mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 28 březen 2024 18:15

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 01 září 2014 23:11 
Offline

Registrován: 01 březen 2008 19:35
Příspěvky: 33
Automobil: Mitsubishi Galant 2,4 GDI
Typ motoru: 4G64
Rok výroby: 1999
Stala sa mi taka vec - idem idem a pri prudsej akceleracii z 3. do 4., tlacim plyn dalej a okolo 4000 otacok vypne motor a rozblika sa ENGINE. Vyradim do neutralu, skusim nastartovat, kym je este auto v pohybe...neda sa. Zastanem, vypnem kluc, zapnem, nastartujem a vsetko je v pohode, auto ide ako ma a kontrolka motora nesvieti. Avsak mi to nedalo a zase som mu pritlacil (1. do 4500, radim do 2., taham do 4500, ideme do 3. nad 4000..) a zase na 4. vo vyssich otackach rovnaky problem (vypne motor a blika ENGINE). No po zastaveni, nastartovani a kludnej jazde absolutne ziaden problem a ani nic nesvieti.

Pozna niekto takyto problem a tym padom moznu pricinu? Este som nic nekontroloval, ani nehladal, co by malo sposobovat cosi take a zaujima ma ci mate nejaku radu.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 02 září 2014 09:11 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Odešla přední lambda - někde jsem to tu již popisoval. Doporučuji originál či alespoň širokospektrální náhradu od Denso, v žádném případě Bosch (zřejmě mi odpálil katalyzátor)!

P.S.: V mém případě však i po rozsvícení kontrolky motoru auto jelo, do vypnutí motoru a opětovného nastartování ovšem jen na cca třetinový výkon.

P.P.S.: Pokud se kontrolka motoru již jednou rozsvítila, příslušná chyba se načetla do paměti ŘJ motoru, tedy je možno ji odtamtud vytáhnout.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 02 září 2014 15:29 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
já se s tímto projevem mockrát setkal u jiných aut. V řj bylo vždy zapsáno:nezpracovatelný signal čidla otáčení vačkového hřídele.

Vadné bylo ono čidlo nebo (většinou u fabií HTP a jejich 16V verze- přeskákaný řetěz rozvodového mechanismu)

Netvrdím,že je to tutově Tvůj případ ale jako inspirace dobré,ne? :wink:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 02 září 2014 16:06 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Pokud by to bylo to, co píše Kuno, pak bych to řešil okamžitě, neboť spíše než na poruchu čidla, resp. čidel (jsou tam dvě, jedno snímá polohu kliky, druhé polohu vačky výfukových ventilů), by to ukazovalo na rozvody těsně před kolapsem! A potkaný motor 2,4 GDI je rovnou na odpis.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 02 září 2014 18:56 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 13 květen 2012 20:04
Příspěvky: 642
Jak jsem psal,NEMUSÍ to být tento případ,Galanta servisuji pouze jednoho takže s opravami Galantů nemám bůhvíjaké zkušenosti. :oops:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 03 září 2014 00:24 
Offline

Registrován: 01 březen 2008 19:35
Příspěvky: 33
Automobil: Mitsubishi Galant 2,4 GDI
Typ motoru: 4G64
Rok výroby: 1999
V prvom rade skusim tu diagnostiku, co to napise...ak to nieco vypise.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 03 září 2014 07:53 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
pistique píše:
... ak to nieco vypise.

Tak tím si v daném případě můžeš být naprosto jistý.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 04 září 2014 13:20 
Offline

Registrován: 01 březen 2008 19:35
Příspěvky: 33
Automobil: Mitsubishi Galant 2,4 GDI
Typ motoru: 4G64
Rok výroby: 1999
Takze vypisalo iba jedinu chybu:

92 - skrtiaca klapka - spätny vplyv na motor

avsak neviem, ci je to konkretne tento problem, alebo nieco z minulosti, lebo som este za cely cas, co to auto mam (7 rokov), nikdy chyby nevycitaval a ani nemazal, lebo auto ziaden problem nemalo.
A s tym sa mi spaja jedna presne rovnaka vec, ktora sa prejavovala asi pred rokom a po par mesiacoch to preslo - presne co pise chlapik tuto:
http://www.fixya.com/cars/t11580340-fau ... etv_mtr_fb

cize taky prerusovany zvuk pri brzdeni ako take jemne klepkanie o nieco gumene (on spomina ako smiech).

Takze mi z toho vyplyva, ze lambda alebo iny snimac do toho by nemal mat vplyv...

Takze by som mohol skusit vycistit klapku alebo nieco ine by sa malo hladat?
Reakcia motora bola taka, ked sa stala ta chyba, ze kontrolka motora zacala blikat asi v sekundovom intervale a vyplo motor. Ked som zastavil, vypol a zapol zapalovanie, uz nic nesvietilo ani neblikalo, nastartoval a vsetko ide ako ma a aj rovnakym vykonom.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 04 září 2014 15:11 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Udělal bych to samé, co píšeš - vyčistil klapku a čekal, co bude dál.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 12 září 2014 14:47 
Offline

Registrován: 01 březen 2008 19:35
Příspěvky: 33
Automobil: Mitsubishi Galant 2,4 GDI
Typ motoru: 4G64
Rok výroby: 1999
Teraz je otazka, ci mozem klapku po odstraneni hadice sania len tak volne potlacit, aby som sa k nej dostal aj zo zadnej strany kvoli vycisteniu... Kedze tu nie je lanko, ale magnet, bude potrebne nieco specialne nastavovat po vycisteni, alebo by to malo byt v povodnej urovni a RJ si jej polohu po zapnuti zapalovania nastavi do pozadovanej polohy sama?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 13 září 2014 08:48 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Klapka sice klade odpor a vrací se do téměř zavřené polohy, ale z manipulace s ní během čištění nemusíš mít obavy. Při té příležitosti si všimni, zda nezadrhává, když s ní hýbeš. Pokud ano, odhalili jsme zdroj "poruchy", jejíž prapůvodní příčinou je však zanedbaná údržba klapky - má se pravidelně čistit.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 15 říjen 2014 07:12 
Offline

Registrován: 15 říjen 2014 07:00
Příspěvky: 2
Bydliště: Ostrava
Rok výroby: 0
Také nečistím a zatím v pohodě, ale díky za připomínku, určitě se na to před zimou podívám.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: 15 říjen 2014 23:21 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Nečištění vede mj. k tomu, že se urvou a poškodí magnety v krokovém mechanismu ovládajícím pohyb klapky. Někdy se do dá zachránit slepením, jindy je potřeba kompletní repase (od cca 7000 Kč nahoru bez dopravy do/z Německa) či dokonce celé nové těleso klapky (tady se už bavíme o pětimístné částce). Ale každý svého štěstí strůjcem...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz