mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 28 duben 2024 17:01

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 19 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Proc menit s rozvodakem i kladky?
PříspěvekNapsal: 15 červenec 2006 15:57 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 05 červenec 2006 17:17
Příspěvky: 11
Bydliště: Brno
Ahoj Mitsi, obracim se dalo by se rici primo na tebe, ale urcite by me zajimal i nazor ostatnich a zkusenosti s menenim rozvodaku. Ted mam presne na mysli rozvodovy remen na mem 2,5 V6 typ zralok. Podle zjistenych info se nejen musi menit remen (orientacni cena 3 000,-), ale i hydraulicky napinak ( 4 000) a dve kladky (800 a 600). Pochopim ten napinak, ale proc prosim ty kladky, to mi nejde do hlavy, to vazne treba nestaci vymenit v nich loziska, pokud jsou tak namahany? A taky, jsou pravdive tyto ceny za tyhle komponenty? Chapu ze vymena rozvodoveho remenu je obzvlast u koupe ojetin velice dulezita, protoze chceme mit jistotu, ze nam bude slouzit dalsich 90 000Km a neprdne, cimz by zpusobil mnohem vyssi skodu, nez je jeho vymena. Dik za vase odpovedi a zkusenosti.

_________________
Japonec az nakonec, Galant 2,5 V6


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 červenec 2006 16:29 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 30 červen 2005 10:33
Příspěvky: 202
Bydliště: Klecany (skoro Praha)
hydraulický napínák se měnit nemusí. Ale ty kladky jo, ono je to vpodstatě jen ložisko.
než ten napínák bych radši preventivně vyměnil vodní pumpu. Mě začala týct v cca 190tis, kamarádovi na 2,5 V6 odešla totálně (kousla se a utrhla se vrtulka) v cca 160-170tis? a další kamarádce už taky zlobí

_________________
Galant 95´ 2.0
Obrázek


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 červenec 2006 17:08 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Když na staré kladky přijde nový rozvoďák, který je zpočátku po výměně hodně napnutý (oproti původnímu), tak mohou odejít ložiska v kladkách, ta se kousnou a nový rozvoďák se o ně prostě prodře a motor se tzv. potká. Měnit ložiska v kladkách je finančně nesmyslné.
Pokud jde o hydraulický napínák/tlumič, tak se sice měnit nemusí (pokud je OK), ale je třeba úzkostlivě dbát o jeho "přípravu na výměnu" (fixace před sundáním původního rozvoďáku) a pak zejména správné utažení jeho držáku po namontování nového rozvoďáku - bacha na to, někdo to prostě vezme klíčem ve směru hodinových ručiček, kladka napínáku se opře o pevnou část motoru a tím se netočí, čímž se opět prodře rozvoďák. A tuhle část operace často nezvládají ani ti mechanici, kteří už na jiných vozech měnili rozvoďák x-krát. V6 má ještě další specifika - je vhodné použít siloměrů k dosažení správného napnutí rozďáku, resp. správné polohy kladek atp. Proto bych výměnu rozvoďáku na V6 nikdy nesvěřil nikomu, kdo to speciálně na Mitsubishi ještě nikdy nedělal.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 červenec 2006 17:35 
Diky za odpovedi. :D Ty kladky na Vasi radu teda vymenim taky, ono to zase neni tolik penez, ale ten napinak je fakt draha soucast a pokud teda Mitsi pises ze to neni zapotrebi pokud je OK tak to vymenit nenecham. Bude mi to delat chlapek, ktery ma servis na Mitsiny a Galnty 2,5 V6 mel soukromne uz dva, tak snad to zvladne :D

Jen jste mi nasadili do hlavy brouka s tou pumpou, na kolik to asi vyjde?

Jeste Mitsi, doporucil by jsi mi remen original Mit. nebo jinej, pripadne od koho, diky.


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 červenec 2006 17:41 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Rozhodně originál! Pro zajímavost jsem si kdysi vypreparoval použitý originál a řemen od Gatese - opravdu velký rozdíl v "konstrukci"...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 červenec 2006 17:45 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 05 červenec 2006 17:17
Příspěvky: 11
Bydliště: Brno
Dobra, myslel jsem si to, ale radsi si to necham potvrdit :D

_________________
Japonec az nakonec, Galant 2,5 V6


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 červenec 2006 18:39 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 30 červen 2005 10:33
Příspěvky: 202
Bydliště: Klecany (skoro Praha)
já kupoval pumpu od Nipparts a stála kolem 2300Kč, kolik stojí na V6 se zeptám až toho kámoše uvidím

_________________
Galant 95´ 2.0
Obrázek


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 červenec 2006 01:26 
nevim jak kdo se vtom pohybuje ale zakladem znalosti motoru je ze benzinak se nepotka diky vetsi spalovaci komoře neš u nafty.


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 červenec 2006 09:44 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 30 červen 2005 10:33
Příspěvky: 202
Bydliště: Klecany (skoro Praha)
no...... k tomu není co dodat....... :roll:

_________________
Galant 95´ 2.0
Obrázek


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 31 červenec 2006 07:23 
Offline

Registrován: 10 leden 2006 15:41
Příspěvky: 48
Bydliště: Opava
Anonymous píše:
nevim jak kdo se vtom pohybuje ale zakladem znalosti motoru je ze benzinak se nepotka diky vetsi spalovaci komoře neš u nafty.
A to si kurva přečetl kde?? Kdybych ti před dveře dovezl potkané benzínové motory, co jsme měli v dílně, ani by si nevylezl z baráku. To že se některé motory nepotkají je z úplně jiného důvodu. :roll:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 31 červenec 2006 09:34 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 30 červenec 2004 11:15
Příspěvky: 438
Bydliště: Praha
Automobil: Mitsubishi Carisma
Typ motoru: 1,9TD
Rok výroby: 1999
denis píše:
To že se některé motory nepotkají je z úplně jiného důvodu. :roll:


Z ktereho?

_________________
Obrázek Obrázek
Mitsubishi Carisma Sedan, 1.9TD, 1999 ... Jeep Grand Cherokee WJ, 4,7 V8, 1999


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 31 červenec 2006 10:12 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Z jednoduchého: že si dráhy ventilů a pístů ani v extrémech "nelezou do zelí"! Jenže takové motory dnes už snad ani nejsou (samozřejmě mám na mysli i ty benzínové)...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 srpen 2006 01:14 
Offline

Registrován: 03 srpen 2006 01:11
Příspěvky: 1
Anonymous píše:
nevim jak kdo se vtom pohybuje ale zakladem znalosti motoru je ze benzinak se nepotka diky vetsi spalovaci komoře neš u nafty.


skoda, ze jsem to nevedel driv, nez se mi motor potkal :( . Mel jsem mu asi nakecat, ze je dieselový. Kazdopadne hned pujdu a tomu novemu to naseptam do sani :D


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 srpen 2006 15:51 
Offline

Registrován: 15 květen 2006 18:40
Příspěvky: 21
Rok výroby: 0
Anonymous píše:
nevim jak kdo se vtom pohybuje ale zakladem znalosti motoru je ze benzinak se nepotka diky vetsi spalovaci komoře neš u nafty.

......? Sem sice holka...ale scela určite toho vim o motorech víc.....
tohle mě normálně málem položilo..! :shock:
jediny auto kde se nepotkaj ventily s pístem je u tráboše.... a pak ješte jinde... :lol:

_________________
Nika


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 srpen 2006 16:18 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
(cit.) "a pak ješte jinde..."

To má nějaký podtext...?

Jinak samozřejmě takové motory existovaly, zj. ty s tzv. "spodovým rozvodem"/SV.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 19 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz