mitsubishi.megaherz.cz
https://mitsubishi.megaherz.cz/

benzín
https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=20&t=636
Stránka 1 z 1

Autor:  rob [ 05 prosinec 2007 17:38 ]
Předmět příspěvku:  benzín

muže se do galanta 97+ , 2,5 /6a13/ lít bez problému benzín vyšší jak 95 oktanu? nebo to podpálí ventily nebo se nestane vubec nic?

Autor:  Mitsi [ 05 prosinec 2007 18:28 ]
Předmět příspěvku: 

Beze všeho!

Jinak mi opravdu není jasné, kde se bere ten až neskutečně dlouho přežívající blábol o "podpalování" ventilů. To totiž bylo aktuální v době, kdy se ještě nepoužívala ventilová sedla ze spékaných kovů (jejich zavedení si už poměrně dávno vyžádal přechod na bezolovantý benzín), a hrozilo to především v případě používání "horšího", nikoli "lepšího" paliva.

Autor:  rob [ 06 prosinec 2007 08:31 ]
Předmět příspěvku: 

tak tedˇuž to vím na 100%, díky za odpovědˇ.

Autor:  Mitsi [ 06 prosinec 2007 10:23 ]
Předmět příspěvku: 

Ještě doplněk: Právě ŘJ motorů MMC umějí využít víceoktanového paliva, neboť se vždy snaží maximalizovat předstih zážehu až do hranice klepání. Tedy se jedná o jakýsi chiptuning za pochodu.
U jiných aut čidlo klepání funguje spíše jen jako pojistka: ŘJ jede podle pevných datových map a čidlo klepání srazí předstih v případě, že dojde k detonačnímu spalování. Tj. lepšího paliva povětšinou nevyužijí, snad s výjimkou případů, kdy pevné datové mapy jsou vlastně už na hraně a čidlo klepání musí často reagovat.

Autor:  xor [ 06 prosinec 2007 11:12 ]
Předmět příspěvku: 

Mitsi píše:
Ještě doplněk: Právě ŘJ motorů MMC umějí využít víceoktanového paliva, neboť se vždy snaží maximalizovat předstih zážehu až do hranice klepání. Tedy se jedná o jakýsi chiptuning za pochodu.
U jiných aut čidlo klepání funguje spíše jen jako pojistka: ŘJ jede podle pevných datových map a čidlo klepání srazí předstih v případě, že dojde k detonačnímu spalování. Tj. lepšího paliva povětšinou nevyužijí, snad s výjimkou případů, kdy pevné datové mapy jsou vlastně už na hraně a čidlo klepání musí často reagovat.

O tom se diskutovalo na aktivematrix.com, ale jestli to nekde plati, tak to budou jedine uplne nove modely. Pro ostatni se jede podle map a algoritmus na zaklade hodnot z cidla klepani pouze snizuje predstih/prepina mapy. Hezky je to videt napr. v programu EvoScan, pokud si stahnete obsah ROM RJ, tak EvoScan ukazuje z jake pozice v mape zapalovani a paliva zrovna ridi motor.
Mitsi ty mas ve Space Wagon 4G64 nebo 4G69?

Autor:  Mitsi [ 06 prosinec 2007 11:31 ]
Předmět příspěvku: 

To xor: Já vím, že se na tomhle neshodneme. Osobně nevidím do ŘJ, tím spíše pak do švábů uvnitř ní. Ale když se s autem svezu, tak už po pár ujetých km jsem schopen říct, jak vyspělou (či naopak primitivní) to má řídící elektroniku. A právě v tomhle ohledu patřily výrobky MMC vždy ke špičce!

Jinak mám 4G64.

Autor:  xor [ 29 prosinec 2007 00:53 ]
Předmět příspěvku: 

Mitsi píše:
To xor: Já vím, že se na tomhle neshodneme. Osobně nevidím do ŘJ, tím spíše pak do švábů uvnitř ní. Ale když se s autem svezu, tak už po pár ujetých km jsem schopen říct, jak vyspělou (či naopak primitivní) to má řídící elektroniku. A právě v tomhle ohledu patřily výrobky MMC vždy ke špičce!

Jinak mám 4G64.


Nasel jsem ten popis pro Subaru http://www.ecutek.com.au/active_ignition.htm

Jinak ty novejsi RJ 4G64 by mely jit precist programem EcuFlash.

Autor:  Mitsi [ 01 leden 2008 17:16 ]
Předmět příspěvku: 

Po přečtení jsem nabyl dojmu, že moje pocity byly a jsou správné - tedy alespoň co se týče schopnosti "učení se" ŘJ u MPI motorů od MMC přinejmenším počínaje r.v. 1991. Nemohu přitom však vyloučit, že pro různé trhy byly určeny i různé verze ŘJ: já se vyjadřuji pouze k tomu, co se prodávalo na poměrně specifickém švývarském trhu.

A že se vyspělostí svých ŘJ MMC nidky nechlubila? Ona se totiž nechlubila ani jinými důležitými věcmi, které byly v případě jiných značek aplikovány až mnohem později, jako např. posilovačem řízení s proměnlivým účinkem v závislosti na rychlosti, pasivním přiřizováním zadní nápravy, elastokinematickým uložením, multi-linkem atd. atd. Naopak se svého času až příliš chlubila technologií GDI, která - jak se později ukázalo - byla slepou uličnou vývoje a do něho investovaných prostředků.

"Vyspělost" jejich ŘJ však zřejmě až příliš předběhla dobu, neboť nerespektování základních podmínek správného fungování systému ze strany nekompetentních servisních mechaniků a kutilů vedlo firmu k postupnému upuštění od řady výhod, které systém přinášel, ve prospěch jeho "blbuvzdornosti"... :cry:

To vše se navíc týká pouze ŘJ MPI motorů: ŘJ pro GDI měly dost potíží s tím, aby motor vůbec udržely v chodu, pročež tam žádné finesy, které mne vždy dokázaly nadchnout, prostě nejsou, čemuž GDI ovšem vděčí i za méně problémů s nerespektováním... atd. - viz odstavec výše.

Autor:  pistique [ 25 březen 2008 17:47 ]
Předmět příspěvku:  Re:

Mitsi píše:
To vše se navíc týká pouze ŘJ MPI motorů: ŘJ pro GDI měly dost potíží s tím, aby motor vůbec udržely v chodu, pročež tam žádné finesy, které mne vždy dokázaly nadchnout, prostě nejsou, čemuž GDI ovšem vděčí i za méně problémů s nerespektováním... atd. - viz odstavec výše.


Cize teda GDI je schopne vyuzivat tiez viacoktanovy benzin vo svoj prospech alebo nie? :?:

Autor:  Mitsi [ 25 březen 2008 21:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: benzín

Ano, je. Ale trochu jinak, než MPI: spíše než výkonu to prospívá "hladkosti přechodů" (motor si po přeřazení nahoru ani nezazvoní)... :lol:

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/