mitsubishi.megaherz.cz https://mitsubishi.megaherz.cz/ |
|
benzín https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=20&t=636 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | rob [ 05 prosinec 2007 17:38 ] |
Předmět příspěvku: | benzín |
muže se do galanta 97+ , 2,5 /6a13/ lít bez problému benzín vyšší jak 95 oktanu? nebo to podpálí ventily nebo se nestane vubec nic? |
Autor: | Mitsi [ 05 prosinec 2007 18:28 ] |
Předmět příspěvku: | |
Beze všeho! Jinak mi opravdu není jasné, kde se bere ten až neskutečně dlouho přežívající blábol o "podpalování" ventilů. To totiž bylo aktuální v době, kdy se ještě nepoužívala ventilová sedla ze spékaných kovů (jejich zavedení si už poměrně dávno vyžádal přechod na bezolovantý benzín), a hrozilo to především v případě používání "horšího", nikoli "lepšího" paliva. |
Autor: | rob [ 06 prosinec 2007 08:31 ] |
Předmět příspěvku: | |
tak tedˇuž to vím na 100%, díky za odpovědˇ. |
Autor: | Mitsi [ 06 prosinec 2007 10:23 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ještě doplněk: Právě ŘJ motorů MMC umějí využít víceoktanového paliva, neboť se vždy snaží maximalizovat předstih zážehu až do hranice klepání. Tedy se jedná o jakýsi chiptuning za pochodu. U jiných aut čidlo klepání funguje spíše jen jako pojistka: ŘJ jede podle pevných datových map a čidlo klepání srazí předstih v případě, že dojde k detonačnímu spalování. Tj. lepšího paliva povětšinou nevyužijí, snad s výjimkou případů, kdy pevné datové mapy jsou vlastně už na hraně a čidlo klepání musí často reagovat. |
Autor: | xor [ 06 prosinec 2007 11:12 ] |
Předmět příspěvku: | |
Mitsi píše: Ještě doplněk: Právě ŘJ motorů MMC umějí využít víceoktanového paliva, neboť se vždy snaží maximalizovat předstih zážehu až do hranice klepání. Tedy se jedná o jakýsi chiptuning za pochodu.
U jiných aut čidlo klepání funguje spíše jen jako pojistka: ŘJ jede podle pevných datových map a čidlo klepání srazí předstih v případě, že dojde k detonačnímu spalování. Tj. lepšího paliva povětšinou nevyužijí, snad s výjimkou případů, kdy pevné datové mapy jsou vlastně už na hraně a čidlo klepání musí často reagovat. O tom se diskutovalo na aktivematrix.com, ale jestli to nekde plati, tak to budou jedine uplne nove modely. Pro ostatni se jede podle map a algoritmus na zaklade hodnot z cidla klepani pouze snizuje predstih/prepina mapy. Hezky je to videt napr. v programu EvoScan, pokud si stahnete obsah ROM RJ, tak EvoScan ukazuje z jake pozice v mape zapalovani a paliva zrovna ridi motor. Mitsi ty mas ve Space Wagon 4G64 nebo 4G69? |
Autor: | Mitsi [ 06 prosinec 2007 11:31 ] |
Předmět příspěvku: | |
To xor: Já vím, že se na tomhle neshodneme. Osobně nevidím do ŘJ, tím spíše pak do švábů uvnitř ní. Ale když se s autem svezu, tak už po pár ujetých km jsem schopen říct, jak vyspělou (či naopak primitivní) to má řídící elektroniku. A právě v tomhle ohledu patřily výrobky MMC vždy ke špičce! Jinak mám 4G64. |
Autor: | xor [ 29 prosinec 2007 00:53 ] |
Předmět příspěvku: | |
Mitsi píše: To xor: Já vím, že se na tomhle neshodneme. Osobně nevidím do ŘJ, tím spíše pak do švábů uvnitř ní. Ale když se s autem svezu, tak už po pár ujetých km jsem schopen říct, jak vyspělou (či naopak primitivní) to má řídící elektroniku. A právě v tomhle ohledu patřily výrobky MMC vždy ke špičce!
Jinak mám 4G64. Nasel jsem ten popis pro Subaru http://www.ecutek.com.au/active_ignition.htm Jinak ty novejsi RJ 4G64 by mely jit precist programem EcuFlash. |
Autor: | Mitsi [ 01 leden 2008 17:16 ] |
Předmět příspěvku: | |
Po přečtení jsem nabyl dojmu, že moje pocity byly a jsou správné - tedy alespoň co se týče schopnosti "učení se" ŘJ u MPI motorů od MMC přinejmenším počínaje r.v. 1991. Nemohu přitom však vyloučit, že pro různé trhy byly určeny i různé verze ŘJ: já se vyjadřuji pouze k tomu, co se prodávalo na poměrně specifickém švývarském trhu. A že se vyspělostí svých ŘJ MMC nidky nechlubila? Ona se totiž nechlubila ani jinými důležitými věcmi, které byly v případě jiných značek aplikovány až mnohem později, jako např. posilovačem řízení s proměnlivým účinkem v závislosti na rychlosti, pasivním přiřizováním zadní nápravy, elastokinematickým uložením, multi-linkem atd. atd. Naopak se svého času až příliš chlubila technologií GDI, která - jak se později ukázalo - byla slepou uličnou vývoje a do něho investovaných prostředků. "Vyspělost" jejich ŘJ však zřejmě až příliš předběhla dobu, neboť nerespektování základních podmínek správného fungování systému ze strany nekompetentních servisních mechaniků a kutilů vedlo firmu k postupnému upuštění od řady výhod, které systém přinášel, ve prospěch jeho "blbuvzdornosti"... To vše se navíc týká pouze ŘJ MPI motorů: ŘJ pro GDI měly dost potíží s tím, aby motor vůbec udržely v chodu, pročež tam žádné finesy, které mne vždy dokázaly nadchnout, prostě nejsou, čemuž GDI ovšem vděčí i za méně problémů s nerespektováním... atd. - viz odstavec výše. |
Autor: | pistique [ 25 březen 2008 17:47 ] |
Předmět příspěvku: | Re: |
Mitsi píše: To vše se navíc týká pouze ŘJ MPI motorů: ŘJ pro GDI měly dost potíží s tím, aby motor vůbec udržely v chodu, pročež tam žádné finesy, které mne vždy dokázaly nadchnout, prostě nejsou, čemuž GDI ovšem vděčí i za méně problémů s nerespektováním... atd. - viz odstavec výše. Cize teda GDI je schopne vyuzivat tiez viacoktanovy benzin vo svoj prospech alebo nie? |
Autor: | Mitsi [ 25 březen 2008 21:40 ] |
Předmět příspěvku: | Re: benzín |
Ano, je. Ale trochu jinak, než MPI: spíše než výkonu to prospívá "hladkosti přechodů" (motor si po přeřazení nahoru ani nezazvoní)... |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |