mitsubishi.megaherz.cz https://mitsubishi.megaherz.cz/ |
|
volnoběh vs. automat https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=20&t=1061 |
Stránka 3 z 3 |
Autor: | Mitsi [ 09 únor 2010 21:44 ] |
Předmět příspěvku: | Re: volnoběh vs. automat |
To bohužel nemám ani nejmenší tušení. Podle mne jdou tyhle vodiče přímo do ŘJ motoru, maximálně přes nějaké ochranné diody. |
Autor: | elBarto [ 19 únor 2010 21:10 ] |
Předmět příspěvku: | Re: volnoběh vs. automat |
Taaaaaaaaaaaak... a Mišák je doma, motor startuje, vrčí, krásně zní... a netrvalo to ani měsíc Ale aby to nebylo tak jednoduchý, objevil se další problém... Automat... při rychlosti nad 30 km/h spadne převodovka do nouzového režimu - začně blikat kontrolka u N-eutralu a zařadí se trojka. V tomhle módu jde řadit P R N D, ale na D zůstane jen ten trojec. Řazení mezi P R N D je doprovázené velkými rázy. Stačí pak vypnout zapalování, znovu nastartovat a převodovka maká krásně hladce, bez problémů. S minimem plynu lze do 30 km/h odřadit 1-2-3, 4ku to už nedá kvůli tomu limitu 30 km/h. Co s tím? Jak se zbavit toho nouzového režimu? |
Autor: | Mitsi [ 19 únor 2010 21:33 ] |
Předmět příspěvku: | Re: volnoběh vs. automat |
Hledej souvislost s tím rozmláceným čidlem polohy kliky, zkratovanou kabeláží k němu, následnými problémy s řídící elektronikou motoru a vynuceným zásahem autoelektrikáře. ŘJ automatu a motoru spolu totiž neustále komunikují, jelikož musejí spolupracovat. Zřejmě nespolupracují, jak by měly. Jen pro ilustraci, jak těsná je tam ona spolupráce: po výměně vzduchového filtru za neoriginální ztratil automat na stejném voze schopnost "kickdown-ovat", ale jenom při jízdě - v rámci "pevného startu" fungoval! Sice nešlo o "poruchu" v pravém slova smyslu, ale najdi příčinu. Mně to trvalo několik dnů... Bohužel nic víc, resp. něco konkrétního, Ti nejsem schopen poradit. |
Autor: | elBarto [ 19 únor 2010 21:47 ] |
Předmět příspěvku: | Re: volnoběh vs. automat |
Nevadí, Mitsi... i tak díky přemýšlel jsem, co jsem měnil při těch laboracích. změnil jsem uchycení relé pro světla - tím to nebude. a odpojil jsem EGR - a tím by to mohlo být... kdyby byla ECU zblblá, kdoví co a kam pošle za informaci. zkusím to zapojit zpět a restartovat ECU... uvidíme, co se stane |
Autor: | Mitsi [ 19 únor 2010 21:50 ] |
Předmět příspěvku: | Re: volnoběh vs. automat |
Elektronika Tvého motoru nemá jak zjistit, že EGR je odpojený, takže tím to nejspíše nebude. |
Autor: | elBarto [ 19 únor 2010 21:57 ] |
Předmět příspěvku: | Re: volnoběh vs. automat |
no jedině podle složení výfukových plynů... mě napadlo... každopádně restartem nic nezkazím... |
Autor: | Mitsi [ 19 únor 2010 22:03 ] |
Předmět příspěvku: | Re: volnoběh vs. automat |
Ale nejspíše nedokáže rozlišit, co je příčinou drobné změny parametrů výfukových plynů, takže prostě přizpůsobí řídící pokyny, aby srovnala obsah zbytkového kyslíku v těch plynech, čímž to pak také o trochu lépe jede... P.S.: Rád bych se mýlil - přeji Ti, aby příčina vězela právě a jenom v tom odpojeném EGR ventilu. |
Autor: | elBarto [ 19 únor 2010 22:12 ] |
Předmět příspěvku: | Re: volnoběh vs. automat |
Jdu to zkusit... drž mi palce, prosím |
Autor: | Mitsi [ 19 únor 2010 22:14 ] |
Předmět příspěvku: | Re: volnoběh vs. automat |
Autor: | elBarto [ 19 únor 2010 23:20 ] |
Předmět příspěvku: | Re: volnoběh vs. automat |
tak.. dle očekávání to tím EGR nebylo... což je špatná ale nakonec i dobrá zpráva... sice pořád nevím, kde je problém s převodovkou, ale alespoň vím, že můžu EGR odpojit a nic zlýho se nestane... a to je dobře, protože to auto bez zapojeného EGR pak neuvěřitelně ostře reaguje na sebemenší pohyb pedálu... |
Autor: | elBarto [ 20 únor 2010 12:39 ] |
Předmět příspěvku: | Re: volnoběh vs. automat |
no... tak už je zase všechno v pořádku... ani sem nebudu psát, čím to bylo plynou z toho dvě morální ponaučení: 1: nepanikařit! na netu a v servisním manuálu je opravdu všechno, co potřebujeme znát 2: nikdy nezaměňovat camshaft sensor s A/T output signal sensor takže tak ) (to blikající N je servisní kontrolka, která upozorňuje na špatnej signál z jednoho z čidel na motoru a převodovce. v zásadě tím auto říká, že si neumí poradit s porovnáváním otáček motoru a otáček převodovky a tím pádem neví, co má zařadit, proto se hodí do servisního módu a nechá napevno zařazenou trojku, protože se na ní bezproblémů rozjede a dá se na ní mazat i 160 ) |
Autor: | Mitsi [ 20 únor 2010 15:03 ] |
Předmět příspěvku: | Re: volnoběh vs. automat |
A jinak bacha na použitý ATF: musí se jednat výhradně o SP2 nebo, to ještě lépe, SP3! |
Stránka 3 z 3 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |