mitsubishi.megaherz.cz
https://mitsubishi.megaherz.cz/

ztrácí se voda
https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=20&t=69
Stránka 1 z 1

Autor:  Begy [ 30 červen 2005 10:30 ]
Předmět příspěvku:  ztrácí se voda

mám Galanta rv95 2.0
asi před dvěmi měsíci jsem zjistil, že se mi ztrácí voda. Nikde nic neteče, olej je čistý. Hlavně se to stává nárazově. Třeba týden nic a najednou zmizí třeba půl litru. Navíc mě dost zaráží, že v chladiči chybí voda, ale vyrovnávací nádržka je obvykle skoro plná.

Autor:  Mitsi [ 30 červen 2005 10:47 ]
Předmět příspěvku: 

Pak hledej problém především ve víčku chladiče - jeho výměnou bych začal.

Autor:  Begy [ 30 červen 2005 10:59 ]
Předmět příspěvku: 

chvíli jsem ještě přemýšlel, proč třeba není vyrovnávací nádržka připojená zespodu chladiče?
Takhle to podle mě funguje na principu spojených nádob, ale průšvih nastane, pokud se přetrhne hladina vody a udělá se vzduchová bublina (v tý propojovací hadičce). Pak už se zpět do chladiče ta voda nemá jak dostat.

Autor:  Mitsi [ 30 červen 2005 13:13 ]
Předmět příspěvku: 

Ano, jsou to sice spojené nádoby, ale o rozdílných tlakových poměrech, což zajišťuje právě ono víčko na chladiči. Za normálních okolností to funguje tak, že si chlad. systém umí z nádobky přisát potřebné množství kapaliny zřejmě bez ohledu na to, zda tam je či není "přetržený" vodní sloupec (např. po výměně chlad. kapaliny).

Spíše tam však nedochází k přerušení sloupce, jelikož:
- po výměně naplníš zcela chladič a dáš přiměřené množství do nádobky;
- vše zavřeš a ohřeješ motor, čímž se zřejmě kapalina dostane/vytlačí do oné spojovací hadičky;
- při chladnutí motoru si systém přisaje, kolik mu tam chybělo a ty doplníš nádobku;
- takto to uděláš ještě jednou a tím máš jistotu, že systém je už bez bublin a že v nádobce je dostatečná rezerva kapaliny.

Autor:  Begy [ 30 červen 2005 14:11 ]
Předmět příspěvku: 

OK
takže jestli to dobře chápu, pokud to víčko špatně těsní, tak chladič nemůže přisát zpět kapalinu z nádobky.
To ale stále neřeší ten úbytek. Za poslední měsíc jsem dolil asi 4litry vody. Je teda pravda, že ji musím dolít vždy přímo do chladiče.
Ještě mi říali, jestli není špatná hlava, nebo těsnění a voda nejde přímo do výfuku. Ale to snad poznal na koncovce (mám předělaný celý výfuk, katalyzátor je pryč, místo středního dílu je rezonátor a na konci je náporový tlumič - "laděná koncovka) ta je samozřejmě chromová a je krásně čistá, nešpiní se. Pokud by ta voda šla do výfuku, asi by to na ní bylo vidět

hlavně prosím nekřič nad tím výfukem, tak trochu tě znám z autocafé :wink:

Autor:  Mitsi [ 30 červen 2005 15:13 ]
Předmět příspěvku: 

Ztrátu kapaliny to sice nevysvětluje, ale možná uniká přímo okolo onoho víčka.
Jinak většina kapalin je přibarvovaná, takže v případě úniku a vyschnutí na povrchu horkých dílů zanechává barevné mapy.
Můj tip: co třeba únik přes ucpávku vodní pumpy...?

PS: Zda by se kapalina "nějak projevila" v případě fouklého těsnění hlavy motoru a úniku přímo do výfukového traktu, to tedy nevím. Osobně si umím představit tak akorát "parní oblak" za autem...

Autor:  Begy [ 30 červen 2005 15:22 ]
Předmět příspěvku: 

ten chladič je seshora dost oblemcanej a flekatej. Skusim ho trochu přestříknout černou matovou barvou. Na ní to bude krásně vidět.
Jinak poprvé mě na to upozornili kamarádi na parkovišti když jsem přijel. Z auta kapala voda. Když jsem otevřel kapotu, tak kolem víčka to doslova cákalo. dolil jsem tam skoro litr vody :roll:
Takže boji bojim těsnění a hlava
jinak nepozoruju že by to někde teklo

Autor:  Mitsi [ 30 červen 2005 15:35 ]
Předmět příspěvku: 

Tak zkus napřed to nejjednodušší a nejlacinější - vyměň víčko! Kdyžtak si ho od někoho na chvíli puč...

Autor:  Begy [ 30 červen 2005 15:45 ]
Předmět příspěvku: 

ještě jsem zkošel na našem srazu http://www.galantweb.com tohle:
nastartoval jsem motor a počkal až 2x sepnou ventilátory. Pak jsem to nechal chvíli vychladnout a zkontroloval hladinu v tý nádržce. Tímhle stylem jsem dolil do auta během půl dne asi litr vody. Je možný že jsem honil i nějaký buliny. Ale každopádně všude sucho

Autor:  Mitsi [ 30 červen 2005 17:22 ]
Předmět příspěvku: 

Dobře, ale takhle se to dělá právě po výměně kapaliny: systém se sám odvzdušní do rezervní nádobky a z té si současně natáhne potřebné množství ve vlastním okruhu chybějící kapaliny. Ale pokud jsi kapalinu neměnil, tak kde by se tam (za normálních okolností) vzaly bubliny? A jestliže to má tendenci se vařit, pak bych opravdu začal oním víčkem na chladiči...

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/