mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 28 březen 2024 16:13

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 42 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: volnoběh vs. automat
PříspěvekNapsal: 14 leden 2010 18:34 
Offline

Registrován: 14 leden 2010 18:30
Příspěvky: 24
Automobil: Mitsu Galant Wagon
Typ motoru: 4G63
Rok výroby: 2000
Zdravím vás, pánové (a dámy?).
Obracím se na vás s prosbou o radu. Řeším u svého auta (Galant rv 2000 2,0 100kW benzin automat) poklesnutí volnoběžných otáček při zařazení D nebo R.
Prošel jsem tohle forum i forum na galantwebu. Zaujaly mě Mitsiho příspěvky o seřizování volnoběhu. Všechno jsem krok za krokem udělal (včetně restartu ECU) a těžko říct, jestli je to teď správně nestavené, ale chová se to pěkně - volnoběh má zhruba 850/min, když otočím volantem nebo zapnu klimu, auto si trochu přidá na dorovnání... ale takhle se to chová jen na P a N... jakmile tam cvaknu D nebo R, otáčky vždycky klesnou na otáčkoměrových 660/min...
tak a teď nevím. má se to tak chovat? u starých aut to tak bylo, ale předpokládám, že Mitsu používá sofistikovanější systémy než monovstřik nebo karbec... :-/
Takže jsem si udělal malý závěr: motor resp. volnoběh je seřízený správně, problém je v komunikaci s převodovkou. Ale tím končím. Je tam někde senzor/konektor/kabel/ cokoliv jiného, čím motor pozná, že je zařazený kvalt? co by mohlo být v háji?
Předem moc díky za reakce, už jsem z toho polomagor a každá rada je teď dobrá :-)
Mitsiiiiiiii... poraď prosím :-) (nebo mohl by ses na to případně mrknout? jsem kousek od Proseku...)


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: volnoběh vs. automat
PříspěvekNapsal: 14 leden 2010 20:28 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
To není žádný problém, ale zákonitý projev odběru výkonu hydrodynamickým měničem momentu v automatu po zařazení jakéhokoli kvaltu. Pokud ten motor nemá tendenci zdechnout a pokud i po zařazení kvaltu stále funguje kompenzace, tj. reakce volnoběhu na otočení volantem, je všechno v pořádku. Navíc není jisté, zda ten otáčkoměr ukazuje správně - např. v mém případě si ubírá celých 200 otáček.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: volnoběh vs. automat
PříspěvekNapsal: 14 leden 2010 23:05 
Offline

Registrován: 14 leden 2010 18:30
Příspěvky: 24
Automobil: Mitsu Galant Wagon
Typ motoru: 4G63
Rok výroby: 2000
no, ten zákonitý projev je právě otázka... u jiných aut s automatem se otáčky při přechodu z volnoběhu na D nebo R ani nehnou (zkoušeno na jaguaru XJ6, peugeotu 306 a porsche 928). proto mi to začalo hlodat v hlavě :-)
v mém Galošovi po zařazení kvaltu motor nechcípá, ale klepe se a nemá "příjemný" projev a chod. nicméně drží stabilních 660 rpm. což mě přivádí na myšlenku, že je špatně nastavená kompenzace zátěže. co se týká nesprávné indikace otáček - nezajímá mě, kolik to ukazuje, ale to, že otáčky jdou po zařazení kvaltu znatelně dolů.
byl bych ti maximálně zauzlován, kdybys mohl pro jistotu okem odborníka mrknout na to nastavení volnoběhu. já to dělal úplně poprvé metodou pokus-omyl a větší důvěru mám v osobu, která tomu rozumí.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: volnoběh vs. automat
PříspěvekNapsal: 14 leden 2010 23:28 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Schválně si zkus u těch jiných vozů s automatem, že i u nich se motor po zařazení kvaltu více namáhá a je to cítit, byť se to třeba vůbec neprojeví na otáčkách - to zejména v případě, že tam je tzv. přímá kompenzace, tj. při aktivaci kvaltu se okamžitě otevře solenoid trubičky, resp. hadičky přídavného vzduchu. Jenže Galant nic takového nemá a užívá výhradně nepřímou elektronickou kompenzaci, která nechá v případě zatížení motoru automatem jeho otáčky poněkud poklesnout, jelikož HDM automatu zabítá "hodně odspodu", takže jejich nárůst by znamenal výraznější záběr automatu na volnoběh. Tím nechci říct, že ta kompenzace nemusí být nastavená špatně, hlavně pokud se již motor dusí. Kromě toho může být problém i v samotném automatu - např. moc "hustý" či starý ATF, jenž způsobuje příliš velký odběr výkonu z motoru, a to především teď, když je zima. Co je tam vlastně za ATF a kdy byl naposledy měněný?

Jsem teď zcela výjimečně v Praze, ale jen do nedělního rána a program mám časově hodně nabitý. Venku je ovšem sněhová kalamita a mrzne, což nejsou zrovna vhodné podmínky na nějaké seřizování. Já to kromě toho dělám také čistě empiricky, trvá mi to nějakou dobu a potřebuji si následně ověřit, jak se to pak projevuje po "studeném startu", což mj. znamená, že nelze na 100pro počítat s úspěchem hned při prvním seřizovacím zásahu. Ale jestli máš přesto zájem, napiš mi SZ.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: volnoběh vs. automat
PříspěvekNapsal: 17 leden 2010 17:51 
Offline

Registrován: 14 leden 2010 18:30
Příspěvky: 24
Automobil: Mitsu Galant Wagon
Typ motoru: 4G63
Rok výroby: 2000
To byste nevěřili! Pos**l bych se z toho hned... :-(
Včera jsem si udělal výlet k Mitsimu, pěkně jsme poklábosili, probrali Myšáky zleva i zprava... Mitsi byl hrozně ochotnej (ještě jednou moc díky, Mitsi!), vysvětlil mi problematiku klapky a volnoběhu...
No a já pak vyrazil k domovu pln radosti z toho, že to všechno hned ponastavuju a bude to pěkný a krásný.
No a jak jsem přijížděl k baráku, tak Myšák prostě a jednoduše při jízdě pošel. Chcípnul motor. No a od té doby jsem to už nenatočil. Dneska jsem se v tom hrabal celý den a úspěch se nedostavil.
Zkontroloval jsem rozvody - řemen OK, palivovou pumpu - benzín z ní cáká jak divej a dostane se i do motoru, takže pumpa i filtr OK (na vstřikách je 6V... není to málo?), ale svíčky nedají jiskru - a netuším proč. Na vstupu do cívek je normálně přes 12V, ale jiskru to nehodí a nehodí... a že by umřely obě cívky najednou? to se mi nezdá...
Takže jsem nakonec úplně zmrzlej a zasněženej zaklapnul haubnu a šel smutnět do tepla.
Napadají mě tyhle možnosti:
ECU je mrtfá
snímače polohy vačkové h. a setrvačníku jsou taky mrtfé
imobilizer? ale ten tam podle mě vůbec nemám... usuzuju tak z pohledu na klíček... je to obyč. klíč bez možnosti rozebrání...
Neměl jste tu někdo podobnou závadu? Já už svejma znalostma a zkušenostma končím a mám z toho depréze...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: volnoběh vs. automat
PříspěvekNapsal: 18 leden 2010 01:31 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Nezoufej! Víš už, že nedává jiskru, to je důležité pro další postup. Není tam dodatečně montovaný alarm či imobilizér? Sice jsem si nevšiml, jaký máš klíček, ale pokud má takový větší plastový asymetrický úchyt, tak v něm je pasivní čip, který ve spolupráci s cívkou kolem zámku řízení funguje jako imobilizér. Co kontrolka řídící elektroniky motoru, svítí? Víc mne v tuto chvíli s přihlédnutím k okolnostem nenapadá, cesta byla drsná...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: volnoběh vs. automat
PříspěvekNapsal: 18 leden 2010 12:41 
Offline

Registrován: 14 leden 2010 18:30
Příspěvky: 24
Automobil: Mitsu Galant Wagon
Typ motoru: 4G63
Rok výroby: 2000
OK, už nezoufám :-)
všechno je tam originál mitsubishi. klíček je symetrický, tenký, černý :-) bez možnosti rozebrat.
kontrolka nesvítí, ale mám podezření, že nesvítí možná tak kvůli prasklé žárovce... nikdy jsem si jí vlastně na palubce nevšimnul... jakou má ikonu?
cesta byla drsná kvůli sněhu? jestli sněžilo jako tady u nás, tak máš pěknou kliku, žes vůbec dojel... ráno tu byla ledovka jako prase


Naposledy upravil elBarto dne 18 leden 2010 12:42, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: volnoběh vs. automat
PříspěvekNapsal: 18 leden 2010 14:22 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Ikonu ti u toho tvého vozu teď fakt neřeknu, ale musí se rozsvítit při každém otočení klíčku do polohy zapalování zapnuto, u některých verzí pak zhasíná po určité době (po otestování okruhů) bez ohledu na startování, u jiných až po nastartování motoru. V každém případě je chybou, že nikdy nesvítí nebo že naopak svítí za běhu motoru.

Pokud je ten klíček se symetrickým tenkým plastovým madlem, pak to fabrický imobilizér nemá. O rozebiratelnost přitom nejde, poněvadž i ten s větším madlem a čipem uvnitř jde rozebrat, ale jen jednou...

Napadla mne ještě jedna věc, a tou jsou různé druhy ochrany naprogramované v ŘJ: např. pokud motor začne "jít na tři", máš k dispozici jen pár km k dojezdu, resp. k odstavení vozu "do bezpečí", neboť pak ŘJ utne zapalování a už to znovu nenastartuješ (prakticky vyzkoušeno), tedy dokud neodstraníš příčinu problému a nezresetuješ ŘJ. Nemohu přitom vyloučit, že některé tyto ochrany se nevztahují třeba na spolupráci ŘJ motoru s ŘJ automatu. Ale nic konkrétnějšího bohužel nevím.

Ad cesta: vezmi chumelenici nedělního rána, střihni si za těchto podmínek 500 km, pak k tomu přihoď dalších 300 km za permanentní průtrže mračen a ostrého nárazového větru, no a těch zbývajích 200 km už tě nic nepřekvapí...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: volnoběh vs. automat
PříspěvekNapsal: 19 leden 2010 19:22 
Offline

Registrován: 14 leden 2010 18:30
Příspěvky: 24
Automobil: Mitsu Galant Wagon
Typ motoru: 4G63
Rok výroby: 2000
Tak dneska se mi po strašně dlouhým boji a miliardě neúspěšných pokusů povedlo připojit auto na EvoScan. Vybudilo to ve mně naději, že mi tam blikne jedna chyba, kterou snadno odstraním... naivní... :mrgreen:
Zaprvé to vypsalo chyb hodně, zadruhé se ty chyby s každým načtením mění.
Chvilku jsem s tím ještě laboroval a při změně z MUTIII na MMC 1G/12 pin to konečně vypsalo chybu jen jednu - a sice Crankshaft position sensor... to mi dává smysl a potvrzuje to mojí teorii, že odešlo jedno z čidel (nebo obě) pozice motoru.
Jen pro pobavení přikládám DTCs:

Reading MUTII DTCs for EcuID:0EFC
Updated: 14:26:46
Diagnostic Codes:ISC motor position sensor
Engine coolant temperature sensor
Crankshaft position sensor

Reading MUTII DTCs for EcuID:FCFC
Updated: 14:28:46
Diagnostic Codes:Throttle position sensor
ISC motor position sensor
Engine coolant temperature sensor
Crankshaft position sensor
Camshaft position sensor
Injector circuit
Fuel pump relay
EGR sensor

Reading MUTII DTCs for EcuID:FC70
Updated: 14:31:27
Diagnostic Codes:ISC motor position sensor
Engine coolant temperature sensor
Crankshaft position sensor
Camshaft position sensor
Injector circuit
Fuel pump relay

Reading MUTII DTCs for EcuID:FC70
Updated: 14:34:51
Diagnostic Codes:ISC motor position sensor
Engine coolant temperature sensor
Crankshaft position sensor
Camshaft position sensor
Injector circuit
Fuel pump relay
EGR sensor

Reading MUTII DTCs for EcuID:FFFF
Updated: 14:52:22
Diagnostic Codes:Oxygen Sensor
Intake air flow sensor
Intake temperature sensor
Throttle position sensor
ISC motor position sensor
Engine coolant temperature sensor
Crankshaft position sensor
Camshaft position sensor
Vehicle speed sensor
Barometric pressure sensor
Knock sensor
Injector circuit
Fuel pump relay
EGR sensor
Ignition coil
Ignition circuit

MMC1G/12 pin
Reading MUTII DTCs for EcuID:0000
Updated: 15:20:40
Diagnostic Codes:Crankshaft position sensor


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: volnoběh vs. automat
PříspěvekNapsal: 19 leden 2010 19:59 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Tak vidím, že příště budu vědět, na koho se obrátit, až budu potřebovat diagnostiku. :clap:

Nepříjemné ovšem je, že kvůli tomu čidlu budeš muset do rozvodů. Jen tak mimochodem: Máš v pořádku spodní plastový kryt rozvodového řemene? Nadostal se tam sníh s posypovou solí?

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: volnoběh vs. automat
PříspěvekNapsal: 19 leden 2010 20:38 
Offline

Registrován: 14 leden 2010 18:30
Příspěvky: 24
Automobil: Mitsu Galant Wagon
Typ motoru: 4G63
Rok výroby: 2000
No... s tou diagnostikou je to horší... zatím ji mám jen půjčenou... ale určitě si pořídím svoji, zkusím to sehnat na ebayi. Vidím to jako nutnou nezbytnost, která mi nesmí chybět. A samozřejmě se na mě obracej, rád pomůžu, když můžu. :-)

Hele to s tím sněhem mě vůbec nenapadlo! To čidlo je někde u řemenice na klice? Tzn. přímo pod krytem rozvoďáku? Tam se asi ale nedostanu moc dobře, co...
Původně jsem myslel, že tohle čidlo je nad setrvačníkem... ale to je asi teda něco jiného... má stejný tvar jako čidlo na vačkové hřídeli.

Pak je ale ještě otázka, jestli není po smrti ECU, když pokaždé hlásí jiné chyby


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: volnoběh vs. automat
PříspěvekNapsal: 20 leden 2010 03:27 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
elBarto píše:
No... s tou diagnostikou je to horší... zatím ji mám jen půjčenou... ale určitě si pořídím svoji, zkusím to sehnat na ebayi. Vidím to jako nutnou nezbytnost, která mi nesmí chybět. A samozřejmě se na mě obracej, rád pomůžu, když můžu. :-)

Já jsem tuto potřebu zatím nikdy nepocítil, neboť pokud už jsem měl nějaký problém, nikdy nebyl v řídící elektronice - vyjma potíží s centrálem v ETACS, což jsem si ovšem způsobil sám, takže jsem věděl, kde hledat chybu. Ale možná je to dáno i tím, že s výjimkou dvou myšáků tzv. z druhé ruky byly všechny nové, přičemž i u toho jednoho ze dvou jetých jsem plně znal jeho historii, jelikož si ho koupil kamarád na mé doporučení, celou dobu jsem měl možnost ho zpovzdálí pozorovat a nakonec skončil v rukou mého syna (viděl jsi ho v garáži...).

Hele to s tím sněhem mě vůbec nenapadlo! To čidlo je někde u řemenice na klice? Tzn. přímo pod krytem rozvoďáku? Tam se asi ale nedostanu moc dobře, co...
Původně jsem myslel, že tohle čidlo je nad setrvačníkem... ale to je asi teda něco jiného... má stejný tvar jako čidlo na vačkové hřídeli.

To čidlo je schované hluboko pod rozvoďákem a pravděpodobně se nedá vyjmout bez demontáže i toho malého ozubeného řemenu, který pohání vyvažovací hřídel. Pokud si to dobře pamatuji, nepodobá se snímači polohy vačky. Ale ani jedno z těch čidel jsem nikdy neměl důvod vyndavat, takže víc o nich nevím.

Pak je ale ještě otázka, jestli není po smrti ECU, když pokaždé hlásí jiné chyby


Tohle se tu už několikrát řešilo a můj názor se značně lišil (a stále liší) od názorů řady ostatních účastníků tohoto fóra: oni tvrdí, že na myšácích odcházejí ŘJ motoru kvůli vadným elektrolytickým kondenzátorům "jak na běžícím" pásu, já připouštím, že se to zřejmě týká pouze 3000 GT původně dotažených z Ameriky, jelikož vnitřní provedení jejich ECU se na první pohled značně liší od toho, které znám z japonských verzí ostatních typů Mitsubishi. Kromě toho mi je známo, že ŘJ se na vozech Mitsubishi opravdu často mění, jenže téměř vždy kvůli problémům s volnoběhem (a tohle už znáš...), nikoli kvůli nějaké chybě v samotné ŘJ - její výměna ovšem alespoň zkraje potíže s volnoběhem zmírní, což povětšinou stačí k tomu, aby se bazar či původní majitel vozu úspěšně zbavil. A tak znovu opakuji: S vozy Mitsubishi jsem najezdil min. 750 tis. km a NIKDY jsem nezaregistroval ani sebemenší problém s ŘJ motoru či s nějakými čidly na ní napojenými! Tyto moje zkušenosti - alespoň podle toho, co jsem slyšel od svých dvou "dvorních" servisů a šéftechnika pro značku Mitsubishi u rakouského Denzela - odpovídají jejich poznatkům.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: volnoběh vs. automat
PříspěvekNapsal: 20 leden 2010 03:31 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Nějak se mi to nepodařilo správně seřadit (citace - odpověď), takže část mých reakcí se nachází jakoby v citaci tvého příspěvku - jukni se tedy i do ní.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: volnoběh vs. automat
PříspěvekNapsal: 20 leden 2010 10:28 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
jen malá technická: ŘJ amerických i japonských 3000GT i Dodge Stealthů jsou naprosto stejné, liší pouze rokem výroby (3 verze) a provedením motoru - rozvod/turbo a pod. Odcházení jednotky do roku ´93 pak došlo k zásadní modernizaci i změně připojovacího konektoru a pak byl pokoj...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: volnoběh vs. automat
PříspěvekNapsal: 21 leden 2010 10:48 
Offline

Registrován: 14 leden 2010 18:30
Příspěvky: 24
Automobil: Mitsu Galant Wagon
Typ motoru: 4G63
Rok výroby: 2000
Mitsi píše:
Já jsem tuto potřebu zatím nikdy nepocítil, neboť pokud už jsem měl nějaký problém, nikdy nebyl v řídící elektronice - vyjma potíží s centrálem v ETACS, což jsem si ovšem způsobil sám, takže jsem věděl, kde hledat chybu. Ale možná je to dáno i tím, že s výjimkou dvou myšáků tzv. z druhé ruky byly všechny nové, přičemž i u toho jednoho ze dvou jetých jsem plně znal jeho historii, jelikož si ho koupil kamarád na mé doporučení, celou dobu jsem měl možnost ho zpovzdálí pozorovat a nakonec skončil v rukou mého syna (viděl jsi ho v garáži...).
To čidlo je schované hluboko pod rozvoďákem a pravděpodobně se nedá vyjmout bez demontáže i toho malého ozubeného řemenu, který pohání vyvažovací hřídel. Pokud si to dobře pamatuji, nepodobá se snímači polohy vačky. Ale ani jedno z těch čidel jsem nikdy neměl důvod vyndavat, takže víc o nich nevím.

Včera se mi povedlo ještě kromě dataloggeru vyblikat kód chyby - 22. Takže je to jasný, je to opravdu to čidlo na klice. Zkusím se k němu teda dostat a podívat se, jestli není zasviněný nebo poškozený... případně ho pak vyměním, dá se koupit v Mitsu na Spořilově.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 42 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz