mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 28 duben 2024 05:04

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: trhanie motora
PříspěvekNapsal: 27 listopad 2007 00:32 
Offline

Registrován: 27 listopad 2007 00:13
Příspěvky: 8
Bydliště: Lucenec SVK
Zdravim vas galantaci.Mam taky mensi problem a rad by som pocul vas nazor.Vlastnim Galanta 2.4 GDi r.v.2000,som s nim absolutne spokojny ale trapi ma jedna vec,pri plynulej jazde rovnakou rychlostou trebars 50km/h mierne trha motorom,ale len ked sa zohreje na pracovnu teplotu.Pri akceleracii to ale vobec nerobi,dokonca ani ked je motor studeny.Na precisteni skrtiacej klapky som bol,to bola jedina chyba ktoru ukazal pocitac v servise.Mozu to byt sviecky?Podla manualu tam moze byt pouzity jediny typ a to su iridiove od NGK s predlzenou zivotnostou.Cena je ale 1200,-Sk za kus co je asi draha skuska za odhadnutu zavadu.Auto ma najazdene 110tis.km.Vie mi niekto z vas poradit? :?: Vdaka..... :oops:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 listopad 2007 09:57 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Svíčky se tady už mnohokrát probíraly: patří tam, resp. jezdí to pouze na NGK IZFR5B (můžeš použít i studenější IZFR6B, cena je ovšem stejná), ale mnohem lépe Denso SK20BR11 a úplně nejlépe Denso VKB16 (na cenu se raději neptej). A ve 110 tis. km je rozhodně nejvyšší čas je vyměnit.

Jakoby "cukání" při jízdě ustálenou rychlostí při otáčkách někde mezi 2000-3000 je projevem přepínání mezi režimy stechiometrické a chudé směsi a při té příležitosti i výrazné/skokové změny předstihu zážehu. V žádném případě nejde o závadu, ale normální projev GDI!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 listopad 2007 10:35 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Ještě dodatek: Jestli Ti ve značkovém servisu nedokázali říct, že ono jakoby cukání je typickým projevem přepínání mezi režimy u GDI, tak jsou to tupci! Ostatně k němu nedochází pouze při jízdě ustálenou rychlostí, ale i při delší době běhu na volnoběh, samozřejmě pouze při zahřátém motoru (ostatně jindy na chudou směs ani neběží): přitom předstih zážehu skočí z extrémních 27 st. před HÚ na standardních 5 st. před HÚ, což se samozřejmě nemůže neprojevit...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 listopad 2007 18:35 
Offline

Registrován: 27 listopad 2007 00:13
Příspěvky: 8
Bydliště: Lucenec SVK
To znamena ze to neprijemne trhanie motoru sa teda neda odstranit a musim sa s tym zmierit?To je teda dost mizerne riesenie plynulosti chodu motoru. :( Tak to keby som vedel predtym.....A este nieco,pocul som ze tie sviecky su konstruovane na min.120tis-180tis.km.Je to mozne?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 listopad 2007 21:36 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Když ono je vždy něco za něco: Pokud má motor alespoň chvilku běžet na chudou směs, tak tam to cuknutí bude cítit. A že např. FSI od VW necuká? Necuká, ale také nikdy neběží na tzv. vrstvenou směs, alespoň ne v Čechách. A JTS od Alfy? Tento přímý vstřik dokonce ani není konstruován na chudou směs. A jestli Tě to potěší, mám služební benzín s turbem a cuká jako sviň. - vlivem příliš ostré regulace obtoku turba.

Zaručená životnost oněch NGK svíček je 100 tis. km, v případě Denso 120 tis. km. Denso vyrábí i svíčky na 200 tis. km, ale ty nejsou pro GDI. Takže? Vyměnit!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 listopad 2007 22:45 
Offline

Registrován: 27 listopad 2007 00:13
Příspěvky: 8
Bydliště: Lucenec SVK
vdaka za rady,zda sa ze tomu fakt rozumies,aj ked normalne by som si myslel,ze pri prechode na plynulu jazdu s chudou zmesou motor cukne len raz a pri akceleracii zase len raz,koli zmene predstihu,to by som chapal,nie ze to bude cukat celu dobu.Robi to aj pod 2000ot/min.To ci to robi aj nad 3000ot/min neviem,budem si to musiet vsimnut.Kazdopadne vymenim tie sviecky a dam ti vediet ci nastala aspon aka-taka zmena.Kazdopadne este raz dik za poznatok.


Přílohy:
1196196311_d634211f1ac58a139ea9ddc97ec7ee05.jpg
1196196311_d634211f1ac58a139ea9ddc97ec7ee05.jpg [ 262.67 KiB | Zobrazeno 7819 krát ]
Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 listopad 2007 10:15 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Možná s tím špatně jezdíš: GDI vyžaduje rychle vytočit spodní kvalty a pak tam šoupnout ten nejvyšší, na který je to schopno jet vytyčenou rychlostí, a na něj pouze rychlost udržovat a už neakcelerovat. Za této situace si to cukne (poměrně výrazně, ale není to víc, než když se odpojí kompresor klimy) v momentě přepnutí do režimu chudé směsi, a znovu při případné akceleraci, ovšem v dané situaci mnohem méně výrazně. Pravda, jezdit s tím plynule po městě je značná pakárna. Proto radím: zkus jezdit pod značným plynem nebo zcela bez plynu, uvidíš, co to udělá. Kromě toho je právě daný styl to pravé ořechové z hlediska využití potenciálu technologie GDI, nikoli jinde/jindy vcelku osvědčená snaha o co největší plynulost jízdy.

P.S.: Mnou zmíněný turbobenzín výrazně cuká v režimu akcelerace, což je o dost nepříjemnější...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 listopad 2007 17:54 
Offline

Registrován: 27 listopad 2007 00:13
Příspěvky: 8
Bydliště: Lucenec SVK
Snazim sa jazdit aj na spotrebu,stylom jazdy pridat-ubrat to nieje velmi ekonomicke.Obcas je v meste premavka plynula tak okolo 50km/h a to tam mam 4ty niekedy 3ti prevodovy stupen co je myslim normalne a ono cuka a cuka.... Robi to aj pri plynulych 100km/h aj ked nie tak vyrazne.

A este nieco:
V papieroch je pisana max 215km/h,ked som to naposledy skusal na dialnici,tak horko tazko 185km/h na maximum a to som si vobec nevsimol nejaky protivietor.Zacina mi to robit vrasky......


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 listopad 2007 19:17 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Tak s tím cukáním Ti už asi víc neporadím. Ale věř tomu, že pro GDI z hlediska ekonomiky provozu platí: co nejrychleji zrychlit, a pak už jen držet ustálenou rychlost. Jinak já mám delší stálý převod a na padesátce dokážu jet i pětkou.

Deklarovaná Vmax je u 4x4 185 km/h, takže je to OK. Těch deklarovaných 215 km/h je pěkná blbost, už proto, že gumy z fabriky (i v papírech) to má pouze v "H", tj. do 210 km/h.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 listopad 2007 20:06 
Offline

Registrován: 27 listopad 2007 00:13
Příspěvky: 8
Bydliště: Lucenec SVK
V tabulkach a i v technicaku je 215km/h,pre tento motor a jeho vykon 150PS - 110kw by myslim nemal byt ziadny problem aspon 200km/h zas az tak tazky nieje a pri 100 000 km urcite nieje vyjazdeny.Kedysi som mal Vectru 2000 DOHC 150PS a tej nerobil problem 230km/h po najazdenych 310tis km a to bola lahsia len o cca 150kg.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 listopad 2007 20:09 
Offline

Registrován: 27 listopad 2007 00:13
Příspěvky: 8
Bydliště: Lucenec SVK
A ozaj,nieje to 4x4,ale prednokolka,takze ju nebrzdia ine prevody....


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 listopad 2007 00:15 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
wild píše:
A ozaj,nieje to 4x4,ale prednokolka,takze ju nebrzdia ine prevody....


OK, popletl jsem si to s tím druhým nešťastníkem.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 listopad 2007 00:23 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
wild píše:
V tabulkach a i v technicaku je 215km/h,pre tento motor a jeho vykon 150PS - 110kw by myslim nemal byt ziadny problem aspon 200km/h zas az tak tazky nieje a pri 100 000 km urcite nieje vyjazdeny.Kedysi som mal Vectru 2000 DOHC 150PS a tej nerobil problem 230km/h po najazdenych 310tis km a to bola lahsia len o cca 150kg.


Srovnáváš hruška s jabkama: Promítni si průřez čelní plochy v nejširším místě, vynásob to součinitelem odporu vzduchu (Cx) a měj přitom na paměti, že odpor vzduchu roste se čtvercem rychlosti - pak Ti to bude jasné!

Jinak deklarovaná Vmax dvoukolky je 190 km/h a v reálu nejezdí tacho víc jak 200 km/h. Pokud máš nějakou jinou tabulku, sem s ní! Rád bych ovšem takovou viděl, už s přihlédnutím k těm origo gumám do 210 km/h. Kromě toho Tě nechci (ale jo, chci...) zklamat, ale pokud těm 110 kW a zejména 225 Nm opravdu věříš, doporučuji zajít někam na brzdu - možná budeš velmi nepříjemně překvapen... Ale o tom jsem tu již ostatně svého času psal.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 listopad 2007 17:59 
Offline

Registrován: 27 listopad 2007 00:13
Příspěvky: 8
Bydliště: Lucenec SVK
Auto je to krasne a velmi pohodlne,ale z toho motoru zacinam byt velmi sklamany.Asi som naivne myslel ze s takym obsahom a priamim vstrekom bude musiet byt priskrteny na tych 150PS a ono to nema ani tie hodnoty co uvadzaju v papieroch.SMUTNE...... :(


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 listopad 2007 18:06 
Offline

Registrován: 25 březen 2006 01:00
Příspěvky: 152
Mitsi píše:
zklamat, ale pokud těm 110 kW a zejména 225 Nm opravdu věříš, doporučuji zajít někam na brzdu - možná budeš velmi nepříjemně překvapen... Ale o tom jsem tu již ostatně svého času psal.

Je to bohuzel pravda i pro ostatni znacky, ne jen Mitsu. nekde na foru byl odkaz na mereni tusim z dyno ze Svedska, kde premerili stovky aut. je par aut, u kterych jsou vysledky lepsi nez udava vyrobce, ale je jich par..


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz