mitsubishi.megaherz.cz https://mitsubishi.megaherz.cz/ |
|
Proc menit s rozvodakem i kladky? https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=20&t=269 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | slick7 [ 15 červenec 2006 15:57 ] |
Předmět příspěvku: | Proc menit s rozvodakem i kladky? |
Ahoj Mitsi, obracim se dalo by se rici primo na tebe, ale urcite by me zajimal i nazor ostatnich a zkusenosti s menenim rozvodaku. Ted mam presne na mysli rozvodovy remen na mem 2,5 V6 typ zralok. Podle zjistenych info se nejen musi menit remen (orientacni cena 3 000,-), ale i hydraulicky napinak ( 4 000) a dve kladky (800 a 600). Pochopim ten napinak, ale proc prosim ty kladky, to mi nejde do hlavy, to vazne treba nestaci vymenit v nich loziska, pokud jsou tak namahany? A taky, jsou pravdive tyto ceny za tyhle komponenty? Chapu ze vymena rozvodoveho remenu je obzvlast u koupe ojetin velice dulezita, protoze chceme mit jistotu, ze nam bude slouzit dalsich 90 000Km a neprdne, cimz by zpusobil mnohem vyssi skodu, nez je jeho vymena. Dik za vase odpovedi a zkusenosti. |
Autor: | Begy [ 16 červenec 2006 16:29 ] |
Předmět příspěvku: | |
hydraulický napínák se měnit nemusí. Ale ty kladky jo, ono je to vpodstatě jen ložisko. než ten napínák bych radši preventivně vyměnil vodní pumpu. Mě začala týct v cca 190tis, kamarádovi na 2,5 V6 odešla totálně (kousla se a utrhla se vrtulka) v cca 160-170tis? a další kamarádce už taky zlobí |
Autor: | Mitsi [ 16 červenec 2006 17:08 ] |
Předmět příspěvku: | |
Když na staré kladky přijde nový rozvoďák, který je zpočátku po výměně hodně napnutý (oproti původnímu), tak mohou odejít ložiska v kladkách, ta se kousnou a nový rozvoďák se o ně prostě prodře a motor se tzv. potká. Měnit ložiska v kladkách je finančně nesmyslné. Pokud jde o hydraulický napínák/tlumič, tak se sice měnit nemusí (pokud je OK), ale je třeba úzkostlivě dbát o jeho "přípravu na výměnu" (fixace před sundáním původního rozvoďáku) a pak zejména správné utažení jeho držáku po namontování nového rozvoďáku - bacha na to, někdo to prostě vezme klíčem ve směru hodinových ručiček, kladka napínáku se opře o pevnou část motoru a tím se netočí, čímž se opět prodře rozvoďák. A tuhle část operace často nezvládají ani ti mechanici, kteří už na jiných vozech měnili rozvoďák x-krát. V6 má ještě další specifika - je vhodné použít siloměrů k dosažení správného napnutí rozďáku, resp. správné polohy kladek atp. Proto bych výměnu rozvoďáku na V6 nikdy nesvěřil nikomu, kdo to speciálně na Mitsubishi ještě nikdy nedělal. |
Autor: | Návštěvník [ 16 červenec 2006 17:35 ] |
Předmět příspěvku: | |
Diky za odpovedi. ![]() ![]() Jen jste mi nasadili do hlavy brouka s tou pumpou, na kolik to asi vyjde? Jeste Mitsi, doporucil by jsi mi remen original Mit. nebo jinej, pripadne od koho, diky. |
Autor: | Mitsi [ 16 červenec 2006 17:41 ] |
Předmět příspěvku: | |
Rozhodně originál! Pro zajímavost jsem si kdysi vypreparoval použitý originál a řemen od Gatese - opravdu velký rozdíl v "konstrukci"... |
Autor: | slick7 [ 16 červenec 2006 17:45 ] |
Předmět příspěvku: | |
Dobra, myslel jsem si to, ale radsi si to necham potvrdit ![]() |
Autor: | Begy [ 16 červenec 2006 18:39 ] |
Předmět příspěvku: | |
já kupoval pumpu od Nipparts a stála kolem 2300Kč, kolik stojí na V6 se zeptám až toho kámoše uvidím |
Autor: | Návštěvník [ 30 červenec 2006 01:26 ] |
Předmět příspěvku: | |
nevim jak kdo se vtom pohybuje ale zakladem znalosti motoru je ze benzinak se nepotka diky vetsi spalovaci komoře neš u nafty. |
Autor: | Begy [ 30 červenec 2006 09:44 ] |
Předmět příspěvku: | |
no...... k tomu není co dodat....... ![]() |
Autor: | denis [ 31 červenec 2006 07:23 ] |
Předmět příspěvku: | |
Anonymous píše: nevim jak kdo se vtom pohybuje ale zakladem znalosti motoru je ze benzinak se nepotka diky vetsi spalovaci komoře neš u nafty. A to si kurva přečetl kde?? Kdybych ti před dveře dovezl potkané benzínové motory, co jsme měli v dílně, ani by si nevylezl z baráku. To že se některé motory nepotkají je z úplně jiného důvodu. ![]() |
Autor: | carisma [ 31 červenec 2006 09:34 ] |
Předmět příspěvku: | |
denis píše: To že se některé motory nepotkají je z úplně jiného důvodu.
![]() Z ktereho? |
Autor: | Mitsi [ 31 červenec 2006 10:12 ] |
Předmět příspěvku: | |
Z jednoduchého: že si dráhy ventilů a pístů ani v extrémech "nelezou do zelí"! Jenže takové motory dnes už snad ani nejsou (samozřejmě mám na mysli i ty benzínové)... |
Autor: | Python [ 03 srpen 2006 01:14 ] |
Předmět příspěvku: | |
Anonymous píše: nevim jak kdo se vtom pohybuje ale zakladem znalosti motoru je ze benzinak se nepotka diky vetsi spalovaci komoře neš u nafty.
skoda, ze jsem to nevedel driv, nez se mi motor potkal ![]() ![]() |
Autor: | Monika [ 03 srpen 2006 15:51 ] |
Předmět příspěvku: | |
Anonymous píše: nevim jak kdo se vtom pohybuje ale zakladem znalosti motoru je ze benzinak se nepotka diky vetsi spalovaci komoře neš u nafty.
......? Sem sice holka...ale scela určite toho vim o motorech víc..... tohle mě normálně málem položilo..! ![]() jediny auto kde se nepotkaj ventily s pístem je u tráboše.... a pak ješte jinde... ![]() |
Autor: | Mitsi [ 03 srpen 2006 16:18 ] |
Předmět příspěvku: | |
(cit.) "a pak ješte jinde..." To má nějaký podtext...? Jinak samozřejmě takové motory existovaly, zj. ty s tzv. "spodovým rozvodem"/SV. |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |