mitsubishi.megaherz.cz
https://mitsubishi.megaherz.cz/

Výměna oleje v A/T
https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=20&t=1092
Stránka 1 z 2

Autor:  elBarto [ 30 březen 2010 21:50 ]
Předmět příspěvku:  Výměna oleje v A/T

po delší odmlce plné spokojené jízdy vás opět zdravím.. a hlavně tebe, Mitsi (jak se máš? a co jarní Švýcarsko?) :-)
a mám dotaz: je tento olej (http://oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1089) vhodný pro automat v mém Galantu (rv 2000, VI)?
a hned následuje dotaz č2 - je v Praze nebo okolí nějaký vyzkoušený servis (nebo šikovný garážník, ...), kde to umějí vyměnit? nechci se do toho montovat sám... nikdy jsem to nedělal a navíc nemám rampu... :-/
a hned následuje dotaz č3 - musí se při výměně oleje měnit i filtr?

Autor:  Mitsi [ 30 březen 2010 23:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna oleje v A/T

Ad 1/ Ano, je to jediný sehnatelný ATF splňující předepsanou normu SP2/SP3. Budeš ho potřebovat 4,2 litru, tedy 5 litrovek, bohužel...
Ad 2/ Klidně si to můžeš sám udělat na ulici, není to o nic složitější, než výměna oleje v motoru. Akorát že vyměníš tak něco málo přes polovinu náplně (celkem je tam 7,8 litru), poněvadž bez speciálního zařízení to jinak nejde. Jenže to nemají ani značkové servisy...
Ad 3/ Ano, filtr musíš při té příležitosti vyměnit rovněž.

Autor:  Drak [ 31 březen 2010 09:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna oleje v A/T

Koupit se dá i origo zlatá ATF MM-SPIII za cca 350,- litr
Ted jsem měnil na AT převodovce olej a je postup jak vyměnit komplet obsah včetně oleje v hydromněniči a čerpadle bez speciálních přípravků. Takže se ti nepomíchá nová ze starou. Olej jsem použil AmsOil

Autor:  Mitsi [ 31 březen 2010 10:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna oleje v A/T

Myslíš odpojit hadici k chladiči ATF pod přední maskou a nechat to vystříkat za běhu motoru?

Autor:  Drak [ 31 březen 2010 13:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna oleje v A/T

něco na ten způsob a k tomu současně dolívat nový olej aby se nezadřelo čerpadlo a měnič

Autor:  Mitsi [ 31 březen 2010 13:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna oleje v A/T

Ještě mne napadlo, zda by si to přes druhou větev onoho chlad. okruhu nedokázalo samo nasávat čerstvý ATF z dostatečně vysoko umístěné nádobky. Nezkoušel to někdo v praxi?

Autor:  Drak [ 31 březen 2010 14:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna oleje v A/T

Zkoušel, ale jde to oběma konci ven a samospád to nepřetlačí. Jedině, že by se nádoba natlakovala. Čerpadlo to saje ze spodu převodovky (jako u motoru z vany) Cela tahle akce trvá do půl minuty, kdy se za tuto dobu stačí vyměnit komplet obsah čerpadla ,měniče a okruhu přes filtr a chladič

Autor:  Mitsi [ 31 březen 2010 15:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna oleje v A/T

Tak to je tedy fofr. Díky za info!

A ještě poslední otázka: Vím, že např. v USA to mění právě tak, že rozpojí okruh chlazení a vřadí tam člen, který z jedné strany odebírá starý ATF a z druhé tam tlačí nový. Předpokládám, že výměna se tedy děje za běhu motoru, neboť jinak by stejně nebylo možno nahradit celý objem novým ATF. Je tomu tak?

Autor:  Drak [ 31 březen 2010 16:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna oleje v A/T

tak toto přesně nevím. Ale z logiky věci musí motor běžet aby fungovalo čerpadlo a točil se měnič. Nějak si nedokážu představit, že by se nová ATF prohnala tlakem z opačného konce. Její množství by muselo nejprve vyplnit komplet objem převodovky a až pak by vytlačila původní ATF ven přes čerpadlo, Za druhé by tlak udělal pěknou paseku.v ovládání samotné převodovky.

Autor:  Mitsi [ 03 duben 2010 00:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna oleje v A/T

Tady jsem objevil něco nového, navíc k dispozici i v 5l balení:

http://www.millersoils.cz/283/millermatic-atf-sp-iii/

Autor:  elBarto [ 05 duben 2010 15:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna oleje v A/T

chlapi, díky!
budu preferovat ten Valvoline.. zaprvé tu značku znám a mám s ní pozitivní zkušenost, zadruhé se mi bude spíš hodit litrové balení a to je jen o 10,- dražší než ten Miller oil v litrovce...
jen jste mě teda trochu zmátli tím odpojováním hadice - to je totiž "standardní" návod, kterej jsem na netu našel... všude se píše, že na převodovce není výpušťák a musí se to řešit přes tu hadici... a ono to tak není? :-o

Autor:  Mitsi [ 05 duben 2010 17:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna oleje v A/T

Je tam naprosto standardní myšácký převodovkový vypuštěcí šroub se šestihranem 24 mm.

Autor:  elBarto [ 05 duben 2010 18:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna oleje v A/T

.. no jo.. a pak věř informacím z netu :-)

Autor:  Mitsi [ 05 duben 2010 19:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna oleje v A/T

To je o "generačním přístupu" k věci: já když chci vědět, co tam je či není, tak se jdu do garáže podívat; můj syn si sedne k počítači... :lol:

Problém je v tom, že mladá, resp. nová generace je mnohdy mylně přesvěčena, že "vše je na netu", zatímco moje generace netu a priori nevěří. Ani jeden z těchto přístupů sice není úplně správný, ovšem v "mezigeneračním rámci" panuje jistá rovnováha, alespoň zatím... Ovšem do budoucna, s odchodem mé generace, se tato rovnováha vychýlí na jednu stranu. Bude pak už jen na vás, té "počítačové generaci", jak si s tím poradíte! :pray:

Autor:  pajama [ 26 květen 2010 07:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna oleje v A/T

:clap:

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/