To je poměrně zajímavý úsudek, a něho pak vyplývající dotaz. Připomíná mi to reakci na můj dotaz, jak obejít blokování některých URL v zemi, kde jsem se nějakou dobu nacházel a potřeboval se odtamtud přesto ně dostat, neboť na jednom z nich mám e-mailovou schránku. Ta odpověď zněla asi následovně: "No přece když tam jedeš, musíš si předem někde jinde připravit proxy server, pomocí něhož se budeš připojovat, atd. atd." Také mi to, jako počítačové lamě, mnoho řeklo a hlavně hodně pomohlo...
Proto nic ve zlém, ale ten, kdo usoudí, že "tam nejsou hydroštely, když je nemůže sehnat", by se nejspíše neměl ptát, "jak seřídit klepající ventily", jelikož o tom ví zřejmě tolik, co já o obcházení blokace URL, a každá rada mu je platná asi jako ta, kterou jsem obdržel já dle popisu shora.
Ale přesto: Pokud tam je čistě ruční mechanické seřizování vůle, nemá na ventilech co klepat, jelikož provozem se ventilové vůle při zanedbávání jejich seřizování naopak zmenšují, jak se ventilové talířky zaklepávají hlouběji do ventilových sedel. Věc končí povětšinou tím, že za mrazů přestanou ventily dovírat, takže studený motor nelze natočit, nebo škytá na dva, na tři válce a po chvíli zhasne.
Dále je třeba si ujasnit, zda tzv. "klepání ventilů" není čirou náhodou zvukovým projevem detonačního spalování, které s ventily samozřejmě nemá vůbec nic společného, tedy alespoň ne zpočátku. Tomu by ostatně nasvědčovalo použití výrazu "při jízdě", jelikož klepající hydroštely se ozývají hlavně na volnoběh.
Proto bych doporučil především nechat to projet někým, kdo o motorech alespoň něco ví.
_________________ Když auto, tak japonské! Když japonské, tak Mitsubishi! A to navzdory všem potížím MMC...
|