mitsubishi.megaherz.cz https://mitsubishi.megaherz.cz/ |
|
Převodovka https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=20&t=73 |
Stránka 5 z 7 |
Autor: | Mitsi [ 10 srpen 2008 10:40 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Převodovka |
Ano, to, kam ukazuješ na fotce, je spojkový válec. Druhý je tělese odlitku krytu spojky a ovládá její vidlici. Vadný ovšem bývá především ten u pedálu - alespoň jsem se zatím nesetkal s opakem. Primární příčinou poškození toho válce u pedálu je obvykle nedodržování výměnných lhůt kapaliny (max. 2 roky) nebo použití nesprávné kapaliny (tím jsem si zavařil já...), event. jednoduše opotřebení (300 tis. km a více). Dle Tvého popisu to vypadá jednoznačně na jednu poškozenou gumičku právě ve válci u spojky. Někdo tady už svého času napsal (zkus si to vyhledat), že se dá sehnat opravná sada a oprava ani není příliš náročná - jak finančně, tak technicky. Já nemohu soudit, neboť můj válec byl v nerozebiratelném provedení... |
Autor: | rob [ 10 srpen 2008 11:49 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Převodovka |
Děkuju za odpověd, jestli to dobře chápu tak mám nejspíš špatný ten na který jsem ukazoval prstem? |
Autor: | Mitsi [ 10 srpen 2008 14:55 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Převodovka |
Ano. A jestli to je opravitelné nebo ne, zjistíš jednoduše tak, že stáhneš z interiéru krycí prachovku (dobře je vidět na té úplně první fotce) na válci: pokud píst blokuje před úplným vyjetím ven "vnitřní" ségrovka, máš vyhráno, pokud je tam zális, budeš muset sehnat jiný válec. Jinak ty válce jsou snad na všech Mitsubishi stejné, liší se pouze tím, že některé mají nádobku na kapalinu přímo na sobě (Tvůj případ), jiné pouze přívod kapaliny "odjinud" hadičkou. |
Autor: | rob [ 10 srpen 2008 16:08 ] | |||
Předmět příspěvku: | Re: Převodovka | |||
skvělý, kouknu se,díky.....Tak to vypadá, že je pod prachovkou ségrovka.Dnes jsem v autokelly koupil náhradní sadu-gumičky na spojkový válec- bez slev za 93kč,tak doufám, že to pomuže, maj už jen pár kousku....FK 415004. nebo autodíly Barták D1116.ps. zatím to pomohlo.
|
Autor: | rob [ 17 srpen 2008 20:29 ] | ||||||
Předmět příspěvku: | Re: Převodovka | ||||||
vyndal jsem spojkový váleček, rozebral a vyměnil tu 1 gumičku u pérka, protože v té opravné sadě byla tahleta jenom 1, ostatní kromě prachovky se mi zdály být jiné.ale i ta 1 gumička pomohla, řadí to pěkně, ale než jsem to odvzdušnil-strašná práce.ted jde pedál, jako když šlápnu do másla, až jsem se lekl, že je to stále zavzdušněné,pozn.-tu tyčku u pedálu mám po mém seřízení /začátek tepání/skoro stejně vyšroubovanou jako dříve.ale děkuju za rady a dávám pár foto.
|
Autor: | Mitsi [ 17 srpen 2008 21:41 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Převodovka |
Prima, gratuluji k úspěšné opravě! Ad příliš vyšroubovaná ovládací tyčka: Zřejmě je navíc špatně nastavený/chybějící "horní" doraz pedálu spojky, resp. tam chybí elektrospínač pro tempomat, který není nahrazen tím "falešným dorazem". Možná i proto se Ti podařilo "prošlápnout" pedál: má totiž příliš dlouhý zdvih a při plném sešlápnutí jdeš až na zadní limit pohybu pístu ve spojkovém válci, což je chyba. |
Autor: | rob [ 17 srpen 2008 21:50 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Převodovka |
tempomat funguje v pořádku, ale na ten horní doraz pedálu se podívám, spojkový pedál mám skoro o 2cm výš , než ostatní. |
Autor: | xor [ 18 srpen 2008 09:37 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Převodovka |
rob píše: tempomat funguje v pořádku, ale na ten horní doraz pedálu se podívám, spojkový pedál mám skoro o 2cm výš , než ostatní. Tohle teď řesím taky, i po výměně spojkové sady zabírá vysoko, takže si budu hrát s nastavením tyčky a když to nepomůže, tak asi přetěsnit. Ale nezdá se mi, že by to někde unikalo, v nádobce je pořád stejně a zabírá to taky zhruba ve stejném místě. Jinak ten vnitřek pomocnýho válce je jiný než u Galanta, tam je to kovový, žádný plast. |
Autor: | rob [ 18 srpen 2008 09:49 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Převodovka |
a na ten pomocný spojkový válec je taky náká náhradní opravná sada? |
Autor: | Mitsi [ 18 srpen 2008 11:32 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Převodovka |
rob píše: tempomat funguje v pořádku, ale na ten horní doraz pedálu se podívám, spojkový pedál mám skoro o 2cm výš , než ostatní. Možná je tam ještě i nastavitelný doraz pedálu. Ale když jsem v daném prostoru posledně něco dělal, ruplo mi v zádech a na rehabilitace jsem pak musel chodit několik týdnů. Takže sám se tam už dívat raději nebudu - pokud to nebude absolutně nezbytné... |
Autor: | rob [ 18 srpen 2008 11:50 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Převodovka |
jo k pedálu je přístup tak pro hadího muže. |
Autor: | xor [ 18 srpen 2008 14:50 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Převodovka |
rob píše: a na ten pomocný spojkový válec je taky náká náhradní opravná sada? jo, prodava. jinak tim plastovym vnitrkem jsem myslel hlavni valec, omylem jsem napsal pomocny. pomocny jsem jeste otevreny nemel. |
Autor: | Mitsi [ 19 srpen 2008 00:27 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Převodovka |
Já měl vnitřek podle všeho také kovový, bohužel válec nerozebiratelný: místo vnitřní ségrovky rozlisovaný "ozub". |
Autor: | rob [ 20 srpen 2008 20:56 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Převodovka |
myslim si, že soustružník by to udělal, vždyt by přece stačilo, aby do vnitřku válečku udělal drážku pro ségrovku, jo a nejprve odsoustružil to rozklepání-to místo té segerovky??????????????? |
Stránka 5 z 7 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |