mitsubishi.megaherz.cz
https://mitsubishi.megaherz.cz/

Škrtiaca klapka
https://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=3&t=210
Stránka 1 z 3

Autor:  Integer [ 23 duben 2006 15:40 ]
Předmět příspěvku:  Škrtiaca klapka

Čaute! Našiel som návod na nastavenie škrtiacej klapky (TPS,...). Návod začína od nastavenia podľa senzora uzavretia klapky (neviem skratku). No lenže na mojej klapke nieje. Aspoň ja som ju nenašiel. Podľa čoho mám teda klapku nastaviť? mám Lancer 1.5GLXi, 8V, rv.90, 4G15. Tu sú nejaké obrázky tej klapky http://fotky.azet.sk/jsAlbum.phtml?&al=1189516

Autor:  Mitsi [ 24 duben 2006 07:37 ]
Předmět příspěvku: 

Postupuj podle mého návodu v sekci Galant - kolísání otáček.

Autor:  Integer [ 24 duben 2006 10:09 ]
Předmět příspěvku: 

No ja som to už čítal, ale našiel som tam len návod na reset ECU. Ale návod na nastavenie,... Pre istotu to prečítam znovu... Inak, videl si už takú klapku? Lebo zatiaľ mi nikto nevedel poradiť a čo som našiel jedno PDF, tak tá klapka sa používa snáď do každého Mitsubishi, len do Lancera nie :) Ale mne tam pasuje všetko: konektory, ....

Autor:  Mitsi [ 24 duben 2006 10:59 ]
Předmět příspěvku: 

To, co tam máš, je naprosto standardní zařízení, které se užívalo na všech motorech MMC s MPI od r.v. 1988 do 1992-3.

Autor:  Integer [ 24 duben 2006 14:23 ]
Předmět příspěvku: 

Díky ti Mitsi... si ma potešil. Lebo ešte nikto mi nepovedal, že sa s takou klapkou už stretol. A ako mám pri nej postupovať? Má vôbec spínač voľnobežných otáčok? A nechajme, že tá 5kolíková vec je ISC. Čo je potom ten motorček hore (dvojkolíkový)?
http://62.168.117.238/fotoalbumy/009/10 ... e3ecfb.jpg
Viem že sa už pýtam ako blbec, ale už si ničím niesom istý. :oops: Klapku som už vyčistil. Je ako zrkadlo. TPS som nastavil tak, že keď je klapka úplne zavretá, tak je medzi kolíkmi 4 a 2 0,9kohm. Lenže čo ďalej... ??? Díky vopred.
(Ak stretnem toho blbca čo mi to rozladil, tak ma uvidíte v telke : Najbutálnejšia vražda v dejinách Slovenska!)

Autor:  Mitsi [ 24 duben 2006 16:48 ]
Předmět příspěvku: 

Jdeš na to moc vědecky. Zkus metodu "pokus-omyl", jako jsem to vždy (před více jak 10 lety totiž ještě žádné informace z internetu nebyly!)dělával já. Ten šroubek blíž k tělesu klapky je pro "základní nastavení" volnoběhu, ten vzdálenější je "kompenzace" otáček. Tedy pohneš o půl otáčky tím bližším "někam" (a je v zásadě jedno, kam - podle reakce motoru poznáš, zda to bylo správným směrem, či ne), provedeš reset ŘJ (VŽDY!!!), a tak stále dokola, až to bude jakž takž chodit. Pak k tomu stejným způsobem "přišteluješ" ten vzdálenější a nakonec "doladíš oba vzájemně" (v této fázi se šroubky pohybuje řádově pouze o 1/8 otáčky), abys dosáhl kýženého výsledku (ten jsem tu už mnohokrát popisoval).

Prostě sranda na 3 hodiny, ale třeba také na 3 dny... Hodně zdaru a toho, koho zbiješ kvůli tomu rozštelování, dojdu ještě skopat do kuličky!

Autor:  Integer [ 24 duben 2006 17:13 ]
Předmět příspěvku: 

A TPS nastavím ako? Alebo som to spravil dobre?

Autor:  Mitsi [ 24 duben 2006 18:26 ]
Předmět příspěvku: 

Jestli máš na mysli polohu potenciometru (snímače polohy) vůči klapce, tak ta se seřizuje pomocí firemního testeru (v nejhorším případě ohmetrem) vůči zcela zavřené klapce na předepsanou hodnotu ohmického odporu. Jenže tu já neznám a ani nemám možnost ji nikde zjistit... (viz též jeden z mých příspěvků v sekci Galant - kolísání otáček) A mám takový pocit, že při měření musí být navíc zcela eliminován vliv případně vyjetého čepu (toho, co hýbe klapkou - zezadu se opírá o páku "kompenzace") servomotorku elektronického ovládání klapky.
Takže v tomto ohledu Ti bohužel neporadím a toho, kdo sahal do nastavení potenciometru, bych doporučil před popravou nechutně mučit!

Autor:  Integer [ 24 duben 2006 19:22 ]
Předmět příspěvku: 

No s tým mučením súhlasím. :twisted:
Ja som ten motorček dal dole a tak celú klapku vyčistil a nastavil na 0,9kohm. Tú hodnotu mám zistenú. Takže to by som to mal mať OK. Takže už len tie dva šróbiky. XOR poslal na Galantweb návod ako ich nastaviť. Neviem či si to čítal. Vyzerá to dobre, lenže na to aby som to podľa neho nastavil, potrebujem merať, kedy je zopnutý spínač voľnobežných rpm.

Autor:  Mitsi [ 24 duben 2006 19:36 ]
Předmět příspěvku: 

Jenže u tohoto provedení žádný takový spínač není... A není tam jednoduše proto, že "nějaký volnoběh" si ŘJ drží (musí držet - ten bližší šroub NENÍ DORAZEM klapky) vždy sama s pomocí právě onoho servomotorku, takže by vlastně byl k ničemu. To je právě ona zásadní odlišnost od novějšího provedení, kde je volnoběh řízen obtokovým ventilem a klapka sama NENÍ ovládána servem (řešení popisované xorem Tobě vůbec nijak nepomůže!).

Takže nezbývá, než zkoušet, zkoušet a zase jen zkoušet...

Autor:  Integer [ 24 duben 2006 20:41 ]
Předmět příspěvku: 

:? ..no ...si ma potešil. Ma čakajú dlhé chvíle :D . A od akej polohy mám začat točiť tým šroubkom bližšie ku klapke? Lebo ona vlastne je bez významu kým sa nedotkne klapky... alebo sa mýlim? Vedel by si mi poradiť nejaký bod od ktorého začať?

Autor:  Mitsi [ 24 duben 2006 21:49 ]
Předmět příspěvku: 

Klidně začni od bodu, v němž je to teď. K "dotyku" a tím i k načtení základní polohy klapky dojde při resetu ECU.

Autor:  xor [ 24 duben 2006 22:36 ]
Předmět příspěvku: 

Integer píše:
:? ..no ...si ma potešil. Ma čakajú dlhé chvíle :D . A od akej polohy mám začat točiť tým šroubkom bližšie ku klapke? Lebo ona vlastne je bez významu kým sa nedotkne klapky... alebo sa mýlim? Vedel by si mi poradiť nejaký bod od ktorého začať?

nejblizsi co sem nasel ty tvy klapce je navod na Galanta z roku 90 http://autorepair.about.com/library/faqs/bl620g.htm
Kdyz to vhodne skombinujes s nastavenim TPS podle http://www.geocities.com/berserko_1/c50/adjust.pdf, tak se snad nekam dostanes. Nastaveni se dela na ohratem motoru a pri vypnutych spotrebicich. Podle tech navodu bys mel udelat nasledujici:
1. ohrat motor, trochu ho protahnout a pak nechat 2 minuty bezet na volnobeh. kdyz volnobeh neni ok, tak pokracujes s
2. cisteni klapky (to uz mas)
3. nastaveni tech sroubku a teprve potom TPS
takze k bodu 3
a) vypnes motor :)
b) uvolnis lanko plynu
c) tak a ted se navody ruzni pro ruzny motory:
bud zkratujes piny 10 a 12 na diagnostickym konektoru (to je to, co delaji u Galantu pred 93), zapnes zapalovani a ISC uplne zajede dovnitr. pokud to neudela, tak budes postupovat podle druhyho zpusobu - nebudes nic zkratovat, jenom zapnes zapalovani a pockas 15 sekund - to bys mel slyset, jak se ISC zaparkuje jako v prvnim pripade.
Ok, takze az to bude zaparkovany, tak v kazdym pripade odpojis konektor ISC, aby ti s nim jednotka nejezdila a nekompenzovala otacky.
d) uplne uvolnit SAS = fixed speed adjusting screw (coz je ten s kulatou hlavou na telese sani)
e) nastartovat
f) nastav zakladni otacky (cca 750) tim sroubem, ktery se tvari jako doraz (hexa hlava) = idle speed control adjusting screw (na obrazku v odkazech viz vyse)
g) zacni utahovat SAS a jakmile se otacky zacnou zvedat, tak zastav
h) a vrat se do polohy, v ktery se otacky maji tendenci snizovat a z ty pozice ho povol o dalsi 1/2 otacky
i) vypni motor, nastav lanko plynu, aby bylo rozumne volny
j) odpoj baterku Mitsiho zpusobem
k) pripoj ISC konektor
l) nejdrive po cca 15sekundach pripoj aku
m) nastartuj, nech bezet 5 minut a uvidis

Asi nejtezsi je se trefit do nastaveni toho SASu. Mimochodem lanko plynu musi byt volny, jak sem si overil v nedeli, kdy sme s brachou chteli lanovod namazat. Jenomze jak sme lanko jenom neznatelne vic napnuli, tak bylo cely nastaveni v cudu... desetiny milimetru hraly roli, pakarna.

v tom PDF jeste nasleduje nastaveni TPS, tak, aby bylo na konektorech TPS 0.48-0.52V (pri zaplem zapalovani, ale vyplem motoru). jaky piny konektoru to jsou se opet lisi podle modelu auta, pravdepodobne 2 a 4 pro tvoje auto. Pokud s TPS pohnes, tak samozrejme musis zresetovat.

Autor:  Mitsi [ 25 duben 2006 08:30 ]
Předmět příspěvku: 

xor zase nezklamal! Opět úplně vědecký postup. Holt starý dobrý empirismus je už dnes přežitkem... 8)

Autor:  Integer [ 25 duben 2006 14:49 ]
Předmět příspěvku: 

No supeeer!!! Ľudia, vy ste géniovia... Hneď to idem skúsiť.

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/