mitsubishi.megaherz.cz
https://mitsubishi.megaherz.cz/

Kolísání otáček
https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=20&t=105
Stránka 2 z 14

Autor:  Begy [ 05 září 2005 11:53 ]
Předmět příspěvku: 

no já to skusím co nevidět. Zrovna mám rozebranou snad polovinu motru protože začala týct vodní pumpa. To znamená rozvody ven :evil:

Autor:  Benytrans [ 29 listopad 2005 21:17 ]
Předmět příspěvku: 

Tak jsem to udělal také, vyčistil klapku benzínem, bohužel se mi nepovedla sundat a tak jsem to jenom šmudlal štětečkem z jedný strany a profouk jsem to dusíkem, není nějaká jiná metoda jak to vyčistit když to nejde sundat? Jinak Řj sem zrezetoval ale otáčky se mi držej dost vysoko a na ten významnej spotřebič reagujou poklesem a ne navýšením, asi to bude tím že je ta klapka pořád špinavá, nebo čím by to mohlo být? Prosím poraďte, ale už to alespoň nechcípá jako předtim :-)

Autor:  Mitsi [ 29 listopad 2005 23:46 ]
Předmět příspěvku: 

Sundat to samozřejmě jde (celá "kostka" difuzoru s klapkou - POZOR, nehýbat se snímačem polohy klapky ani se šroubky vzadu!!!), vždyť je to jenom na 4 šroubech, akorát je třeba odpojit štekry a také (to spíše bohužel) vyhřívání chlad. kapalinou.

To celé není nutné, pokud si seženeš speciální sprej na čištění klapek (benzín je dost k ničemu).

Neporařilo se Ti to rozchodit, poněvadž:
- klapka ještě stále není dostatečně čistá;
- není důsledně zresetovaná ŘJ;
- někdo se již hrabal v nastavení snímače polohy klapky či v nastavení šroubků vzadu za ní.

Autor:  Návštěvník [ 30 listopad 2005 20:08 ]
Předmět příspěvku: 

Mitsi píše:
Sundat to samozřejmě jde (celá "kostka" difuzoru s klapkou - POZOR, nehýbat se snímačem polohy klapky ani se šroubky vzadu!!!), vždyť je to jenom na 4 šroubech, akorát je třeba odpojit štekry a také (to spíše bohužel) vyhřívání chlad. kapalinou.

To celé není nutné, pokud si seženeš speciální sprej na čištění klapek (benzín je dost k ničemu).

Neporařilo se Ti to rozchodit, poněvadž:
- klapka ještě stále není dostatečně čistá;
- není důsledně zresetovaná ŘJ;
- někdo se již hrabal v nastavení snímače polohy klapky či v nastavení šroubků vzadu za ní.


No já bych to viděl spíš na tu zasranou klapku, zresetovaný je to podle návodu a předtim to jelo v poho, takže na to asi nikdo nesahal..... a sundat mi to nejde protože je to totálně přilepený a fakt se mi do toho nechtělo mlátit palicí,a vypáčit to nijak nešlo, takže si s tim nevim rady :-(

Autor:  poooll [ 24 leden 2006 09:19 ]
Předmět příspěvku: 

Hmmm tak podobnej problém mám i já u Eclipse r.v.93 110kw. Nastartuju studený auto a otáčky jsou cca. kolem 800 mno potom stačí se rozjet např. vycouvat a když pustím normálně plyn, tak otáčky spadnou tak moc že to chcípne. Jakmile se mi to zahreje, tak už je to dobrý ale nicméne mi taky kolísají otáčky a např. když otočím volant, zapnu vyhřívání atd.(ted nevím jestli to má nebo ne)
Mno ale horší problém je, že když je auto trošinku zahřáty a zastavím a potom znovu nastartuju otáčky vyletí např. na 1500 a hned sletí pod 500 většinou to pak i chcípne. Ale stačí podržet plyn cca.5 sec na 2 tis otáčka a pomalu ho pustit tak už je všechno v klidu a otáčky se ustálí zase kolem 800. Mno a nevím jestli to s tím souvisí ale taky se mi stává to,že když je auto pod 2 tis otáček a sešlápnu plyn dejme tomu napodlahu tak to nejede a zrychluje jak kdyby mne nekdo držel za zadek. Navíc jde jasně slyšet takový klepání. Když plyn sešlapuju trošinku tak to akceleruje jak má. Věděl by někdo teoreticky odhadnout kde je chyba?
Měnil jsem už čidlo teploty vody, což udajně měl být problém, ale nepomohlo to, a škrtící klapku jsem také čistil.
btw. jaké by měli být otáčky při volnoběhu? 800 nebo 600?

Autor:  denis [ 25 leden 2006 08:36 ]
Předmět příspěvku: 

No, něco podobného jsem řešil na Monteru a po kontrole škrtící klapky-byla OK jsem přišel na to, že bylo hyn čidlo nasávaného vzduchu-je přímo u váhy vzduchu. Volnoběh držel jen pod plynem, dokud se to nezahřálo a jednotka nevyblikala žádnou závadu. :wink:

Autor:  poooll [ 25 leden 2006 08:38 ]
Předmět příspěvku: 

Tohle mi dělá, když váhu vzduchu vytáhnu uplně, volnoběh nejede a musí se držet plyn, tak to čidlo asi nebude, ikdyž možný je všechno

Autor:  Begy [ 09 březen 2006 11:18 ]
Předmět příspěvku: 

to kolísání otáček je fakt záhada. Mitsi tvrdí že to dělat nemá. Já měl osobně tři galanty a všechny při volnoběhu při zatočení volantem, sepnutí klimy atd šly s otáčkakama na chvíli dolu. Co jsem o tom debatil s dalšíma majitelama galantů tak jim to dělaá to samý. Zkrátka neznám nikoho komu by se otáčky zvýšily.

Autor:  Mitsi [ 09 březen 2006 12:08 ]
Předmět příspěvku: 

Tak to všichni mají rozhašený! Správně to má fungovat přesně naopak a celý ten systém je právě proto tak složitý, aby zabránil poklesu otáček při zatížení odběrem výkonu z klikovky motoru. Pokud vím, tak srovnatelným systémem disponovalo pouze BMW 850i - v tomto případě se tomu říkalo "elektronický volnoběh".
Dnes to stěží mohu demonstrovat na svém voze (motor 2,4 GDI), ale i zde to takto funguje, byť v menší míře a více či méně v závislosti na okolnostech (zda motor ve volnoběhu momentálně běží na chudou směs, nebo ne, atd.)

Autor:  Brok [ 18 březen 2006 16:56 ]
Předmět příspěvku: 

No nevim.Projeví se "nouzovy rezim" pri diagnostice?

Autor:  Mitsi [ 19 březen 2006 21:35 ]
Předmět příspěvku: 

Ne!

Autor:  Brok [ 19 březen 2006 23:31 ]
Předmět příspěvku: 

to je ale přeci divny ne, ze se to neukaze?Autp mi jede uplne normalne, jenom obcas pri otoceni volantem nebo cokoliv tak otacky klesnou a po ukonceni cinnosti lehce vylitnou..

Autor:  Mitsi [ 20 březen 2006 09:06 ]
Předmět příspěvku: 

Divný to sice je, ale bohužel tomu tak je. Ostatně jsem zažil několikrát, že motor vůbec nejel, jak by měl, případně nešel ani nastartovat, a přitom tester žádnou chybovou hlášku nevyhodil!

A to, že "jede normálně" (jak píšeš), je pouze Tvůj mylný dojem opírající se o absentující pocit toho, jak by to jelo, kdyby... Pokud totiž ŘJ pracuje v tomto chybném režimu, neprobíhá proces jejího "učení se", tj. adaptace (či optimalizace parametrů) na potřeby právě toho daného konkrétního motoru. Jinými slovy: Ty jsi možná spokojen s tím, jak to jede, ale zřejmě ani netušíš, jak by to mohlo jezdit, kdyby vše bylo OK, resp. ŘJ mohla projevit veškeré své schopnosti.

Mrzí mě to dvojnásob, jelikož mám výrobky MMC rád, ale bohužel většina z nich (a to nejen v ČR) jezdí v takto zmršeném stavu.

Autor:  carisma [ 20 březen 2006 12:44 ]
Předmět příspěvku: 

Mitsi, prosimte, ten popis jak resetnout ridici jednotku ktery jsi tady asi pred pulrokem psal, bude to fungovat i na tom mem "Renaultim dieselu" ? Predpokladam ze ne, ale raci se ptam.

Diky za odpoved.

Autor:  Mitsi [ 20 březen 2006 12:49 ]
Předmět příspěvku: 

S tím nemám vůbec žádnou zkušenost, ale předpokládám, že tam podobné problémy vůbec nenastávají, takže reset ŘJ asi nic (samozřejmě kromě výmazu chybových hlášek) nepřinese.

Stránka 2 z 14 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/