou na 800.Je to údaj na otáčkoměru.Jenže v autě byl automat.Věneček,který tam je,mám nastavený na polohu D.Mám tam i tlačítko,kterým odblokuju startér,abych mohl nastartovat.Pak ho zase odblokuju.To vše kvůli tempomatu.Resetoval jsem jednotku dle tvého návodu.Ale je tam jedna nesrovnalost:Když dojíždím na křižovatku,tak otáčky rychle houpou na úrovni 1000ot,jakmile zastavím,ihned se usadí na 800.To vše v poloze věnečku D.Když přepnu na P,tak to nedělá,jen se lehce zvednou a pak se usadí na 800.Mám tam samozřejmě manuál.Dík za odpověď


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 duben 2006 23:04 
Offline

Registrován: 25 březen 2006 01:00
Příspěvky: 152
Begy píše:
..jinak jsem zkoušel pomocí propojení 1 a 4 pinu OBDII vyčíst chyby z ŘJ. Nějak moc to nefunguje. Kontrolka motoru začne blikat (stejně bez přerušení) někde kolem 50tého bliknutí jsem to vzdal. Nefunguje mě ABS (chybí PZ čidlo po výměně těhlice),

Funguje to dobře. Diagnostika vyblikáním ti vrátí pouze chyby typu "P" tj. Powertrain - motor a převodovka, nic o ABS se z toho nedozvíš.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 197 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 14  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz