mitsubishi.megaherz.cz https://mitsubishi.megaherz.cz/ |
|
Výměna oleje v A/T https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=20&t=1092 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | elBarto [ 30 březen 2010 21:50 ] |
Předmět příspěvku: | Výměna oleje v A/T |
po delší odmlce plné spokojené jízdy vás opět zdravím.. a hlavně tebe, Mitsi (jak se máš? a co jarní Švýcarsko?) a mám dotaz: je tento olej (http://oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1089) vhodný pro automat v mém Galantu (rv 2000, VI)? a hned následuje dotaz č2 - je v Praze nebo okolí nějaký vyzkoušený servis (nebo šikovný garážník, ...), kde to umějí vyměnit? nechci se do toho montovat sám... nikdy jsem to nedělal a navíc nemám rampu... :-/ a hned následuje dotaz č3 - musí se při výměně oleje měnit i filtr? |
Autor: | Mitsi [ 30 březen 2010 23:48 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výměna oleje v A/T |
Ad 1/ Ano, je to jediný sehnatelný ATF splňující předepsanou normu SP2/SP3. Budeš ho potřebovat 4,2 litru, tedy 5 litrovek, bohužel... Ad 2/ Klidně si to můžeš sám udělat na ulici, není to o nic složitější, než výměna oleje v motoru. Akorát že vyměníš tak něco málo přes polovinu náplně (celkem je tam 7,8 litru), poněvadž bez speciálního zařízení to jinak nejde. Jenže to nemají ani značkové servisy... Ad 3/ Ano, filtr musíš při té příležitosti vyměnit rovněž. |
Autor: | Drak [ 31 březen 2010 09:32 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výměna oleje v A/T |
Koupit se dá i origo zlatá ATF MM-SPIII za cca 350,- litr Ted jsem měnil na AT převodovce olej a je postup jak vyměnit komplet obsah včetně oleje v hydromněniči a čerpadle bez speciálních přípravků. Takže se ti nepomíchá nová ze starou. Olej jsem použil AmsOil |
Autor: | Mitsi [ 31 březen 2010 10:32 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výměna oleje v A/T |
Myslíš odpojit hadici k chladiči ATF pod přední maskou a nechat to vystříkat za běhu motoru? |
Autor: | Drak [ 31 březen 2010 13:15 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výměna oleje v A/T |
něco na ten způsob a k tomu současně dolívat nový olej aby se nezadřelo čerpadlo a měnič |
Autor: | Mitsi [ 31 březen 2010 13:45 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výměna oleje v A/T |
Ještě mne napadlo, zda by si to přes druhou větev onoho chlad. okruhu nedokázalo samo nasávat čerstvý ATF z dostatečně vysoko umístěné nádobky. Nezkoušel to někdo v praxi? |
Autor: | Drak [ 31 březen 2010 14:53 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výměna oleje v A/T |
Zkoušel, ale jde to oběma konci ven a samospád to nepřetlačí. Jedině, že by se nádoba natlakovala. Čerpadlo to saje ze spodu převodovky (jako u motoru z vany) Cela tahle akce trvá do půl minuty, kdy se za tuto dobu stačí vyměnit komplet obsah čerpadla ,měniče a okruhu přes filtr a chladič |
Autor: | Mitsi [ 31 březen 2010 15:23 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výměna oleje v A/T |
Tak to je tedy fofr. Díky za info! A ještě poslední otázka: Vím, že např. v USA to mění právě tak, že rozpojí okruh chlazení a vřadí tam člen, který z jedné strany odebírá starý ATF a z druhé tam tlačí nový. Předpokládám, že výměna se tedy děje za běhu motoru, neboť jinak by stejně nebylo možno nahradit celý objem novým ATF. Je tomu tak? |
Autor: | Drak [ 31 březen 2010 16:38 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výměna oleje v A/T |
tak toto přesně nevím. Ale z logiky věci musí motor běžet aby fungovalo čerpadlo a točil se měnič. Nějak si nedokážu představit, že by se nová ATF prohnala tlakem z opačného konce. Její množství by muselo nejprve vyplnit komplet objem převodovky a až pak by vytlačila původní ATF ven přes čerpadlo, Za druhé by tlak udělal pěknou paseku.v ovládání samotné převodovky. |
Autor: | Mitsi [ 03 duben 2010 00:33 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výměna oleje v A/T |
Tady jsem objevil něco nového, navíc k dispozici i v 5l balení: http://www.millersoils.cz/283/millermatic-atf-sp-iii/ |
Autor: | elBarto [ 05 duben 2010 15:46 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výměna oleje v A/T |
chlapi, díky! budu preferovat ten Valvoline.. zaprvé tu značku znám a mám s ní pozitivní zkušenost, zadruhé se mi bude spíš hodit litrové balení a to je jen o 10,- dražší než ten Miller oil v litrovce... jen jste mě teda trochu zmátli tím odpojováním hadice - to je totiž "standardní" návod, kterej jsem na netu našel... všude se píše, že na převodovce není výpušťák a musí se to řešit přes tu hadici... a ono to tak není? |
Autor: | Mitsi [ 05 duben 2010 17:23 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výměna oleje v A/T |
Je tam naprosto standardní myšácký převodovkový vypuštěcí šroub se šestihranem 24 mm. |
Autor: | elBarto [ 05 duben 2010 18:46 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výměna oleje v A/T |
.. no jo.. a pak věř informacím z netu |
Autor: | Mitsi [ 05 duben 2010 19:05 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výměna oleje v A/T |
To je o "generačním přístupu" k věci: já když chci vědět, co tam je či není, tak se jdu do garáže podívat; můj syn si sedne k počítači... Problém je v tom, že mladá, resp. nová generace je mnohdy mylně přesvěčena, že "vše je na netu", zatímco moje generace netu a priori nevěří. Ani jeden z těchto přístupů sice není úplně správný, ovšem v "mezigeneračním rámci" panuje jistá rovnováha, alespoň zatím... Ovšem do budoucna, s odchodem mé generace, se tato rovnováha vychýlí na jednu stranu. Bude pak už jen na vás, té "počítačové generaci", jak si s tím poradíte! |
Autor: | pajama [ 26 květen 2010 07:44 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výměna oleje v A/T |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |