Předpokládám, že máš zdvojené světlomety s elektrickým seřizováním sklonu tlumených světel. Každá z oněch celkem čtyřech parabol se dá zcela samostatně seřizovat ve dvou osách, v horizontální (do stran) a vertikální (sklon). Slouží k tomu otvory v příčníku shora, kam jde zastrčit šroubovák příslušných parametrů, ale poněvadž mechanismus bývá zatuhlý, je lepší pracovat přímo se šestihrany (tuším, rozměru
seřizovacích šroubků postavených kolmo na světlomet zezadu/z motorového prostoru. Seřizování sklonu tlumených světlometů je umístěno přímo na servomotorech jejich ovládání.
Seřizovat je nejlépe ve spoře osvětlené podzemní/kryté garáži s rovnou podlahou, kde můžeš dosáhnout odstupu od referenční stěny v řádu desítek metrů. Auto si postavíš kolmo ke stěně/podélně např. s nosnými sloupy, jako kdybys stál na rovné vozovce v její ideální podélné ose. Napřed nastavíš sklon tlumených světel (korektor na přístrojovce samozřejmě musíš mít v základní/nulové poloze) tak, aby "hrana" světla/stínu byla mírně skloněná dolů, tj. o něco níže, než je výška žárovek (jako zdroje světla) nad vozovkou. Zda jsi seřídil sklon správně, to poznáš až při jízdě: s řidičem a pasažérem vpředu a prázdným kufrem bys měl být schopen na vozovce před sebou identifikovat rozhraní světla a stínu - mělo by být přesně 43 m před vozem, ale dost blbě se to měří...
Pak seřídíš paraboly tlumených světel stranově: obě vytvářejí po prvé straně "klín" (proto "asymetrické světlomety"), který slouží správnému nasvětlení krajnice vozovky. Začneš pravým světlometem, jenž by měl vrhat klín zcela rovnoběžně s podélnou osou vozovky, resp. vozu. K němu pak "doladíš" klín/stranové seřízení levého tlumeného světlomětu tak, aby se klíny "setkaly/překrývaly" někde na úrovni oněch 43 m. V rámci seřizování musíš občas projet všechny polohy korektoru sklonu světel a vrátit se na 0, neboť ty servomotory někdy rády "ujíždějí jinam". Tím máš hotové seřízení tlumených a současně krajních dálkových světel: dvouvláknová žádovka H4, tedy v rámci stejné paraboly.
Zbývá seřízení vnitřních dálkových světel: jednovláknová žárovka H1. Ty nemají paraboly ovládané servy, takže je nutno je seřizovat trochu níž, než odpovídá průmětu světelného kužele krajních dálkáčů, aby to po naložení vozu a klesnutí zadku auta nesvítilo tzv. pánubohu do oken. Co do stranového seřízení se obvykle volí nulová odchylka, tj. přesně v podélné ose vozovky/vozu.
Závěrečná poznámka: Je vhodné mít pomocníka, který bude ovládat přepínač světel a dle potřeby zakrývat příslušné části světlometů. V případě "one-man-show" je zapotřebí odpojovat jednotlivé žárovky, jelikož se "vším zapnutým" se prakticky nic nedá seřídit. Dále je vhodné dát při té příležitosti rovnou nové KVALITNÍ (žádný "no-name") žárovky!