mitsubishi.megaherz.cz
https://mitsubishi.megaherz.cz/

Galant 1996 2,5l V6 4x4 120kw
https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=20&t=1134
Stránka 3 z 4

Autor:  Mitsi [ 05 srpen 2012 09:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Galant 1996 2,5l V6 4x4 120kw

Držím palce!

Autor:  rob [ 05 srpen 2012 11:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Galant 1996 2,5l V6 4x4 120kw

Po Pepeho opravě už spojka maká, zkusil jsem spojit silové kontakty relé v mot .prostoru a řemenice cvakne spojí se a roztočí, stačilo jen vyndat 0,3mm podložku, co je za lamelou. Pepe díky.Ted to ještě nechat znova naplnit a snad už to bude OK.
Bylo to tam už trochu ošoupaný a orezlý, tak to asi magnety přitáhly jen občas.Strana 65a66,podložka č.6.

Přílohy:
klima.rar [1002.64 KiB]
484 krát

Autor:  rob [ 09 srpen 2012 14:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Galant 1996 2,5l V6 4x4 120kw

Naplněno na ruční mašině a chladí, otáčky motoru se už taky zvyšujou při zapnutí!!!Hmotnost náplně jestli jsem dobře koukal 0,67kg. :cool:

Autor:  Mitsi [ 09 srpen 2012 20:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Galant 1996 2,5l V6 4x4 120kw

Gratuluji! :clap:

Autor:  rob [ 09 srpen 2012 21:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Galant 1996 2,5l V6 4x4 120kw

Asi byla klika, že se mi věnoval kluk, co tomu rozumí a ne majitel servisu, co to prostě napíchne na automat a panna-vorel./P.S. opravna zaoralek.Takže je to o lidech a ne o strojích/50 na 50/.Chladí to i po půl hodce v poho, jenom nemám pod autem tu klasickou loužičku. :pray:

Autor:  Mitsi [ 10 srpen 2012 09:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Galant 1996 2,5l V6 4x4 120kw

Vždy je to o lidech, úrovni jejich znalostí, zručnosti, pečlivosti, schopnosti přemýšlet v souvislostech a zacházet s přístroji. Klimu mi na Renaultu Medaillon 2x plnili lidé s vybavením "samo-domo z doby krále klacka", jenže to uměli! A byl jsem velmi rád, že servis "s automatickou skříňkou" skončil hned na prvním kroku, totiž na absenci potřebných redukcí k napojení na systém ve voze, poněvadž když jsem pak viděl výsledky na vozech v mém okolí, k nimž se "skříňku" připojit podařilo... Např. výsledkem pouze "preventivní údržby" do té doby po mnoho let plně funkčního systému chlazení v Hondě Accord byla série oprav protáhnuvší se na dva roky (vše značkový servis Honda, který původně dělal hlavně koncernové vozy), jež si vyžádaly přes 45 tis. Kč, kdy to majitel vozu definitivně vzdal a už neklimuje vůbec.

Sice mi není jasné, co se na Tvém voze stalo, když před zásahem spojka kompresor připojovala a po něm už ne, ale budiž. Pokud jde o loužičku, záleží hlavně na vlhkosti vzduchu, ovšem nějaký kondenzát na výparníku vždy vzniká. Pokud "neloužičkuje", voda nejspíše zůstává v systému (neodtéká), což je problém. Určitě bych co nejdříve vyčistil drenážní otvor!

Autor:  rob [ 10 srpen 2012 09:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Galant 1996 2,5l V6 4x4 120kw

S tou spojkou to asi fakt byla náhoda, že odešla při plnění.

Autor:  pepe [ 07 září 2012 19:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Galant 1996 2,5l V6 4x4 120kw

Mezera mezi lamelou a řemenicí je výrobcem daná - max. 0,4 mm . Je li tato mezera věčší než daná hodnota , nemusí - opakuji- nemusí elmag pole fungovat jak má . Neboli elmag. síla cívky nemusí přitáhnout řemenici vždy při zapnutí obvodu .
Protože na Robově Galantu k této situaci došlo , upravil jsem krok řemenice vůči lamele o 0,2 mm vyndáním distanční podložky , jak to doporučuje výrobce . Stejnou operaci jsem provedl u svého vozu a klima je v pohodě . Ono totiž dochází na styčných plochách lamely a řemenice jak k oděru materiálu -ocel- tak i k vyreznutí ploch vlivem nepoužívání klimy v zimních měsících .

Autor:  rob [ 07 září 2012 19:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Galant 1996 2,5l V6 4x4 120kw

Jj po Pepeho opravě/ůpravě/ klima maká bez problému, někdy se mi až zdá ,že chladí až moc,ale to je asi jen zdání.

Autor:  pepe [ 08 září 2012 14:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Galant 1996 2,5l V6 4x4 120kw

To je tím že klima nereaguje na okamžité změny ale i tím , že tvé tělo se přizpůsobuje teplotě ve voze a po čase je mu zima . Stejný problém s teplotou v bytě . Přijdeš z venkovního prostředí a rozdíl v teplotách tělo zaznamená okamžitě - je ti teplo nebo chladno . Po určité době si tělo na teplotu přivykne a už to pro nej není dostačující - protože buď musí topit samo (tělo) nebo se potit a ochlazovat tak sebe . To jsou pocity a reakce na klimu v autě . :think:

Autor:  Mitsi [ 10 září 2012 14:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Galant 1996 2,5l V6 4x4 120kw

Pepe, chtel jsem se Te zeptat, zda nevis jak na vrzani remene pohonu klimy u Galanta 2,5 V6: remen je novy, radne napnuty, napinaci kladka originalni nova, vrzani se drive objevovalo jen obcas, hlavne za studena a vlhka, postupne se to zhorsilo, nyni vrze uz i za tepla. Po prostrikani silikonovym sprejem na cas ustane. Problem je nejspise v remenici kompresoru, ale klima funguje naprosto korektne. Predem diky za odpoved!

Autor:  rob [ 10 září 2012 15:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Galant 1996 2,5l V6 4x4 120kw

Mitsi, nemůže ti občas lehce prokluzovat spojka? Mě ten zvuk to občas udělá taky.

Autor:  pepe [ 10 září 2012 19:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Galant 1996 2,5l V6 4x4 120kw

Prokluz řemene bych neřešil silikonovým olejem ale speciál na řemeny , který obsahuje nějaké ty rozpoštědla ale hlavně složky včelího vosku ke zvýšení přilnavosti . Ze svých zkušeností silikonový olej - spray ve voze nikde nepožívám .
Problém bude ten silikon dostat z řemene a kladek. Já používám GRIPAN a i na nové řemeny - a klid .
Ano ,problém je v řemenici kompresoru- když ji magnet přitáhne, vznikne tak vysoký třecí moment - u Galantu se počítá ze strátou výkonu až 20%- že silikon, sám o sobě sice přilnavý ale kluzký , tento moment není schopen přenést k roztočení kompresoru . Proto dochází ke hvízdání - síla motoru neni schopna na kluzkém povrchu kompresor hnát na 100% ale jen na 60 % a to je ztráta dosti veliká .

Jinak Mitsi , pane, to byl dobrý chyták - silikonový olej na řemeny a kladky . Díky

Autor:  Mitsi [ 11 září 2012 09:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Galant 1996 2,5l V6 4x4 120kw

Obávám se, že si nerozumíme - asi jsem to špatně popsal: ten zvuk se ozývá téměř nezávisle na tom, zda je klima zapnutá nebo ne. Jelikož to není typické pískání volného řemene, potřeboval jsem zjistit, zda to vrzání vzniká na styčné ploše řemene s řemenicemi či kladkami anebo jinde. K danému účelu běžně používám kousek mýsla, který přitisknu na činnou plochu běžícího řemene (v případě původu zvuku na styčných plochách tento na čas zmizí), jenže zde mýdlo nelze uplatnit, jelikož bych nerad přišel o prsty. Proto jsem použil silikonový sprej - se stejným efektem. Mám i sprej proti pískání řemenů (zvyšuje koeficient tření), ale po několika špatných zkušenostech ho raději nepoužívám: pokud se totiž neodstraní příčina nepříjemných zvukových projevů (např. úhlová nesouosost řemenic), výsledek je ještě horší a na rozdíl od silikonu tento přípravek prakticky nelze z řemene odstranit.

Proto se ptám, co se mohlo vlivem opotřebení stát na úrovni řemenice a vnitřního ústrojí pohonu kompresoru klimy, že se od něj ozývá nepříjemné vrzání, a to zejména tehdy, když kompresor není připojený? No a samozřejmě jak se s tím popasovat?

Autor:  Brumla [ 11 září 2012 21:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Galant 1996 2,5l V6 4x4 120kw

Ahoj vrzání na klimě mě dělalo 'volné' ložisko spojky na hliníkové nábě víka kompresoru - opraveno (zatím drží) Galuminem a přesoustruženo. Vrzalo to ať byla spojka zapnutá či ne, spíš více když byla vypnutá... viz. téma na fóru 3000GT

Stránka 3 z 4 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/