mitsubishi.megaherz.cz
https://mitsubishi.megaherz.cz/

Rány od kola při brzdění
https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=20&t=1490
Stránka 1 z 2

Autor:  Mobidi [ 04 leden 2011 01:09 ]
Předmět příspěvku:  Rány od kola při brzdění

Zdravím, mám Galanta 2.0 z 1999 u kterého se měnilo na levém předním kole ložisko. Všechno fungovalo až do chvíle kdy se po 1/2 roce vyměnily destičky a následuje toto: po zahřátí brzd (4-5x probrždění) se od kola při určité síle sešlápnutí brzdového pedálu začnou ozývat pravidelné rány. Interval bouchání je dán rychlostí auta. Při povolení brzd nebo při silnějším sešlápnutí rány přestanou.
Výměna kotoučů nepomohla. Ještě jsem zkusil přehodit levé a pravé destičky a rány přestaly na cca dva dny, pak se to zase rozbouchalo.
Nemáte někdo představu kde je problém?

Díky
Honza

Autor:  Mitsi [ 04 leden 2011 09:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Rány od kola při brzdění

Kope to přitom do volantu?

Autor:  Návštěvník [ 04 leden 2011 11:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Rány od kola při brzdění

Nekope, volant je v klidu. Zároveň nejsou rány závislé na natočení kol. Sorry že jsem to nenapsal.

Autor:  Mitsi [ 04 leden 2011 11:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Rány od kola při brzdění

Pokud platí toto
Mobidi píše:
... se měnilo na levém předním kole ložisko. Všechno fungovalo až do chvíle kdy se po 1/2 roce vyměnily destičky a následuje toto: po zahřátí brzd (4-5x probrždění) se od kola při určité síle sešlápnutí brzdového pedálu začnou ozývat pravidelné rány. Interval bouchání je dán rychlostí auta. Při povolení brzd nebo při silnějším sešlápnutí rány přestanou.
Výměna kotoučů nepomohla. Ještě jsem zkusil přehodit levé a pravé destičky a rány přestaly na cca dva dny, pak se to zase rozbouchalo.


pak už snad zbývá jenom samotné ložisko, resp. náboj kola: nevím, jak je to tam v daném případě konkrétně udělané - někde je vyměnitelné samotné ložisko, jinde jen celý náboj, který je přišroubovaný k těhlici. Další variantou, ovšem vzhledem k tomu, že bouchání se jindy neozývá, méně pravděpodobnou, je škrtání čidla ABS o "sluníčko" za podmínek jednostranného vymezení vůlí v náboji kola přes brzdový kotouč při jemném brzdění. Zvláště vozy Mitsubishi jsou právě na tohle díky specifické geometrii zavěšení a nastavení sbíhavosti (výrazně negativní poloměr rejdu + negativní sbíhavost) předních kol velmi choulostivé.

P.S.: Předpokládám, že desky jsou od nějakého dobrého výrobce a že jsou osazeny všemi podložkami (a třmeny zase ocelovými perky), které tam mají být. Poněvadž pokud ne, pak je příčina jasná: desky radiálně "poskakují" ve třmenech! :idea:

Autor:  Návštěvník [ 04 leden 2011 13:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Rány od kola při brzdění

Destičky jsou Nipparts. To kolo bylo dole už asi 3x, koukal jsem na destičky jestli nejsou sjeté, že by se kousnul jeden pístek v brzdiči, ale nevypadá to. A že by odešlo ložisko po 1/2 roce a projevilo se to hned po výměně destiček se mi taky nezdá, ale asi to k tomu směřuje. Ještě je na tom kole trochu vůle na řízení (ne čep ale spojka) ale to by se zase přenášelo do volantu kdyby to bouchalo tímhle...takže nejspíš ložisko...

Autor:  Mitsi [ 04 leden 2011 15:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Rány od kola při brzdění

Návštěvník píše:
Destičky jsou Nipparts. ...


To je OK. Ale co ta ocelová perka ve třmenech a podložky na deskách (ani jedno se s deskami nedodává)?

Autor:  Návštěvník [ 04 leden 2011 18:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Rány od kola při brzdění

To teď nevím, ale přepodkládám, že ten klučina co mi to měnil (profik od toyoty) ví co dělal, zvlášť když už to dělal po druhý...

Autor:  Mitsi [ 04 leden 2011 18:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Rány od kola při brzdění

V každém případě doporučuji začít právě tím nejjednodušším, tj. kontrolou přítomnosti a stavu oněch "plíšků"!

Autor:  Návštěvník [ 05 leden 2011 12:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Rány od kola při brzdění

to tam bude přehazovali jsme i destičky mezi předníma kolama, kdyby na jedněch něco chybělo tak si toho všimnem. Plíšky tuším jsou součástí těch destiček ne?

Autor:  Mitsi [ 05 leden 2011 12:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Rány od kola při brzdění

Návštěvník píše:
...Plíšky tuším jsou součástí těch destiček ne?


Právě že ne!

Autor:  Návštěvník [ 05 leden 2011 15:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Rány od kola při brzdění

...ale něco na těch destičkách je ne? Zkusíme to ještě jednou rozebrat, zkontrolovat jeslti tomu nechybí zrovna tohle, zkontroluju jeslti se náboj točí rovně. Furt mě to ale nějak směřuje k těm destičkám, protože to začalo dělat po jejich výměně...uvidím...díky za nápady...

Autor:  Mitsi [ 05 leden 2011 15:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Rány od kola při brzdění

Návštěvník píše:
...ale něco na těch destičkách je ne?


Nipparts sice momentálně rovněž používám, ale mám takový pocit, že "podložky" na ně jsem musel přendat z originálních desek. V případě onoho radiálního pohybu desek ve třemech však jde hlavně o ty nerezové plíšky, které vymezují volnou vůli desek vůči držákům třmenů.

Autor:  Návštěvník [ 05 leden 2011 17:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Rány od kola při brzdění

kouknu na to...díky

Autor:  Návštěvník [ 10 leden 2011 12:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Rány od kola při brzdění

destičky tam seděj "pevně", podložky přendaval...
k bouchání od brždění se teď přidalo i bouchání od uložení při přejezdu nerovností - asi to směřuje k vyklochtaným ramenům, čepům, stabilizátorům a bůhví co tam ještě je :(

Autor:  Mitsi [ 11 leden 2011 14:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Rány od kola při brzdění

Pak začni hledat ve věcech kolem příčného zkrutného stabilizátoru (pryžové úchytky, kosti) a v horním zavěšení pseudo-McPhersonu (talíř vůči karoserii, tlumič vůči talíři).

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/