mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 30 duben 2024 06:40

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 197 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 14  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 duben 2006 08:29 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
xor: A jak se ŘJ dozví, kolik máš plynu? Vždyť u aut s MPI (bez rozdílu - u všech) je to naprosto základní vstupní údaj pro ŘJ! Nějak si neumím představit, že by ŘJ stačila informace o tom, že stojíš/nestojíš na pedálu plynu... Ledaže by to bylo dělané pro Francouze - ti totiž znají pouze dvě polohy pedálu plynu: žádný (tj. vypnuto) a plný (zapnuto). :lol:

PS: Pokud bys to náhodou chtěl řešit pomocí váhy vzduchu, tak si ji zkus odpojit a zjistíš, že jsi schopen plyn (a tím i otáčky) dávkovat i bez ní.

damiens: V kombinaci s automatem (alespoň u 2.0 z r.v. 1994 a 2.0 z r.v. 1997, které trochu znám - v obou případech je to ale už ten novější typ "bazmeků" kolem klapky) to funguje obdobně jako u manuálu, pokud jedeš setrvačností na "N". Při "D" už se to hová jinak, tedy tam bude jiný algoritmus nezbytný pro plynulou funkci automatu. Víc Ti bohužel neřeknu, jelikož o tom nic víc nevím. Ale i zde probíhá "učení se", které se projevuje mj. mnohem svižnější reakcí automatu na zacházení s plynovým pedálem (alespoň u modelů, které jsem zmínil - ty máš ale ještě starší typ automatu, s nímž jsem osobně nikdy neměl příležitost jezdit).

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 duben 2006 10:30 
Offline

Registrován: 25 březen 2006 01:00
Příspěvky: 152
Mitsi píše:
xor: A jak se ŘJ dozví, kolik máš plynu? Vždyť u aut s MPI (bez rozdílu - u všech) je to naprosto základní vstupní údaj pro ŘJ! Nějak si neumím představit, že by ŘJ stačila informace o tom, že stojíš/nestojíš na pedálu plynu... Ledaže by to bylo dělané pro Francouze - ti totiž znají pouze dvě polohy pedálu plynu: žádný (tj. vypnuto) a plný (zapnuto). :lol:

Můžu mluvit pouze za model Galant 95 (tj. 93-96), který mám. Stejně tak je to u 3000GT/Stealth druhé generace a 2G DSM (např. Eclipse). V TPS je integrován IPS, který byl u předcházejících modelů separátně, viz foto od Draka na http://www.galantweb.com/forum/index.php?showtopic=560&st=45. Nicméně Begy má model 95, takže pokud to není nějaký bastl, tak by se měl řídit mým návodem.

Takže v TPS je nejen potenciometr, ale i spínač - ačkoliv má 20-60 ohmů, proč to nevím, přičítal jsem to špinavému kontaktu, ale úplnou pravdu se dozvíme, až to někdo rozebere.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 duben 2006 18:46 
Offline

Registrován: 12 duben 2006 16:07
Příspěvky: 48
Rok výroby: 0
Senzory tam sou prakticky dva, vim to bezpečně nebot mam vrozenou zvedavost jak co funguje. Měl sem komplet rozebranou klapku,samosdřejmě že sem si u potenciometru udelal značky abych pak u toho nevykvet... Je tam volnoběžnej motorek kterej má i spínanač,něco jako poták kterej dává údaje o tom jak je pootevřená klapka a jestli je noha na plynu nebo ne,je to docela dost údajú do ŘJ... :wink:
Zde zas přikládám nákres, UPOZORNUJI nejsem picaso! tak se nesmějte ! :evil:


Přílohy:
3e19bfd5c1708e120a0280fef9fded21.bmp
3e19bfd5c1708e120a0280fef9fded21.bmp [ 351.62 KiB | Zobrazeno 11664 krát ]
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 duben 2006 13:19 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Tak to mi spadl kámen ze srdce! Už jsem si myslel, že mi něco uniklo a MMC to umí i bez potenciometru. Mimochodem, kombinaci potenciometr/spínač má i Renault Medallion 2,2 MPI aut. (americké provedení R21) z května 1987!!!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 duben 2006 15:01 
Offline

Registrován: 25 březen 2006 01:00
Příspěvky: 152
Čau, na galantweb jsem dával Technical Service Bulletin od Mitsubishi. Kdyby ho v servisech četli (na rozdíl od nás ho mají pravidelně k dispozici), tak by věděli, co zapříčiňuje snížený otáčky po odpojení akumulátoru...

http://www.galantweb.com/forum/index.php?showtopic=636&st=15#
Adaptive Memory, TSB-93-13-004
DATE: August, 1993
MODEL: All 1989 - 1994 with ISC
SUBJECT:ADAPTIVE MEMORY
PURPOSE
1989 - 1994 four cylinder engines equipped with an Idle Speed Control (ISC) system (the type which opens the throttle valve) have adaptive memory built into the Electronic Control Module (ECM). This memory accumulates information on how an individual vehicle operates and adjusts the vehicle's ECM programming for optimum driveablity. Adaptive memory resides in the ECM's Random Access Memory (RAM) and the information contained will be lost when power is not available to the ECM.
This bulletin explains:
1. If adaptive memory is lost, in some cases, the vehicle may idle roughly (too slow) or may not idle at all due to deposits on the throttle valve.
2. Use the Scan Tool (MUT/MUT II) to erase Diagnostic Trouble Codes. Do not disconnect the vehicle's battery.
3. Idle the vehicle for at least 10 minutes after the battery has been disconnected for any reason.
4. Do not assume that the ISC is inoperative if the vehicle won't idle or idles rough after the battery is disconnected.
5. If the vehicle will not idle after a battery is disconnected, clean the throttle plates as described in the appropriate vehicle's service manual.
ADAPTIVE MEMORY DETAILS
The Electronic Control Module (ECM) contains adaptive memory which remembers the vehicle's typical operating characteristics. One of the memory's functions is to remember the "normal" operating position of the ISC.
As a vehicle is operated, deposits build up inside the throttle body housing and on the throttle plates causing airflow to become slightly restricted. In these cases the ECM instructs the ISC to increase the opening of the throttle plate. The ECM learns that the vehicle requires a larger throttle opening to idle properly in its adaptive memory.
When battery voltage is removed from the ECM (i.e. battery is disconnected) this adaptive memory is lost. The ECM then does not know the vehicle needs a larger throttle opening to idle properly and responds with its basic factory (new vehicle) programming. Consequentially, the idle may become rough until the ECM re-adapts. Clearing the Diagnostic Trouble Codes with a Scan Tool does not affect adaptive memory.
In some cases the deposit build-up will restrict air flow so much that if battery power is lost (adaptive memory is lost) the vehicle will not idle afterwards. The solution is to clean the throttle body as specified in the appropriate service manual.
Technicians are advised not to disconnect the battery unnecessarily, especially when clearing diagnostic trouble codes from the ECM's memory.
SUMMARY
1. Use the scan tool to erase diagnostic codes, versus disconnecting the battery.
2. Whenever the battery is disconnected, allow the vehicle to idle for at least 10 minutes. This will allow the ECM to re-learn its adaptive memory.
3. If a vehicle will not idle after the battery has been disconnected, clean the throttle plate.
4. Do not assume that an ISC failure exists if the vehicle will not idle properly after the battery is disconnected.


Všechno co tam píšou už vlastně napsal Mitsi. Jediný co je tam navíc je, aby se motor nechával běžet na volnoběh po resetu alespoň 10 minut, ECM si načte hodnoty ze senzorů.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 duben 2006 20:27 
Offline

Registrován: 12 duben 2006 16:07
Příspěvky: 48
Rok výroby: 0
Jaky máte vskušenosti se zapalovacíma svíčkama ? já nevim proč ale jednobodovky sou v pohodě,ale se 4 bodákama mi to po čase blbne a to tak ze to začne špatně spalovat a lambda to okamzite veme jako závadu.jednou dokonce to bylo tak závažny ze mi otačky sli pouze do 1500 a při sešlápnutí až na podlahu to bublalo a lítali mo otáčky od 800 - do 1500. to sem tam měl francouzky Beru,. ted tam mam Bošáky a přímo na vykon tak ze nejsou ani moc studeny ani moc teplí.. tak nevim.. :cry:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 duben 2006 21:28 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Mám léty ověřeno, že Mitsubishi jezdí dobře pouze na Denso a NGK. A vůbec nejlepší jsou Denso Iridium Power. Naopak víceelektrodové nebo naopak bezelektrodové/vrchlíkové svíčky jsou naprosto nevhodné a u těch druhých dokonce hrozí poškození motoru (zachránil jsem to za 5 minut 12)!!!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 duben 2006 14:29 
Offline

Registrován: 12 duben 2006 16:07
Příspěvky: 48
Rok výroby: 0
Mitsi píše:
Mám léty ověřeno, že Mitsubishi jezdí dobře pouze na Denso a NGK. A vůbec nejlepší jsou Denso Iridium Power. Naopak víceelektrodové nebo naopak bezelektrodové/vrchlíkové svíčky jsou naprosto nevhodné a u těch druhých dokonce hrozí poškození motoru (zachránil jsem to za 5 minut 12)!!!

Tak to mam radost.... iridia sou drahy jak prase,a NGK sem nahradil tema bošákama. mam nekdy pocit že je ten motor nějakej moc mlsnej,...ale jinak dík za radu,uz vim co tam mam nacpat. :wink:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 duben 2006 16:22 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Obyčejné NGK se rozhodně dají koupit za méně než Bosch(-ky), které tam svými paramatry patří. Jenže je stejně musíš každých 30 tis. km vyměnit.

Takže když použiješ ty úplně "nejjednodušší" Denso Iridium Power, byť "drahé", vydrží Ti tam 90 tis. km (tedy pokud si zrovna nepořídíš typ s garantovanou životností 200 tis. km!), nakonec vlastně ušetříš. A svíček si pak už - a zvláště u ojetiny - vůbec nikdy nemusíš znovu všímat... :wink:

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 duben 2006 17:35 
Offline

Registrován: 12 duben 2006 16:07
Příspěvky: 48
Rok výroby: 0
Mitsi píše:
Obyčejné NGK se rozhodně dají koupit za méně než Bosch(-ky), které tam svými paramatry patří. Jenže je stejně musíš každých 30 tis. km vyměnit.

Takže když použiješ ty úplně "nejjednodušší" Denso Iridium Power, byť "drahé", vydrží Ti tam 90 tis. km (tedy pokud si zrovna nepořídíš typ s garantovanou životností 200 tis. km!), nakonec vlastně ušetříš. A svíček si pak už - a zvláště u ojetiny - vůbec nikdy nemusíš znovu všímat... :wink:

tak momentálně ma jinyho zrouta peněz tak auto musí čekat....... plenky sou drahy jak prase! Ale tenkrát si psal že máš víc špeků na mišáky...pochlub se, .. :)


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 duben 2006 17:49 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Už jsem tady všechno vykecal a tím se i vyčerpal... :lol:

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 duben 2006 18:04 
Offline

Registrován: 12 duben 2006 16:07
Příspěvky: 48
Rok výroby: 0
Mitsi píše:
Už jsem tady všechno vykecal a tím se i vyčerpal... :lol:

Aha,ale určite časem na neco přídeš... :wink:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 duben 2006 19:58 
Offline

Registrován: 12 duben 2006 16:07
Příspěvky: 48
Rok výroby: 0
Dnes sem si trošku hrál, tak až v zrcátku spozorujete tenhle čumák.....
TAK SEM TO JÁ !!!


Přílohy:
7ee14b007de991e0d5fbe65f0b778324.jpg
7ee14b007de991e0d5fbe65f0b778324.jpg [ 0 bajtů | Zobrazeno 11640 krát ]
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re-otáčky
PříspěvekNapsal: 29 květen 2006 10:25 
Offline

Registrován: 02 duben 2006 09:26
Příspěvky: 9
Bydliště: Brno
Begy píše:
to kolísání otáček je fakt záhada. Mitsi tvrdí že to dělat nemá. Já měl osobně tři galanty a všechny při volnoběhu při zatočení volantem, sepnutí klimy atd šly s otáčkakama na chvíli dolu. Co jsem o tom debatil s dalšíma majitelama galantů tak jim to dělaá to samý. Zkrátka neznám nikoho komu by se otáčky zvýšily.

Nechci odporovat, ale jsem asi jkeden z mála kterému se otáčky zvýší jak mají. A to jsem, z nevědomosti, odpojoval aku. Vyčistil jsem jen klapku a celkem to jde. Jen volnoběh se mi zdá trochu vyšší než "je zdrávo" cca 1100otáček. :? :cry:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Re-otáčky
PříspěvekNapsal: 29 květen 2006 18:46 
Offline

Registrován: 25 březen 2006 01:00
Příspěvky: 152
natassam píše:
Nechci odporovat, ale jsem asi jkeden z mála kterému se otáčky zvýší jak mají. A to jsem, z nevědomosti, odpojoval aku. Vyčistil jsem jen klapku a celkem to jde. Jen volnoběh se mi zdá trochu vyšší než "je zdrávo" cca 1100otáček. :? :cry:

Jestli máš takhle vysoký volnoběžný otáčky pořád, tak buď špatně ukazuje otáčkoměr nebo máš příliš vyšroubovaný BISS a IAC to nezvládá zregulovat (tj. úplně uzavírá přívod vzduchu). To taky není dobře - IAC by mělo prý být při volnoběhu v cca 1/10 svojí dráhy. Jinak z toho, co jsem zatím slyšel a viděl, se mi zdá, že kolísání otáček je menší, když jsou BISSem nastavený vyšší otáčky a IAC si je lehce koriguje dolu.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 197 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 14  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz