mitsubishi.megaherz.cz
https://mitsubishi.megaherz.cz/

Porucha tempomatu
https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=20&t=209
Stránka 1 z 1

Autor:  fowly [ 20 duben 2006 15:49 ]
Předmět příspěvku:  Porucha tempomatu

Ahoj vsichni,
Mam u sveho auta (Galant GLSi 2.0, r.v. 88, automat) problem s tempomatem - na prvni pohled vse funguje, ale tempomat proste nedrzi rychlost. Nevite kde by mohla byt chyba, nebo jestli ma vubec cenu hledat pricinu a pripadnou opravu? Od predchoziho majitele jsem se dozvedel, ze tempomat prestal fungovat po nejakym tukanci na predek, do te doby pry bez poruch. Znamy mechanik se chce od opravy spis distancovat, povidal neco o poruse variatoru, elektronickym plynu . . .
Nevim ani moc dobre na jakym principu to funguje a neznam nikoho kdo by s necim podobnym mel zkusenost.
Predem diky za pomoc

Autor:  Mitsi [ 23 duben 2006 13:24 ]
Předmět příspěvku: 

Samý blbosti - žádný elektronický plyn tam není! Funguje to na principu ŘJ tempomatu ovládané vývěvy (takový "kompresorek naopak"), z níž vede gumová hadička k membránovému ventilu, který "tahá" za dodatečné plynové lanko. Doporučuji zkontolovat především onu propojovací hadičku. Může být prostě jenom zpuchřelá nebo "nakousnutá". Pro výměnu je ovšem třeba pořídit hadičku s tlustými stěnami - přece jen je tam slušný podtlak...

Autor:  fowly [ 24 duben 2006 09:31 ]
Předmět příspěvku: 

Dekuji za radu, zkusim se na to podivat. Jeste by me zajimalo ta RJ tempomatu, ta je spolecna s ridici jednotkou, nebo je nekde jinde - popr. da se na to treba udelat diagnostika, nebo neco takovyho ?

Autor:  Mitsi [ 24 duben 2006 11:08 ]
Předmět příspěvku: 

Já jsem ji měl na Galantu z r.v. 1991 samostatnou (v hloubi přístrojovky), ale problém se zpuchřelou hadičkou diagnostika (prováděná firemním testerem přes společnou diagnostickou přípojku) stejně neodhalila - ostatně jako obvykle...
Tady byl všem majitelům Mitsubishi důrazně doporučil, aby konečně přestali přeceňovat význam "elektronické" diagnostiky! Zatím žádný problém, který jsem kdy měl na celkem 7 vozech Mitsubishi, jež jsem úspěšně ojezdil, diagnostika ani neodhalila, a tím spíše pak samozřejmě nevyřešila!!!

Autor:  Návštěvník [ 24 duben 2006 22:09 ]
Předmět příspěvku: 

Dekuju za rady, dnes jsem na to koukal a radsi sem dohodim fotku, protoze si nejsem uplne jisty, jestli to co jsi popisoval (vyveva, hadicky atd . .. ) jsem spravne nasel - tak jen pro jistotu

Autor:  fowly [ 26 duben 2006 18:17 ]
Předmět příspěvku: 

Mitsi píše:
Samý blbosti - žádný elektronický plyn tam není! Funguje to na principu ŘJ tempomatu ovládané vývěvy (takový "kompresorek naopak"), z níž vede gumová hadička k membránovému ventilu, který "tahá" za dodatečné plynové lanko. Doporučuji zkontolovat především onu propojovací hadičku. Může být prostě jenom zpuchřelá nebo "nakousnutá". Pro výměnu je ovšem třeba pořídit hadičku s tlustými stěnami - přece jen je tam slušný podtlak...

Tak jsem se konecne dohrabal k tomu, abych blejsknul ten motor. Doufam ze jsem spravne identifikoval tu vyvevu. Je to prosim te ono?
Z meho pohledu vypada docela v poradku a nejevi znamky nejakyho defektu.

Přílohy:
0e701aa6733a82b11a8b71c6cc1cf84d.jpg
0e701aa6733a82b11a8b71c6cc1cf84d.jpg [ 95.74 KiB | Zobrazeno 12483 krát ]

Autor:  Mitsi [ 26 duben 2006 18:31 ]
Předmět příspěvku: 

Tohle je možná jenom část systému (toto provedení já sice detailně neznám - neměl jsem ho, ale už jsem ho viděl). Potřeboval bych ještě celkový záběr na motorový prostor, abych viděl, kam jde lanko plynu, resp. zda jdou k ovládání škrt. klapky dvě lanka (jedno od plynového pedálu, druhé od tempomatu) či jenom jedno. K tomu bych ještě potřeboval detailní pohled na onen "bazmek" na této fotce z pravého boku vozu a rovněž pohled shora do pravého (ve směru jízdy) spodního rohu motorového prostoru u kabiny.

Autor:  fowly [ 26 duben 2006 20:14 ]
Předmět příspěvku: 

Tak foto mot. prostoru tady mam, vypada to ze ke skrtici klapce vede jedno lanko. Zbytek dofotim snad zitra. Takze zatim tohle.

Přílohy:
5858bfa1644ae38cdb399175f911f196.jpg
5858bfa1644ae38cdb399175f911f196.jpg [ 118.81 KiB | Zobrazeno 12477 krát ]

Autor:  Mitsi [ 26 duben 2006 21:55 ]
Předmět příspěvku: 

Aha, tak to vypadá, že je to asi všechno integrováno v onom "bazmeku". V mém případě tam bylo ještě jedno lanko. Zkus ale ještě pro jistotu pohledat, zda nějaká hadička nevede "odněkud" do "bazmeku".
PS: A co znamená, že "tempomat nedrží rychlost"? Vůbec se "nechytá", nebo se sice "chytne", ale např. při jízdě do kopce najednou "spadne"? A nezapomínáš ho náhodou napřed pustit...? :lol:

Autor:  Návštěvník [ 26 duben 2006 22:08 ]
Předmět příspěvku: 

no ja teda doufam ze tempomat umim ovladat: popisu svuj postup - drzim auto pod plynem, zapnu tempomat pootecenim packy do polohy ON na ktere zacne svitit oranzova zarovka a pak pro nastaveni stale rychlosti zmacknu cudlik co je seshora na pacce. Tim bych mel alespon doufam nastavit stalou rychlost. No ale v okamziku kdy sundam nohu z plynu tak rychlost vesele klesa - pravdepodobne stejnou rychlosti jako kdyz jedu bez tempomatu. Rozhodne tam neni rozdil jestli jedu do kopce nebo ne :cry: - a nevis prosim te jestli ve spojeni s automatem by si to melo umet i samo podradit, nebo to uz bych od toho chtel moc ?

Autor:  fowly [ 26 duben 2006 22:09 ]
Předmět příspěvku: 

Anonymous píše:
no ja teda doufam ze tempomat umim ovladat: popisu svuj postup - drzim auto pod plynem, zapnu tempomat pootecenim packy do polohy ON na ktere zacne svitit oranzova zarovka a pak pro nastaveni stale rychlosti zmacknu cudlik co je seshora na pacce. Tim bych mel alespon doufam nastavit stalou rychlost. No ale v okamziku kdy sundam nohu z plynu tak rychlost vesele klesa - pravdepodobne stejnou rychlosti jako kdyz jedu bez tempomatu. Rozhodne tam neni rozdil jestli jedu do kopce nebo ne :cry: - a nevis prosim te jestli ve spojeni s automatem by si to melo umet i samo podradit, nebo to uz bych od toho chtel moc ?

Jee uz jsem se zase zapomnel prihlasit :oops:

Autor:  Mitsi [ 27 duben 2006 07:39 ]
Předmět příspěvku: 

Pak to sice děláš správně (tempomat můžeš mít puštěný třeba permanentně, jen to žere nějaký proud navíc), ale on se prostě vůbec nechytá! Ve spojení s automatem to samozřejmě i samo podřazuje (tedy pokud tempomat funguje, což bohužel není Tvůj případ) - tempomat a automat se spolu kvůli tomu nemusí vůbec bavit...

Autor:  fowly [ 27 duben 2006 17:32 ]
Předmět příspěvku: 

Opet jsem se na to dival a mam nasledujici info - do toho "bazmeku" zadne dalsi hadicky, krome elektrickych kabelu s konektorama, nevedou. Vsechny kabely a hadicky co tam vedou vypadaji uplne zachovale bez jakychkoliv vad. Neznas prosim te nejakej servis, kde tomuhle systemu trosku rozumi a byli by ochotny se na to mrknout?
Sice vim ze tempomat zivotne dulezitej neni, ale kdyz uz tam je . .. :wink:

Autor:  Mitsi [ 27 duben 2006 18:09 ]
Předmět příspěvku: 

V ČR osobně vím pouze o jediném značkovém servisu, kterému bych své auto svěřil, a tím je znojemská pobočka firmy Honda/Mitsubishi Novotný Jihlava, technik p. Černý - je to ostatně jedno, neboť je tam tak jako tak jediný.
A potom Ti mohu posloužit jedním tipem v Rakousku a dalším ve Švýcarsku, tedy pokud máš zájem a dost peněz...

Autor:  fowly [ 28 duben 2006 07:46 ]
Předmět příspěvku: 

Jejda toho jsem se bál, že to nebude někde blíže ku Praze. Nechci aby oprava veci kterou nutně nepotřebuji, přesáhla cenu auta :( Nicméně by se mišák ve Švýcarsku mohl dostat do stejné dílny ve kterým byl servisovanej cca do roku 1996 :D
Pro mě snesitelná je vzdálenost je do toho Znojma, koneckonců už se to tady někde na webu probíralo, že tam jsou skutečně profíci.
Nicméně děkuji za všechny rady, jsem zase o něco moudřejší :)

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/