mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 28 duben 2024 14:25

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: ztrácí se voda
PříspěvekNapsal: 30 červen 2005 10:30 
mám Galanta rv95 2.0
asi před dvěmi měsíci jsem zjistil, že se mi ztrácí voda. Nikde nic neteče, olej je čistý. Hlavně se to stává nárazově. Třeba týden nic a najednou zmizí třeba půl litru. Navíc mě dost zaráží, že v chladiči chybí voda, ale vyrovnávací nádržka je obvykle skoro plná.


Nahoru
  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 červen 2005 10:47 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Pak hledej problém především ve víčku chladiče - jeho výměnou bych začal.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 červen 2005 10:59 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 30 červen 2005 10:33
Příspěvky: 202
Bydliště: Klecany (skoro Praha)
chvíli jsem ještě přemýšlel, proč třeba není vyrovnávací nádržka připojená zespodu chladiče?
Takhle to podle mě funguje na principu spojených nádob, ale průšvih nastane, pokud se přetrhne hladina vody a udělá se vzduchová bublina (v tý propojovací hadičce). Pak už se zpět do chladiče ta voda nemá jak dostat.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 červen 2005 13:13 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Ano, jsou to sice spojené nádoby, ale o rozdílných tlakových poměrech, což zajišťuje právě ono víčko na chladiči. Za normálních okolností to funguje tak, že si chlad. systém umí z nádobky přisát potřebné množství kapaliny zřejmě bez ohledu na to, zda tam je či není "přetržený" vodní sloupec (např. po výměně chlad. kapaliny).

Spíše tam však nedochází k přerušení sloupce, jelikož:
- po výměně naplníš zcela chladič a dáš přiměřené množství do nádobky;
- vše zavřeš a ohřeješ motor, čímž se zřejmě kapalina dostane/vytlačí do oné spojovací hadičky;
- při chladnutí motoru si systém přisaje, kolik mu tam chybělo a ty doplníš nádobku;
- takto to uděláš ještě jednou a tím máš jistotu, že systém je už bez bublin a že v nádobce je dostatečná rezerva kapaliny.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 červen 2005 14:11 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 30 červen 2005 10:33
Příspěvky: 202
Bydliště: Klecany (skoro Praha)
OK
takže jestli to dobře chápu, pokud to víčko špatně těsní, tak chladič nemůže přisát zpět kapalinu z nádobky.
To ale stále neřeší ten úbytek. Za poslední měsíc jsem dolil asi 4litry vody. Je teda pravda, že ji musím dolít vždy přímo do chladiče.
Ještě mi říali, jestli není špatná hlava, nebo těsnění a voda nejde přímo do výfuku. Ale to snad poznal na koncovce (mám předělaný celý výfuk, katalyzátor je pryč, místo středního dílu je rezonátor a na konci je náporový tlumič - "laděná koncovka) ta je samozřejmě chromová a je krásně čistá, nešpiní se. Pokud by ta voda šla do výfuku, asi by to na ní bylo vidět

hlavně prosím nekřič nad tím výfukem, tak trochu tě znám z autocafé :wink:


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 červen 2005 15:13 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Ztrátu kapaliny to sice nevysvětluje, ale možná uniká přímo okolo onoho víčka.
Jinak většina kapalin je přibarvovaná, takže v případě úniku a vyschnutí na povrchu horkých dílů zanechává barevné mapy.
Můj tip: co třeba únik přes ucpávku vodní pumpy...?

PS: Zda by se kapalina "nějak projevila" v případě fouklého těsnění hlavy motoru a úniku přímo do výfukového traktu, to tedy nevím. Osobně si umím představit tak akorát "parní oblak" za autem...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 červen 2005 15:22 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 30 červen 2005 10:33
Příspěvky: 202
Bydliště: Klecany (skoro Praha)
ten chladič je seshora dost oblemcanej a flekatej. Skusim ho trochu přestříknout černou matovou barvou. Na ní to bude krásně vidět.
Jinak poprvé mě na to upozornili kamarádi na parkovišti když jsem přijel. Z auta kapala voda. Když jsem otevřel kapotu, tak kolem víčka to doslova cákalo. dolil jsem tam skoro litr vody :roll:
Takže boji bojim těsnění a hlava
jinak nepozoruju že by to někde teklo


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 červen 2005 15:35 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Tak zkus napřed to nejjednodušší a nejlacinější - vyměň víčko! Kdyžtak si ho od někoho na chvíli puč...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 červen 2005 15:45 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 30 červen 2005 10:33
Příspěvky: 202
Bydliště: Klecany (skoro Praha)
ještě jsem zkošel na našem srazu http://www.galantweb.com tohle:
nastartoval jsem motor a počkal až 2x sepnou ventilátory. Pak jsem to nechal chvíli vychladnout a zkontroloval hladinu v tý nádržce. Tímhle stylem jsem dolil do auta během půl dne asi litr vody. Je možný že jsem honil i nějaký buliny. Ale každopádně všude sucho


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 červen 2005 17:22 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Dobře, ale takhle se to dělá právě po výměně kapaliny: systém se sám odvzdušní do rezervní nádobky a z té si současně natáhne potřebné množství ve vlastním okruhu chybějící kapaliny. Ale pokud jsi kapalinu neměnil, tak kde by se tam (za normálních okolností) vzaly bubliny? A jestliže to má tendenci se vařit, pak bych opravdu začal oním víčkem na chladiči...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz