mitsubishi.megaherz.cz
https://mitsubishi.megaherz.cz/

skákajúci Galant
https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=20&t=630
Stránka 1 z 1

Autor:  Medveď Miro [ 23 listopad 2007 20:07 ]
Předmět příspěvku:  skákajúci Galant

Ahoj.
Tak-ako začať.Môj gali 91 r.v. 4G63 2,0i za studena skáče ako koza.Ráno naštartujem-bez žiadnych problémov! Ak sa chcem pohnúť tak auto skáče , motor akoby nedostával benzín.Keď mu pridám poriadne tak sa rozbehne ,ale ak pridávam postupne tak to má efekt ako staré Škodovky 120-ky.Akoby vynechával. Ak dám dole nohu z plynu tak ide normálne(čiže za studena má zvýšené otáčky...) po zhriatí aspoň na cca 40 stupňov ide už pekne bez problémov. Tak neviem čo s tým je.Sviečky má nové,káble OK,vzduch. filter nový , čerpadlo dáva tlaky dobré ,predzápal je tiež OK , rozvody presne na ryskách - tak čo ešte???
Ináč motor ide dobre aj škrtiaca klapka ide ako má-čiže pri dobehu na križovatku drží zvýšený volnobeh a po zastavení volnobeh sa ustály na cca 750-800 ot. za min. , pri pootočení volantom pridvihne otáčky...
Dal som novú lambda sondu v nádeji či to ona nesere do systému ale nič sa nezmenilo.
Nedávno som bol na emis. prehliadke a vraj mi dáva chudobnú zmes.Môže to s tým nejako súvisieť?
Podotýkam že auto ide aj na LPG ale tam sa tento problém neprejavuje ani za studena!
Dal som do benzínu aj prípravok na prečistenie vstrikov a nič nepomohlo.Stále to isté-skákanie za studena.
Tak som ešte rozmýšlal či náhodou v škrtiacej klapke nieje zaseknutý ten "automatický sitič" či ako to nazvať (tam čo idú tie hadičky od vodného okruhu) či to náhodou nerobý toto.A ak áno tak dá sa to nejak opraviť??? Fakt už neviem čo s tým a nedá mi to spať! Tak - dakto bude vedieť čo s tým asi je???
Za všetky nápady ĎAKUJEM .

Autor:  Mitsi [ 24 listopad 2007 12:55 ]
Předmět příspěvku: 

Svíčky máš sice nové, ale jaké?

Autor:  Medveď Miro [ 24 listopad 2007 13:20 ]
Předmět příspěvku: 

sviečky mám - NGK BPR6S
káble mám s medeným jadrom-skúšal som aj iné ale bezo zmeny.olej WALVOLINE 10w40
vzduch. filter origo Mitsu - dosť drahý bol
nová baterka - 1 mesačná


Neviem - možno sú aj vstriky posrané ale to by asi vynechával nejaký valec a to mi nerobí.Bol som aj zmerať tlaky vo valcoch a nato že má 250 000 km nabehané ešte dosť dobré. Spaluje to dobre sviečky sú pekné- ani nie prepálené a ani zakarbonované.
Ešte mi napadá že bymohol byť zlí palec v rozdelovači alebo veko rozdelovača. No - fakt neviem čo s tým.

Autor:  Mitsi [ 24 listopad 2007 21:18 ]
Předmět příspěvku: 

Ano, v tom případě bych rozhodně nejprve hledal problém v rozdělovači. Čistil vůbec někdy někdo napálené nánosy usazenin na vnitřních pólech víka rozdělovače a na konci palce? Já jen, že je vhodné to dělat každých 60 tis. km. A není víko prasklé?

Jinak kabely s měděným jádrem tam rozhodně nepatří!

Autor:  Medveď Miro [ 25 listopad 2007 09:46 ]
Předmět příspěvku: 

Tak dobre - Mitsi.
Skúsim ešte vymeniť palec+veko rozdelovača a uvidíme.
A tie káble aké by si mi odporučil? V predajniach majú uhlíkové a aj nejaké silikónove proste aj výrobcov je dosť tak čo z toho asi mám dať tomu môjmu mazlíkovy??? :shock:

Autor:  Mitsi [ 25 listopad 2007 22:29 ]
Předmět příspěvku: 

Standardní, tj. uhlíkové jádro, silokonový "obal". :lol:

A víčko ani palec není nutno hned měnit, ale rozhodně je třeba obé pravidelně čistit zevnitř, jak už jsem zmínil. Tedy "čistit" - ono jde spíš o to pilníkem či jiným ostrým předmětem "oddloubat" usazeniny na pólech víka zevnitř. Jinak po vyčištění je dobré ošetřit celý vnitřní prostor HD-sprejem.

Autor:  Medveď Miro [ 26 listopad 2007 09:51 ]
Předmět příspěvku: 

Tak dík Mitsi.
Tak včera večer som to v rozdelovači prečistil-nebolo to velmi zašpinené ale aspoň viem že to (dúfam) nebude v tom rozdelovači keď je prečistený.
No dnes idem kuknúť na nejaké káble ku sviečkam-už teraz viem že sú dosť drahé)origo na Mitsu v Autokely stoja nejakých 2500.- Sk .
Budem musieť niekde pohladať niečo lacnejšie :roll:
Ale dosť si ma zaskočil s tým že káble s medeným jadrom tam rozhodne nepatria.Niekde - tuším na GalantWebe zas píšu že sú s nimi spokojnejší ako z tými uhlíkovými. Ale dám na radu odborníka a uvidíme čo bude.
Zatiaľ dík za rady a tvoj čas.
zdrevia - medvede.

Autor:  Mitsi [ 26 listopad 2007 11:24 ]
Předmět příspěvku: 

A oddloubal jsi pořádně ty usazeniny na pólech víčka rozdělovače až na čistý kov? Nějak se mi nechce věřit, že by tam žádné nebyly, resp. že by to někdo před Tebou už dělal.

Autor:  Medveď Miro [ 26 listopad 2007 15:43 ]
Předmět příspěvku: 

No či to dakto predomnou čistil tak o tom silne pochybujem.
Ale ja som to už raz čistil-hneď ako som to auto kúpil.Ale to veko na rozdelovači je ešte pôvodné tak neviem -či by sa už radšej nehodilo radšej nové.Neviem či sa to môže najako pokaziť ale nové je nové!
Veď to má už skoro17 rokov tak neviem...

Autor:  Mitsi [ 26 listopad 2007 16:38 ]
Předmět příspěvku: 

No a co, že má 17 let? Když je věc v pořádku, nezáleží na věku. Ostatně kvalitní věci už byly, ovšem dnes...

PS: Mám motorovou pilu Sachs-Dolmar z r.v. 1974. Ano je ve srovnání s dnešní produkcí těžká (všechno to jsou poctivé odlitky z hořčíkové slitiny, žádný plasťák), a rozhodně si nemyslím, že bych ji byl schopen nahradit něčím stejně kvalitním.

Autor:  Medveď Miro [ 03 prosinec 2007 20:42 ]
Předmět příspěvku: 

No tak - Mitsi.
Ako zatial stále si mal s tými kontaktami v rozdelovači pravdu-boly zaoxidované.Tak som ich očistil a už auto ide ako predtým - pekne hladko aj za studena.
Len ma zaráža že tie kontakty boly zaoxidované lebo v lete som to čistil.
Tak ešte raz dík za radu-si macher.

Autor:  Mitsi [ 03 prosinec 2007 20:51 ]
Předmět příspěvku: 

Ale nejsem žádný machr! Jen jsem se měl příležitost něčemu se přiučit. A když něco dělám, tak u toho prostě přemýšlím - na rozdíl od většiny profi-mechaniků...

Jinak se nejedná o žádné "zaoxidování", ale "napálení" materiálu uvolněného přeskokem jiskry právě na ta místa, která jsi čistil. Bohužel s úbytkem materiálu se tento jev bude prohlubovat, resp. bude potřeba to stále častěji čistit, takže časem Tě výměna víčka a především samotného palce (z něho se ten materiál uvolňuje) stejně nemine.

Autor:  Mitsi [ 06 prosinec 2007 10:34 ]
Předmět příspěvku: 

Jen ještě k těm obyčejným měděným kabelům: Jelikož k přeskoku jiskry dochází nejen na svíčce, ale právě i mezi palcem a póly rozdělovače, dochází při použití měděných kabelů ke zvýšenému opotřebení oněch pólů a palce. K tomu přistupuje problém "pomalosti" reakce měděných kabelů ve vysokých otáčkách motoru: "hutnost" jiskry sice s rostoucími otáčkami klesá u klasického rozdělovačového zapalování vždy, ale s měděnými kabely mnohem výrazněji. Subjektivně se to jeví tak, že odspoda motor jakoby lépe táhne, ale nahoře už ztrácí a v nejvyšších otáčkách (řeč jde o oblasti nad 6500 ot./min.) může začít vynechávat. A to vůbec nemluvím o problémy s odrušením - samozřejmě nikoli autorádia, ale el. řídících systémů vozidla.

"Obyčejné" měděné kabely samozřejmě nejsou ty ze speciálních slitiny a mnoha mikroskopickými spletenými vlákenky (systém lanko) s několikavrstvým stíněním. Ovšem takové se běžně pro autozapalování nevyrábějí a i kdyby, běžný motorista by je nezaplatil.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/