mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 28 duben 2024 00:43

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 15 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Porucha tempomatu
PříspěvekNapsal: 20 duben 2006 15:49 
Offline

Registrován: 14 duben 2006 20:12
Příspěvky: 12
Bydliště: Praha
Ahoj vsichni,
Mam u sveho auta (Galant GLSi 2.0, r.v. 88, automat) problem s tempomatem - na prvni pohled vse funguje, ale tempomat proste nedrzi rychlost. Nevite kde by mohla byt chyba, nebo jestli ma vubec cenu hledat pricinu a pripadnou opravu? Od predchoziho majitele jsem se dozvedel, ze tempomat prestal fungovat po nejakym tukanci na predek, do te doby pry bez poruch. Znamy mechanik se chce od opravy spis distancovat, povidal neco o poruse variatoru, elektronickym plynu . . .
Nevim ani moc dobre na jakym principu to funguje a neznam nikoho kdo by s necim podobnym mel zkusenost.
Predem diky za pomoc


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 duben 2006 13:24 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Samý blbosti - žádný elektronický plyn tam není! Funguje to na principu ŘJ tempomatu ovládané vývěvy (takový "kompresorek naopak"), z níž vede gumová hadička k membránovému ventilu, který "tahá" za dodatečné plynové lanko. Doporučuji zkontolovat především onu propojovací hadičku. Může být prostě jenom zpuchřelá nebo "nakousnutá". Pro výměnu je ovšem třeba pořídit hadičku s tlustými stěnami - přece jen je tam slušný podtlak...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 duben 2006 09:31 
Offline

Registrován: 14 duben 2006 20:12
Příspěvky: 12
Bydliště: Praha
Dekuji za radu, zkusim se na to podivat. Jeste by me zajimalo ta RJ tempomatu, ta je spolecna s ridici jednotkou, nebo je nekde jinde - popr. da se na to treba udelat diagnostika, nebo neco takovyho ?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 duben 2006 11:08 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Já jsem ji měl na Galantu z r.v. 1991 samostatnou (v hloubi přístrojovky), ale problém se zpuchřelou hadičkou diagnostika (prováděná firemním testerem přes společnou diagnostickou přípojku) stejně neodhalila - ostatně jako obvykle...
Tady byl všem majitelům Mitsubishi důrazně doporučil, aby konečně přestali přeceňovat význam "elektronické" diagnostiky! Zatím žádný problém, který jsem kdy měl na celkem 7 vozech Mitsubishi, jež jsem úspěšně ojezdil, diagnostika ani neodhalila, a tím spíše pak samozřejmě nevyřešila!!!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 duben 2006 22:09 
Dekuju za rady, dnes jsem na to koukal a radsi sem dohodim fotku, protoze si nejsem uplne jisty, jestli to co jsi popisoval (vyveva, hadicky atd . .. ) jsem spravne nasel - tak jen pro jistotu


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 duben 2006 18:17 
Offline

Registrován: 14 duben 2006 20:12
Příspěvky: 12
Bydliště: Praha
Mitsi píše:
Samý blbosti - žádný elektronický plyn tam není! Funguje to na principu ŘJ tempomatu ovládané vývěvy (takový "kompresorek naopak"), z níž vede gumová hadička k membránovému ventilu, který "tahá" za dodatečné plynové lanko. Doporučuji zkontolovat především onu propojovací hadičku. Může být prostě jenom zpuchřelá nebo "nakousnutá". Pro výměnu je ovšem třeba pořídit hadičku s tlustými stěnami - přece jen je tam slušný podtlak...

Tak jsem se konecne dohrabal k tomu, abych blejsknul ten motor. Doufam ze jsem spravne identifikoval tu vyvevu. Je to prosim te ono?
Z meho pohledu vypada docela v poradku a nejevi znamky nejakyho defektu.


Přílohy:
0e701aa6733a82b11a8b71c6cc1cf84d.jpg
0e701aa6733a82b11a8b71c6cc1cf84d.jpg [ 95.74 KiB | Zobrazeno 12401 krát ]
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 duben 2006 18:31 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Tohle je možná jenom část systému (toto provedení já sice detailně neznám - neměl jsem ho, ale už jsem ho viděl). Potřeboval bych ještě celkový záběr na motorový prostor, abych viděl, kam jde lanko plynu, resp. zda jdou k ovládání škrt. klapky dvě lanka (jedno od plynového pedálu, druhé od tempomatu) či jenom jedno. K tomu bych ještě potřeboval detailní pohled na onen "bazmek" na této fotce z pravého boku vozu a rovněž pohled shora do pravého (ve směru jízdy) spodního rohu motorového prostoru u kabiny.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 duben 2006 20:14 
Offline

Registrován: 14 duben 2006 20:12
Příspěvky: 12
Bydliště: Praha
Tak foto mot. prostoru tady mam, vypada to ze ke skrtici klapce vede jedno lanko. Zbytek dofotim snad zitra. Takze zatim tohle.


Přílohy:
5858bfa1644ae38cdb399175f911f196.jpg
5858bfa1644ae38cdb399175f911f196.jpg [ 118.81 KiB | Zobrazeno 12395 krát ]
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 duben 2006 21:55 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Aha, tak to vypadá, že je to asi všechno integrováno v onom "bazmeku". V mém případě tam bylo ještě jedno lanko. Zkus ale ještě pro jistotu pohledat, zda nějaká hadička nevede "odněkud" do "bazmeku".
PS: A co znamená, že "tempomat nedrží rychlost"? Vůbec se "nechytá", nebo se sice "chytne", ale např. při jízdě do kopce najednou "spadne"? A nezapomínáš ho náhodou napřed pustit...? :lol:

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 duben 2006 22:08 
no ja teda doufam ze tempomat umim ovladat: popisu svuj postup - drzim auto pod plynem, zapnu tempomat pootecenim packy do polohy ON na ktere zacne svitit oranzova zarovka a pak pro nastaveni stale rychlosti zmacknu cudlik co je seshora na pacce. Tim bych mel alespon doufam nastavit stalou rychlost. No ale v okamziku kdy sundam nohu z plynu tak rychlost vesele klesa - pravdepodobne stejnou rychlosti jako kdyz jedu bez tempomatu. Rozhodne tam neni rozdil jestli jedu do kopce nebo ne :cry: - a nevis prosim te jestli ve spojeni s automatem by si to melo umet i samo podradit, nebo to uz bych od toho chtel moc ?


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 duben 2006 22:09 
Offline

Registrován: 14 duben 2006 20:12
Příspěvky: 12
Bydliště: Praha
Anonymous píše:
no ja teda doufam ze tempomat umim ovladat: popisu svuj postup - drzim auto pod plynem, zapnu tempomat pootecenim packy do polohy ON na ktere zacne svitit oranzova zarovka a pak pro nastaveni stale rychlosti zmacknu cudlik co je seshora na pacce. Tim bych mel alespon doufam nastavit stalou rychlost. No ale v okamziku kdy sundam nohu z plynu tak rychlost vesele klesa - pravdepodobne stejnou rychlosti jako kdyz jedu bez tempomatu. Rozhodne tam neni rozdil jestli jedu do kopce nebo ne :cry: - a nevis prosim te jestli ve spojeni s automatem by si to melo umet i samo podradit, nebo to uz bych od toho chtel moc ?

Jee uz jsem se zase zapomnel prihlasit :oops:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 duben 2006 07:39 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Pak to sice děláš správně (tempomat můžeš mít puštěný třeba permanentně, jen to žere nějaký proud navíc), ale on se prostě vůbec nechytá! Ve spojení s automatem to samozřejmě i samo podřazuje (tedy pokud tempomat funguje, což bohužel není Tvůj případ) - tempomat a automat se spolu kvůli tomu nemusí vůbec bavit...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 duben 2006 17:32 
Offline

Registrován: 14 duben 2006 20:12
Příspěvky: 12
Bydliště: Praha
Opet jsem se na to dival a mam nasledujici info - do toho "bazmeku" zadne dalsi hadicky, krome elektrickych kabelu s konektorama, nevedou. Vsechny kabely a hadicky co tam vedou vypadaji uplne zachovale bez jakychkoliv vad. Neznas prosim te nejakej servis, kde tomuhle systemu trosku rozumi a byli by ochotny se na to mrknout?
Sice vim ze tempomat zivotne dulezitej neni, ale kdyz uz tam je . .. :wink:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 duben 2006 18:09 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
V ČR osobně vím pouze o jediném značkovém servisu, kterému bych své auto svěřil, a tím je znojemská pobočka firmy Honda/Mitsubishi Novotný Jihlava, technik p. Černý - je to ostatně jedno, neboť je tam tak jako tak jediný.
A potom Ti mohu posloužit jedním tipem v Rakousku a dalším ve Švýcarsku, tedy pokud máš zájem a dost peněz...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 duben 2006 07:46 
Offline

Registrován: 14 duben 2006 20:12
Příspěvky: 12
Bydliště: Praha
Jejda toho jsem se bál, že to nebude někde blíže ku Praze. Nechci aby oprava veci kterou nutně nepotřebuji, přesáhla cenu auta :( Nicméně by se mišák ve Švýcarsku mohl dostat do stejné dílny ve kterým byl servisovanej cca do roku 1996 :D
Pro mě snesitelná je vzdálenost je do toho Znojma, koneckonců už se to tady někde na webu probíralo, že tam jsou skutečně profíci.
Nicméně děkuji za všechny rady, jsem zase o něco moudřejší :)


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 15 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Bing [Bot] a 13 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz