mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 18 duben 2024 20:22

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 50 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Galant 1996 2,5l V6 4x4 120kw
PříspěvekNapsal: 20 červen 2010 18:55 
Offline

Registrován: 20 červen 2010 18:45
Příspěvky: 4
Automobil: Galant 4x4
Typ motoru: V6 2,5l
Rok výroby: 1996
dobrý den, na Galantoj mě postupně přestávala chladit klimatizace, teď už vůbec nejde, stačí ji nechat jenom doplnit? nebo se musí udělat i vše kolem (vyměnit gumičky na spojích, výměna filtru), filtr ještě ani nevim kde je :oops: , je někde pod oknem? diky moc za rady!!! :roll:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Galant 1996 2,5l V6 4x4 120kw
PříspěvekNapsal: 27 červen 2010 20:51 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Pokud se tak dělo postupně, bude v první fázi nejspíše nutné klimu nejprve znovu naplnit za použití fluorescenční látky, aby se pak dal dohledat event. únik chladiva.

Pylový filtr nemá se schopností klimy chladit nic společného. Je umístěn svisle za výklopnou přihrádkou před spolujezdem. K jeho výměně je však zapotřebí zdemontovat plechovou výztuhu přístrojovky, což může být docela problém.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Galant 1996 2,5l V6 4x4 120kw
PříspěvekNapsal: 27 červen 2010 22:06 
Offline

Registrován: 20 červen 2010 18:45
Příspěvky: 4
Automobil: Galant 4x4
Typ motoru: V6 2,5l
Rok výroby: 1996
...Zkoušel jsem zmáčknout plnící ventyl, tlak tam je ale nevim jak má být velký, někde si to nechám radši překontrolovat :smile:
Po pylovým filtru už jsem tak nějak koukal, a s tou výstuhou to bude složitější, protože je až pod prostření panel, takže asi bude muset jít ven i střed.
Když na automatický klimatizaci bliká A/P co to znamená? :?: Dělá to jen když je víc puštěn Větrák nebo Běží klima. Někde jsem slyšel že je ten pylový filtr špinavý.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Galant 1996 2,5l V6 4x4 120kw
PříspěvekNapsal: 28 červen 2010 10:20 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
jezichal píše:
...Zkoušel jsem zmáčknout plnící ventyl, tlak tam je ale nevim jak má být velký, někde si to nechám radši překontrolovat :smile:
- Takhle jednoduše to neoddiagnostikuješ.

Po pylovým filtru už jsem tak nějak koukal, a s tou výstuhou to bude složitější, protože je až pod prostření panel, takže asi bude muset jít ven i střed.
- Tam je nejhorší fixace těch výztuh šrouby zezadu, takže k nim není přístup.

Když na automatický klimatizaci bliká A/P co to znamená? :?: Dělá to jen když je víc puštěn Větrák nebo Běží klima. Někde jsem slyšel že je ten pylový filtr špinavý.
- Tohle nevím, zatím jsem se s tím nesetkal.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Galant 1996 2,5l V6 4x4 120kw
PříspěvekNapsal: 28 červen 2010 10:54 
Offline

Registrován: 04 říjen 2008 09:24
Příspěvky: 976
Automobil: Dodge Stealth TT
Typ motoru: 6G72 3,0 Twin Turbo
Rok výroby: 1994
Ahoj,

řekl bych, že klouže řemen když jede klima naplno - systém to kontroluje, řemen napnout či vyměnit


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Galant 1996 2,5l V6 4x4 120kw
PříspěvekNapsal: 28 červen 2010 15:43 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Ono je také docela možné, že "systém to kontroluje" přes tlaková čidla v obou větvích klimy. No a když nesedí tlaky, tak je to signalizováno právě tímto způsobem.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Galant 1996 2,5l V6 4x4 120kw
PříspěvekNapsal: 27 červen 2012 20:26 
Offline

Registrován: 24 říjen 2007 13:47
Příspěvky: 181
Začal jsem mít problém s klimou, zapnu ji a krásně chladí tak 3 minuty, pak, ikdyž to mám /na zkoušku/ na 17 stupnů v režimu autoklima, tak to vypne a vzápětí zapne/to už ale neslyším cvaknutí spojky ,ikdyž otáčky vyskočej nahoru, jako že je vše ok/ ale už to nechladí, spíš fouká čím dál, tím teplejší vzduch.Při nastartování je slyšet cvaknutí spojky na kompresoru, potom už ne, stačilo by teda jen nechat někde doplnit médium?Je jedno jaké/pokud je víc druhů/?

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Galant 1996 2,5l V6 4x4 120kw
PříspěvekNapsal: 28 červen 2012 01:30 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
rob píše:
...stačilo by teda jen nechat někde doplnit médium?Je jedno jaké/pokud je víc druhů/?...

Rozhodně se vyhni servisům s "automatickou plničkou" (tzv. vše v jednom)!!! Doplnění klimy sice vypadá snadno, ale vyžaduje to znalost věci a zkušenosti, proto Ti doporučuji obrátit se na tradiční "chlaďaře". Jako médium bys tam měl mít R134A. Těch druhů je ovšem více a jsou vzájemně nezaměnitelné! Kromě toho je vhodné přidat trochu PAG oleje na mazání, ten ovšem mají opět jen specialisté.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Galant 1996 2,5l V6 4x4 120kw
PříspěvekNapsal: 28 červen 2012 08:08 
Offline

Registrován: 24 říjen 2007 13:47
Příspěvky: 181
Díky a náký osvědčený tip na chladaře v Praze bys měl?

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Galant 1996 2,5l V6 4x4 120kw
PříspěvekNapsal: 28 červen 2012 08:51 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Někdy před cca 7 - 8 lety jsem byl s Renaultem Medallion, r.v. 1987 (tam bylo ještě médium R12), u jednoho machra někde na starém Zličíně. Kontakt bohužel nemám, jméno si nepamatuji, ale našel jsem ho přes net ("opravy chlad. zařízení a autoklimatizací"). Dílnu měl v rozsáhlém dvoře starého hospodářského stavení, jezdil závody se Suzuki Samurai a podle všeho měl nějakou vazbu na renovace Citroenů DS. Třeba bys ho podle toho dokázal najít.

Jinak postupoval asi takto:
- vakuovou pumpou vypráznil okruh, při té příležitosti zjistil, zda není "děravý" (k tomu bylo zapotřebí redukcí na přípojky, neboť ty dnešní neseděly);
- přidal trochu PAG;
- "náhradou" za R12 (nešlo o R134A) postupně plnil okruh tak, aby dosáhl co nejnižší teploty na výstupu výdechů pod čelním sklem (nebylo známo, jaké množství chladiva tam vlastně má být, nemluvě o tom, že již dávno nedostupná R12 měla jiné vlastnosti než "ekologičtější náhrada"), několikerou úpravou množství chladiva se podařilo dosáhnout, tuším, nějakých 6 st. C (!);
- kromě toho kontroloval teploty na vstupu a výstupu kompresoru a rovněž tlaky v obou větvích ("pochválil" zachovalost a hlavně výkon kompresoru, inu Amerika...).

Teď si uvědomuji, že jsem ho našel (a k němu zašel) právě proto, že jako jeden z mála inzeroval, že to umí i se starými systémy původně stavěnými na R12. Být na Tvém místě, použil bych jako kritérium kvalifikovanosti a vybavenosti chlaďaře právě toto.

Tak ať se zadaři!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Galant 1996 2,5l V6 4x4 120kw
PříspěvekNapsal: 28 červen 2012 09:36 
Offline

Registrován: 24 říjen 2007 13:47
Příspěvky: 181
Tak jsem ho asi našel ..http://www.autokohout.cz/cisteni_klimatizaci_a_vozu.asp asi i závodí, jak jsi psal.

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Galant 1996 2,5l V6 4x4 120kw
PříspěvekNapsal: 28 červen 2012 10:50 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Přiznám se, že si nejsem jistý, ale možná mi to dělal na adrese současného pneuservisu. Ta druhá adresa (samotného servisu) je příliš blízko Vltavy, tam to nebylo zcela určitě.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Galant 1996 2,5l V6 4x4 120kw
PříspěvekNapsal: 02 srpen 2012 12:24 
Offline

Registrován: 24 říjen 2007 13:47
Příspěvky: 181
Tak jsem asi nebyl u chladaře...Dneska jsem byl s klimou, napojili to na skřínku na kolečkách, odsáli,naplnili/prý tam toho bylo málo/ ,nastartovali a klima nechladila, tak zkusili dole pod autem připojit+ natvrdo, jestli tam něco sepne a nic,pak vzali krabičku Bosch a napíchli pod volantem do zásuvky.Prý je v čudu kompresor,jenže mě to ještě včera spínalo a ted se už neroztočí ani sahara, ta jede pomalu/asi 100ot,pokud nezačne chladit motor.Tak jsem zaplatil pouze 600kč místo 999kč, který si tam normálně ůčtujou a jsem na tom ještě hůř.Je možný, že mi tou krabičkou rovnou znefunkčnili klimu?Zkusil jsem restart/odp. baterky/ a nic.Zkusil jsem pojistky v motoru a relé/vyndat,zandat/ a taky nic.Nevěřím, že to odešlo zrovna při plnění chladivem.

Pokračování.....Tak jsem na zahradě 2 hodiny seděl v nastartovaným autě a nic, teplota vody stále ručička uprostřed, ani 1 nenaskočily sahary, zkusil jsem teda přes diagnostiku zjistit kolik přesně je teplota vody ,bylo to 98,99,chvilkama 100 st.Je to normální, že ještě neseply sahary nebo to může mít souvislost s tou klimou, že najednou taky nenaběhnou sahary nebo je m
ožný, že mi sahary na motor dávno nejdou a chladilo se to klimou?
PS. oni v tom servisu byli náký zmatení, že jsem jim málem odjel i s tou krabičkou Bosch, co byla napíchlá v autě, je možný, že mi třeba neukončili program a ted to nejde?

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Galant 1996 2,5l V6 4x4 120kw
PříspěvekNapsal: 03 srpen 2012 09:16 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
rob píše:
Tak jsem asi nebyl u chladaře...Dneska jsem byl s klimou, napojili to na skřínku na kolečkách, odsáli,naplnili/prý tam toho bylo málo/ ...

Jó, tak to je přesně to, před čím jsem varoval! :sad: Mám ve svém okolí několik "postižených" (podrobnosti raději nebudu rozepisovat; zdaleka se nejedná jen o vozy od MMC). Jakmile jsi uviděl "skřínku na kolečkách", měl jsi okamžitě zdrhat :!: :!: :!:

U Mitsubishi spolu ECU motoru a ECU klimy spolupracují, mj. při udržování správné teploty motoru, tedy i v ovládání sahary. Jestliže Ti sahara při teplotě chlad. kapaliny v tělese termostatu nad 96 st. C stále ještě nejede, tak Ti zku.vili nejspíše obě ECU! :evil:

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Galant 1996 2,5l V6 4x4 120kw
PříspěvekNapsal: 03 srpen 2012 09:52 
Offline

Registrován: 24 říjen 2007 13:47
Příspěvky: 181
Ale, co teda ted?

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 50 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz