mitsubishi.megaherz.cz https://mitsubishi.megaherz.cz/ |
|
seřízení světel https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=20&t=776 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | angell [ 22 červen 2008 20:32 ] |
Předmět příspěvku: | seřízení světel |
Čau lidi. Nevěděl by někdo jak se seřizují světla u galanta r.v. 94? Potřeboval bych radu. Předem dík |
Autor: | Mitsi [ 22 červen 2008 20:44 ] |
Předmět příspěvku: | Re: seřízení světel |
A co konkrétně Tě zajímá? Způsob nastavování, potřebné nářadí, referenční body na protistěně...? Ale především: Kvůli špatnému přístup většina mechaniků udělá tu chybu, že odpojí a vyjme akumulátor. Rozhodně takto nepostupuj, neboť se může jednat o fatální chybu! |
Autor: | angell [ 22 červen 2008 22:14 ] |
Předmět příspěvku: | Re: seřízení světel |
Mitsi píše: A co konkrétně Tě zajímá? Způsob nastavování, potřebné nářadí, referenční body na protistěně...? Ale především: Kvůli špatnému přístup většina mechaniků udělá tu chybu, že odpojí a vyjme akumulátor. Rozhodně takto nepostupuj, neboť se může jednat o fatální chybu! Zajímal by mě způsob a referenční body |
Autor: | Mitsi [ 23 červen 2008 11:11 ] |
Předmět příspěvku: | Re: seřízení světel |
Předpokládám, že máš zdvojené světlomety s elektrickým seřizováním sklonu tlumených světel. Každá z oněch celkem čtyřech parabol se dá zcela samostatně seřizovat ve dvou osách, v horizontální (do stran) a vertikální (sklon). Slouží k tomu otvory v příčníku shora, kam jde zastrčit šroubovák příslušných parametrů, ale poněvadž mechanismus bývá zatuhlý, je lepší pracovat přímo se šestihrany (tuším, rozměru seřizovacích šroubků postavených kolmo na světlomet zezadu/z motorového prostoru. Seřizování sklonu tlumených světlometů je umístěno přímo na servomotorech jejich ovládání. Seřizovat je nejlépe ve spoře osvětlené podzemní/kryté garáži s rovnou podlahou, kde můžeš dosáhnout odstupu od referenční stěny v řádu desítek metrů. Auto si postavíš kolmo ke stěně/podélně např. s nosnými sloupy, jako kdybys stál na rovné vozovce v její ideální podélné ose. Napřed nastavíš sklon tlumených světel (korektor na přístrojovce samozřejmě musíš mít v základní/nulové poloze) tak, aby "hrana" světla/stínu byla mírně skloněná dolů, tj. o něco níže, než je výška žárovek (jako zdroje světla) nad vozovkou. Zda jsi seřídil sklon správně, to poznáš až při jízdě: s řidičem a pasažérem vpředu a prázdným kufrem bys měl být schopen na vozovce před sebou identifikovat rozhraní světla a stínu - mělo by být přesně 43 m před vozem, ale dost blbě se to měří... Pak seřídíš paraboly tlumených světel stranově: obě vytvářejí po prvé straně "klín" (proto "asymetrické světlomety"), který slouží správnému nasvětlení krajnice vozovky. Začneš pravým světlometem, jenž by měl vrhat klín zcela rovnoběžně s podélnou osou vozovky, resp. vozu. K němu pak "doladíš" klín/stranové seřízení levého tlumeného světlomětu tak, aby se klíny "setkaly/překrývaly" někde na úrovni oněch 43 m. V rámci seřizování musíš občas projet všechny polohy korektoru sklonu světel a vrátit se na 0, neboť ty servomotory někdy rády "ujíždějí jinam". Tím máš hotové seřízení tlumených a současně krajních dálkových světel: dvouvláknová žádovka H4, tedy v rámci stejné paraboly. Zbývá seřízení vnitřních dálkových světel: jednovláknová žárovka H1. Ty nemají paraboly ovládané servy, takže je nutno je seřizovat trochu níž, než odpovídá průmětu světelného kužele krajních dálkáčů, aby to po naložení vozu a klesnutí zadku auta nesvítilo tzv. pánubohu do oken. Co do stranového seřízení se obvykle volí nulová odchylka, tj. přesně v podélné ose vozovky/vozu. Závěrečná poznámka: Je vhodné mít pomocníka, který bude ovládat přepínač světel a dle potřeby zakrývat příslušné části světlometů. V případě "one-man-show" je zapotřebí odpojovat jednotlivé žárovky, jelikož se "vším zapnutým" se prakticky nic nedá seřídit. Dále je vhodné dát při té příležitosti rovnou nové KVALITNÍ (žádný "no-name") žárovky! |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |