mitsubishi.megaherz.cz
https://mitsubishi.megaherz.cz/

Galant 4WD
https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=20&t=28
Stránka 1 z 3

Autor:  ATOL [ 10 únor 2005 21:07 ]
Předmět příspěvku:  Galant 4WD

Koupil jsem Galanta r.v.92, 2.0i, 4wd. Má sice naběhaných 200.000 km ale údajně na něm byl dělanej motor, což je docela možný, protože ten jde pěkně. Co se mi ale nezdá, tak je spotřeba 10 - 12 litrů a možná ten motor má na čtyřku dost slabej zátah. Máte s tím někdo zkušenosti?

Autor:  Mitsi [ 11 únor 2005 10:57 ]
Předmět příspěvku: 

Dělanej motor už ve 200 tis. km? To ho někdo prostě "udělal", jelikož tyhle motory vydrží bez generálky mnohem déle. Tipl bych to na "opomenutí" výměny rozvoďáku, takže generálka byla zřejmě vynucena tím, že se "to potkalo". Pak samozřejmě záleží na tom, co tam kdo povyměňoval, tj. zda tu generálku udělal pořádně a v plném rozsahu, nebo zvolil úspornou variantu - tzn. hlavně "aby se to vůbec točilo..."
Jinak ona spotřeba 10-12 je zcela v pořádku, neboť se jedná o permanentní 4x4, což samozřejmě ubírá na dynamice a zvyšuje spotřebu.
Co to znamená, že "motor má na čtyřku slabej zátah"? A na ostatní kvalty ne? Nějak tomu nerozumím...

Autor:  ATOL [ 11 únor 2005 14:54 ]
Předmět příspěvku: 

Na tu čtyřku mám na mysli to, že pokud jedu někde pomaleji na 4 a přidám, tak to trvá dost dlouho než se to rozpohybuje. Přijde mi to takový málo dynamický. Jinak když to chci rozhejbat hned, tak musím už od dvojky.
Co se týká té opravy motoru, tak to mi uváděl, že to uvařili. Z jakýho důvodu to nevím.

Autor:  Návštěvník [ 11 únor 2005 16:18 ]
Předmět příspěvku: 

Opravdu by mne zajímalo, jak se někomu mohlo podařit právě tento motor uvařit! Jezdil jsem s tím (nikoli ale s 4WD) řadu let ve Švýcarsku v děsných letních pařácích s klimou na plno a v těžkých stoupáních a nikdy jsem neměl s chlazením sebemenší problém.
Jinak u Mitsubishi používají hodně dlouhé zpřevodování, takže dynamická jízda vyžaduje obvykle jít o kvalt až dva níž, než na co by se jelo s "běžným" vozem: proto za nic neobvyklého nepovažuji akceleraci na konci obce (z 50 km/h) za dvě a na dálnici mi nečiní potíže řadit ve 120 za tři - tedy když chci či potřebuji rychle akcelerovat. Teď jde však spíše o to, jestli pouze nejsi zvyklý jezdit spíše na nižší kvalty (než permanentně na pětku) nebo je něco s motorem, kvůli čemuž postrádá výkon. Ale k tomu ti takhle na dálku asi víc neřeknu.

Autor:  ATOL [ 11 únor 2005 17:54 ]
Předmět příspěvku: 

To asi bude tak jak říkáš, že to má delší krok. Já jsem před tím jezdil s Jeepem 2.5 TD a k tomu P 406 coupe 3.0, tak jsem si na ten rozdíl ještě nezvyknul. Ale ten motor se mi zdá, že má velice pěknej a pravidelnej chod, takže si myslím, že by mu nic být nemuselo.

Autor:  Mitsi [ 13 únor 2005 12:40 ]
Předmět příspěvku: 

OK! Jen bych vřele doporučoval věnovat pozornost náplním v převodovce a zadním diferáku. Vozy Mitsubishi jsou na právě na tohle mimořádně citlivé: nelze tam nalít "cokoli", nekompetentní výměna většinou končí tím, že to neřadí, resp. řidič ničí synchrony.
Naopak co se týče oleje v motoru, přímo varuji před příliš kvalitními / super drahými oleji, jmenovitě pak zj. zn. Castrol TXT!!!

Autor:  ATOL [ 13 únor 2005 22:36 ]
Předmět příspěvku: 

Co bys mi poradil za oleje.
Teď jsem zrovna dolíval do motoru. Dal jsem tam polosyntetiku Slovnaft.

Autor:  Mitsi [ 13 únor 2005 23:27 ]
Předmět příspěvku: 

Do motoru min. 10W-40 polosynt., max. 5W-40 plná synt., API min. SG. Převodovka a rozvodovka 75W-90 GL-5 plná synt. Osobně v poslední době nejraději používám zn. Valvoline: super výběr a kvalita za velmi příznivou cenu.

Autor:  ATOL [ 13 únor 2005 23:49 ]
Předmět příspěvku: 

Nevíš kolik stojí křížky do předních poloos a jestli se dělají v replice?
A ještě jednu věc mám. Četl jsem tady někde, jak někomu pořád svítila "angína" na Coltu. Mně se rozsvěcuje do kopce a po chvilce zhasne. Usoudil jsem, že by mohlo být někde málo náplně. Tak jsem všechno zkontroloval ale všude je dost. Brzdy, spojka, servo, olej mot., voda.

Autor:  Mitsi [ 14 únor 2005 09:14 ]
Předmět příspěvku: 

K první otázce nevím.
Ke druhé: některé Galanty měly kontrolku množství kapaliny v nádobce ostřikovačů světlometů. To ovšem pochopitelně předpokládá že: a/ máš ostřikovače světlomětů; b/ máš oddělenou nádobku kapaliny pro ně; c/ je tam nějaký měřák hladiny.

PS: Ještě k motoru - dobře chodí pouze na svíčky od firem Denso a NGK. Cokoli jiného tam prostě nepatří!

Autor:  ATOL [ 14 únor 2005 11:00 ]
Předmět příspěvku: 

Díky moc za info.
O nějakým manuálu na Galanta náhodou nevíš?
Přítelkyně má Lancera a na toho jsem koupil velice pěknou knížku od KOPP.

Autor:  Mitsi [ 14 únor 2005 11:38 ]
Předmět příspěvku: 

Bohužel nevím. Ale na ty publikace od KOPPa bacha - párkrát jsem se podle toho snažil něco dělat a je to dost bída! Často nejen zavádějící informace, ale dokonce chyby, bludy a nesmysly. Je to tak akorát další "technická příručka" do knihovny, nikoli skutečná pomoc při práci.

Autor:  ATOL [ 14 únor 2005 12:10 ]
Předmět příspěvku: 

O.K. Díky.

Autor:  Mitsi [ 16 únor 2005 17:52 ]
Předmět příspěvku: 

Ještě dodatek: ty oleje do převodovky/rozvodovky/diferáku u 4x4 by měly být hypoidní!

Autor:  ATOL [ 17 únor 2005 00:16 ]
Předmět příspěvku: 

Ještě, že jsi mi to sdělil, protože se co nevidět chystám na výměnu.
Díky za info.

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/