mitsubishi.megaherz.cz
https://mitsubishi.megaherz.cz/

Kolísání otáček
https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=20&t=105
Stránka 3 z 14

Autor:  denis [ 21 březen 2006 08:54 ]
Předmět příspěvku: 

Když už jsme u těchto problémů-mám Colta 87 s řízeným karbecema mám dotaz: ta jednoduchá jednotka je schopná se taky učit?

Autor:  Mitsi [ 21 březen 2006 09:04 ]
Předmět příspěvku: 

O tom nic nevím.

Autor:  xor [ 22 březen 2006 15:48 ]
Předmět příspěvku:  zhoupnuti otacek

Begy píše:
to kolísání otáček je fakt záhada. Mitsi tvrdí že to dělat nemá. Já měl osobně tři galanty a všechny při volnoběhu při zatočení volantem, sepnutí klimy atd šly s otáčkakama na chvíli dolu. Co jsem o tom debatil s dalšíma majitelama galantů tak jim to dělaá to samý. Zkrátka neznám nikoho komu by se otáčky zvýšily.

Teď jsem si nechal u Autopalace Spořilov na Galantovi vyčíst chybový kódy a rovnou se ptal technika, jestli je normální, že při zapnutí spotřebiče se otáčky zhoupnou. Potvrdil co říká Mitsi - mělo by to otáčky naopak okamžitě přidat. Nicméně vyslovil názor, že pokud kvůli tomu motor nechcípne, tak by to neřešil.

Autor:  Begy [ 22 březen 2006 17:02 ]
Předmět příspěvku: 

kolik za to chtěli? Já byl u Domanskýho ve Zdibech a jsou to pěkný podfukáři :?
Za diagnostiku si napsali tuším kolem hodiny, a to vím že tam to auto skoro celou dobu jenom stálo.

Autor:  Mitsi [ 22 březen 2006 17:24 ]
Předmět příspěvku: 

Diagnostika trvá méně než 1 min., přehrání kompletního SW pod 10 min.!!!

Autor:  Begy [ 22 březen 2006 19:25 ]
Předmět příspěvku: 

proto říkám že to jsou podvodníci!

Autor:  Návštěvník [ 22 březen 2006 20:22 ]
Předmět příspěvku: 

Begy píše:
kolik za to chtěli? Já byl u Domanskýho ve Zdibech a jsou to pěkný podfukáři :?
Za diagnostiku si napsali tuším kolem hodiny, a to vím že tam to auto skoro celou dobu jenom stálo.

77Kč. Je to ta nejlevnější - pouze prosté vyčtení závad MUTem, žádné další zjiš'tování, kde by v okruhu mohl být problém.

Autor:  Brok [ 26 březen 2006 16:08 ]
Předmět příspěvku: 

Diagnostika v autopalace 305 bez dph

Autor:  Mitsi [ 26 březen 2006 20:09 ]
Předmět příspěvku: 

xor: (cit.) "Nicméně vyslovil názor, že pokud kvůli tomu motor nechcípne, tak by to neřešil."

- A právě v tom spočívá hluboký omyl! Ono totiž nejde jenom o chcípání či "jakési" (v daném případě "protisměrné") kolísání otáček, ale především o to, že řídící elektronika vůbec nepracuje, jak by mohla a měla!!!

Autor:  Návštěvník [ 27 březen 2006 13:29 ]
Předmět příspěvku: 

Mitsi píše:
xor: (cit.) "Nicméně vyslovil názor, že pokud kvůli tomu motor nechcípne, tak by to neřešil."

- A právě v tom spočívá hluboký omyl! Ono totiž nejde jenom o chcípání či "jakési" (v daném případě "protisměrné") kolísání otáček, ale především o to, že řídící elektronika vůbec nepracuje, jak by mohla a měla!!!

Čau Mitsi, to už jsi napsal mnohokrát. Snažil jsem se projít různý fóra, ale řešení jsem nenašel, snad kromě vyčištění škrtící klapky. Přitom to evidentně dělá většině lidí.

Co udělat nějakou session, že by k tobě přijelo pár aut a na jednom (třeba na mym Galant 1.8 85kW z 1995) bysme to zkusili?

2Brok: mně to tam stálo 77Kč, říkali, že další větší test stojí asi těch 300 co píšeš. Ale já chtěl jenom vyčtení chybových kódů, abych věděl, že je ECU ok, protože mi nefunguje ta diagnostika s voltmetrem. Vůbec je to podivný - můj Galant (vyrobený v roce 1995, ale podle VINu model 1996 - "T" v kódu) má OBD-II/DLC konektor a přitom z diagnostiky mi vypsali 2 neaktivní kódy podle OBD-I..

Autor:  xor [ 27 březen 2006 13:35 ]
Předmět příspěvku: 

zas sem to nepodepsal, takze za ty hrubky nemuzu ja :)
kazdopadne jeste upresneni - s motorem nemam zadny problem. jediny co pozoruju, je prave to zhoupnuti otacek po zapnuti spotrebice. dokud sem necetl tohle forum, tak sem tomu ani neprikladal pozornost, protoze to dela napr. i kolegovo Volvo V40.

Autor:  Mitsi [ 27 březen 2006 14:08 ]
Předmět příspěvku: 

xor píše:
zas sem to nepodepsal, takze za ty hrubky nemuzu ja :)
kazdopadne jeste upresneni - s motorem nemam zadny problem. jediny co pozoruju, je prave to zhoupnuti otacek po zapnuti spotrebice. dokud sem necetl tohle forum, tak sem tomu ani neprikladal pozornost, protoze to dela napr. i kolegovo Volvo V40.


Ano, snad u všech aut kromě Mitsubishi dojde při odběru výkonu z motoru (např. po zapnutí "velkého" spotřebiče napřed k propadu otáček a teprve následně k dorovnání. U Mitsubishi by tomu mělo být právě naopak: tj. nejprve nárůst, a teprve pak "dorovnání". Důvodem je to, že všechna ostatní auta (pardon, nesmím zapomenout na BMW 850i) jedou podle "tvrdých" datových map v ŘJ, zatímco Mitsubishi by mělo (tedy pokud by vše fungovalo, jak má) jet podle "měkkých" map vytvořených samotnou ŘJ právě pro ten daný konkétní kus (motoru). Vyspělost ŘJ MMC tak mj. umožňuje rozjezd bez použití pedálu plynu (pozor - systematické "zneužívání" této schopnosti vede časem k odrovnání tlumiče torzních kmitů na spojce), maximalizaci předstihu zážehu podle aktuálně používaného paliva (a teď vůbec nemám na mysli schopnost "srazit" předstih při detonačním spalování, což umí každý motor s čidlem klepání), "měkký" omezovač otáček (při krátkodobém vytočení je podstatně výše, než při delším točení bez přeřazení) atd. atd. Výsledkem adaptivních schopností ŘJ je však především schopnost vozů Mitsubishi zle prohánět vozy jiných značek o kubaturu výše!

Jenže když blne volnoběh, je to neklamným znakem toho, že ŘJ jede podle "tvrdých" (fabrických) map platících pro nový vůz a navíc bez schopnosti učit se / adaptovat se na daný konkrétní motor. Tester přitom vůbec žádnou chybovou hlášku nevydá (proč by také měl?).

Autor:  Mitsi [ 27 březen 2006 14:25 ]
Předmět příspěvku: 

Anonymous píše:
Mitsi píše:
xor: (cit.) "Nicméně vyslovil názor, že pokud kvůli tomu motor nechcípne, tak by to neřešil."

- A právě v tom spočívá hluboký omyl! Ono totiž nejde jenom o chcípání či "jakési" (v daném případě "protisměrné") kolísání otáček, ale především o to, že řídící elektronika vůbec nepracuje, jak by mohla a měla!!!

Čau Mitsi, to už jsi napsal mnohokrát. Snažil jsem se projít různý fóra, ale řešení jsem nenašel, snad kromě vyčištění škrtící klapky. Přitom to evidentně dělá většině lidí.

Co udělat nějakou session, že by k tobě přijelo pár aut a na jednom (třeba na mym Galant 1.8 85kW z 1995) bysme to zkusili?

2Brok: mně to tam stálo 77Kč, říkali, že další větší test stojí asi těch 300 ¨
co píšeš. Ale já chtěl jenom vyčtení chybových kódů, abych věděl, že je ECU ok, protože mi nefunguje ta diagnostika s voltmetrem. Vůbec je to podivný - můj Galant (vyrobený v roce 1995, ale podle VINu model 1996 - "T" v kódu) má OBD-II/DLC konektor a přitom z diagnostiky mi vypsali 2 neaktivní kódy podle OBD-I..


Jsem pro, ale "session" - předpokládající více účastníků - je pro mne trochu velké sousto: když si představím, jak dlouho si člověk musí hrát s jediným autem, kde už kdosi "pošteloval" seřizovací šroubky (což je u jetého vozu více než pravděpodobné), pak jedno auto na den úplně stačí!

Autor:  xor [ 27 březen 2006 14:59 ]
Předmět příspěvku:  session

Mitsi píše:
Jsem pro, ale "session" - předpokládající více účastníků - je pro mne trochu velké sousto: když si představím, jak dlouho si člověk musí hrát s jediným autem, kde už kdosi "pošteloval" seřizovací šroubky (což je u jetého vozu více než pravděpodobné), pak jedno auto na den úplně stačí!

Myslel jsem to tak, že když už bys obětoval svůj čas a hrál si na jednom autě, tak by to mohlo zajímat i ostatní, kterým to dělá. Pochytili bysme snad nějaký princip a co který šroubky nastavujou, atd.
Zkus tedy pls navrhnout nějaký termíny a jestli jsou tady i další, který by to chtěli vidět, tak se ozvěte.

Autor:  Mitsi [ 27 březen 2006 16:48 ]
Předmět příspěvku: 

To "nastavování" je velmi jednoduché: po dokonalém vyčištění klapky a resetu ŘJ se otestuje reakce motoru na otočení volantem. Pokud není OK, pootočí se šroubkem blíže ke klapce (určuje "základní" hodnotu volnoběhu) o půl otáčky doleva či doprava (je to jedno, odkud se začne, správný směr se brzy ukáže...), opět se zresetuje ŘJ a zkusí reakce na volant. Když už to jakž takž chodí, je třeba ještě seřídit ten vzdálenější šroubek, který určuje "kompenzaci", tj. míru nárůstu otáček, a to stejným způsobem (pootočení, reset, zkouška...).

Teď ovšem pozor! Nastavení obou šroubků je na sobě vzájemně závislé, tj. např. i pouhé pootočení šroubkem kompenzace o 1/8 otáčky může způsobit "spadnutí" celého dosadvadního nastavení, a pak začínáte opět z nuly... Totéž platí pro správnost nastavení z hlediska chodu studeného/teplého motoru: to, co bylo OK pro teplý motor ještě nemusí být OK pro studený a naopak, což se samozřejmě ukáže až časem. Teprve časem se také ukáže, zda je nastavení OK z hlediska "učení se" ŘJ: někdy nastavení opět spadne třeba až po několika stech km či dnech pravidelného používání vozu, jelikož ŘJ dojde do stadia, kdy je nastavení už mimo rozsah parametrů, na který je schopna se v rámci přizpůsobovování motoru adaptovat.

A teď si představte, kolik variant vzájemné polohy obou šroubků přichází do úvahy s tím, že jen několik málo z nich vede k požadovanému výsledku.
Hračka, není-liž pravda... :wink:

Stránka 3 z 14 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/