mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 27 duben 2024 21:19

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: benzín
PříspěvekNapsal: 05 prosinec 2007 17:38 
Offline

Registrován: 24 říjen 2007 13:47
Příspěvky: 181
muže se do galanta 97+ , 2,5 /6a13/ lít bez problému benzín vyšší jak 95 oktanu? nebo to podpálí ventily nebo se nestane vubec nic?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 prosinec 2007 18:28 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Beze všeho!

Jinak mi opravdu není jasné, kde se bere ten až neskutečně dlouho přežívající blábol o "podpalování" ventilů. To totiž bylo aktuální v době, kdy se ještě nepoužívala ventilová sedla ze spékaných kovů (jejich zavedení si už poměrně dávno vyžádal přechod na bezolovantý benzín), a hrozilo to především v případě používání "horšího", nikoli "lepšího" paliva.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 prosinec 2007 08:31 
Offline

Registrován: 24 říjen 2007 13:47
Příspěvky: 181
tak tedˇuž to vím na 100%, díky za odpovědˇ.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 prosinec 2007 10:23 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Ještě doplněk: Právě ŘJ motorů MMC umějí využít víceoktanového paliva, neboť se vždy snaží maximalizovat předstih zážehu až do hranice klepání. Tedy se jedná o jakýsi chiptuning za pochodu.
U jiných aut čidlo klepání funguje spíše jen jako pojistka: ŘJ jede podle pevných datových map a čidlo klepání srazí předstih v případě, že dojde k detonačnímu spalování. Tj. lepšího paliva povětšinou nevyužijí, snad s výjimkou případů, kdy pevné datové mapy jsou vlastně už na hraně a čidlo klepání musí často reagovat.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 prosinec 2007 11:12 
Offline

Registrován: 25 březen 2006 01:00
Příspěvky: 152
Mitsi píše:
Ještě doplněk: Právě ŘJ motorů MMC umějí využít víceoktanového paliva, neboť se vždy snaží maximalizovat předstih zážehu až do hranice klepání. Tedy se jedná o jakýsi chiptuning za pochodu.
U jiných aut čidlo klepání funguje spíše jen jako pojistka: ŘJ jede podle pevných datových map a čidlo klepání srazí předstih v případě, že dojde k detonačnímu spalování. Tj. lepšího paliva povětšinou nevyužijí, snad s výjimkou případů, kdy pevné datové mapy jsou vlastně už na hraně a čidlo klepání musí často reagovat.

O tom se diskutovalo na aktivematrix.com, ale jestli to nekde plati, tak to budou jedine uplne nove modely. Pro ostatni se jede podle map a algoritmus na zaklade hodnot z cidla klepani pouze snizuje predstih/prepina mapy. Hezky je to videt napr. v programu EvoScan, pokud si stahnete obsah ROM RJ, tak EvoScan ukazuje z jake pozice v mape zapalovani a paliva zrovna ridi motor.
Mitsi ty mas ve Space Wagon 4G64 nebo 4G69?


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 prosinec 2007 11:31 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
To xor: Já vím, že se na tomhle neshodneme. Osobně nevidím do ŘJ, tím spíše pak do švábů uvnitř ní. Ale když se s autem svezu, tak už po pár ujetých km jsem schopen říct, jak vyspělou (či naopak primitivní) to má řídící elektroniku. A právě v tomhle ohledu patřily výrobky MMC vždy ke špičce!

Jinak mám 4G64.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 prosinec 2007 00:53 
Offline

Registrován: 25 březen 2006 01:00
Příspěvky: 152
Mitsi píše:
To xor: Já vím, že se na tomhle neshodneme. Osobně nevidím do ŘJ, tím spíše pak do švábů uvnitř ní. Ale když se s autem svezu, tak už po pár ujetých km jsem schopen říct, jak vyspělou (či naopak primitivní) to má řídící elektroniku. A právě v tomhle ohledu patřily výrobky MMC vždy ke špičce!

Jinak mám 4G64.


Nasel jsem ten popis pro Subaru http://www.ecutek.com.au/active_ignition.htm

Jinak ty novejsi RJ 4G64 by mely jit precist programem EcuFlash.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 leden 2008 17:16 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Po přečtení jsem nabyl dojmu, že moje pocity byly a jsou správné - tedy alespoň co se týče schopnosti "učení se" ŘJ u MPI motorů od MMC přinejmenším počínaje r.v. 1991. Nemohu přitom však vyloučit, že pro různé trhy byly určeny i různé verze ŘJ: já se vyjadřuji pouze k tomu, co se prodávalo na poměrně specifickém švývarském trhu.

A že se vyspělostí svých ŘJ MMC nidky nechlubila? Ona se totiž nechlubila ani jinými důležitými věcmi, které byly v případě jiných značek aplikovány až mnohem později, jako např. posilovačem řízení s proměnlivým účinkem v závislosti na rychlosti, pasivním přiřizováním zadní nápravy, elastokinematickým uložením, multi-linkem atd. atd. Naopak se svého času až příliš chlubila technologií GDI, která - jak se později ukázalo - byla slepou uličnou vývoje a do něho investovaných prostředků.

"Vyspělost" jejich ŘJ však zřejmě až příliš předběhla dobu, neboť nerespektování základních podmínek správného fungování systému ze strany nekompetentních servisních mechaniků a kutilů vedlo firmu k postupnému upuštění od řady výhod, které systém přinášel, ve prospěch jeho "blbuvzdornosti"... :cry:

To vše se navíc týká pouze ŘJ MPI motorů: ŘJ pro GDI měly dost potíží s tím, aby motor vůbec udržely v chodu, pročež tam žádné finesy, které mne vždy dokázaly nadchnout, prostě nejsou, čemuž GDI ovšem vděčí i za méně problémů s nerespektováním... atd. - viz odstavec výše.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re:
PříspěvekNapsal: 25 březen 2008 17:47 
Offline

Registrován: 01 březen 2008 19:35
Příspěvky: 33
Automobil: Mitsubishi Galant 2,4 GDI
Typ motoru: 4G64
Rok výroby: 1999
Mitsi píše:
To vše se navíc týká pouze ŘJ MPI motorů: ŘJ pro GDI měly dost potíží s tím, aby motor vůbec udržely v chodu, pročež tam žádné finesy, které mne vždy dokázaly nadchnout, prostě nejsou, čemuž GDI ovšem vděčí i za méně problémů s nerespektováním... atd. - viz odstavec výše.


Cize teda GDI je schopne vyuzivat tiez viacoktanovy benzin vo svoj prospech alebo nie? :?:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: benzín
PříspěvekNapsal: 25 březen 2008 21:40 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Ano, je. Ale trochu jinak, než MPI: spíše než výkonu to prospívá "hladkosti přechodů" (motor si po přeřazení nahoru ani nezazvoní)... :lol:

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz