mitsubishi.megaherz.cz
https://mitsubishi.megaherz.cz/

Galant 1996 2,5l V6 4x4 120kw
https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=20&t=1134
Stránka 1 z 4

Autor:  jezichal [ 20 červen 2010 18:55 ]
Předmět příspěvku:  Galant 1996 2,5l V6 4x4 120kw

dobrý den, na Galantoj mě postupně přestávala chladit klimatizace, teď už vůbec nejde, stačí ji nechat jenom doplnit? nebo se musí udělat i vše kolem (vyměnit gumičky na spojích, výměna filtru), filtr ještě ani nevim kde je :oops: , je někde pod oknem? diky moc za rady!!! :roll:

Autor:  Mitsi [ 27 červen 2010 20:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Galant 1996 2,5l V6 4x4 120kw

Pokud se tak dělo postupně, bude v první fázi nejspíše nutné klimu nejprve znovu naplnit za použití fluorescenční látky, aby se pak dal dohledat event. únik chladiva.

Pylový filtr nemá se schopností klimy chladit nic společného. Je umístěn svisle za výklopnou přihrádkou před spolujezdem. K jeho výměně je však zapotřebí zdemontovat plechovou výztuhu přístrojovky, což může být docela problém.

Autor:  jezichal [ 27 červen 2010 22:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Galant 1996 2,5l V6 4x4 120kw

...Zkoušel jsem zmáčknout plnící ventyl, tlak tam je ale nevim jak má být velký, někde si to nechám radši překontrolovat :smile:
Po pylovým filtru už jsem tak nějak koukal, a s tou výstuhou to bude složitější, protože je až pod prostření panel, takže asi bude muset jít ven i střed.
Když na automatický klimatizaci bliká A/P co to znamená? :?: Dělá to jen když je víc puštěn Větrák nebo Běží klima. Někde jsem slyšel že je ten pylový filtr špinavý.

Autor:  Mitsi [ 28 červen 2010 10:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Galant 1996 2,5l V6 4x4 120kw

jezichal píše:
...Zkoušel jsem zmáčknout plnící ventyl, tlak tam je ale nevim jak má být velký, někde si to nechám radši překontrolovat :smile:
- Takhle jednoduše to neoddiagnostikuješ.

Po pylovým filtru už jsem tak nějak koukal, a s tou výstuhou to bude složitější, protože je až pod prostření panel, takže asi bude muset jít ven i střed.
- Tam je nejhorší fixace těch výztuh šrouby zezadu, takže k nim není přístup.

Když na automatický klimatizaci bliká A/P co to znamená? :?: Dělá to jen když je víc puštěn Větrák nebo Běží klima. Někde jsem slyšel že je ten pylový filtr špinavý.
- Tohle nevím, zatím jsem se s tím nesetkal.

Autor:  Brumla [ 28 červen 2010 10:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Galant 1996 2,5l V6 4x4 120kw

Ahoj,

řekl bych, že klouže řemen když jede klima naplno - systém to kontroluje, řemen napnout či vyměnit

Autor:  Mitsi [ 28 červen 2010 15:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Galant 1996 2,5l V6 4x4 120kw

Ono je také docela možné, že "systém to kontroluje" přes tlaková čidla v obou větvích klimy. No a když nesedí tlaky, tak je to signalizováno právě tímto způsobem.

Autor:  rob [ 27 červen 2012 20:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Galant 1996 2,5l V6 4x4 120kw

Začal jsem mít problém s klimou, zapnu ji a krásně chladí tak 3 minuty, pak, ikdyž to mám /na zkoušku/ na 17 stupnů v režimu autoklima, tak to vypne a vzápětí zapne/to už ale neslyším cvaknutí spojky ,ikdyž otáčky vyskočej nahoru, jako že je vše ok/ ale už to nechladí, spíš fouká čím dál, tím teplejší vzduch.Při nastartování je slyšet cvaknutí spojky na kompresoru, potom už ne, stačilo by teda jen nechat někde doplnit médium?Je jedno jaké/pokud je víc druhů/?

Autor:  Mitsi [ 28 červen 2012 01:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Galant 1996 2,5l V6 4x4 120kw

rob píše:
...stačilo by teda jen nechat někde doplnit médium?Je jedno jaké/pokud je víc druhů/?...

Rozhodně se vyhni servisům s "automatickou plničkou" (tzv. vše v jednom)!!! Doplnění klimy sice vypadá snadno, ale vyžaduje to znalost věci a zkušenosti, proto Ti doporučuji obrátit se na tradiční "chlaďaře". Jako médium bys tam měl mít R134A. Těch druhů je ovšem více a jsou vzájemně nezaměnitelné! Kromě toho je vhodné přidat trochu PAG oleje na mazání, ten ovšem mají opět jen specialisté.

Autor:  rob [ 28 červen 2012 08:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Galant 1996 2,5l V6 4x4 120kw

Díky a náký osvědčený tip na chladaře v Praze bys měl?

Autor:  Mitsi [ 28 červen 2012 08:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Galant 1996 2,5l V6 4x4 120kw

Někdy před cca 7 - 8 lety jsem byl s Renaultem Medallion, r.v. 1987 (tam bylo ještě médium R12), u jednoho machra někde na starém Zličíně. Kontakt bohužel nemám, jméno si nepamatuji, ale našel jsem ho přes net ("opravy chlad. zařízení a autoklimatizací"). Dílnu měl v rozsáhlém dvoře starého hospodářského stavení, jezdil závody se Suzuki Samurai a podle všeho měl nějakou vazbu na renovace Citroenů DS. Třeba bys ho podle toho dokázal najít.

Jinak postupoval asi takto:
- vakuovou pumpou vypráznil okruh, při té příležitosti zjistil, zda není "děravý" (k tomu bylo zapotřebí redukcí na přípojky, neboť ty dnešní neseděly);
- přidal trochu PAG;
- "náhradou" za R12 (nešlo o R134A) postupně plnil okruh tak, aby dosáhl co nejnižší teploty na výstupu výdechů pod čelním sklem (nebylo známo, jaké množství chladiva tam vlastně má být, nemluvě o tom, že již dávno nedostupná R12 měla jiné vlastnosti než "ekologičtější náhrada"), několikerou úpravou množství chladiva se podařilo dosáhnout, tuším, nějakých 6 st. C (!);
- kromě toho kontroloval teploty na vstupu a výstupu kompresoru a rovněž tlaky v obou větvích ("pochválil" zachovalost a hlavně výkon kompresoru, inu Amerika...).

Teď si uvědomuji, že jsem ho našel (a k němu zašel) právě proto, že jako jeden z mála inzeroval, že to umí i se starými systémy původně stavěnými na R12. Být na Tvém místě, použil bych jako kritérium kvalifikovanosti a vybavenosti chlaďaře právě toto.

Tak ať se zadaři!

Autor:  rob [ 28 červen 2012 09:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Galant 1996 2,5l V6 4x4 120kw

Tak jsem ho asi našel ..http://www.autokohout.cz/cisteni_klimatizaci_a_vozu.asp asi i závodí, jak jsi psal.

Autor:  Mitsi [ 28 červen 2012 10:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Galant 1996 2,5l V6 4x4 120kw

Přiznám se, že si nejsem jistý, ale možná mi to dělal na adrese současného pneuservisu. Ta druhá adresa (samotného servisu) je příliš blízko Vltavy, tam to nebylo zcela určitě.

Autor:  rob [ 02 srpen 2012 12:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Galant 1996 2,5l V6 4x4 120kw

Tak jsem asi nebyl u chladaře...Dneska jsem byl s klimou, napojili to na skřínku na kolečkách, odsáli,naplnili/prý tam toho bylo málo/ ,nastartovali a klima nechladila, tak zkusili dole pod autem připojit+ natvrdo, jestli tam něco sepne a nic,pak vzali krabičku Bosch a napíchli pod volantem do zásuvky.Prý je v čudu kompresor,jenže mě to ještě včera spínalo a ted se už neroztočí ani sahara, ta jede pomalu/asi 100ot,pokud nezačne chladit motor.Tak jsem zaplatil pouze 600kč místo 999kč, který si tam normálně ůčtujou a jsem na tom ještě hůř.Je možný, že mi tou krabičkou rovnou znefunkčnili klimu?Zkusil jsem restart/odp. baterky/ a nic.Zkusil jsem pojistky v motoru a relé/vyndat,zandat/ a taky nic.Nevěřím, že to odešlo zrovna při plnění chladivem.

Pokračování.....Tak jsem na zahradě 2 hodiny seděl v nastartovaným autě a nic, teplota vody stále ručička uprostřed, ani 1 nenaskočily sahary, zkusil jsem teda přes diagnostiku zjistit kolik přesně je teplota vody ,bylo to 98,99,chvilkama 100 st.Je to normální, že ještě neseply sahary nebo to může mít souvislost s tou klimou, že najednou taky nenaběhnou sahary nebo je m
ožný, že mi sahary na motor dávno nejdou a chladilo se to klimou?
PS. oni v tom servisu byli náký zmatení, že jsem jim málem odjel i s tou krabičkou Bosch, co byla napíchlá v autě, je možný, že mi třeba neukončili program a ted to nejde?

Autor:  Mitsi [ 03 srpen 2012 09:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Galant 1996 2,5l V6 4x4 120kw

rob píše:
Tak jsem asi nebyl u chladaře...Dneska jsem byl s klimou, napojili to na skřínku na kolečkách, odsáli,naplnili/prý tam toho bylo málo/ ...

Jó, tak to je přesně to, před čím jsem varoval! :sad: Mám ve svém okolí několik "postižených" (podrobnosti raději nebudu rozepisovat; zdaleka se nejedná jen o vozy od MMC). Jakmile jsi uviděl "skřínku na kolečkách", měl jsi okamžitě zdrhat :!: :!: :!:

U Mitsubishi spolu ECU motoru a ECU klimy spolupracují, mj. při udržování správné teploty motoru, tedy i v ovládání sahary. Jestliže Ti sahara při teplotě chlad. kapaliny v tělese termostatu nad 96 st. C stále ještě nejede, tak Ti zku.vili nejspíše obě ECU! :evil:

Autor:  rob [ 03 srpen 2012 09:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Galant 1996 2,5l V6 4x4 120kw

Ale, co teda ted?

Stránka 1 z 4 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/