mitsubishi.megaherz.cz
https://mitsubishi.megaherz.cz/

Galant 1996 2,5l V6 4x4 120kw
https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=20&t=1134
Stránka 2 z 4

Autor:  Mitsi [ 03 srpen 2012 10:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Galant 1996 2,5l V6 4x4 120kw

Vrátil bych se tam a důrazně požádal o uvedení do pořádku. Pokud by se kroutili, pohrozil bych podáním trestního oznámení. Když by ani to nepomohlo, šel bych ho okamžitě podat. Příště si třeba rozmyslí pořizovat si za účelem rejžování "skříňku", se kterou neumějí zacházet a jedním pokusem o její použití dokáží zákazníkovi zničit ECUs v hodnotě několika desítek tis. Kč!

Vím, ptáš se co s tím technicky udělat: Tady je každá rada hódně drahá... :sad:

Autor:  rob [ 03 srpen 2012 10:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Galant 1996 2,5l V6 4x4 120kw

Jejich uvedení do pořádku je prý nový kompresor.

Autor:  Mitsi [ 03 srpen 2012 10:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Galant 1996 2,5l V6 4x4 120kw

Nesmysl! Ještě jsem se nesetkal s tím, že by na Mitsubishi odešel samotný kompresor klimy. No a k tomu Ti po jejich "servisním zásahu" a právě v příčinné souvislosti s ním (to je klíčový moment!) nefunguje ani to, co předtím bez problémů fungovalo. Domnívám se, že pěkně formulované trestní oznámení je donutí přinejmenším k tomu, aby "skříňku" odstavili, čímž se zachrání alespoň další potenciálně poškození zákazníci.

Autor:  rob [ 03 srpen 2012 10:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Galant 1996 2,5l V6 4x4 120kw

Že prý odešel kvůli malému množství chladiva. :think:

Autor:  Mitsi [ 03 srpen 2012 11:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Galant 1996 2,5l V6 4x4 120kw

To sice má své jisté rácio, ovšem věci se mají takto:
- v chladivu je malý podíl PAG oleje zajišťujícího mj. mazání kompresoru;
- pokud chladivo uniká, PAG sice v systému zůstává, nicméně za situace, kdy se klima buď vůbec nepoužívá anebo již není funkční (kvůli málu chladiva), pak ale už (PAG) "neproudí", aby mazal všechna místa, která mazat má;
- když se následkem mála chladiva zneprovozněná klima nadále provozuje, tj. kompresor je trvale zapnutý (typicky u klim s automatickým ovládáním v auto režimu), může se kompresor zadřít;
- zadření kompresoru si nelze nevšimnout (!), nijak však nesouvisí s logikou konstrukce systému jeho "připínání" (k náhonu od klikovky) a už vůbec ne s ovládáním sahary přes ECU klimy, resp. motoru!

Autor:  rob [ 03 srpen 2012 11:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Galant 1996 2,5l V6 4x4 120kw

Díky, ještě to u známýho zkusíme napíchnout na origo diagnostiku a uvidíme/snad/ ,co všechno je špatně.

Autor:  Mitsi [ 03 srpen 2012 13:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Galant 1996 2,5l V6 4x4 120kw

Tak dej, prosím, potom vědět, co jste zjistili.

Autor:  rob [ 03 srpen 2012 19:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Galant 1996 2,5l V6 4x4 120kw

zjistili jsme, že sahary makaj, ony totiž nenaběhnou hned na max. otáčky, ale podle zvýšení teploty lehce zvednou otáčky,že to ze začátku vypadá, že se ulejvaj.Takže aspon , že tohle maká/jel jsem zpět z Vysočan přes letnou/zácpa/ a ručička tepl. vody byla stále jen uprostřed pole/.Jinak klima nic, zapnu ji a nic, otáčky motoru/při pohledu na otáčkoměr/ vůbec nezakolísaj, el-mag. spojka nesepne a to jsme ji i zkoušeli spustit, že jsme relé v motoru vyndali a drátem jsme spojili silové kontakty, prostě mrtvo.Podle diagn. Evoscan, maj naběhnout sahary naplno až při 110-115 st.

Autor:  Mitsi [ 04 srpen 2012 07:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Galant 1996 2,5l V6 4x4 120kw

rob píše:
... Jinak klima nic, zapnu ji a nic, otáčky motoru/při pohledu na otáčkoměr/ vůbec nezakolísaj, el-mag. spojka nesepne a ...
a sahara nesepne, což musí, i kdyby tam žádné chladivo nebylo!

Ještě mne napadlo: Když Ti to plnili, byl v tom "jejich" chladivu vůbec PAG, resp. přidali ho tam? Protože pokud ne a kompresor je nyní skutečně k.o., pak ho odstřelili oni - absencí maziva v chladivu :!:

Autor:  rob [ 04 srpen 2012 08:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Galant 1996 2,5l V6 4x4 120kw

Tak to nevim, co tam dali, mělo to být to r134a a na tý skřínce na kolečkách byly 2 hranatý plastový lahvičky jedna byly světle zelená/tu pak ještě doplnovali/ a 2.se začla plnit hnědou kapalinou, nejspíš tím mým původním chladivem.

Autor:  rob [ 04 srpen 2012 17:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Galant 1996 2,5l V6 4x4 120kw

Dneska jsem se v tom zase vrtal a zjistil jsem, že když dám tvrdý + na el.mag. spojku, tak v ní cvaká, ale málo,nesekne se s řemenicí, ale stačí na ní klepnout kladívkem a drží, pak jsem to nastartoval a točil se i kompresor, zkusil jsem teda změřit napětí na tom černym kablíku s bílým proužkem a nic tam nedává proud pro spojku, tak to vypadalo, že to ještě chrání čidlo tlaku, co je v kompresoru, tak to vypadalo, jakoby tam nebylo chladivo, tak mi to nedalo a jdu na ty 2 ventilky na napouštění chladiva ,zmáčknu je a tam skoro žádnej tlak/o mnoho menší,než jsem to jel naplnit/, jenom to tak lehce pšuklo.Takže je možný, že mi zrovna v tom servisu nechtěla sepnout spojka a majitel usoudil, že je v háji kompresor a nápln si zase vypustil, takže jsem dal asi 600 za to, že mi oznámil, že je to rozbitý. :evil:PS, jak zachránit tu spojku, aby sepla na pokaždý a ne jenom ,když jí pomůžu, dá se to nák promazat?

Autor:  Mitsi [ 04 srpen 2012 22:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Galant 1996 2,5l V6 4x4 120kw

PAG má obvykle zelenou nebo žlutou barvu, takže asi OK.
Jenom pro upřesnění: Když to plnili, tak to nedělali za běhu motoru a zapnuté klimě? Poněvadž pokud motor+klima neběžely při plnění, pak to bylo/je úplně špatně!

Autor:  rob [ 04 srpen 2012 22:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Galant 1996 2,5l V6 4x4 120kw

No jasně, že auto bylo celý vypnutý, jen pro info, tý firmě už nejdou ani internet. stránky.

Autor:  Mitsi [ 05 srpen 2012 08:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Galant 1996 2,5l V6 4x4 120kw

rob píše:
No jasně, že auto bylo celý vypnutý ...

Tak už alespoň známe základní příčinu problému! Navíc jejich výrok, že je v čudu kompresor, je absolutně k smíchu, když nebyli schopni porovnat tlaky na jeho vstupu a výstupu, samozřejmě za běhu motoru a připojené spojce. Podle mne tím plněním "v klidu" zničili přinejmenším nějaký ventil ...

Autor:  rob [ 05 srpen 2012 08:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Galant 1996 2,5l V6 4x4 120kw

Je to možný, jedu ted ještě k Pepemu, ten měl podobný problém a sám si to opravil, tak mi na to koukne, jestli se to dá zachránit. :think:

Stránka 2 z 4 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/