mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 28 březen 2024 23:13

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 94 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Převodovka
PříspěvekNapsal: 21 srpen 2008 09:31 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Samozřejmě! Jenže v podmínkách, v nichž jsem to musel řešit, bylo jednodušší, rychlejší i podstatně lacinější jít a koupit nový. Ostatně i doma se postupně dopracováváme ke stavu, kdy se jakákoli oprava (jako protipól výměny) už vlastně nevyplatí...

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Převodovka
PříspěvekNapsal: 21 srpen 2008 09:48 
Offline

Registrován: 24 říjen 2007 13:47
Příspěvky: 181
jj, sohlas.

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re:
PříspěvekNapsal: 14 září 2008 21:37 
Offline

Registrován: 16 červenec 2006 21:32
Příspěvky: 68
Bydliště: Letňany
Automobil: GALANT WAGON
Typ motoru: 6A13
Rok výroby: 1997
Begy píše:
Tak to se docela divím. Znám osobně další 3 Galanty a jednoho Lancera a všichni si na převodovku stěžují. Myslím že jsme toto téma víceméně probírali už na autocafé. (jsem irij)
Dal jsem do převodovky nový olej (WAT 75W90 gl5) a zlepšilo se to, ale teď to začíná opět špatně řadit. Přes zuby to ještě nejde, ale ty kvalty tam jdou opravdu špatně. Obvykle musím nechat před přeřazením spadnout otáčky skoro k volnoběhu a i tak tam ten kvalt musím "zatlačit" prostě nejde lehce. pokud řadím rychle, často to jde přes zuby

teda teď už si nejsem jistý tím gl, jestli je to gl4 nebo gl5

Ano Begy, je to tím GL5- tyto oleje mají nízký koef. tření a tím neunášejí jakékoli třecí segmenty. Pro naše stroje jsou GL4. :clap:

_________________
Mitsubishi Galant Wagon 2,5l V6/24V 120 kW LPG SGI


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Převodovka
PříspěvekNapsal: 09 srpen 2010 09:57 
Offline

Registrován: 26 květen 2010 09:04
Příspěvky: 13
Bydliště: Přerov
Automobil: Mitsubishi Galant V6-24
Typ motoru: 6A13
Rok výroby: 1998
Čuste, nevím jestli to je v převodovce nebo spojce ale za studena nemůžu vůbec zařadit, čím je větší zima tím je to horší, jsem rád když se mi tam podaří narvat dvojka a rozjedu se na ni, postupem času jak se motor ohřívá tak se to lepší, když je hodně teplo tak už jde potom řadit skoro úplně hladce.. Mám žraloka asi tři měsíce a začínám se bát co to bude dělat v zimě.... Spíš než olej bych řekl že bude nějakej problém ve spojce - zabírá prakticky hned, za studena když ji vyšlápnu tak je slyšet takový jemný bublání, a kolikrát mi zůstane viset trochu sešlápnutá takže ji musím nohou posunout zpátky ( tohle vše dělá jen za studena ), kapaliny je tam dost, může to být třeba jen zavzdušněné?? Nevím jestli se tam něco nastavuje když je to hydraulika :roll: je to Gali 98.rok 2,5V6 192tis nalítaných

_________________
98´ Galant V6-24


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Převodovka
PříspěvekNapsal: 09 srpen 2010 10:17 
Offline

Registrován: 25 březen 2006 01:00
Příspěvky: 152
muze to byt zavzdusneny a to poznas snadno podle toho, ze se ti pedal "propadne", na nacatku jde proste prilis lehce. a nastavuje se take, najdes tycku se zavitem primo na spojkovym pedalu. zacal bych ale tim odvzdusnenim, proslapej to s nekym jako kdyz odvzdusnujes brzdy, od
ovzdusnovaci sroub je na tele krytu spojky, pristup neni spatny.


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Převodovka
PříspěvekNapsal: 09 srpen 2010 10:46 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Pokud se v tom v poslední době nikdo nehrabal, tak se to "samo" určitě nezavzdušnilo. Tipuji to spíše na problém se spojkovým válcem u pedálu, poněvadž tomu nikdo po léta nevyměnil kapalinu v hydraulickém okruhu ovládání spojky! A dost možná nejen tam...

V každém případě je nutné to okamžitě řešit, poněvadž jinak to odskáče převodovka, a to by bylo hodně drahé!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Převodovka
PříspěvekNapsal: 11 srpen 2010 20:43 
Offline

Registrován: 16 červenec 2006 21:32
Příspěvky: 68
Bydliště: Letňany
Automobil: GALANT WAGON
Typ motoru: 6A13
Rok výroby: 1997
Doporučuji radikální řez - vyměnit spojku jako komplet . I po úpravě kroku spojkového pedálu po krátké časasové pauze a dobrého řazenía svezení , bude problém následovat až ke spálení lamely . Po výměně už problém s krokem spojky a řazení není žádný . :wink:

_________________
Mitsubishi Galant Wagon 2,5l V6/24V 120 kW LPG SGI


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Převodovka
PříspěvekNapsal: 12 srpen 2010 01:38 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Spálení lamely hrozí v případě nedostatečného přítlaku přítlačného kotouče spojky, povětšinou z důvodu nadměrného opotřebení té lamely. On má ale zcela opačný problém: nedokáže tu spojku pořádně rozepnut - nevystavuje mu, což její výměnou rozhodně nepořeší.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Převodovka
PříspěvekNapsal: 12 srpen 2010 11:44 
Offline

Registrován: 26 květen 2010 09:04
Příspěvky: 13
Bydliště: Přerov
Automobil: Mitsubishi Galant V6-24
Typ motoru: 6A13
Rok výroby: 1998
Je to přesně tak jak píše xor, pedál se zezačátku propadne skoro bez odporu tak do 60% dráhy a teprve potom se spojka rozpojuje.. a naopak zabírá už pár milimetrů od dorazu, po zahřátí je to trochu lepší... Prvních pár km jdou všechny kvalty přes zuby a i když se snažím to tam "házet" opatrně počkat si na synchrrony dvakrát vyšlápnout spojku tak to stejně křupne :roll: teď v těch vedrech se to ohřeje rychleji a potom už se řadí pěkně ale zezačátku prostě dostává převodovka zabrat je to na prd ./ .. No zkusím to zatím odvzdušnit a podívám se po manuálech na to nastavení pedálu potom se uvidí :roll:

_________________
98´ Galant V6-24


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Převodovka
PříspěvekNapsal: 12 srpen 2010 12:32 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Fojc3k píše:
No zkusím to zatím odvzdušnit a podívám se po manuálech na to nastavení pedálu potom se uvidí :roll:


Na manuály se klidně vykašli: kdy si k tomu klekneš, tak rychle sám zjistíš, že převod síly z pedálu na spojkový válec zajišťuje tyčka ze svou do sebe zašroubovaných dílů, jejíž délka se dá měnit právě tím vzájemným šroubováním (po uvolnění pojistné matice). Správné nastavení její délky ja takové, že pedál musí mít (hlavně za tepla!) určitý minimální "mrtvý krok" od horního dorazu do momentu, kdy se axiální spojkové ("vypínací") ložisko svým čelem dotkne pacek talířové pružiny přítlačného kotouče spojky, což je v tom pedálu krásně cítit - v podobě jakéhosi "tepání".

Tohle všechno má ovšem smysl dělat až poté, co odhalíš příčinu nedostatečného přenosu síly na páku, na níž je pružně fixováno ono vypínací ložisko spojky.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Převodovka
PříspěvekNapsal: 12 srpen 2010 18:38 
Offline

Registrován: 16 červenec 2006 21:32
Příspěvky: 68
Bydliště: Letňany
Automobil: GALANT WAGON
Typ motoru: 6A13
Rok výroby: 1997
Právě podobný problém s vypínáním spojky mě donutil zalehnout na záda pod pedály a nastavit krok spojkového pedálu.
Ač vím wo co go, prsty sem měl pořezané dosti- řezník při vykostění plecka-nastavil a po 2000 km opět. :sad: :think: Tak jsem raději koupil nový set a vyměnil . :wink: Proto jsem psal o výměně. A nastavení kroku pedálu opravdu u tohoto vozu není p.del. :care:

_________________
Mitsubishi Galant Wagon 2,5l V6/24V 120 kW LPG SGI


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Převodovka
PříspěvekNapsal: 12 srpen 2010 21:52 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Nějak si neumím představit, co jiného, než zcela opotřebovaná spojka, by si vyžadovalo opětovné nastavení kroku pedálu již po 2000 km. Jenže - a to znovu opakuji - tady se momentálně řeší diametrálně odlišný problém s ovládáním spojky.

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Převodovka
PříspěvekNapsal: 14 srpen 2010 15:08 
Offline

Registrován: 16 červenec 2006 21:32
Příspěvky: 68
Bydliště: Letňany
Automobil: GALANT WAGON
Typ motoru: 6A13
Rok výroby: 1997
Píše-li autor o špatném řazení za studena a lepšící se řazení s rostoucí teplotou oleje, ptám se : co tam má za olej ??? Že je převodový , to vím. A špatné vypínání spojky , měkký chod pedálu k podlaze a pak dojde k vypnutí ukazuje na opotřebenou lamelu a ne zavzdušněné potrubí spojky , které obsahuje i tlumič vibrací a ten se jooooo dobře odvzdušňuje- k čemuž dochází pouze při rozpojení potrubí . Toť vše o čem se zde bavíte . :cool:

_________________
Mitsubishi Galant Wagon 2,5l V6/24V 120 kW LPG SGI


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Převodovka
PříspěvekNapsal: 14 srpen 2010 15:28 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
pepe píše:
A špatné vypínání spojky , měkký chod pedálu k podlaze a pak dojde k vypnutí ukazuje na opotřebenou lamelu a ne zavzdušněné potrubí spojky


Nemohu si pomoct, ale je tomu právě naopak: dotyčný má problém s přenosem síly na vypínací ložisko spojky, přičemž s rostoucí teplotou se ten problém poněkud zmírňuje, což jen znovu ukazuje na potíže s kapalinovým převodem/přenosem oné síly (s teplotou roste tlak, což v daném případě pomáhá).

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Převodovka
PříspěvekNapsal: 17 srpen 2010 21:24 
Offline

Registrován: 16 červenec 2006 21:32
Příspěvky: 68
Bydliště: Letňany
Automobil: GALANT WAGON
Typ motoru: 6A13
Rok výroby: 1997
Tak kluci , co je nové s tou spojkou ???

_________________
Mitsubishi Galant Wagon 2,5l V6/24V 120 kW LPG SGI


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 94 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz