mitsubishi.megaherz.cz
https://mitsubishi.megaherz.cz/

Úbytek oleje
https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=20&t=30
Stránka 1 z 1

Autor:  ATOL [ 26 únor 2005 22:08 ]
Předmět příspěvku:  Úbytek oleje

Tak jak jsem se tady už zmiňoval o tom, že mi to celkem dost kouří a tvrdil jsem, že jsem nezaregistroval úbytek oleje, tak už jsem ho teda zaregistroval. Ujel jsem asi 600 km a musel jsem 1 litr dolít. Myslíš, že by to mohly být ty gufírka u hydroštelů?

Autor:  Mitsi [ 27 únor 2005 15:48 ]
Předmět příspěvku: 

S největší pravděpodobností. Při výměně je třeba přeleštit dříky ventilů, aby případné usazeniny na nich nezničily nová gufera.

Autor:  ATOL [ 27 únor 2005 19:51 ]
Předmět příspěvku: 

Díky.

Autor:  ATOL [ 13 březen 2005 22:25 ]
Předmět příspěvku: 

Tak jsem zjistil, že na tom motoru něco dělali a to z důvodu, že ho zavařili. Jak mi sdělil původní majitel, tak pístní kroužky teda neměnili, což by mohl být ten důvod nadměrné spotřeby oleje. Myslíš, že 210.000 km je dost na výměnu kroužků? Kolik stojí kroužky? Motor 2.0 GLSi, r.v.92.

Autor:  Mitsi [ 14 březen 2005 10:08 ]
Předmět příspěvku: 

210 tis. km u tohoto typu motoru není za normálních okolností žádný velký km proběh. Ovšem pokud došlo ke "kousnutí" (kroužky se jakoby nataví na stěny válce, např. v důsledku absence chlazení), tak jsou pryč. Jenže jejich prostá výměna nepomůže, jelikož bývá poškozena i stěna válce: po demontáži je vidět jasný kruhový vryp (event. i více - to podle toho, kolik kroužků se kouslo). Navíc lze po demontáži změřit míru opotřebení válců a tím i dovodit, kolik má ten motor ve skutečnosti za sebou... Oprava podle mého názoru představuje částečnou GO, tj. min. výbrus, nové písty a kroužky.

Autor:  ATOL [ 14 březen 2005 13:38 ]
Předmět příspěvku: 

Alze to nějak prověřit, aniž by se musel rozdělat motor. Např. změřit tlaky jako diesela?

Autor:  Mitsi [ 14 březen 2005 15:06 ]
Předmět příspěvku: 

Tlaky samozřejmě změřit lze, ale musíš mít na paměti, že se jedná o víceméně orientační měření, jelikož jde o "poměrnou" veličinu: pokud např. nezjistíš, že jeden válec má výrazně menší kompresi než ty zbývající (což je stejně na rozborku/sborku), tak Ti naměřené veličiny stejně mnoho neřeknou, jelikož je nemáš s čím srovnat...

PS: Motor netěsnící na kroužcích se pozná podle "výrazně kouřícího karteru" - nejlépe je sundat odsávaní z víka ventilů a zjistit, jak moc to kouří a "tlakově" tepe v karteru. Ale pozor: některé motory Mitsubishi po odpojení hadice spojující odlučovač oleje na víku ventilů s traktem sání okamžitě chcípnou. Pak nezbývá než sundat nalévací víčko oleje a zjišťovat to tam, ovšem za cenu postříkání horkým olejem (bohužel nutno dělat po zahřátí motoru na provozní teplotu)!

Autor:  ATOL [ 14 březen 2005 18:19 ]
Předmět příspěvku: 

Díky.

Autor:  Mitsi [ 14 březen 2005 20:46 ]
Předmět příspěvku: 

Není zač! Asi jsem Tě nepotěšil...

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/