mitsubishi.megaherz.cz
https://mitsubishi.megaherz.cz/

Kolísání otáček
https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=20&t=105
Stránka 4 z 14

Autor:  Brok [ 29 březen 2006 23:12 ]
Předmět příspěvku: 

No podle toho co pises mi to prijde na tydne tohoto laborovani.Neni lepsi zajet do origos servisu at to tam seridi?Urcite to nebudou delat timto zpusobem, ale neco na to musi byt ne?Kdyz to dokazou seridit pri vyrobe tak to musi jit i potom bet tohoto laboovani, ktere muze byt nekonecne a spravneho nastaveni se nedoberes..

Autor:  Mitsi [ 30 březen 2006 07:50 ]
Předmět příspěvku: 

Tak si zkus do značkového servisu zajet (kteréhokoli). Ale pak si nezapomeň zkontrolovat výsledek!
Já jsem to v průběhu let zkoušel postupně ve třech zemích (Švýcarsko, Rakousko, ČR). A mohu Tě ujistit, že jsem se často dozvěděl nepředstavitelné fantasmagorie. Ovšem tam, kde opravdu výrobky MMC uměli (a na jejich spočítání pro všechny 3 země mi v pohodě stačí prsty jedné ruky!), to dělali právě takto. Ostatně, já jsem většinu věcí kolem oprav Mitsubishi sám nevymyslel - jen s úspěchem uplatňuji, co mi někdo ukázal. :lol:

PS: A abys nemyslel, že to nastavení je zas až tak jednoduché, dodám, že po seřízení reakce volnoběhu na otočení volnatem ho ještě musíš doladit na "samovolný rozjezd", zapnutí klimy, zapnutí velkých spotřebičů atd. atd. Takže můžeš začít - třeba se do léta něčeho dobereš. Já mám tu výhodu, že jsem to už dělal x-krát a vím dost přesně, které "projevy" motoru, resp. ŘJ, nevedou k úspěchu.

Ale hlavně: Kdyby se v tom lidi nekompetentně nehrabali (a platí to i pro naprostou většinu značkových servisů), pak by vůbec nebylo co řešit!!! :twisted:

Autor:  Begy [ 30 březen 2006 13:28 ]
Předmět příspěvku: 

je fakt že takhle mě to nefungovalo nikdy. Osobně jsem se v tom nevrtal (nejsem příznivce šťárání do věcí o kterých vím prd.) z tohohle bude ale Mitsi asi skákat metr do vzduchu :
Zkrátka jsem jednou na dostatečně zahřátém motoru přidal natvrdo plyn dorazem škrtící klapky. Teď mám cca 900ot na volnoběhu, s motorem jentakněco nezarumpluje a v tom "vyšším" volnoběhu je ten motor i klidnější. Mám tam větší chladič z 2,5V6 takže i v létě se to v pohodě uchladí.

Autor:  Brok [ 30 březen 2006 13:55 ]
Předmět příspěvku:  2 MItsi

Tak jestli to uz vis jak na to tak sem pro aby ses na to treba kouknul pokud budes chtit...samo ze za fin. odmenu.Co ty na to?

Autor:  Mitsi [ 30 březen 2006 14:49 ]
Předmět příspěvku: 

Begy: Tak to je ale opravdu naprosté zvěrstvo! Tímhle způsobem jsi dokonale eliminoval veškeré funkce, kterými řídící elektronika Mitsubishi oplývá ve srovnání s "běžnými" auty. Ale na druhou stranu: Pokud se v tom opravdu nikdy nikdo nevrtal, není vůbec žádný problém Ti pomoci.

Brok: Co třeba tento víkend v Praze...? Orientační bod: Billa na Proseku.

Autor:  xor [ 30 březen 2006 15:34 ]
Předmět příspěvku: 

Mitsi píše:
Brok: Co třeba tento víkend v Praze...? Orientační bod: Billa na Proseku.


Jestli to nebude vadit, tak se pridam. Co mam vzit s sebou? Tusim si psal neco o aku, protoze se bude hodne startovat. Koupil jsem nejaky sprej na cisteni skrtici klapky, naradi uz mam v kufru. Posilam na sebe kontakt.

Autor:  Brok [ 31 březen 2006 11:01 ]
Předmět příspěvku: 

No ja jsem pro.Ale muzu jenom v so.Takze v kolik

Autor:  Mitsi [ 31 březen 2006 11:32 ]
Předmět příspěvku: 

Mně sice So vyhovuje, ale už jsem se předběžně domluvil s xor-em (byl holt rychlejší, tedy má přednost). Takže pokud máš zájem, řešili bychom to operativně po mobilu v So odpoledne podle toho, jak rychlý/úspěšný budu v případě jeho auta. Kdyžtak mi pošli číslo svého mobilu cestou SZ.

Autor:  poooll [ 12 duben 2006 13:20 ]
Předmět příspěvku: 

Tak jakpak to dopadlo? pomohlo to???

Autor:  Kamenožrout [ 12 duben 2006 16:53 ]
Předmět příspěvku: 

Předem chci poděkovat členovi MITSI za radu jak restartovat řídící jednotku,měl sem totiž ten samej problém...sice at zapnu co zapnu tak se mi otacky drzí na 800 ot. zvysí se pouze při mírném otocení volantu a to samé při jízde po vyřazení na neutrál az do úplného zastavení...Jediná závada která mě trápí je nenažranost,ale jak sem tu pročítal zprávy tak je neléčitelná...
PS. Jedině jezdit bez bot a na plyn si přilepit připínačky.. :lol:

Autor:  Kamenožrout [ 12 duben 2006 18:00 ]
Předmět příspěvku: 

A ted menší perlička... Já sem se při ní posadil na prdel!
Když sem kupoval mího Galantíka z roku 92 a stal sem se uz 5 majitelem,tak sem ani netusil co na mě čeká za překvapení pod krytem vzduchového filtru... :roll:
potom co sem vytáhl filtr si toho moc nepamatuju,potom co sem zaostřil na datum vyroby filtru kde bylo 1992,sem pak kouk na obsah zachyceny na filtru,skoda jen ze sem si ty vzácny ekzempláře neschoval nebot takovej hmiz sem jeste nevidel....... :!:
je s podivem že to vůbec jelo,protože od zacátku škrtící klapky byl nános tak 1mm sraček....
PS. to je jen tak pro sasmání,ale bohuzel,potkalo to mě..

Autor:  Mitsi [ 12 duben 2006 18:30 ]
Předmět příspěvku: 

A já jsem zase tuhle vytáhl z jednoho Galanta min. 5 let starý olejový filtr!!! Ten Galant z r.v. 1997 jezdil původně ve Švýcarsku, kde značkové servisy používaly jako originální náhradní díl (i s vytištěným katalogovým číslem přímo na filtru) výhradně Bosch "made in Japan" nebo francouzský Purflux. A tohle byl právě onen Purflux, zvenku úplně rezavý a i s použitím spciálního klíče téměř nepovolitelný. Podotýkám, že majitel s tím po 4 roky jezdil v ČR a SR výhradně do značkových servisů. Docela by mne zajímalo, jestli i ten olej nebyl ještě původní, z doby "švýcarské éry"...

Autor:  Kamenožrout [ 12 duben 2006 18:55 ]
Předmět příspěvku: 

Tak to je taky slušny,... někdy mam pocit ze ty co si kupujou mišky meli dělat psychotesty,a nebo si radši koupit fabii....
V jednom servisu mi měnili rozvody tim stylem ze zapomeli na druhej vyvažovák,tak ze sem dobry 3 měsíce jezdil s traktorem než sem potkal maníka co mi to za 5 minut srovnal,proto si to všechno radši dělám uz sám... :wink:

Autor:  xor [ 12 duben 2006 22:20 ]
Předmět příspěvku: 

poooll píše:
Tak jakpak to dopadlo? pomohlo to???

Dashovo auto chodilo hned, to moje potrebovalo trochu vetsi peci, kterou jsem mu ale venoval a dneska to dodelal. Konecne chodi jak ma. Otacky se drzi v rozmezi 800-900, pri pootocenim volantem se lehce zvysi a pri zapnuti klimy vyjedou na cca 1300 a postupne dojedou na volnobeznou uroven cca 800. Pri rozjeti auta si ridici jednotka prida na cca 1000, jakmile auto zabrzdim, tak po par sekundach zase uvolni na cca 900.

Postupoval jsem vlastne podle navodu pro Mitsubishi 3000GT/Stealth 316 uvedeny zde http://www.3si.org/forum/showthread.php?t=212452&page=2&pp=10. Naznak jsem postnul uz vcera sem http://www.galantweb.com/forum/index.php?showtopic=622. Pokud jste nepohli s TPS (throttle position sensor = ten senzor na telese skrtici klapky, do kteryho vedou 4 draty), tak je nastaveni trivka.
1. Prvni krok je vycisteni skrtici klapky a okoli. Muze byt potreba vycistit i ISC (idle speed control valve), coz je prave servomotorek s ventilem, ktery automaticky ridi volnobeh (ale nejen ten, otvira se i pri plnym plynu, rychlym pusteni plynu atd.)
2. U me nasledovalo nastaveni SAS (sroub dorazu skrtici klapky). To jsem udelal podle spinace v TPS (neni tam jenom potenciometr, ale take spinac, ktery ma klicovou roli). Doraz ma byt nastaven tak, aby byl uzavren spinac, kterym se ECU dozvi o tom, ze nestojime na pedalu plynu = motor jede na volnobeh. Funkci overime ohmmetrem mezi konektorem 1-2 (pocitano od vstupu sani). V mym pripade je tam 20 ohmu (spinac asi bude pekne spinavej). Jakmile s klapkou jenom minimalne pohnem, obvod se musi rozpojit. Amici doporucuji vlozit mezi SAS a skrtici klapku merku 0,65mm, najit SASem pozici, kde se obvod rozpoji a tam sroub kontramatkou utahnout. Je to z toho duvodu, aby kontakt nebyl moc kratky. Obcas lze najit navody, kde doporucuji pul otacky sroubem nazpatek, vysledek asi bude dost podobny.
3. Protoze jsme zmenili zakladni pozici skrtici klapky, udelame reset (vytanout zaporny kabel od aku na asi 18s). To popisoval Mitsi uz driv.
4. Jeste pred tim nez zacneme nastavovat BISS (base idle set screw, coz je ten sroub v telese skrtici klapky shora, zakryty cernym plastovym spuntem), je potreba ECU rict, aby nekorigovala ISC volnobeh! U rocniku 93-96 to udelame tak, ze v konektoru OBD-II, ktery je umisteni pod pristrojovou deskou u praveho kolene ridice, spojime pin 1 a 4 (pokud bysme udelali jenom to, tak si muzeme vyblikat chybovy kody) - popis pinu je napr. zde http://www.id2.cz/obd2_si9243.htm a dal pod kapotou u cernych relatek, do kterych vedou hadicky, najdeme zvazek 3 nezapojenym konektoru. Z hnedeho (ignition timing adjustment terminal) sundame cepicku a uzemnime. Tim jsme v modu nastaveni volnobeznych otacek. Pro zajimavost je tam dal modry konektor pry pro pripojeni otackomeru (az nekdo prijdete na to, jak s tim neco zmerit, dejte vedet) a cerny, pry kontrola palivoveho cerpadla.
5. Nastartujem (vsimnete si, ze otacky hned padnou dolu, protoze je ISC nekoriguje, stejne tak si zkuste zapnout spotrebic, klimu - ale to otacky padnou celkem dost - nebo pohnout volantem) a jdem stelovat BISS, az se dostaneme nekam na 800 otacek (na zahřátém motoru). Pokud vam motor chcipnul, tak mate BISS moc utahly a je potreba ho dost vysroubovat. U sebe jsem tenhle bod radeji delal 2x - vypnul jsem motor a po chvili to zkusil znovu. Kdyz jsme spokojeny, tak motor tipnem, odpojime uzemneni hnedyho konektoru a diagnostiky z OBD-II.
6. Nektery navody doporucuji zapnout zapalovani a proslapnout pedal plynu, pry si ECU nacte drahu potenciometru v TPS. Zbyva nastartovat a vzit Mysaka na projizdku, at si na nastaveni zvykne. Ja jsem mel takovou radost, ze sem zase vyjel spoustu benzinu :D

Velky diky patri Mitsimu, ktery me privedl na to, ze autak neni nastaveny spravne, ale hlavne na to, ze kazdy Mysak ma dusi.

Autor:  xor [ 12 duben 2006 22:31 ]
Předmět příspěvku: 

poooll píše:
Tak jakpak to dopadlo? pomohlo to???

Pokud mas Eclipse, tak to nastaveni je primo pro nej zde http://www.autozone.com/servlet/UiBroker?ForwardPage=/az/cds/en_us/0900823d/80/1c/b7/bb/0900823d801cb7bb.jsp - jak vidis, rocnik 95 je uplne stejny pro Galanty. Dal mrkni treba na http://aarc.epnet.com/application/8957/8957.htm, podle Draka je to na Eclipse. A konecne celkem hezky prehled maj tady http://members.shaw.ca/dsm.1000q/Engineprimer/2G/visual-index.htm. Jo a ten navod dejte servisakum, at lidem nekurvej auta. Pokud byste si na to nastaveni nekdo netroufal, tak muzu asistovat, ale dopredu rikam, ze nemam moc casu.

Stránka 4 z 14 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/