mitsubishi.megaherz.cz
https://mitsubishi.megaherz.cz/

Otáčky!
https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=3&t=172
Stránka 1 z 2

Autor:  sedlaken [ 03 únor 2006 19:56 ]
Předmět příspěvku:  Otáčky!

Zdravím, už se to tu jistě někde probíralo, snad někdo může ještě individuálně poradit:

Koupil jsem před pár dny starýho Lancera 1.5 automat, r.v. 3/1992. Problém je ten, že při STUDENÉM motoru jsou po nastartování (samozřejmě na P-parking) otáčky (asi) dost nízko - cca 750 rpm, když dám R-zpátečku, tak se výrazně sníží a auto chcípne. Musím tak čekat několik minut - i díl - než je vůbec možné vycouvat.

Při teplém motoru jsou otáčky taky hrozně nízko - (mezi 300!! až 600rpm), ale problémy s couváním a rozjezdem (D) nejsou, jen auto dost vibruje.

Byl jsem s tím dneska v servisu Mitsubishi Kont Plzeň, udělali tzv. seřízení motoru, ale otáčky jsou furt stejný- snad i nižší a nejhorší je, že po několika hodinách stání, když jsem nastaroval zastudena, tak jsou furt nízký a při vycouvání to chcípne. Půjdu to reklamovat, jsou to asi - jako většinou v téhle zemi - amatéři (dokonce mi "technik" říkal, abych dával N na křižovatce), co jim mám poradit, aby s tím ty hovada udělali. Snad by pomohlo ty otáčky trochu zvýšit, kdybych nebyl laik, udělám to sám, ale nevím jak.

Za případné info díky (příp. můj mail: sedlaken@seznam.cz)

Autor:  Návštěvník [ 03 únor 2006 20:13 ]
Předmět příspěvku: 

Vzhledem k roku si myslím, že je to řízený karbec. Máš stejný problém jako já-nefunguje ti automatický sytič. Je to takové heblo na boku karbecu a vede do něj 1 drát. Je to v podstatě bimetal který dle teploty přivře či otevře škrtící klapku. Ten drát je k ohřevu toho bimetalu a to řídí jednotka. Shodit filtr a vyčistit klapku-může být přidřená(správně jde úplně lehounce) a nebo je ten bimetal hyn. Při teplém motoru je normální 800+-ot a při studeném kolem 1800+- v prvním kroku-ten sytič má 5 skokových hodnot. Při ohřevu motoru otáčky pomalu padají.
Toto vše platí, pokud vyloučíš ostatní problémy zapalovací a palivové soustavy-svíčky atd.

Autor:  denis [ 03 únor 2006 20:14 ]
Předmět příspěvku: 

Sorry, to předchozí jsem psal já a zapoměl jsem se přihlásit. :wink:

Autor:  sedlaken [ 03 únor 2006 20:17 ]
Předmět příspěvku: 

Denis: dík za info, ale karbec to není, je tam říz. katalyzátor (S2).

Autor:  denis [ 03 únor 2006 20:24 ]
Předmět příspěvku: 

Aha já myslel, že je to ten řízený karbec-dělal se do 92. Jinak i ten karbec měl váhu vzduchu, katalyzátor i lambdu, teda i ř. jednotku.... :wink: V tom případě hurá na čtečku nebo: rozdělovač, kabely od něj, případně čidlo nasávaného vzduchu-zkusit na ně juknout.

Autor:  Mitsi [ 05 únor 2006 22:10 ]
Předmět příspěvku: 

Ne! Je to pořád o tomtéž - po odpojení aku ŘJ zapomněla nastavení volnoběhu. Tedy platí postup, který jsem tu už detailně popisoval.

Autor:  skaramb [ 14 únor 2006 16:39 ]
Předmět příspěvku:  otáčky

měl jsem stejnej problém a kamarád od mitsubishi mi poradil vyčistit škrtící klapku a ejhhle pomohlo, zkouk bych i vzduchovej filtr-přísun vzduchu dělá hodně

Autor:  sedlaken [ 14 únor 2006 20:51 ]
Předmět příspěvku: 

Skaramb: dík, já už jsem se právě ohledně té škrtící klapky objednal na příští týden k Dalcar, zatím holt musím chvíli čekat, než se motor ohřeje, pak to jde, za studena to jede taky, ale pouze pokud se podaří rozjezd bez chcípnutí resp. není třeba nikde snižovat rychlost či stavět na křitovatce, čili za studena při nižší či nulové rychlosti auto zadrncá a chcípne.

Autor:  sedlaken [ 21 únor 2006 20:08 ]
Předmět příspěvku: 

Dneska jsem s tou klapkou byl v tom servisu Dalcar v Praze-Hostivaři, za nízké otáčky resp. chcípání při studeném motoru mohl nějaký "krokový" motorek v rámci škrticí klapky. Ale i tak jsou otáčky po zařazení (D,R) něco přes 500rpm, ale nechcípá to (ani za studena), čili snad ok.

Autor:  Mitsi [ 21 únor 2006 22:56 ]
Předmět příspěvku: 

Nikoli! Pokud se otáčky i předtím "houpaly" (byť to šlo až do chcípnutí), byl krokový motorek evidentně v pořádku. A to, že teď už motor nechcípá, je podle mého názoru pouze bočním pozitivním efektem manipulace s páčkami klapky při výměně krokovacího motorku.

Pokud otáčky nestoupají zároveň s pootočením volantem, při zapnutí spotřebičů s velkým proudovým odběrem, při samovolném rozjetí auta atd. atd., tak ŘJ stále jede v nouzovém režimu a Ty jsi jen zbytečně vyhodil peníze!!!

Autor:  Mitsi [ 21 únor 2006 22:57 ]
Předmět příspěvku: 

Nikoli! Pokud se otáčky i předtím "houpaly" (byť to šlo až do chcípnutí), byl krokový motorek evidentně v pořádku. A to, že teď už motor nechcípá, je podle mého názoru pouze bočním pozitivním efektem manipulace s páčkami klapky při výměně krokovacího motorku.

Pokud otáčky nestoupají zároveň s pootočením volantem, při zapnutí spotřebičů s velkým proudovým odběrem, při samovolném rozjetí auta atd. atd., tak ŘJ stále jede v nouzovém režimu a Ty jsi jen zbytečně vyhodil peníze!!!

Autor:  Begy [ 22 únor 2006 00:43 ]
Předmět příspěvku: 

ale tohle může být klidně i lambda sonda. Skus si udělat diagnostiku: http://www.galantweb.com/index.php?pid=2

Autor:  sedlaken [ 22 únor 2006 20:37 ]
Předmět příspěvku: 

Tak jsem se hluboce mýlil - servis byl k ničemu, mám dokonce podezření, že s tím neudělali vůbec, ale vůbec nic!!! Ráno po startu to zase chcípalo a otáčky zase mezi 0-300. Krokový motorek možná fakt bude v pořádku, protože při otočení volantem se otáčky na chvíli zvýší. Jedu tam holt zas, reklamovat to, protože jsou to ksindlové. Mně se to zdálo divný, že za 1,5 hod by to měli všechno hotový. Čím to tedy ale může být? Jdu tam sice i s výměnu vzduch. filtru, ale ten by snad něco takovýho nezpůsoboval. Jinak díky za předchozí reakce.

Autor:  sedlaken [ 22 únor 2006 20:42 ]
Předmět příspěvku: 

To Begy: diagnostiku už dělali, nic kromě kódu č. 47, ale nikdo neví, co znamená. Je to starý auto, to je jasný, ale asi fakt tu jsou dost amatéři - ten Dalcar je prý snad nejlepší, ale já ten pocit zatím nemám.

Autor:  Mitsi [ 22 únor 2006 23:49 ]
Předmět příspěvku: 

Když bude nejhůř, tak se Ti na to kouknu. Potřebuji k tomu ale tak 3 hodiny, dobře nabitý akumulátor a OK startér (budu to mnohokát startovat) a cca. 10 l. benzínu.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/