mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 28 březen 2024 18:00

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Mitsubishi galant 2,4 GDI
PříspěvekNapsal: 07 srpen 2010 23:18 
Zdravim. Chcel by som kupit mitsubishi galant sedan, rok od 98. Rozmyslam nad motorom 2,5 24V a motorom 2,4 gdi. Ktory je lepsi? viete mi poradit?
Hlavne co sa tyka spolahlivosti, spotreby, dostupnosti dielov, a celkovo uzivatelskych vlastnosti.
Je mi jasne ze V6 motor bude mat vzdy navrch v kulture chodu... ale asi bude mat aj vyssiu spotrebu.
Niekde som tu cital ze motor gdi bol slepa ulicka vyvoja. Co to znamena pre bezneho priemerne inteligentneho uzivatela?

Dakujem.


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Mitsubishi galant 2,4 GDI
PříspěvekNapsal: 08 srpen 2010 00:41 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Jakémukoli motoru GDI se raději obloukem vyhni! A chceš-li se dozvědět více, pročti si tohle fórum křížem krážem - prakticky v každém vláknu najdeš odpovědi na své otázky. :wink:

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Mitsubishi galant 2,4 GDI
PříspěvekNapsal: 08 srpen 2010 22:11 
Cital som tu nieco uz... ale bohuzial som plne pracovne vytazeny clovek a na prezeranie fora nemam az tak vela casu.
Ale ziatil som ze GDI su nachylne na kvalitu paliva. Tu v nemecku to problem nieje ale na slovensku a zrejme aj v cechat to bude problem... Lacny benzin z tesca robi galibu aj v mojej karburatorovej toyote...

Preco su tieto GDI zle?
Staci ked len strucne vymenujes preco as vyhybat motoru gdi. dakujem ti mitsi.


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Mitsubishi galant 2,4 GDI
PříspěvekNapsal: 08 srpen 2010 22:45 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
To není o "kvalitě" paliva, ale o obsahu síry v něm. A musíš to vztáhnout i na dřívější období, neboť dnes je sice síry v benzínu podstatně méně, ale starších usazenin v sání, které vznikají jako produkt přímého vstřikování v kombinaci se spalováním chudé směsi a dostávají se tam přes EGR ventil, se nezbavíš jinak, než mechanicky. Ovšem je pravda, že např. při dovolené v Itálii jsem neobjevil žádný benzín, na který by to jezdilo alespoň normálně, neřku-li dobře.

Jinak motory GDI ani zdaleka nedosahují deklarovaných výkonových parametrů (zvláště to pak platí pro 2,4 GDI), poněvadž je tam de-NOx katalyzátor, který ten motor přímo dusí, ale pro evropský trh tam kvůli exhalačním limitům být prostě musí. Kromě toho jim obvykle (především ve srovnání s klasickými MPI od MMC, o V6 ani nemluvě) schází tzv. "vršek", tj. schopnost vytáčet se "až do nekonečna" a přitom ještě podávat výkon. Aby to alespoň trochu jezdilo, budeš potřebovat svíčky Denso VKB16: zkus si zjistit, kolik stojí, a zda je vůbec dokážeš sehnat.

Motory GDI šetří palivo pouze v případě, že jezdíš vyloženě na úsporu, jenže to je přesně to, co jim zároveň nejvíce vadí.

Motory GDI mají extrémně málo odpadního tepla, což mj. znamená, že ve srovnání s MPI motory od MMC v zimě dobře topí pouze tehdy, pokud tomu šlapeš na krk.

Motory GDI mají kvůli potřebě odolnosti vůči detonačnímu spalování při práci s extrémně chudou směsí podstatně bytelnější a tím pádem i těžší písty, pístní čepy, ojnice a ojniční ložiska. Zároveň musí být motor kvůli velké tepelné roztažnosti těchto hmotnějších dílů stavěn jako volnější. To vše sice může laikovi připadat jako výhoda, ale pravý opak mnohem lépe vystihuje krutou skutečnost - totiž mnohem větší zatížení mechanických skupin a z toho vyplývající rychlejší opotřebení.

Motory GDI jsou mimořádně choulostivé na kvalitu (tím myslím normy, nikoli značku) a zejména výměnné intervaly motorového oleje: přetažení časové nebo km lhůty znamená téměř vždy znamená rychlé poškození děr hydroštelů a poté už jen "věčné cvakání".

Závěr: Kromě možná o něco nižší spotřeby paliva při zcela specifickém zacházení nenacházím jediný důvod, proč si namísto nesmrtelného, vysoce kultivovaného a přitom nesmírně výkonného a zároveň nenáročného 2,5 V6 pořizovat dokonalý recept na problémy pod označením 2,4 GDI.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Mitsubishi galant 2,4 GDI
PříspěvekNapsal: 09 srpen 2010 23:49 
Tak uz som v obraze. Staci...
Motor GDI nechcem ani zadarmo, hoci to mitsubishi vyzera naozaj krasne.
Budem sa obzerat po V6- ke.
Sice ma asi urcite vyssiu spotrebu a u nas na slovensku vyssie zakonne poistenie ako 2.0
ale nevadi. V6 ma vela vela vyhod oproti stvorvalcu...
A este by ma zaujimalo aky najazd Km je schopny motor 2500 24V vydrzat bez velkych investicii.
Ked budem kupovat auto s 300 000 km skutocnych, co mozem ocakavat? Samozrejme za predopkladu, ze tam byvaly majitel nalial aspon olej a vymenil sviecky...


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Mitsubishi galant 2,4 GDI
PříspěvekNapsal: 10 srpen 2010 10:08 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Ivo_PN píše:
Sice ma asi urcite vyssiu spotrebu a u nas na slovensku vyssie zakonne poistenie ako 2.0
ale nevadi. V6 ma vela vela vyhod oproti stvorvalcu...
A este by ma zaujimalo aky najazd Km je schopny motor 2500 24V vydrzat bez velkych investicii.
Ked budem kupovat auto s 300 000 km skutocnych, co mozem ocakavat? Samozrejme za predopkladu, ze tam byvaly majitel nalial aspon olej a vymenil sviecky...


Motor 2,4 GDI má objem 2351 ccm, tedy by z hlediska pásma zákonného pojištění měl spadat do stejné kategorie, jako ten 2,5 V6. Motory 2,0 GDI se montovaly pouze do Pajera Pinin.

Pokud jde o spotřebu, tak v případě svižné jízdy si ten V6 vezme naopak méně, než GDI při stejném tempu.

No a důkazem vysoké životnosti V6 budiž přinejmenším to, že ve starších Chryslerech Voyagerech, pro které MMC tyto motory dodávala, běžně vydržely (pochopitelně za podmínky řádné údržby) 500 tis. km, resp. obvykle to auto přežily. Smutné ovšem je, že Galanty 2.5 V6 opouštějí jednu nejmenovanou vyspělou západoevropsku zemi s 300-350 tis. km na hrbu, aby se pak objevily např. v českých autobazarech se 100 tis. km na tachometru...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Mitsubishi galant 2,4 GDI
PříspěvekNapsal: 10 srpen 2010 22:39 
Tak s tymi Km skutocnymi to je vzdy kocka v pytli...
Niekde som tu cital, ze pri tychto mitsubishi je prakticky nemozne zistit priblyzny stav km podla interieru...
No co sa da robit...

2,0 GDI je len v pajere pinn, ale videl som aj mitsubishi 2000 nie gdi, takze logicky Mpi... stvorvalec 130PS. Tento motor je uspornejsi ako V6?

Myslim ze u nas je povinne poistenie vypocitavane podla Kw, teda aspon u Alianz...
Ale to je jedno rozdiel nebude urcite nejak velky.


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Mitsubishi galant 2,4 GDI
PříspěvekNapsal: 10 srpen 2010 23:25 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
S těmi skutečnými km, resp. jejich odhadem, je u japonských vozů a Mitsubishi obzvláště potíž: pokud někdo používal koberečky a po čase je vyměnil za jiné (bez nich totiž povětšinou bývá opotřebovaná gumová nášivka u řidiče - hlavně pod pedálem plynu - na původním celoplošném podlahovém koberci), nemáš prakticky žádnou šanci poznat, zda má najeto 100 nebo 200 tis. km. Zrovna tuhle se mě kamarád (má Octavii II) ptal, jak často musím to světlé čalounění čistit a čím to dělám. Když jsem na něj nechápavě vyvalil oči a řekl mu, že jsem to ještě nikdy nedělal, tak prostě nevěřil... Podotýkám, že v tom autě dorostly moje tři děti a opakovaně sloužilo jako stěhovací vůz na velké vzdálenosti, o pravidelném převozu nejrůznějších krámů (sekačka, křovinořez, motorové pily, lodní motor...) na chatu a zpět ani nemluvě. A v poslední době nahradil tři zakrslé králíky velký pes!

Jinak k problémům motorů GDI jsem zapomněl zmínit ještě jeden: exhalace (složení výfukových plynů) a kouřivost.

Čyřválcový motor 2,0 MPI byl pro Galanta ve většině evropských zemí základem, je samozřejmě úspornější než 2,5 V6, je rovněž nenáročný, ale nemá takovou výdrž. V Německu se Galanty předposlední generace prodávaly rovněž s motorem 2,0 V6 o výkonu 110 kW, který je při jen o něco vyšší spotřebě citelně kultivovanější i výkonnější než 2,0 MPI, ale myslím, že pro "žraloka" už nebyl k dispozici.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Mitsubishi galant 2,4 GDI
PříspěvekNapsal: 12 srpen 2010 23:51 
skusim sa poobzerat aj po dvojlitry... Uvidim co mi pride pod ruku.
Ma Podla celkoveho technickeho stavu sa rozhodnem. Ma ten dvojlitrovy motor nejake specificke chyby alebo nevyhody proti 2,5 litrovemu?

Vies mi povedat kolko je priemerna spotreba pri 2,5 a 2,0?
Myslim ze pri tom 2,5 to bude okolo 12L na 100km a pri 2,0 okolo 10L na 100km.
Trafil som?


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Mitsubishi galant 2,4 GDI
PříspěvekNapsal: 13 srpen 2010 12:46 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Stručně řečeno, čtyřválcový dvoulitr se může stěží rovnat dvouapůllitrovému šestiválci (pozor, tohle konstatování ale nemusí nutně platit při srovnávání motorů různých výrobců!). Ale pokud bys tu otázku položil trochu jinak, tj. pokud by ses mne zeptal, zda ten dvoulitrový čtyřválec většině uživatelů vyhoví, pak odpovím, že ano, vyhoví.

Co se týče spotřeby Galanta sedan 2,5 V6 24 s mechanickou převodovkou, uvedu pár čísel níže. Ale bohužel nemám k dispozici pro srovnání věrohodné údaje o spotřebě Galanta sedan 2,0 MPI rovněž v manuálu a provozovaného obdobným způsobem, pouze o Galantu kombi 2,0 MPI, ovšem s automatem a navíc povětšinou přetěžovaného, což by bylo srovnávání hrušek s jablky.

K tomu musím předeslat, že s tím Galantem V6 jezdí můj syn, který vždy dosahuje lepších časů při současně nižší spotřebě, než já: jak to dělá, to nevím... Motor toho Galanta výrazně ožil po náhradě platinových svíček Bosch, které tam dal značkový servis, za Denso Iridium Power IK20. Další přínos dynamice i spotřebě znamenala výměna originálního vzduchového filtru z netkané textilie za bavlněný od K/N, samozřejmě "do boxu". No a výkonově citelný efekt měla i výměna všech 24 hydroštelů, jelikož ty původní ve 177 tis. km již cvakaly i za tepla, jelikož původní majitel s tím vozem jezdil po celou dobu zásadně do značkových servisů, kde mu vždy lili (nebo přinejmenším účtovali...) Castrol :evil:, který způsobil zanešení dutin vnitřního ústrojí těch hydroštelů (teď je tam místo posledního Castrolu 5W-30 Shell 10W-40 ACEA A3 API SL). Nějaký vliv na spotřebu může mít i náhrada rovněž značkovým servisem měněného oleje v převodovce (nejspíše tam dali 75W-90 v GL5 - špatně to řadilo za studena) Tutelou Car Technyx 75W-85 GL4+ a také repase brzd: nové přední kotouče, přesoustružené a přebroušené zadní, výměna předních a srovnání zadních brzd. desek, vše důkladně očištěno a promazáno. Obutí je originálních rozměrů 195/60x15 na originálních hliníkáčích 6x15, pneu Michelin Pilot Primacy - na nich toho Galanta koupil a byly téměř zánovní, ale půjdou do stoupy, jakmile budou trochu ojetější :twisted: a přijdou tam Pirelli P7.

No a teď konečně k té spotřebě při cca polovičním vytížení a používání klimatizace:
- až dosud zaznamenaný rozsah minimální a maximální PRŮMĚRNÉ spotřeby (na bázi min. 400 km): 6,7 - 13,8 l/100 km (ten "vršek" ovšem při rychlostech ke 240 km/h!);
- courání se po městě: 9 l/100 km;
- "venkov", tj. bez velkých měst a dálnice (při striktním dodržování rychl. limitů): max. 8 l/100 km;
- plavná jízda rovinatým terénem rychlostí 200 km/h: 10 l/100 km.

Pochybuji, že by na tom byl Galant s motorem 2,0 MPI při srovnatelném tempu lépe, tedy pokud pominu jistý fakt, že 240 nejede ani náhodou! :wink:


Pozn. pro "školitele": vše, co vychází nad rámec v ČR platných rychl. limitů, se týká Německa, naopak rekordně nízký průměr 6,7 l/100 km pro změnu Švýcarska, a to ho ještě stačil zkazit úsek cca 60 km "přískokové jízdy" v ranní špičce.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Mitsubishi galant 2,4 GDI
PříspěvekNapsal: 13 srpen 2010 21:54 
Offline

Registrován: 24 říjen 2007 13:47
Příspěvky: 181
Ahoj Mitsi, překvapilo mě, že ty Bosch svíčky ti fungují, když doporučuješ NGK nebo Denso.

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Mitsubishi galant 2,4 GDI
PříspěvekNapsal: 14 srpen 2010 00:48 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
To rob:
Mitsi píše:
Motor toho Galanta výrazně ožil po náhradě platinových svíček Bosch, které tam dal značkový servis, za Denso Iridium Power IK20.

No tak si ještě jednou přečti, jak jsem to napsal.

Podotýkám, že na oleji Castrol bylo najeto max. 2000 km (byl ještě naprosto "čistý"), když se syn rozhodl si ho sám vyměnit v naději, že tím ještě nějak pomůže těm hydroštelům. Podotýkám, že to sám dělal prvně v životě a hydroštely to už stejně nezachránilo. No a ty Micheliny přijdou na řadu už brzo!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Mitsubishi galant 2,4 GDI
PříspěvekNapsal: 14 srpen 2010 08:15 
Offline

Registrován: 24 říjen 2007 13:47
Příspěvky: 181
Jo už jsem v obraze,prvně jsem to pochopil opačně.

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Mitsubishi galant 2,4 GDI
PříspěvekNapsal: 19 listopad 2010 20:52 
Zdar, kámoš má 2,4 GDI rok .99 a má problém. Motor pořád trošku cuká jelikož je to přímý vstřik paliva do válce jak u dieselu (gasoline direct injection) může být problém v tom, ale na diagnostice mu nepomohli. Auto také nejde hodit do plynu takže já bych do toho nešel. Výhoda je nižší spotřeba a lepší emise.


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Mitsubishi galant 2,4 GDI
PříspěvekNapsal: 19 listopad 2010 22:29 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Critter píše:
Výhoda je nižší spotřeba a lepší emise.


To první je silně relativní a přímý opak toho druhého mnohem více odráží skutečný stav věcí.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz