mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 28 březen 2024 21:38

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 38 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: oprava 2,4 GDI - zkusenosti
PříspěvekNapsal: 17 leden 2012 00:27 
Offline

Registrován: 19 září 2011 12:16
Příspěvky: 23
Automobil: Mitsubishi galant
Typ motoru: 2.4 GDI
Rok výroby: 1999
Jak se tady na jinych miste foru psalo o vymene katalyzatoru a jinych limitech na motoru 2,4 GDi, bylo mnou provedena nahrada orig katalyzatoru s kovovou mrizkou za katalyzator JMJ take kovovy EURO 4 do 3000 cm3, bez problemu jsem prosel na STK, svicky orig NGK, denox absorbcni katose se v techto letech, kdy se vyrabelo me GDI jeste nepouzivaly, spise se o nich psalo. Problematika je komplikovanejsi - odkazuji na odbornou literaturu. Na STK meri stejne jen obsahy HxCx a CO a tudiz jsem s rezervou vyhovel. Vymena lambda sond probehla take bez problemu, byly pouzity univerzaly od Bosch vybrane podle srovnavacich tabulek prodejcem nahradnich dilu. Palivovy filtr umisteny vedle nadrze durazne doporucuji vymenit min po 150 000km, byl zaneseny a vyrazne snizuje schopnosti vysokotlak cerpadla dosahnout provoznich tlaku cca 6,5MPa, mel jsem o 2MPa mene !!! Motor po vymene paliv filtru a serizeni snimace skrtici klapky jezdi jako divy a velmi ochotne se vytaci az dokud nezasahne omezovac otacek.


Naposledy upravil fantomas dne 28 září 2016 22:41, celkově upraveno 3

Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: oprava 2,4 DGI - zkusenosti
PříspěvekNapsal: 19 leden 2012 23:21 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Dlouho jsem váhal, zda mám na příspěvek shora vůbec reagovat. Nakonec mi to nedalo a musím odcitovat alespoň toto:
fantomas píše:
... svicky orig iridium Bosch ...

No a k tomu pouze přidám výmluvného smajlíka :razz: , zbytek ať si každý domyslí sám!

P.S.: I já doporučuji odbornou literaturu, hlavně se do ní skutečně ponořit a nepodléhat hned reklamní masáži a iluzím pramenícím ze zbožných přání.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: oprava 2,4 GDI - zkusenosti
PříspěvekNapsal: 23 leden 2012 05:06 
Offline

Registrován: 19 září 2011 12:16
Příspěvky: 23
Automobil: Mitsubishi galant
Typ motoru: 2.4 GDI
Rok výroby: 1999
Myslim ze kazdy ma pravo se splest, nepresnost jsem opravil, to ovsem nic nemeni na tom co jsem napsal a co je v rozporu s vasimi doporucenimi jinde na webu


Naposledy upravil fantomas dne 13 duben 2012 23:35, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: oprava 2,4 DGI - zkusenosti
PříspěvekNapsal: 23 leden 2012 10:33 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Můj předchozí příspěvek zřejmě nebyl správně pochopen: Prvoplánově mi vůbec nešlo o to, že se někdo tzv. upsal, ale obecně o můj rozhořčený údiv nad tím, že konstruktér a výrobce vozu jsou, resp. byli nejspíše úplní hlupáci, když s vynaložením obrovských finančních prostředků do R&D technologie GDI (což svého času MMC málem položilo) sami vyvíjeli nebo si nechali od specializovaných firem na klíč vyvinout něco, co klidně mohli nakoupit již hotové od subdodavatelů běžných komponentů. Narážím teď např. na širokorozsahovou lambdu či de-NOx katalyzátor, kvůli jehož "nedokončenosti" se zpozdilo uvedení GDI motorů na evropský trh minimálně o rok (pro asijské trhy nebyl třeba, ostatně díky tomu tam měly motory GDI vyšší výkon). To vše se navíc těší patentové ochraně, kterou MMC dokázala využít jako zdroj financí pro svou záchranu v době po "vytunelování" ze strany Daimleru, když prodala části technologie GDI skupině PSA a VW, čímž snad údajně z větší části amortizovala původně vložené prostředky.

Vím, doba pokročila a dnes se dá běžně koupit i to, o čem se tehdy samotným výrobcům (přesněji "kompletářům" aut, kterých byla už tehdy většina - čest výjimkám!) mohlo jenom zdát. Přesto se musím pousmát nad reklamními slogany typu: máme olej do každého auta; u nás si určitě vyberete svíčky, filtry, lambdy ... pro každé auto; neexistuje vůz, na který bychom neměli výfuk či katalyzátor... (nechť si každý dosadí, co libo jest). Osobně bych tomu rád uvěřil, jen kdyby to byla pravda, resp. kdybych sám nemusel opakovaně řešit, že "když dva dělají totéž, výsledkem není vždy totéž", tabulky (ty srovnávací) netabulky! :evil:

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: oprava 2,4 DGI - zkusenosti
PříspěvekNapsal: 23 leden 2012 11:50 
Offline

Registrován: 19 září 2011 12:16
Příspěvky: 23
Automobil: Mitsubishi galant
Typ motoru: 2.4 GDI
Rok výroby: 1999
Ano plne souhlasim s nazorem na reklamu - mam obdobny, ale budte si jist ze ja zadnym reklamnim bachorkam nepodlehl, ale sel jsem po jedinem prijatelnem reseni za rozumne penize, je to 12 let co byl muj galant uveden na trh, za tu dobu se toho na poli nahradnich znackovych dilu a univerzalnich dilu stalo mnoho noveho. Realita je takova ze Bosch svymi 7 typy sond pokryje 90 prc bezne produkce a bezne se pouzivaji, sonda neni nikterak levna a ma garantovanych 160 000km zivotnosti pri beznem provozu. Auto ke vsi spokojenosti funguje, coz je dulezite.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: oprava 2,4 DGI - zkusenosti
PříspěvekNapsal: 23 leden 2012 13:29 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
fantomas píše:
... Auto ke vsi spokojenosti funguje, coz je dulezite.

Ano, tohle je to klíčové! Bohužel se předem stěží pozná, jak dlouho. A jelikož můj vůz s motorem 2,4 GDI je již 12 let starý a má najeto 250 tis. km, také jsem se opakovaně snažil ušetřit, zvláště když na trhu jsou dnes mnohem lacinější náhrady. Ve většině případů, shodou blbých okolností bohužel téměř vždy v těch "originálově" nejdražších záležitostech, se však rychle ukázalo, že "neoriginální řešení" znamenalo jen vícenáklad, tj. výdaj jaksi navíc, zhusta finančně velmi bolestný.

Pro ilustraci uvedu jeden příklad za všechny: na "specifickém" výfukovém traktu (nešlo o standardní, přesto však ze strany MMC pro můj vůz v záruce dodaný díl) mi po 10 letech a nějakých 220 tis. km začala podfukovat jedna z větví dilatačního vlnovce, nejspíše kvůli staršímu mechanickému poškození při jízdě v terénu. Věděl jsem, že nic podobného neseženu, proto jsem přistoupil na opravu formou vevaření univerzálního vlnovce odpovídající světlosti. Jenže ten univerzální vlnovec měl délku nějakých 15 cm, zatímco původní měřil cca 50 cm. Zřejmě následkem vznikajícího pnutí (těch 15 cm asi nestačilo kompenzovat změny délky paralelní větve s původním cca 50 cm dilatačním členem) mi popraskalo spojení obou větví těsně před přední lambdou na ústí do katu. To už jsem neustál a pořídil standardní originál, ten ovšem pouze s jednou větví, tj. jedním vlnovcem. Značkový servis, který mne odrazoval již od původně zvoleného náhradního řešení (ostatně ho odmítl zrealizovat, proto jsem se obrátil na specializovanou výfukářskou dílnu), na základě předchozích zkušeností vyjádřil obavy také z demontáže a opětovné montáže přední lambdy do jiného dílu - snad má vadit změna polohy starší lambdy ve vztahu k proudu výfukových plynů. Operace se sice povedla, nicméně lambda se po nějakých dvou měsících provozu poroučela. Byl bych vybral náhradu od Denso (v ČR mám nějaké konexe...), jenže jsem byl dlouhodobě v zahraničí a musel jsem to rychle řešit: originál mi připadal příliš drahý, tak jsem sáhl po finančně přijatelnější náhradě od Bosche. Po nějaké době však kontrolka motoru znovu hlásila, že něco není v pořádku, naneštěstí to tentokrát byl katalyzátor. Samozřejmě se můžeme jen dohadovat, zda s sebou nová lambda od Bosche vzala starý katalyzátor či co vlastně bylo příčinou jeho odchodu do věčných lovišť, nicméně hned po výměně oné neoriginální lambdy jsem si všiml, že regenerace katu neprobíhá tak, jak probíhala až do té doby. No a pak jsem už raději rovnou pořídil nový originální kat a nechal vyměnit i tu přední lambdu, když zadní zůstala původní a je stále OK.

Nyní se např. děsím toho, co časem udělají neoriginální hydroštely od nějaké španělské firmy (pozn.: samozřejmě s "velkými dírkami" :lol: ) v mém motoru: jo, zatím fungují, jen zvuk motoru je dosti odlišný ve srovnání s tím před jejich montáží. Opět shodou blbých náhod sice mám doma v šuplíku kompletní sadu nových originálů, které jsou mi tam ovšem platné, jak mrtvému zimník. Ale už jsem prostě neměl sílu ani čas to řešit. Nabídl jsem je k odprodeji: zatím je nikdo nechce, já však možná ještě budu jednou rád, že jsem je neprodal...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: oprava 2,4 DGI - zkusenosti
PříspěvekNapsal: 06 únor 2012 18:14 
Offline

Registrován: 19 září 2011 12:16
Příspěvky: 23
Automobil: Mitsubishi galant
Typ motoru: 2.4 GDI
Rok výroby: 1999
jo tu sadu hydrostelu bych mozna od vas koupil, ja je totiz zrejme budu potrebovat vymenit


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: oprava 2,4 DGI - zkusenosti
PříspěvekNapsal: 06 únor 2012 22:38 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Zatím jsem je neprodal, tak by měly být k dispozici. Onen podmiňovací způsob je tam proto, že jsem nějak ztratil přehled o jejich "poloze" - holt stěhování... Ale pohledám a dám vědět.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: oprava 2,4 DGI - zkusenosti
PříspěvekNapsal: 08 únor 2012 01:58 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Takže jsou nachystané!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: oprava 2,4 DGI - zkusenosti
PříspěvekNapsal: 23 únor 2012 13:45 
Offline

Registrován: 19 září 2011 12:16
Příspěvky: 23
Automobil: Mitsubishi galant
Typ motoru: 2.4 GDI
Rok výroby: 1999
Dobry den, a za kolik byste je prodal?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: oprava 2,4 DGI - zkusenosti
PříspěvekNapsal: 23 únor 2012 19:32 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Stále platí toto:
viewtopic.php?f=51&t=1924

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: oprava 2,4 DGI - zkusenosti
PříspěvekNapsal: 25 únor 2012 15:39 
Offline

Registrován: 19 září 2011 12:16
Příspěvky: 23
Automobil: Mitsubishi galant
Typ motoru: 2.4 GDI
Rok výroby: 1999
dekuji za nabidku, projednam se svym automechanikem a pokud budou stale spatne tak bych se pak ozval


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: oprava 2,4 DGI - zkusenosti
PříspěvekNapsal: 07 květen 2012 00:03 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Chleba to nežere, zalévat to nemusím a v šuplíku to může ležet klidně dál až do doby, kdy se z toho stane nesehnatelný veteránský kousek, přesněji nedělitelná sada. :grin: Proto máš dost času...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: oprava 2,4 DGI - zkusenosti
PříspěvekNapsal: 09 září 2012 00:47 
Offline

Registrován: 19 září 2011 12:16
Příspěvky: 23
Automobil: Mitsubishi galant
Typ motoru: 2.4 GDI
Rok výroby: 1999
Dalsi faze opravy provedena, vymena remene, vymena veskerych zdvihatek ventilu - 6 jich bylo spatnych, vymena vsech svicek, motor nepoznavam, naprosta zmena prubehu tociveho momentu, timto se Mitsimu omlouvam, ze nevyuziji jeho nabidky hydrostelu


Naposledy upravil fantomas dne 12 září 2012 00:38, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: oprava 2,4 DGI - zkusenosti
PříspěvekNapsal: 10 září 2012 14:25 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Nevadi, chleba to nezere... :wink:
Jake svicky jsi pouzil?

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 38 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz