mitsubishi.megaherz.cz

Diskuzní fórum nejen o vozech Mitsubishi
Právě je 27 duben 2024 23:30

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: seřízení světel
PříspěvekNapsal: 22 červen 2008 20:32 
Offline

Registrován: 22 červen 2008 20:29
Příspěvky: 2
Automobil: mihsubishi galant
Rok výroby: 1994
Čau lidi. Nevěděl by někdo jak se seřizují světla u galanta r.v. 94? Potřeboval bych radu. Předem dík


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: seřízení světel
PříspěvekNapsal: 22 červen 2008 20:44 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
A co konkrétně Tě zajímá? Způsob nastavování, potřebné nářadí, referenční body na protistěně...?

Ale především: Kvůli špatnému přístup většina mechaniků udělá tu chybu, že odpojí a vyjme akumulátor. Rozhodně takto nepostupuj, neboť se může jednat o fatální chybu!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: seřízení světel
PříspěvekNapsal: 22 červen 2008 22:14 
Offline

Registrován: 22 červen 2008 20:29
Příspěvky: 2
Automobil: mihsubishi galant
Rok výroby: 1994
Mitsi píše:
A co konkrétně Tě zajímá? Způsob nastavování, potřebné nářadí, referenční body na protistěně...?

Ale především: Kvůli špatnému přístup většina mechaniků udělá tu chybu, že odpojí a vyjme akumulátor. Rozhodně takto nepostupuj, neboť se může jednat o fatální chybu!


Zajímal by mě způsob a referenční body


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: seřízení světel
PříspěvekNapsal: 23 červen 2008 11:11 
Offline

Registrován: 16 listopad 2004 21:23
Příspěvky: 2921
Bydliště: Praha
Předpokládám, že máš zdvojené světlomety s elektrickým seřizováním sklonu tlumených světel. Každá z oněch celkem čtyřech parabol se dá zcela samostatně seřizovat ve dvou osách, v horizontální (do stran) a vertikální (sklon). Slouží k tomu otvory v příčníku shora, kam jde zastrčit šroubovák příslušných parametrů, ale poněvadž mechanismus bývá zatuhlý, je lepší pracovat přímo se šestihrany (tuším, rozměru 8) seřizovacích šroubků postavených kolmo na světlomet zezadu/z motorového prostoru. Seřizování sklonu tlumených světlometů je umístěno přímo na servomotorech jejich ovládání.

Seřizovat je nejlépe ve spoře osvětlené podzemní/kryté garáži s rovnou podlahou, kde můžeš dosáhnout odstupu od referenční stěny v řádu desítek metrů. Auto si postavíš kolmo ke stěně/podélně např. s nosnými sloupy, jako kdybys stál na rovné vozovce v její ideální podélné ose. Napřed nastavíš sklon tlumených světel (korektor na přístrojovce samozřejmě musíš mít v základní/nulové poloze) tak, aby "hrana" světla/stínu byla mírně skloněná dolů, tj. o něco níže, než je výška žárovek (jako zdroje světla) nad vozovkou. Zda jsi seřídil sklon správně, to poznáš až při jízdě: s řidičem a pasažérem vpředu a prázdným kufrem bys měl být schopen na vozovce před sebou identifikovat rozhraní světla a stínu - mělo by být přesně 43 m před vozem, ale dost blbě se to měří... :P

Pak seřídíš paraboly tlumených světel stranově: obě vytvářejí po prvé straně "klín" (proto "asymetrické světlomety"), který slouží správnému nasvětlení krajnice vozovky. Začneš pravým světlometem, jenž by měl vrhat klín zcela rovnoběžně s podélnou osou vozovky, resp. vozu. K němu pak "doladíš" klín/stranové seřízení levého tlumeného světlomětu tak, aby se klíny "setkaly/překrývaly" někde na úrovni oněch 43 m. V rámci seřizování musíš občas projet všechny polohy korektoru sklonu světel a vrátit se na 0, neboť ty servomotory někdy rády "ujíždějí jinam". Tím máš hotové seřízení tlumených a současně krajních dálkových světel: dvouvláknová žádovka H4, tedy v rámci stejné paraboly.

Zbývá seřízení vnitřních dálkových světel: jednovláknová žárovka H1. Ty nemají paraboly ovládané servy, takže je nutno je seřizovat trochu níž, než odpovídá průmětu světelného kužele krajních dálkáčů, aby to po naložení vozu a klesnutí zadku auta nesvítilo tzv. pánubohu do oken. Co do stranového seřízení se obvykle volí nulová odchylka, tj. přesně v podélné ose vozovky/vozu.

Závěrečná poznámka: Je vhodné mít pomocníka, který bude ovládat přepínač světel a dle potřeby zakrývat příslušné části světlometů. V případě "one-man-show" je zapotřebí odpojovat jednotlivé žárovky, jelikož se "vším zapnutým" se prakticky nic nedá seřídit. Dále je vhodné dát při té příležitosti rovnou nové KVALITNÍ (žádný "no-name") žárovky!

_________________
Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...


Nahoru
 Profil Poslat soukromou zprávu  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz