mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 28 březen 2024 22:42

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 42 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: volnoběh vs. automat
PříspěvekNapsal: 09 únor 2010 21:44 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
To bohužel nemám ani nejmenší tušení. Podle mne jdou tyhle vodiče přímo do ŘJ motoru, maximálně přes nějaké ochranné diody.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: volnoběh vs. automat
PříspěvekNapsal: 19 únor 2010 21:10 
Offline

Registrován: 14 leden 2010 18:30
Příspěvky: 24
Automobil: Mitsu Galant Wagon
Typ motoru: 4G63
Rok výroby: 2000
Taaaaaaaaaaaak... a Mišák je doma, motor startuje, vrčí, krásně zní... a netrvalo to ani měsíc :-D
Ale aby to nebylo tak jednoduchý, objevil se další problém... Automat... při rychlosti nad 30 km/h spadne převodovka do nouzového režimu - začně blikat kontrolka u N-eutralu a zařadí se trojka. V tomhle módu jde řadit P R N D, ale na D zůstane jen ten trojec. Řazení mezi P R N D je doprovázené velkými rázy.
Stačí pak vypnout zapalování, znovu nastartovat a převodovka maká krásně hladce, bez problémů. S minimem plynu lze do 30 km/h odřadit 1-2-3, 4ku to už nedá kvůli tomu limitu 30 km/h.

Co s tím? Jak se zbavit toho nouzového režimu?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: volnoběh vs. automat
PříspěvekNapsal: 19 únor 2010 21:33 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Hledej souvislost s tím rozmláceným čidlem polohy kliky, zkratovanou kabeláží k němu, následnými problémy s řídící elektronikou motoru a vynuceným zásahem autoelektrikáře. ŘJ automatu a motoru spolu totiž neustále komunikují, jelikož musejí spolupracovat. Zřejmě nespolupracují, jak by měly.

Jen pro ilustraci, jak těsná je tam ona spolupráce: po výměně vzduchového filtru za neoriginální ztratil automat na stejném voze schopnost "kickdown-ovat", ale jenom při jízdě - v rámci "pevného startu" fungoval! Sice nešlo o "poruchu" v pravém slova smyslu, ale najdi příčinu. Mně to trvalo několik dnů...

Bohužel nic víc, resp. něco konkrétního, Ti nejsem schopen poradit.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: volnoběh vs. automat
PříspěvekNapsal: 19 únor 2010 21:47 
Offline

Registrován: 14 leden 2010 18:30
Příspěvky: 24
Automobil: Mitsu Galant Wagon
Typ motoru: 4G63
Rok výroby: 2000
Nevadí, Mitsi... i tak díky :-)
přemýšlel jsem, co jsem měnil při těch laboracích. změnil jsem uchycení relé pro světla - tím to nebude. a odpojil jsem EGR - a tím by to mohlo být... kdyby byla ECU zblblá, kdoví co a kam pošle za informaci.
zkusím to zapojit zpět a restartovat ECU... uvidíme, co se stane


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: volnoběh vs. automat
PříspěvekNapsal: 19 únor 2010 21:50 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Elektronika Tvého motoru nemá jak zjistit, že EGR je odpojený, takže tím to nejspíše nebude.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: volnoběh vs. automat
PříspěvekNapsal: 19 únor 2010 21:57 
Offline

Registrován: 14 leden 2010 18:30
Příspěvky: 24
Automobil: Mitsu Galant Wagon
Typ motoru: 4G63
Rok výroby: 2000
no jedině podle složení výfukových plynů... mě napadlo...
každopádně restartem nic nezkazím...


Naposledy upravil elBarto dne 20 únor 2010 12:36, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: volnoběh vs. automat
PříspěvekNapsal: 19 únor 2010 22:03 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Ale nejspíše nedokáže rozlišit, co je příčinou drobné změny parametrů výfukových plynů, takže prostě přizpůsobí řídící pokyny, aby srovnala obsah zbytkového kyslíku v těch plynech, čímž to pak také o trochu lépe jede...

P.S.: Rád bych se mýlil - přeji Ti, aby příčina vězela právě a jenom v tom odpojeném EGR ventilu.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: volnoběh vs. automat
PříspěvekNapsal: 19 únor 2010 22:12 
Offline

Registrován: 14 leden 2010 18:30
Příspěvky: 24
Automobil: Mitsu Galant Wagon
Typ motoru: 4G63
Rok výroby: 2000
Jdu to zkusit... drž mi palce, prosím :-)


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: volnoběh vs. automat
PříspěvekNapsal: 19 únor 2010 22:14 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
:pray:

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: volnoběh vs. automat
PříspěvekNapsal: 19 únor 2010 23:20 
Offline

Registrován: 14 leden 2010 18:30
Příspěvky: 24
Automobil: Mitsu Galant Wagon
Typ motoru: 4G63
Rok výroby: 2000
tak.. dle očekávání to tím EGR nebylo... což je špatná ale nakonec i dobrá zpráva... sice pořád nevím, kde je problém s převodovkou, ale alespoň vím, že můžu EGR odpojit a nic zlýho se nestane... a to je dobře, protože to auto bez zapojeného EGR pak neuvěřitelně ostře reaguje na sebemenší pohyb pedálu... :-)


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: volnoběh vs. automat
PříspěvekNapsal: 20 únor 2010 12:39 
Offline

Registrován: 14 leden 2010 18:30
Příspěvky: 24
Automobil: Mitsu Galant Wagon
Typ motoru: 4G63
Rok výroby: 2000
no... tak už je zase všechno v pořádku... ani sem nebudu psát, čím to bylo :-D
plynou z toho dvě morální ponaučení:
1: nepanikařit! na netu a v servisním manuálu je opravdu všechno, co potřebujeme znát
2: nikdy nezaměňovat camshaft sensor s A/T output signal sensor

takže tak :-))

(to blikající N je servisní kontrolka, která upozorňuje na špatnej signál z jednoho z čidel na motoru a převodovce. v zásadě tím auto říká, že si neumí poradit s porovnáváním otáček motoru a otáček převodovky a tím pádem neví, co má zařadit, proto se hodí do servisního módu a nechá napevno zařazenou trojku, protože se na ní bezproblémů rozjede a dá se na ní mazat i 160 :-) )


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: volnoběh vs. automat
PříspěvekNapsal: 20 únor 2010 15:03 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
:clap:

A jinak bacha na použitý ATF: musí se jednat výhradně o SP2 nebo, to ještě lépe, SP3!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 42 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz